FOK!forum / Sport Algemeen / F1 2010 Formula 1 Gran Premio de España Telefónica #2
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 14:28
Hier verder
ElmarOzondag 9 mei 2010 @ 14:28
Hamilton voor Vettel
Szurazondag 9 mei 2010 @ 14:28
Vettel verliest een hoop tijd met die pitstop
Hosszondag 9 mei 2010 @ 14:29
Hamilton 2.
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 14:29
Zo..we gaan lekker uit de pits. Schumacher voorbij Button, Hamilton voorbij Vettel
Atreidezzondag 9 mei 2010 @ 14:29
Hamilton Button achter Schumi
Schunckelstarzondag 9 mei 2010 @ 14:29
waarom houd vettel niet gewoon zijn lijn
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 14:30
The backmarkers are very dangerous.
FlorentijnHzondag 9 mei 2010 @ 14:30
hij wilde geen schade denk ik
Szurazondag 9 mei 2010 @ 14:30
Button gaat Schumi zo weer voorbij
Stiggiezondag 9 mei 2010 @ 14:30
Waar schumi vecht
Atreidezzondag 9 mei 2010 @ 14:31
Button achter Schumi gaat deze race nog redden qua entertainmentwaarde, das dan een voordeeltje nog
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 14:31
Zo...die McLaren loopt hard zeg
ElmarOzondag 9 mei 2010 @ 14:34
quote:
Op zondag 9 mei 2010 14:31 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Zo...die McLaren loopt hard zeg
Toch handig zo'n F-duct. Je kan ook gelijk goed zien hoeveel voordeel het oplevert.
ElmarOzondag 9 mei 2010 @ 14:34
Ah, gelukkig er valt een Sauber uit. Er miste al iets.
Trystarzondag 9 mei 2010 @ 14:34
Jammer PDLR out.
Stiggiezondag 9 mei 2010 @ 14:35
heerlijk dit zeg
FlorentijnHzondag 9 mei 2010 @ 14:35
dat doet schumi mooi bij die 1e bocht
UnoclaMzondag 9 mei 2010 @ 14:35
mooi gevecht tussen jensen en schumi!
Sinister-D-zondag 9 mei 2010 @ 14:35
quote:
Op zondag 9 mei 2010 14:34 schreef ElmarO het volgende:
Ah, gelukkig er valt een Sauber uit. Er miste al iets.

