Vandaag kwamen m'n zusje en ik op het geniale idee om voor het eerst te gaan tanken. Allebei hadden we dat nog nooit gedaan en we dachten 'twee weten meer dan een', dus laten we het maar samen gaan doen.
Eenmaal aangekomen bij het tankstation, en netjes (ja in 1x) de auto dicht bij de pomp te hebben gezet stapten we uit. Toevallig stonden er geen andere mensen, dan konden we teminste in alle rust aanmodderen
Gelukkig had mams laten zien hoe het klepje bij de tank open gemaakt moest worden want dat hadden we anders nooit gevonden

Welke idioot heeft nou ook bedacht dat dat knopje naast de stoel op de grond moet zitten?

Dus tot nu toe nog niks aan de hand.
Maar toen.... De tankdop moest open. Draaien leek niet te werken. Trekken dan maar? Ook dat was 'm niet

Was daar soms ook een knopje voor en heeft niemand ons dat verteld?
Ondertussen kwamen er meer en meer auto's aanrijden en stonden we de boel te blokkeren ook nog

Dus eerst probeer ik m'n vriend te bellen.. Neemt niet op. Vervolgens probeert zusje vriend te bellen.. Neemt ook niet op. Toen was er nog maar 1 optie; broertje bellen

* Hallo?
- Ja hoi, we staan hier bij het tankstation en uhm.. hoe moet de tankdop open?
* O nee he

Je moet gewoon draaien.
- Hoezo gewoon draaien? Dat werkt niet hoor

Welke kant op dan?
* Ja welke kant op.. Gewoon zoals je een fles frisdrank open maakt.
- Nou dat werkt echt niet.
* Je weet dat je niet mag bellen bij een tankstation he?
- Huh? Wtf.. O nou uh.. We gaan wel even op de parkeerplaats verderop proberen dan. Doei!
* Doei

Dus we rijden naar het bedrijventerrein dat er tegenover ligt en gaan voor poging 2. Na flink wat kracht zetten en bidden dat we niks aan het afbreken waren was de tankdop open gegaan

Ondertussen belt kwiwi's vriend:
* Whehehe

Is ie al open?
- Ja hij is al open

Welke benzine moet er trouwens in?
* Welke auto heb je mee?
- Nou die en die etc.
* Welke kleur heeft de tankdop? Groen?
- Huh? De tankdop is toch gewoon zwart?

* Ja maar zit er geen groen randje?
- Geen idee, er moest 'gewone' in. Is dat die groene?
* Ja dat is die.
- Oke we gaan nog eens proberen. Doei!
* Whehe

Doei!
Poging 2 bij het tankstation.. Zusje en ik stappen uit. Ik: Kut! Waar is m'n pinpas?? Ik had 'm net nog vast! Zusje: jezus

Nou na enige tijd zoeken bleek dat ding in m'n jaszak te zitten, dus het tanken kon beginnen!
Als een volleerd tankster leg ik zusje uit hoe je dat ding in de tank moet duwen en het hendeltje omhoog moet trekken

'Ik zeg wel stop'. Dus ik roep na 5 euro aan benzine: 'STOP!'
Pff. Nou dat ging toch allemaal wel goed. We willen wegrijden dus netjes de gordel om etc. En ineens: 'Hee! Waar is de sleutel?? Shit..

' Hele auto weer doorzoeken... 'O wacht ik zit er op'. Nou de reis kon vervolgd worden..
Maar toen viel me ineens op dat het pijltje van dat benzinemetertje nog steeds op hetzelfde punt stond als voor het tanken.. 'Kut. Hebben we iets fout gedaan?' Maar toen herinnerde ik me ineens dat het metertje nog bijtrekt als je gaat rijden. Nou omdat we zo in spanning naar het metertje aan het kijken waren, konden we nog maar net een paaltje ontwijken

Oeps

Pff dat ging net goed.. Op naar huis

Halverwege de weg naar huis begint er ineens iemand met groot licht te knipperen

kwiwi: wtf! doe eens normaal idioot!

zusje: pff hallo!

kwiwi: o wacht hebben we soms groot licht aan ofzo?
zusje: hmm.. hee wacht eens! We hebben helemaal geen licht aan!

kwiwi: o shit!

Lichtjes eenmaal aan konden we veilig onze weg terug naar huis vervolgen. Al met al was het dus best geslaagd; geen ongelukken en een beetje vollere tank. Einde
Klacht: tankdopjes die niet makkelijk open gaan