abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81245862
Door omstandigheden heeft een vriend van me alleen basisonderwijs genoten. Nu is hij 29 en wil hij eens serieus aan zijn toekomst werken. Hij wil geen mbo doen, want dan is hij 33 en heeft hij nog niks. En hbo lijkt hem ook niks, omdat hij niet goed kan samenwerken (zegt hij) en geen zin heeft in projectgroepjes. Hij overweegt dus nu serieus om WO te gaan doen. Hij zegt zelf dat hij makkelijk gymnasium en WO kan doen, maar dat hij dit door omstandigheden nog niet bereikt heeft..

Ik vroeg me af iemand met alleen basisschool ook in aanmerking komt voor de 21+ toets? En is het haalbaar?
  maandag 10 mei 2010 @ 11:30:13 #2
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_81245899
Bij mijn weten wel, de enige eis is dat iemand 21 jaar en ouder is meen ik. Gewoon even informeren.
Of het haalbaar is is moeilijk te voorspellen, dat hangt enorm af van inzet en doorzettingsvermogen. Kwestie van gewoon proberen dus. Ik wens hem vast veel succes!
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 10 mei 2010 @ 11:41:10 #3
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_81246299
hij zal wel basale wiskunde etc. onder de knie moeten hebben voor het halen van colloquim doctum.
pi_81246862
Op het moment dat hij zich inschrijft voor de 21+ toets, krijgt hij vanzelf te horen aan welke eisen hij moet voldoen per gevraagd vak. En verder is het dan aan hem om te bewijzen dat hij de inzet/discipline heeft om het te halen..

Overigens kan hij er ook voor kiezen om die vakken op het volwassenonderwijs (vavo) te volgen, een VWO-certificaat voor het vak waar je toelatingsexamen in moet doen is namelijk ook geldig. Dan heeft hij misschien iets van een back-up, mocht het zelf studeren toch tegenvallen.
pi_81247201
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:28 schreef Leonidas82 het volgende:
Door omstandigheden heeft een vriend van me alleen basisonderwijs genoten. Nu is hij 29 en wil hij eens serieus aan zijn toekomst werken. Hij wil geen mbo doen, want dan is hij 33 en heeft hij nog niks. En hbo lijkt hem ook niks, omdat hij niet goed kan samenwerken (zegt hij) en geen zin heeft in projectgroepjes. Hij overweegt dus nu serieus om WO te gaan doen. Hij zegt zelf dat hij makkelijk gymnasium en WO kan doen, maar dat hij dit door omstandigheden nog niet bereikt heeft..

Ik vroeg me af iemand met alleen basisschool ook in aanmerking komt voor de 21+ toets? En is het haalbaar?
Tsja, dan moet je ook geen WO gaan doen. Ik zit nu in het 4e blok en ik heb in elke periode wel minstens één keer moeten samenwerken, en dat ligt niet aan mijn studie want ik weet van heel andere studies dat het daar ook moet.

Wat wil hij gaan doen dan?
pi_81247476
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:03 schreef Viezze het volgende:

[..]

Tsja, dan moet je ook geen WO gaan doen. Ik zit nu in het 4e blok en ik heb in elke periode wel minstens één keer moeten samenwerken, en dat ligt niet aan mijn studie want ik weet van heel andere studies dat het daar ook moet.

Wat wil hij gaan doen dan?

econometrie
pi_81248657
Bij een colloquium doctum kijken ze niet alleen naar de toetsresultaten, maar ook naar persoonlijke ontwikkeling. Als hij werkervaring heeft en vwo denkniveau, zou hij wel kans kunnen maken.
  maandag 10 mei 2010 @ 13:02:00 #8
97111 ukga
Siewosie baas
pi_81249294
quote:

Bij de studies waarvoor geen loting e.d. is kun je een 21+ test doen.
maar gezien het feit dat 'jouw vriend' geen school heeft gedaan, mag ie al blij zijn als ie het HBO haalt
pi_81249598
Ja, dat kan. Een CD is voor iedereen bereikbaar.Wellicht zal hij/zij de opdracht krijgen bepaalde vakken op de Vavo te volgen bijvoorbeeld, wellicht zal hij/zij het niet halen maar een CD doen kan altijd volgens mij
Ja doei.
pi_81249639
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:02 schreef ukga het volgende:

[..]