Er was iets teveel dus als je het zo ziet
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 14:37
Nou, die Jaime doet toch leuke dingen dit jaar.
Schunckelstarzondag 9 mei 2010 @ 14:37
nette actie van alg
Trystarzondag 9 mei 2010 @ 14:39
Massa bijna in een HRT.
Dos37zondag 9 mei 2010 @ 14:39
Massa moet een nieuwe neus halen.
Sinister-D-zondag 9 mei 2010 @ 14:40
quote:
Op zondag 9 mei 2010 14:39 schreef Dos37 het volgende:
Massa moet een nieuwe neus halen.
Kubica eigenlijk ook...
Schunckelstarzondag 9 mei 2010 @ 14:41
quote:
Op zondag 9 mei 2010 14:40 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Kubica eigenlijk ook...
Bluurghzondag 9 mei 2010 @ 14:42
volgens Olav moeten coureurs naar iemands kont gaan en er iets uithalen?
FlorentijnHzondag 9 mei 2010 @ 14:43
quote:
Op zondag 9 mei 2010 14:42 schreef Bluurgh het volgende:
volgens Olav moeten coureurs naar iemands kont gaan en er iets uithalen?
ik hoop niet op die manier
ElmarOzondag 9 mei 2010 @ 14:43
quote:
Op zondag 9 mei 2010 14:42 schreef Bluurgh het volgende:
volgens Olav moeten coureurs naar iemands kont gaan en er iets uithalen?
Ik denk dat Olav zijn slaapkamerverhalen maar beter privé kan houden.
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 14:43
Olav wie?
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 14:44
En EJ: houd je smoel met je voor de hand liggende suggesties.
ElmarOzondag 9 mei 2010 @ 14:44
quote:
Op zondag 9 mei 2010 14:44 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En EJ: houd je smoel met je voor de hand liggende suggesties.
Ik mis Coulthard.
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 14:44
Hahaha...die Massa en zijn engineer zijn gewoon geweldig om naar te luisteren.
D.zondag 9 mei 2010 @ 14:45
Die opmerking tegen Massa
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 14:45
Chandhok had net een mooie crash..dat ging net te snel ut beeld.
Szurazondag 9 mei 2010 @ 14:47
Sodeju
ElmarOzondag 9 mei 2010 @ 14:47
Hamilton en Alonso precies dezelfde rondetijd gereden.
Bruce117zondag 9 mei 2010 @ 14:47
Heerlijke opmerking
Hosszondag 9 mei 2010 @ 14:50
Sutil en Kubica komen ook aardig dichtbij Schumi, Button en Massa. Kan leuk worden.
Szurazondag 9 mei 2010 @ 14:52
Drive through voor Jaime
FlorentijnHzondag 9 mei 2010 @ 14:53
beide toro rosso's drive through penalty gekregen
northernlight81zondag 9 mei 2010 @ 14:56
Webber is goed op dreef. Trulli is echt weer niks. Olaf zeikt over Schumie, maar die rijdt tenminste voor zijn teamgenoot. Massa en Button rijden daar ver achter.
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 15:01
Olav snapt niet zo veel van F1: die herhaalt al jaren ongeveer hetzelfde riedeltje, wat ie tijdens de absurd lange reclameblokken van RTL verzint.
Szurazondag 9 mei 2010 @ 15:01
Kut optocht
northernlight81zondag 9 mei 2010 @ 15:01
Die nieuwe teams hebben niets te zoeken in de koningsklasse van het racen, alsof de locale amateurclub hier zich inkoopt in de Champions league.
Gebraden_Wombatzondag 9 mei 2010 @ 15:02
Ik zat naar Olav te kijken bij de start, en hij leverde gewoon geen commentaar. Allerlei mensen halen elkaar in, en hij zat er een beetje naar te kijken.
ElmarOzondag 9 mei 2010 @ 15:03
Alonso met de snelste ronde
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 15:05
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:01 schreef Szura het volgende:
Kut optocht
Nagenoeg altijd in Barcelona. En met die k.t-chicane ah end zijn inhaalmogelijkheden nog verder ingeperkt. Van mij mogen ze dat circuit schrappen.
Gebraden_Wombatzondag 9 mei 2010 @ 15:06
Sjonge jonge, die Olav zit alleen maar Schumacher af te zeiken. Hij vergeet dat die updates de auto niet langzamer hebben gemaakt, maar alleen meer sneller voor Schumacher dan voor Rosberg.
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 15:08
Vandaar: voor F1 kennis moet je Olav niet opzetten. Olav is voor F1 vermaak van RTL en SBS volk en voor mensen met een proefabonnement op Formule1.nl.
FlorentijnHzondag 9 mei 2010 @ 15:08
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Sjonge jonge, die Olav zit alleen maar Schumacher af te zeiken. Hij vergeet dat die updates de auto niet langzamer hebben gemaakt, maar alleen meer sneller voor Schumacher dan voor Rosberg.
zal wel maar het levert het team minder punten op

edit: maar waarschijnlijk moet rosberg er gewoon weer ff inkomen en zal de volgende race weer in de punten rijden
northernlight81zondag 9 mei 2010 @ 15:09
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:06 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Sjonge jonge, die Olav zit alleen maar Schumacher af te zeiken. Hij vergeet dat die updates de auto niet langzamer hebben gemaakt, maar alleen meer sneller voor Schumacher dan voor Rosberg.
Schumacher heeft gewoon wat tijd nodig, Olaf is inderdaad waardeloos. Toenstraks riep hij dat Rosberg in de oude auto had moeten stappen .
Stilstand is achteruitgang.
northernlight81zondag 9 mei 2010 @ 15:11
Webber 1.25.3
Trulli 1.34.9 Elke ronde zo'n 8sec langzamer.
Weltschmerzzondag 9 mei 2010 @ 15:11
Mol heeft zijn hele carriere gebouwd op met rare verzinsels afdoen op de prestaties van Schumacher. Jammer, als hij kijk op F1 had gehad en zijn privéwanen niet zo belangrijk had gevonden was het een leuke commentator geweest.
Gebraden_Wombatzondag 9 mei 2010 @ 15:11
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:08 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vandaar: voor F1 kennis moet je Olav niet opzetten. Olav is voor F1 vermaak van RTL en SBS volk en voor mensen met een proefabonnement op Formule1.nl.
Juist. Weinig keus, zit met mijn vader te kijken
FlorentijnHzondag 9 mei 2010 @ 15:12
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:11 schreef northernlight81 het volgende:
Webber 1.25.3
Trulli 1.34.9 Elke ronde zo'n 8sec langzamer.
die nieuwe teams gaan gewoon veel te langzaam.
ze moeten toch eens kijken wat ze er aan kunnen doen
#ANONIEMzondag 9 mei 2010 @ 15:14
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 15:16
Dus ook Rosberg krijgt, net als Massa, af en toe tips vanaf de pitwall.
northernlight81zondag 9 mei 2010 @ 15:16
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:12 schreef FlorentijnH het volgende:

[..]

die nieuwe teams gaan gewoon veel te langzaam.
ze moeten toch eens kijken wat ze er aan kunnen doen
Dat weten ze eigenlijk al: volgend jaar die 107% regel terug. Maar om dat voor dit seizoen in te voeren moeten de teams dat unaniem goed keuren en dat doen die nieuwe teams natuurlijk nooit.
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 15:16
En het werkt, zo'n tip.
FlorentijnHzondag 9 mei 2010 @ 15:21
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:16 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Dat weten ze eigenlijk al: volgend jaar die 107% regel terug. Maar om dat voor dit seizoen in te voeren moeten de teams dat unaniem goed keuren en dat doen die nieuwe teams natuurlijk nooit.
zullen de nieuwe teams idd niet doen. heb even opgezocht wat dat inhoud maar dat klinkt wel goed idd
Schunckelstarzondag 9 mei 2010 @ 15:22
vettel
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 15:22
Alonso op het podium?
FlorentijnHzondag 9 mei 2010 @ 15:22
vettel wat doe je podium weg voor hem
Glijdt_lichtzondag 9 mei 2010 @ 15:23
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:01 schreef northernlight81 het volgende:
Die nieuwe teams hebben niets te zoeken in de koningsklasse van het racen, alsof de locale amateurclub hier zich inkoopt in de Champions league.
Nog niet misschien. maar komt wel. Een auto die gebouwd is kun je echt niet 1,2,3 aanpassen. Daar is tijd voor nodig. Zeker nu alles veel technischer is qua aero dan 10/20 jaar terug toen de laatste echt nieuwe teams instapten. Nu ze weten waar de fouten in de huidige auto zitten, gaan ze daar mee bezig om die fouten eruit te halen. En dan voor volgend jaar een geheel nieuw pakket maken met betere aero end e grote fouten niet terug laten komen.
Dat kun je duidelijk zien aan Lotus. Die hebben die jaar gewoon een supersimpele bak gemaakt om te leren.

Nu kun je wel zeggen dat er ervaren mannen achter het ontwerp zitten zoals Gascoyne, Wirth en de Dallara engineers. Maar Dallara heeft al een tijdje niks gedaan met F1 en had niet alle moderne data beschikbaar.
Gascoyne heeft duidelijk tot doel gesteld dat het een leerjaar werd met een simpele wagen. Wirth heeft wel een fout gemaakt, maar ook Virgin moet gewoon leren.

