Na een hoop gedoe met de bank [ik studeer nog en

heeft een eigen bedrijfje] lijkt het toch allemaal rond te gaan komen

dus ik dacht ik open alvast een optic om de vreugde te delen

We wonen al jaren in een, op zich fantastisch, appartement in Amsterdam West maar Kaj is meer een dorpsmens en omdat in een heus dorp gaan wonen voor mij absoluut geen optie is gingen we op zoek naar een huisje in de buurt waar ik ben opgegroeid: Watergraafsmeer.
Het gaat om het volgende huis: [foto's van de makelaar, onze eigen foto's volgen spoedig]
Het is de rechterdeur in dat kleine portiekje, de 3 ramen links daarvan zijn de woonkamer
![]()
Gang. Eerste deur rechts is de trapkast [wasmachine], 2e deur is de badkamer, kamer waar je in kijkt is de kleine slaapkamer. Daar gaat de gang nog 2 meter naar links de hoek om, alwaar de deuren naar keuken, slaapkamer en woonkamer zijn.
![]()
Klein badkamertje.
![]()
Kleine slaapkamer [studeerkamer to be]
![]()
Woonkamer vanuit de deur, naar rechts.
![]()
Woonkamer linkerkant.
![]()
Keuken en deur naar buiten
![]()
Andere slaapkamer
![]()
Ieniemienie klein tuintje. Omdat het huis op de hoek even diep als breed is heeft het geen tuin dus ons tuinoppervlak is gedeeld met de mensen op de hoek. Vandaar de paaltjes om de erflijn aan te geven.
![]()
Het is natuurlijk niet al te groot [55m2 officieel woonoppervlak] en zelfs iets kleiner dan waar we nu wonen maar eindelijk een huisje waar we daadwerkelijk aan kunnen klussen is echt een verademing.
Wat we gaan doen op korte termijn:
- deuropening en klein stukje muur naar woonkamer toe wegbreken
- deuropening en klein stukje muur naar keuken toe wegbreken
- hopelijk nog een klein stukje muur uit de gang wegbreken [afhankelijk van bouwtekeningen]
- vloer leggen [nu ligt er lelijk kliklaminaat, om over de tegels in de woonkamer nog maar niet te beginnen]
- muurtjes verfen/behangen
- verhuizen

Wat we gaan doen op lange termijn [lees; als we geld hebben]
- keuken
- badkamer
Deze zijn opzich in prima staat [het is een ex-woningbouw huis] maar vinden we gewoon lelijk.
Woensdag weer naar de bank om de laatste details door te nemen [mijn ouders gaan garant staan voor een deel en dat is een hoop administratieve rompslomp] en dan volgende week voorlopig koopcontract tekenen [formaliteit] en de week daarop is hopelijk [horen we deze week meer over] de overdracht.
meer volgt