Bij de studies waarvoor geen loting e.d. is kun je een 21+ test doen.
maar gezien het feit dat 'jouw vriend' geen school heeft gedaan, mag ie al blij zijn als ie het HBO haalt
opleiding zegt niets over het intelligentieniveau van een persoon en dus zijn/haar competenties. Weet jij veel waarom iemand niet verder is gaan / heeft kunnen studeren?
Ja doei.
pi_81249738
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:11 schreef Leonidas82 het volgende:

[..]

econometrie
Dat wordt nog wel heel lastig met alleen basisschool. Ik zou dan idd wiskunde en economie gaan volgen op het Vavo een jaartje .
  maandag 10 mei 2010 @ 13:15:24 #12
97111 ukga
Siewosie baas
pi_81249823
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

opleiding zegt niets over het intelligentieniveau van een persoon en dus zijn/haar competenties. Weet jij veel waarom iemand niet verder is gaan / heeft kunnen studeren?
dat zeg ik ook niet, maar als jij een paar integraal vergelijkinge voor je waffel krijgt bij die toets (om maar iets te noemen) en jouw enige rekenskills gaan niet verder dan de tafel van 10, dan ga je die toets niet halen.
pi_81249938
je zult het ook niet zonder enige vorm van inspanning halen, maar ten eerste moet je een CD aanvragen.

Daarna gaan ze een afspraak met je maken en een datum kiezen. Ze vragen naar je voorgeschiedenis en sturen je dan, al naar gelang zij dat nodig achten wellicht eerst nog via wat andere wegen voordat je het CD met meer kans van slagen af zult leggen. Maar het lijkt mij dat de instelling waar je dan je CD wilt doen beter kan aanraden welke stappen iemand met welke achtergrond kan ondernemen dan FOK!
Ja doei.
  donderdag 13 mei 2010 @ 09:51:34 #14
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81372491
quote:
Op maandag 10 mei 2010 13:10 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Intelligentie train je om te gebruiken. TS heeft die periode overgeslagen en ik betwijfel of dat nog ingehaald kan worden. Dat hij zelf zegt dat hij het kan is non-informatie.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 13 mei 2010 @ 09:52:12 #15
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81372502
quote:

[..]

econometrie
Kan jij hem niet wakkerschudden?
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  donderdag 13 mei 2010 @ 09:53:14 #16
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_81372513
op wat voor nivo zit hij?

En op het WO kan autisme ook lastig zijn hoor.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_81372542
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 09:51 schreef eriksd het volgende:

[..]

Intelligentie train je om te gebruiken. TS heeft die periode overgeslagen en ik betwijfel of dat nog ingehaald kan worden. Dat hij zelf zegt dat hij het kan is non-informatie.
hij wordt vanzelf afgewezen als hij het niet blijkt te kunnen. Waarom de poging dan niet wagen?
Ja doei.
  donderdag 13 mei 2010 @ 09:56:58 #18
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81372564
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 09:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

hij wordt vanzelf afgewezen als hij het niet blijkt te kunnen. Waarom de poging dan niet wagen?
Omdat het toch niet gaat lukken.
Bis bis bis
pi_81372575
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 09:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Omdat het toch niet gaat lukken.
dan kan hij iig zeggen het geprobeerd te hebben

en wellicht ontvangt hij wat goede tips om verder te komen
Ja doei.
pi_81375498
quote:

[..]

econometrie
Dat is niet de meest eenvoudige studie, ik hoop dat hij qua wiskunde en statistiek beschikt over iets meer dan het basisschoolniveau.

Daar heb je iets meer voor nodig als basisschoolwiskunde.
pi_81376917
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 12:02 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Dat is niet de meest eenvoudige studie, ik hoop dat hij qua wiskunde en statistiek beschikt over iets meer dan het basisschoolniveau.