[ Bericht 16% gewijzigd door Glijdt_licht op 09-05-2010 15:29:15 ]
FlorentijnHzondag 9 mei 2010 @ 15:23
moet helaas weg, het is nog steeds moederdag
Gebraden_Wombatzondag 9 mei 2010 @ 15:24
Advies van Olav Mol: nu Alonso binnenhalen. Want dat is handig. Ofzo.
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 15:25
Vettel stopt ermee?
Slomyzondag 9 mei 2010 @ 15:25
Die Olav is een hoop onzin aan het uitkramen. Soms vraag ik me af of hij naar een andere race aan het kijken is, misschien die van 3 weken geleden ofzo
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 15:25
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Advies van Olav Mol: nu Alonso binnenhalen. Want dat is handig. Ofzo.
Idd: Alonso heeft benzine nodig en moet nog een keer naar de primes. Of zo.
northernlight81zondag 9 mei 2010 @ 15:25
Idd
Vettel kan veilig nog een stop maken
ElmarOzondag 9 mei 2010 @ 15:25
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:24 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Advies van Olav Mol: nu Alonso binnenhalen. Want dat is handig. Ofzo.
Inderdaad, want Vettel is nu toch wel zo'n 0,1 seconde sneller dan Alonso.
ElmarOzondag 9 mei 2010 @ 15:26
En Alonso zet de snelste ronde neer. Toptip van Olav zeg.
northernlight81zondag 9 mei 2010 @ 15:27
nee 22,5 s op Schumie heeft hij. En Vettel is sneller .
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 15:29
Your brakes are about to go...
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 15:29
Gelukkig heeft Twitter door wat een onbenul Olav Mol is: http://twitter.com/olavmol
Schunckelstarzondag 9 mei 2010 @ 15:29
zo'n bericht geeft altijd een lekker veilig gevoel
Stiggiezondag 9 mei 2010 @ 15:33
Gaat vettel het halen of niet
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 15:33
Vettel doet Badoer na?
ElmarOzondag 9 mei 2010 @ 15:34
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:33 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vettel doet Badoer na?
Daar gaat hij alsnog te snel voor.
Stiggiezondag 9 mei 2010 @ 15:36
AI AI AI DAG HAMILTON HAHAHAHA
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 15:36
Hamilton: lutser!

Herstel: linkervoorband; lutser!
Gebraden_Wombatzondag 9 mei 2010 @ 15:36
ElmarOzondag 9 mei 2010 @ 15:36
Hamilton
WARE_HEIDENzondag 9 mei 2010 @ 15:36
alsnog podium whehe
Bruce117zondag 9 mei 2010 @ 15:36
Hamilton
Schunckelstarzondag 9 mei 2010 @ 15:36
hamilton
wdnzondag 9 mei 2010 @ 15:36
Hamilton
Bluurghzondag 9 mei 2010 @ 15:37
wooow hamilton
northernlight81zondag 9 mei 2010 @ 15:37
Vettel zit er 35 sec. achter, Alonso 2de.
Doler12zondag 9 mei 2010 @ 15:37
Oow wat erg
Gebraden_Wombatzondag 9 mei 2010 @ 15:37
Nou vooruit, hier kon hij niets aan doen
ElmarOzondag 9 mei 2010 @ 15:37
Ah, lekke band. Komt ie nog goed weg.
Hosszondag 9 mei 2010 @ 15:37
Alonso nieuwe leider in het WK
Edit: toch niet
Atreidezzondag 9 mei 2010 @ 15:37
De banden houden het wel, zon lange stint.. alleen de velgen niet
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 15:37
En een typisch Alonso podium: geen zak doen maar twee plekken winnen.

Nepcoureur.
ElmarOzondag 9 mei 2010 @ 15:38
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:37 schreef Hoss het volgende:
Alonso nieuwe leider in het WK
Thaszondag 9 mei 2010 @ 15:38
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:37 schreef Walter_Sobchak het volgende:
En een typisch Alonso podium: geen zak doen maar twee plekken winnen.

Nepcoureur.
Stuk of 3 snelste rondes
Niets fout doen is ook iets doen
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 15:38
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:37 schreef Hoss het volgende:
Alonso nieuwe leider in het WK
Volgens mij gewoon Button hoor.
ElmarOzondag 9 mei 2010 @ 15:40
En er is een Sauber die de race heeft uitgereden.
northernlight81zondag 9 mei 2010 @ 15:40
4e voor Schumie is ook leuk. Button stond 11 punten voor op Alonso.
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 15:41
Doe niet zo blij, misselijke rat: je haalt gewoon weer punten omdat anderen voor je uitvallen.

Ga racen, stinkmietje.
Hosszondag 9 mei 2010 @ 15:41
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:38 schreef Walter_Sobchak het volgende:

[..]

