abonnement Unibet Coolblue
pi_81410799
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 10:49 schreef hamburgerjongen het volgende:

[..]

Hier voor jou dan een echte Hollandse G, Jwz

ik houd helemaal niet van de O Posse.

Vervelende rock beats en een zwaar Amsterdams accent.

Ik geef ze trouwens wel zwaar krediet voor het feit dat ze toentertijd vrijwel de enige nl rappers waren.

pi_81410871
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 10:36 schreef queensbridge het volgende:
Tupac overrated? Op zich best vreemd als meer dan de helft van de rappers hem in ze top 5 heeft. Maar jullie zullen er wel meer verstand van hebben dan mensen die zelf in het wereldje zitten. Wijs me aub nog een rapper aan die zoveel gevoel in ze tracks legt. Hij mag dan niet de beste rhyme schemas hebben (hennesseyyyy, enemieees lol), of de meest ingewikkelde lines. Maar ze teksten zijn goed.


Zijn we het toch een keertje gedeeltelijk eens.

Tupac is een fokking legende.

En dat in een tijd dat US hiphop nog echt toonaangevend was.
pi_81411682
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 11:21 schreef Metaan het volgende:

[..]

Zijn we het toch een keertje gedeeltelijk eens.

Tupac is een fokking legende.

En dat in een tijd dat US hiphop nog echt toonaangevend was.

In die tijd was hip hop in de USA juist op z'n grootst!
pi_81413744
Het probleem met tupac is een beetje dat veel mensen hem goed vinden omdat ze het gevoel hebben dat ze hem goed moeten vinden. Hij is niet zozeer overrated, maar door die verschrikkelijke boom in populariteit die hij kreeg door zijn dood heb je nu ook jan met de pet die thug life tattoo op zn buik heeft. Ik vrees dat een heel groot gedeelte van de pac fans eigenlijk pac helemaal niet zo goed kent.

Laatst kwam ik bij een chick in haar kamer en zag ik een poster van pac hangen. Blij verrast vroeg ik wat haar favoriete nummer was. "changes"
Conscience do cost.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 12:53:09 #80
300663 queensbridge
ready for whatever
pi_81413971
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 12:47 schreef ems. het volgende:
Het probleem met tupac is een beetje dat veel mensen hem goed vinden omdat ze het gevoel hebben dat ze hem goed moeten vinden. Hij is niet zozeer overrated, maar door die verschrikkelijke boom in populariteit die hij kreeg door zijn dood heb je nu ook jan met de pet die thug life tattoo op zn buik heeft. Ik vrees dat een heel groot gedeelte van de pac fans eigenlijk pac helemaal niet zo goed kent.

Laatst kwam ik bij een chick in haar kamer en zag ik een poster van pac hangen. Blij verrast vroeg ik wat haar favoriete nummer was. "changes"
True. Maar dat is omdat een groot gedeelte van de jeugd sowieso geen eigen mening meer heeft. Laat de gemiddelde Pac fan maar meer dan 3 albums van hem opnoemen. Albums?? Changes bedoel je??
Born alone die alone, no crew to keep my crown or throne.
pi_81414963
Ja, dat is wel waar. rap is meer dan tupac maar toch blijft pac een van de beste imo.

en ohja



pi_81415204
Trouwens, eindelijk heb ik ergens het album van Hittman vandaan geplukt en ik ben er zeer over te spreken. Ik denk dat de meeste mensen (inclusief mezelf) hem kennen van de talloze nummers op chronic 2001 van dre.




(Dat is dus het nummer wat na de clip van forgot about dre altijd kort kwam)