Daar heb je iets meer voor nodig als basisschoolwiskunde.
Het is alleen maar goed dat je geen kansrekening op de middelbare hebt gehad voor econometrie, daar zijn ze bij ons 2 periodes mee bezig om dat er weer uit te krijgen. Economie is totaal niet nodig om een studie econometrie te gaan doen(economievakken worden als zeer eenvoudig gezien). Wiskunde kan lastig zijn, maar meestal beginnen de calculusvakken ook heel eenvoudig.

Al met al zal ik een calculusboek aanraden en daar alvast mee beginnen. Daarnaast is van der Craats natuurlijk ook altijd handig
  donderdag 13 mei 2010 @ 12:54:06 #22
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_81377029
quote:
Op maandag 10 mei 2010 11:54 schreef 9crimes het volgende:
Op het moment dat hij zich inschrijft voor de 21+ toets, krijgt hij vanzelf te horen aan welke eisen hij moet voldoen per gevraagd vak. En verder is het dan aan hem om te bewijzen dat hij de inzet/discipline heeft om het te halen..

Overigens kan hij er ook voor kiezen om die vakken op het volwassenonderwijs (vavo) te volgen, een VWO-certificaat voor het vak waar je toelatingsexamen in moet doen is namelijk ook geldig. Dan heeft hij misschien iets van een back-up, mocht het zelf studeren toch tegenvallen.
Is dat zo? Ik dacht dat je een heel diploma moest hebben. Dus ik kan met m'n certificaat Engels, ook Engels gaan studeren?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_81377362
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 12:54 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Is dat zo? Ik dacht dat je een heel diploma moest hebben. Dus ik kan met m'n certificaat Engels, ook Engels gaan studeren?
Nee. Je moet 't doen voor de vakken waar het colloquium doctum ook uit bestaat, en zelf uiteraard ouder dan 21 zijn of worden vóór aanvang van het collegejaar.

Waarom ik dit soort crap weet terwijl mensen die de poging echt willen wagen zichzelf niet inlezen weet ik niet.
  donderdag 13 mei 2010 @ 13:10:27 #24
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_81377586
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:03 schreef netflanders het volgende:

[..]

Nee. Je moet 't doen voor de vakken waar het colloquium doctum ook uit bestaat, en zelf uiteraard ouder dan 21 zijn of worden vóór aanvang van het collegejaar.

Waarom ik dit soort crap weet terwijl mensen die de poging echt willen wagen zichzelf niet inlezen weet ik niet.
Oke, duidelijk. Vanaf 21 wist ik, maar ik dacht dat diegene bedoelde dat het onder de 21 ook kon met een certifcaat.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_81377640
quote:
Op maandag 10 mei 2010 12:45 schreef superdrufus het volgende:
Bij een colloquium doctum kijken ze niet alleen naar de toetsresultaten, maar ook naar persoonlijke ontwikkeling. Als hij werkervaring heeft en vwo denkniveau, zou hij wel kans kunnen maken.
Grote bullshit. Ik vraag me overigens af wat iemands niveau is als hij/zij alleen op de basisschool heeft gezeten. Ik zeg niet dat je niet kan functioneren in sommige banen van een wat 'hoger niveau', maar de theorie-kennis zal wel grotendeels afwezig zijn.
pi_81377659
Als het nog niet is gezegd. Die 21+ test bestaat uit vier toetsen, Nederlands, Engels en twee studiegerelateerde vakken, alle vier op Vwo-niveau. Dus in het geval van Econometrie waarschijnlijk Economie en Wiskunde. Die moet je dus alle vier halen. Of een certificaat van dat vak ook geldt betwijfel ik.
pi_81377696
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:12 schreef Turmoil het volgende:

[..]

grote bullshit.
want?

zelf een CD gedaan 2 jaar geleden. Toets was een hel, ging niet fijn. Daarna de toets doorgesproken met de docent, wat verder gepraat over de opleiding, toekomstdingen en ook waar ik vandaan kwam en waarom ik dit wilde doen, en met die informatie mocht ik toch aan de opleiding beginnen ondanks dat mijn toets niet echt briljant was
Ja doei.
pi_81377871
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:13 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

want?