Volgens mij gewoon Button hoor.
Ja klopt, was iets te enthousiast.
Googolplexianzondag 9 mei 2010 @ 15:41
Zag eruit als het stukje dat eerder van Webber's auto afvloog O_o

Zonde hoor ... en Liuzzi ook nog eens stil. Kan net zo goed nokken met manager
Schunckelstarzondag 9 mei 2010 @ 15:41
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:40 schreef ElmarO het volgende:
En er is een Sauber die de race heeft uitgereden.
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 15:42
Vreemd vd voorband van Lewis. Bij Red Bull zien ze zowat alles vd auto van Vettel en deze band zag McLaren niet aankomen?
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 15:47
Dus dit is het volkslied van Australie? Maar goed dat ze niet al te veel winnen.
Googolplexianzondag 9 mei 2010 @ 15:51
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:42 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Vreemd vd voorband van Lewis. Bij Red Bull zien ze zowat alles vd auto van Vettel en deze band zag McLaren niet aankomen?
Was een puncture (kun je moeilijk voorspellen) ... Ham reed over iets heen op de track (Je kon het nog net weg zien vliegen ... was iets zwarts en rechthoekigs, leek wel).
Bluurghzondag 9 mei 2010 @ 15:51
gaat leuk worden volgende week in Monaco, met die langzame teams
Schunckelstarzondag 9 mei 2010 @ 15:52
volgende week gelukkig vrij, dus dat word donderdag ook de trainingen kijken
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 15:53
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:51 schreef Googolplexian het volgende:

[..]

Was een puncture (kun je moeilijk voorspellen) ... Ham reed over iets heen op de track (Je kon het nog net weg zien vliegen ... was iets zwarts en rechthoekigs, leek wel).
Aha, dat ontging me. Even herhaling afwachten dan.
Leatherfacezondag 9 mei 2010 @ 15:55
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:47 schreef Walter_Sobchak het volgende:
Dus dit is het volkslied van Australie? Maar goed dat ze niet al te veel winnen.
Wacht de Olympische Spelen maar af. Daar pakken ze waarschijnlijk weer een stuk of 15 gouden plakken.

On-topic: Webber.
Glijdt_lichtzondag 9 mei 2010 @ 15:55
quote:
Op zondag 9 mei 2010 15:51 schreef Bluurgh het volgende:
gaat leuk worden volgende week in Monaco, met die langzame teams
Kan ook zijn dat ze 't daar erg goed gaan doen zoals Moreno in de Andrea Moda.
Walter_Sobchakzondag 9 mei 2010 @ 15:59
Volgende week alweer Monaco? Hmmm...dat wordt dus een beetje plannen.
Trystarzondag 9 mei 2010 @ 16:03
Mooie tweede plaats voor Alonso
Automatic_Rockzondag 9 mei 2010 @ 16:19
Beetje een saaie race
M.Melandrizondag 9 mei 2010 @ 16:29
Zeer netjes gereden van schumi, vooral de actie buitenom bij button was super.

Mooi van webber, nu hopen dat hij op de wat mindere circuits ook podiums kan scoren zodat hij mee kan doen voor het kampioenschap.
Fir3flyzondag 9 mei 2010 @ 16:42
quote:
Op zondag 9 mei 2010 16:19 schreef Automatic_Rock het volgende:
Beetje een saaie race
Had iemand ook iets anders verwacht?

Sterk van Webber, de Red Bulls zijn toch echt wel duidelijk de snelste. En ik begin toch echt een beetje zat te worden van die pech voor Vettel, zo wint hij het kampioenschap nooit .

Ferrari lijkt alweer te ver achter te zitten, misschien kunnen ze nog met McLaren strijden voor podiums.
M.Melandrizondag 9 mei 2010 @ 16:50
Catalunya is echt een motorcircuits met al die lange doordraaiers. Ik heb de laatste jaren wel saaiere races op catalunya gezien, het viel me nog wel mee.
M.Melandrizondag 9 mei 2010 @ 16:50
quote:
Op zondag 9 mei 2010 16:42 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Had iemand ook iets anders verwacht?

Sterk van Webber, de Red Bulls zijn toch echt wel duidelijk de snelste. En ik begin toch echt een beetje zat te worden van die pech voor Vettel, zo wint hij het kampioenschap nooit .

Ferrari lijkt alweer te ver achter te zitten, misschien kunnen ze nog met McLaren strijden voor podiums.
In monaco zullen mclaren en ferrari dichter bij red bull zitten.