Mijn favoriet van het album
Conscience do cost.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 17:04:38 #83
144030 fusionfake
aint nuthin after that!
pi_81423036
Volgens mij zat hittman bij aftermath maar bracht hij niks uit zoals vele die daar signed waren. Dre mag wel eens opschieten met detox imo.. Je kan ook wel merken dat hij game's nieuwe album produced, gezien die nu al 3 a 4x uitgesteld is
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubt
pi_81423934
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 17:04 schreef fusionfake het volgende:
Volgens mij zat hittman bij aftermath maar bracht hij niks uit zoals vele die daar signed waren.
Hij heeft voornamelijk dingen met dre uitgebracht en daar was hij niet heel erg tevreden over. Mede omdat hij door dre 'gedwongen' werd om een bepaald soort hiphop te maken. Geen kwaad bloed tussen de twee verder, alleen hitt wilde zijn eigen shit doen en dat 'mocht' niet onder dre's duim.
Conscience do cost.
pi_81435736
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 17:04 schreef fusionfake het volgende:
Volgens mij zat hittman bij aftermath maar bracht hij niks uit zoals vele die daar signed waren. Dre mag wel eens opschieten met detox imo.. Je kan ook wel merken dat hij game's nieuwe album produced, gezien die nu al 3 a 4x uitgesteld is
Zit niet echt meer op detox te wachten en volgens mij gaat dat gewoon nu een te commericiele faal worden ( hoop liever van niet )
  Forum Admin vrijdag 14 mei 2010 @ 22:03:26 #86
35723 crew  GGMM
pi_81436462
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 11:21 schreef Metaan het volgende:

[..]

Zijn we het toch een keertje gedeeltelijk eens.

Tupac is een fokking legende.

En dat in een tijd dat US hiphop nog echt toonaangevend was.
Mja, als je woorden als 'fokking' in een normale mening zet is het meestal al duidelijk met wat voor een persoon je te maken hebt. Ik vind 2pac een beetje 50cent met af en toe een leuke rijm. Hoe je 2pac uberhaupt in je persoonlijke top 10 kan zetten qua artiesten is voor mij onbegrijpelijk.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_81436590
Detox gaat toch niet meer zijn als commerciële bagger , tekstueel niveau van een 12 jarige en een hoop volgevreten rappers die beter kunnen stoppen.... Vind de naam dan 'Detox' in ieder geval een passende naam....
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
pi_81436971
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:03 schreef GGMM het volgende:

[..]

Mja, als je woorden als 'fokking' in een normale mening zet is het meestal al duidelijk met wat voor een persoon je te maken hebt. Ik vind 2pac een beetje 50cent met af en toe een leuke rijm. Hoe je 2pac uberhaupt in je persoonlijke top 10 kan zetten qua artiesten is voor mij onbegrijpelijk.
Als je tupac op 50 cent vind lijken dan klopt er eerder iets bij jou niet.
pi_81437731
En ik kan zeker 10 MC's opnoemen die beter zijn dan 2pac.... Zelfs 20 als ik wat grondiger nadenk....
2pac had welgeteld één album dat je op gebied van kwaliteit en niet op gebied van verkoopcijfers een classic kon noemen en dat was of is z'n debuut 2pacalypse Now! Dat was wie 2pac nou is echt was en z'n motivatie om te gaan rappen : politiek gericht (logisch met een Black Panther als moeder) , de onvertelde waarheid op expliciete manier gaan verkondigen en de problematiek ivm de Afro Amerikaanse gemeenschap aankaarten.
Het nadeel was dat hij helemaal werd opgeslorpt door dat hele East en West gedoe , want vóórdat hij werd beschoten in NYC , bracht hij niet zo van die typerende Westcoast gangsta rap (op uitsluiting van een weinig zeggende featuring op een Spice 1 album) maar eerder rauwe maatschappij bekritiserende , in your face rap met niet bijzonder veel aandacht aan de beats gegeven , wat wil niet zeggen dat deze slecht klinken , integendeel , deze producers hebben puik werk geleverd !