zelf een CD gedaan 2 jaar geleden. Toets was een hel, ging niet fijn. Daarna de toets doorgesproken met de docent, wat verder gepraat over de opleiding, toekomstdingen en ook waar ik vandaan kwam en waarom ik dit wilde doen, en met die informatie mocht ik toch aan de opleiding beginnen ondanks dat mijn toets niet echt briljant was
Nogal triest dan. Zeker als je niet eens voor die toets kan slagen. Wat voor mongool ben je dan, als je precies weet wat je moet leren (wordt altijd een literatuurlijst bijgegeven, of je maakt gewoon een vwo-examen) en zo'n toets dan niet haalt. Lijkt me niet dat je dan geschikt bent voor WO.
pi_81377989
ja, ik ben dan ook een ontzettende mongool
Ja doei.
pi_81378047
Serieus? Ik was ontzettend zenuwachtig. Wilde het zo graag doen, die overstap naar WO. Heb wel een vwo diploma, maar was na jaren werken eerst naar het HBO gegaan. Toen dat niet beviel, dus dat CD gedaan om te kijken of ik dat zou kunnen.

Uiteindelijk de vakken die met die toets te maken hadden met een nette 7 gehaald
Ja doei.
pi_81378429
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:23 schreef motorbloempje het volgende:
Serieus? Ik was ontzettend zenuwachtig. Wilde het zo graag doen, die overstap naar WO. Heb wel een vwo diploma, maar was na jaren werken eerst naar het HBO gegaan. Toen dat niet beviel, dus dat CD gedaan om te kijken of ik dat zou kunnen.

Uiteindelijk de vakken die met die toets te maken hadden met een nette 7 gehaald
je hebt een vwo-diploma en gaat een colloquium doctum doen
pi_81378495
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:35 schreef Turmoil het volgende:

[..]

je hebt een vwo-diploma en gaat een colloquium doctum doen
Misschien een C&M/E&M/N&G diploma terwijl N&T benodigd was, zoals ik vermoed voor een studie als informatiekunde waar Motorbloempje het denk ik over heeft?

Ze doet nu Engelse Taal & Cultuur, maar is sjaars dus d'r CD van twee jaar geleden was daar niet voor. Ik kan me gek genoeg ook nog herinneren dat Motorbloempje iets met Nederlandse T&C heeft gedaan, maar dat zal ik wel verkeerd hebben.
pi_81378656
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:36 schreef netflanders het volgende:

[..]

Misschien een C&M/E&M/N&G diploma terwijl N&T benodigd was, zoals ik vermoed voor een studie als informatiekunde waar Motorbloempje het denk ik over heeft?

Ze doet nu Engelse Taal & Cultuur, maar is sjaars dus d'r CD van twee jaar geleden was daar niet voor. Ik kan me gek genoeg ook nog herinneren dat Motorbloempje iets met Nederlandse T&C heeft gedaan, maar dat zal ik wel verkeerd hebben.
ik heb een stalker

maar idd, heb 2 jaar informatiekunde gedaan struikelblok was en bleef Wiskunde dus de pijp aan maarten gegeven. Heb C&M gedaan met A1 toentertijd (2003 ) en alles wát ik al aan wiskunde had gehad, was ook weer weggezakt en bleek ook met bijles niet echt meer op te halen

Nu sjaars Engelse Taal en Cultuur met net geen 7 gemiddeld, tijdens een bestuursjaar en de Propedeuse in zicht
Ja doei.
pi_81378758
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:41 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik heb een stalker
Trek het je niet aan. Ik herinner me van ieder persoon die z'n studie heeft genoemd welke studie ze doen. Repeat en Seam; Geneeskunde, Leonidas83; HRM, Renesite; SJD, etc. Kan doorgaan.
pi_81378770
iig was jouw situatie niet bepaald vergelijkbaar met iemand die niet eens een middelbare school-diploma heeft, laat staan havo of vwo.
pi_81378820
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:44 schreef Turmoil het volgende:
iig was jouw situatie niet bepaald vergelijkbaar met iemand die niet eens een middelbare school-diploma heeft, laat staan havo of vwo.
mijn wiskunde was wel van een niet bestaand pauperniveau, en toch gaven ze me de kans heb uiteindelijk dus op moeten geven (ok, dat had niet gehoeven, maar wilde geen 70 uur per week aan mijn studie besteden ) maar ze gaven me wel het voordeel van de twijfel
Ja doei.
pi_81378953
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 13:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