1995 wordt ie dan na een tijdje in de gevangenis vrijgelaten door zogenaamde weldoener Suge Knight met de opdracht voor deze gozer een succesplaat te maken bij Death Row Records , een platenlabel dat bekend staat voor typerende Gangsta Rap vanuit de Westkust van Amerika en dit meestal verkondigd door gozers die bitter weinig verbonden zijn met het 'gangsta zijn'.
Nou ja , dan maakt ie natuurlijk zo'n overcommerciële dubbelplaat met een enorme foute albumcover ,die zelfs ik op 15 jarige leeftijd als poster op me kamer had hangen. Als ik 15 was beschouwde ik dit album eveneens als het beste Hip-Hop album ooit Qua verkoopcijfers en overhyping misschien ja....
Vretend in de regen op de camping met me vriendinnetje zonder reet en geen hersens.
I get a clean shave , bathe go to a rave , die from an overdose and dig myself outta my grave.
  Forum Admin vrijdag 14 mei 2010 @ 22:28:41 #90
35723 crew  GGMM
pi_81437839
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:26 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
En ik kan zeker 10 MC's opnoemen die beter zijn dan 2pac.... Zelfs 20 als ik wat grondiger nadenk....
2pac had welgeteld één album dat je op gebied van kwaliteit en niet op gebied van verkoopcijfers een classic kon noemen en dat was of is z'n debuut 2pacalypse Now! Dat was wie 2pac nou is echt was en z'n motivatie om te gaan rappen : politiek gericht (logisch met een Black Panther als moeder) , de onvertelde waarheid op expliciete manier gaan verkondigen en de problematiek ivm de Afro Amerikaanse gemeenschap aankaarten.
Het nadeel was dat hij helemaal werd opgeslorpt door dat hele East en West gedoe , want vóórdat hij werd beschoten in NYC , bracht hij niet zo van die typerende Westcoast gangsta rap (op uitsluiting van een weinig zeggende featuring op een Spice 1 album) maar eerder rauwe maatschappij bekritiserende , in your face rap met niet bijzonder veel aandacht aan de beats gegeven , wat wil niet zeggen dat deze slecht klinken , integendeel , deze producers hebben puik werk geleverd !

1995 wordt ie dan na een tijdje in de gevangenis vrijgelaten door zogenaamde weldoener Suge Knight met de opdracht voor deze gozer een succesplaat te maken bij Death Row Records , een platenlabel dat bekend staat voor typerende Gangsta Rap vanuit de Westkust van Amerika en dit meestal verkondigd door gozers die bitter weinig verbonden zijn met het 'gangsta zijn'.
Nou ja , dan maakt ie natuurlijk zo'n overcommerciële dubbelplaat met een enorme foute albumcover ,die zelfs ik op 15 jarige leeftijd als poster op me kamer had hangen. Als ik 15 was beschouwde ik dit album eveneens als het beste Hip-Hop album ooit Qua verkoopcijfers en overhyping misschien ja....
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:30:02 #91
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_81437892
Muziek moet met je meegroeien. Qua nieuwsgierigheid moet je sowieso meer uitchecken. Maar je kan toch niet op je 20ste (zoals ik) toch niet zoveel plezier beleven aan gangstarap zoals vroeger? Dat wordt toch saai, of denk je dan niet 'hmmm dit gaat nérgens over'?
When all else fails, you always have delusion.
pi_81438087
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:30 schreef Mirel het volgende:
Muziek moet met je meegroeien. Qua nieuwsgierigheid moet je sowieso meer uitchecken. Maar je kan toch niet op je 20ste (zoals ik) toch niet zoveel plezier beleven aan gangstarap zoals vroeger? Dat wordt toch saai, of denk je dan niet 'hmmm dit gaat nérgens over'?
Ach ik vind het nog wel eens heerlijk om een dikke gangstarap album aan te gooien.
pi_81438573
Wat kan foute rap luisteren toch soms zo tof zijn zoals naar Plies luisteren
  Forum Admin vrijdag 14 mei 2010 @ 22:47:47 #94
35723 crew  GGMM
pi_81438779
Toen ik 'storytelling' tegenkwam zoch ik deze weer eens op, ik plaats hem hier ook:



Blijf dit een prachtig nummer vinden.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_81438947
Wat vinden de mensen hier eigelijk van Juelz Santana?
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:55:17 #96
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_81439184
ik weet niet of jullie al gehoord hebben van Beat Drunx (Belgisch groepje met deels Nederlandse roots)?

Die jongens hebben over twee weken een releaseparty van hun 2e album in Turnhout, net over de grens bij Breda en Tilburg...
In het voorprogramma gestaan van o.a. GZA, Mos Def en MF Doom!

Ik heb hun eerste cd (en vinyl) helemaal grijsgedraaid en kan niet wachten op de volgende..
hoewel hiphopinjesmoel nog wel wat kritiek heeft, vind ik het zowat het beste wat ik recentelijk uit de benelux heb gehoord...
http://hiphopinjesmoel.com/articles/2459

2 clips uit vorige releaseparty
http://www.myspace.com/beatdrunx



hun volledige 1e album gratis te downloaden op soundcloud:
http://soundcloud.com/beatdrunx
check het zeker eens, echt de moeite waard!



en dan als voorproefje op de release hier ook hun eerste échte videoclip:
http://vimeo.com/11313299

mocht iemand dit tof vinden en op redelijk afstand van Turnhout Breda Tilburg wonen, kom dan de 28e naar die gasten kijken... support the local scene!!!