mijn wiskunde was wel van een niet bestaand pauperniveau, en toch gaven ze me de kans heb uiteindelijk dus op moeten geven (ok, dat had niet gehoeven, maar wilde geen 70 uur per week aan mijn studie besteden ) maar ze gaven me wel het voordeel van de twijfel
Ja zal best, maar je hebt wel een vwo-diploma, en dat zegt toch heel wat, en kan een reden zijn om je eventueel het voordeel van de twijfel te geven idd. Zo zal dat niet werken met mensen die geen vwo-diploma hebben, en nog veel minder bij mensen die niet eens EEN diploma van de middelbare school hebben.
pi_81380235
Probeer het trouwens niet bij de VU, die studieadviseur heeft niet al teveel respect voor mensen die wat anders hebben gedaan dan VWO NG of NT. Een paar van zijn quotes:

"We gaan nu over op de driehoekjes-vierkantjes-MAVO-methode..."

"Wiskunde leren is als sneeuwruimen. Vroeger, voor het broeikaseffect, toen het nog wel eens sneeuwde in Nederland - sommigen van jullie hebben waarschijnlijk nog nooit sneeuw gezien - pakte mijn vader een stok, met daaraan een soort van schep, waarmee hij in de sneeuw schepte. Als je dat doet, blijft het grootste deel van de sneeuw liggen. Je moet het meerdere keer doen voordat je paadje sneeuwvrij is. Zo is dat ook met wiskunde leren."

"Wat voor gerechten geldt kun je mutatis mutandis ook toepassen op je studie: in het begin lijken veel vakken erg moeilijk en onverteerbaar, maar door het steeds opnieuw te proberen blijkt zelfs het saaiste vak interessant te zijn. Het is net als met olijven en knoflook, het is even wennen, maar als je die fase eenmaal achter de rug hebt door het telkens op nieuw te proberen ga je het nog lekker vinden ook. Dit geldt ook voor de studie econometrie. Het is eigenlijk één grote Knoflookcursus."

"Mijn generatie kwam op de universiteit aan met duizenden uren werk in de vingers. Die duizenden uren hebben jullie niet. Dat is misschien iets om even stil voor te zijn."

pi_81381211
quote:

dat ie dat dan ook maar bewijst, anders blijft het bij praatjes.

Maar: ja het kan, en ik ben erg benieuwd of het hem lukt, vooral als hij econometrie wil gaan doen
  donderdag 13 mei 2010 @ 16:07:42 #40
264472 Leucopterus
Libertarian extraordinaire
pi_81383278
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 14:26 schreef Hap_Slik het volgende:
Probeer het trouwens niet bij de VU, die studieadviseur heeft niet al teveel respect voor mensen die wat anders hebben gedaan dan VWO NG of NT. Een paar van zijn quotes:

"We gaan nu over op de driehoekjes-vierkantjes-MAVO-methode..."

"Wiskunde leren is als sneeuwruimen. Vroeger, voor het broeikaseffect, toen het nog wel eens sneeuwde in Nederland - sommigen van jullie hebben waarschijnlijk nog nooit sneeuw gezien - pakte mijn vader een stok, met daaraan een soort van schep, waarmee hij in de sneeuw schepte. Als je dat doet, blijft het grootste deel van de sneeuw liggen. Je moet het meerdere keer doen voordat je paadje sneeuwvrij is. Zo is dat ook met wiskunde leren."

"Wat voor gerechten geldt kun je mutatis mutandis ook toepassen op je studie: in het begin lijken veel vakken erg moeilijk en onverteerbaar, maar door het steeds opnieuw te proberen blijkt zelfs het saaiste vak interessant te zijn. Het is net als met olijven en knoflook, het is even wennen, maar als je die fase eenmaal achter de rug hebt door het telkens op nieuw te proberen ga je het nog lekker vinden ook. Dit geldt ook voor de studie econometrie. Het is eigenlijk één grote Knoflookcursus."

"Mijn generatie kwam op de universiteit aan met duizenden uren werk in de vingers. Die duizenden uren hebben jullie niet. Dat is misschien iets om even stil voor te zijn."

Ik moest lachen.

Ik zag een tijd terug een aantal leuke quotes van een Wiskunde/Informatica docent aan de RUG. Ik zal de leuksten (imo!) even quoten:
"Ik geef geen les in de onderbouw, maar vroeger deden we dit in de brugklas."

"Tegen een leerling uit VWO 6 wiskunde B: Dit is de manier waarop ik uitleg aan Havo 4 wiskunde A."

"Hier heb ik het slim gedaan, nu doe ik het op jouw manier."

"Vroeger op de lagere school kreeg ik eens in de zoveel tijd een rapport. Daar stond dan keihard in of je het goed of slecht deed.
Toen mijn zoon op de lagere school zat, werd er wat meer rekening gehouden met de tere kinderziel, en ook met die van de jonge ouders. Er stond dat in plaats van dat je dom was: er is nog volop ruimte voor ontwikkeling.
Ik heb die oefentoetsen nagekeken en ik moet zeggen: er is nog volop ruimte voor ontwikkeling!"

Sorry voor de off-topic!
Government cannot give anything to anybody that it doesn't first take from somebody else. Whenever somebody receives something without working for it, somebody else has to work for it without receiving. - Dr. Adrian Rogers
pi_81387717
!

wiskunde

en weer ontopic
Ja doei.
  donderdag 13 mei 2010 @ 18:16:12 #42
165633 eriksd
The grand facade...
pi_81387836
quote:
Op donderdag 13 mei 2010 16:07 schreef Leucopterus het volgende:

[..]

Ik moest lachen.

Ik zag een tijd terug een aantal leuke quotes van een Wiskunde/Informatica docent aan de RUG. Ik zal de leuksten (imo!) even quoten:
"Ik geef geen les in de onderbouw, maar vroeger deden we dit in de brugklas."

"Tegen een leerling uit VWO 6 wiskunde B: Dit is de manier waarop ik uitleg aan Havo 4 wiskunde A."

"Hier heb ik het slim gedaan, nu doe ik het op jouw manier."

"Vroeger op de lagere school kreeg ik eens in de zoveel tijd een rapport. Daar stond dan keihard in of je het goed of slecht deed.
Toen mijn zoon op de lagere school zat, werd er wat meer rekening gehouden met de tere kinderziel, en ook met die van de jonge ouders. Er stond dat in plaats van dat je dom was: er is nog volop ruimte voor ontwikkeling.
Ik heb die oefentoetsen nagekeken en ik moet zeggen: er is nog volop ruimte voor ontwikkeling!"

Sorry voor de off-topic!
Prachtig toch die wiskundedocenten. Ik weet nog bij dat wegstrepen van breuken bij differentieren, mijn docent altijd zo'n vergelijking maakte van: Ja, dit is 0, dus die strepen we weg. Want 0 heeft geen nut. Ik ga toch ook niet naar de bakker om daar te vragen om twee broden + 0. En terwijl hij dit zei werd hij steeds bozer op de leerling die iets niet goed deed.
Bis bis bis
pi_81387864
Wiskundehumor .
pi_81388010
ik weet nog wel mijn natuurkunde docent, die een elektriciteitscircuit uitlegde aan de hand van kaboutertjes die langs bijvoorbeeld lampjes liepen met pakketjes met Voterhammen en die dan opaten en dan was het broodtrommeltje leeg, en dan ging hij weer langs de kantine ofzo (batterij) om bij te vullen

de beste man kon ook met links én rechts schrijven op 't bord, en pakte dan gewoon zijn krijtje over in de andere hand. Dat zag er niet uit !

en nu ontopic! damnit!
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')