5 euro entree, tientje inclusief de cd, 15 incl. cd+vinyl, 20 incl. cd+vinyl+shirt !
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  vrijdag 14 mei 2010 @ 22:59:43 #97
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_81439452
Klinkt vet.

edit: die droomerige dingen op myspace zijn tof, nummer wat in de clip te horen is vind ik niet echt iets.

http://qn5.com/discuss/viewthread/13501/P0/
quote:
Kno said:
As a matter of fact, you can absolutely take it to the bank I will release something within the next year that sounds nothing like CunninLynguists albums…and it will be dope.


[ Bericht 48% gewijzigd door Mirel op 14-05-2010 23:09:18 ]
When all else fails, you always have delusion.
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:16:55 #98
300663 queensbridge
ready for whatever
pi_81440449
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:26 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
En ik kan zeker 10 MC's opnoemen die beter zijn dan 2pac.... Zelfs 20 als ik wat grondiger nadenk....
2pac had welgeteld één album dat je op gebied van kwaliteit en niet op gebied van verkoopcijfers een classic kon noemen en dat was of is z'n debuut 2pacalypse Now! Dat was wie 2pac nou is echt was en z'n motivatie om te gaan rappen : politiek gericht (logisch met een Black Panther als moeder) , de onvertelde waarheid op expliciete manier gaan verkondigen en de problematiek ivm de Afro Amerikaanse gemeenschap aankaarten.
Het nadeel was dat hij helemaal werd opgeslorpt door dat hele East en West gedoe , want vóórdat hij werd beschoten in NYC , bracht hij niet zo van die typerende Westcoast gangsta rap (op uitsluiting van een weinig zeggende featuring op een Spice 1 album) maar eerder rauwe maatschappij bekritiserende , in your face rap met niet bijzonder veel aandacht aan de beats gegeven , wat wil niet zeggen dat deze slecht klinken , integendeel , deze producers hebben puik werk geleverd !

1995 wordt ie dan na een tijdje in de gevangenis vrijgelaten door zogenaamde weldoener Suge Knight met de opdracht voor deze gozer een succesplaat te maken bij Death Row Records , een platenlabel dat bekend staat voor typerende Gangsta Rap vanuit de Westkust van Amerika en dit meestal verkondigd door gozers die bitter weinig verbonden zijn met het 'gangsta zijn'.
Nou ja , dan maakt ie natuurlijk zo'n overcommerciële dubbelplaat met een enorme foute albumcover ,die zelfs ik op 15 jarige leeftijd als poster op me kamer had hangen. Als ik 15 was beschouwde ik dit album eveneens als het beste Hip-Hop album ooit Qua verkoopcijfers en overhyping misschien ja....
Imo is Me Against the World ook een heel goed album. 4,5 mics is het zeker waard. Waar ik me wel heel erg aan irriteer bij veel nummers van Pac is dat de outlawz het vaak verpesten. Vooral bij Hail Mary erger ik me er aan. I ain't no killer but don't push me, revenge is like the sweetest joy next to gettin' pussy
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 22:50 schreef CraniuM het volgende:
Wat vinden de mensen hier eigelijk van Juelz Santana?
Het meerendeel van hem vind ik slecht. Maarrrr als hij niet achter elke zin "ya dig" zou zeggen en wat betere teksten zou hebben zou ik zeker naar hem luisteren. Ze stem en flow liggen me wel. Days of our Lives en Mic Check staan wel in me wekelijkse rotatie moet ik toegeven
Born alone die alone, no crew to keep my crown or throne.
pi_81440701
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 23:16 schreef queensbridge het volgende:
Het meerendeel van hem vind ik slecht. Maarrrr als hij niet achter elke zin "ya dig" zou zeggen en wat betere teksten zou hebben zou ik zeker naar hem luisteren. Ze stem en flow liggen me wel. Days of our Lives en Mic Check staan wel in me wekelijkse rotatie moet ik toegeven
  vrijdag 14 mei 2010 @ 23:23:11 #100
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_81440787
nog eentje...
is van Rubski van Beat Drunx.. solo
http://www.myspace.com/fudgedmusic

check Boom!
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')