[ Bericht 0% gewijzigd door M.Melandri op 09-05-2010 17:01:51 ]
northernlight81zondag 9 mei 2010 @ 17:44
quote:
Op zondag 9 mei 2010 16:50 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

In monaco zullen mclaren en ferrari dichter bij red bull zitten.
Hoezo dichter bij, de Ferrari en Mclaren zijn vooralsnog beter. Ze zijn iets langzamer, maar betrouwbaarder. Button en Alonso staan niet voor niets1e en 2e in het kampioenschap.
Fir3flyzondag 9 mei 2010 @ 17:46
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:44 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Hoezo dichter bij, de Ferrari en Mclaren zijn vooralsnog beter. Ze zijn iets langzamer, maar betrouwbaarder. Button en Alonso staan niet voor niets1e en 2e in het kampioenschap.
Het kampioenschap is nogal door elkaar gehusseld door die regenraces. Kun je nog weinig van zeggen.

De Red Bulls zijn duidelijk de snelste auto's. Maar inderdaad, qua betrouwbaarheid laat het nogal te wensen over.
Weltschmerzzondag 9 mei 2010 @ 18:02
quote:
Op zondag 9 mei 2010 16:50 schreef M.Melandri het volgende:

[..]

In monaco zullen mclaren en ferrari dichter bij red bull zitten.
Ik denk dat de F-duct auto's in Monaco niet in het voordeel zijn.
M.Melandrizondag 9 mei 2010 @ 18:08
quote:
Op zondag 9 mei 2010 18:02 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik denk dat de F-duct auto's in Monaco niet in het voordeel zijn.
Catalunya is aerodynamica de bepalende factor, in monaco komt het meer op mechanische grip aan. Red bull zal nog steeds het te kloppen team maar het verschil met de andere teams zal kleiner zijn. En misschien kan een monaco specialist als hamilton voor een verrassing zorgen.

Wat een huilie is die button trouwens http://www.autosport.com/news/report.php/id/83485

[ Bericht 0% gewijzigd door M.Melandri op 09-05-2010 19:05:13 ]
M.Melandrizondag 9 mei 2010 @ 18:10
quote:
Op zondag 9 mei 2010 17:44 schreef northernlight81 het volgende:

[..]

Hoezo dichter bij, de Ferrari en Mclaren zijn vooralsnog beter. Ze zijn iets langzamer, maar betrouwbaarder. Button en Alonso staan niet voor niets1e en 2e in het kampioenschap.
WK stand zegt niks over actuele pace

Button is wk leider door 2 goede bandenkeuzes maar over het algemeen toch langzamer dan hamilton.
Taradozondag 9 mei 2010 @ 18:31
Leuk voor Webber, verder niet zo interessant vandaag
keplerzondag 9 mei 2010 @ 19:56
Redelijke race. Niet erg saai, maar ook niet heel spannend

Netjes dat de auto van Vettel heel is gebleven. Zag er ernstig uit uit bij het aanremmen, net voordat tie de pits in ging
TJDoornboszondag 9 mei 2010 @ 20:05
saaie boel, mooie crash van Hamilton en leuke gevechten om plaats 14 ofzo.
Googolplexianzondag 9 mei 2010 @ 20:40
quote:
Op zondag 9 mei 2010 19:56 schreef kepler het volgende:
Redelijke race. Niet erg saai, maar ook niet heel spannend

Netjes dat de auto van Vettel heel is gebleven. Zag er ernstig uit uit bij het aanremmen, net voordat tie de pits in ging
Dat was alleen een ander probleem.

Eerst de wheelnut die loskwam (doordat de beveiliging los schoot, geloof ik) en dus het wiel was los kwam te zitten.

Probleem met de rem zal denk ik zijn gekomen doordat het wiel (dat dus niet meer helemaal recht zat bij het inrijden van de pits) de rem-partij iets uit het lood heeft gedrukt waardoor die rem een klein beetje aanliep. Z'n remmen zullen wel ERG heet zijn geworden.
xaban06zondag 9 mei 2010 @ 21:02
Wat is het Formula 1 Grand Prix toch saai geworden.
Twee jaar terug vond ik het nog echt spannend en leuk om naar te kijken, dat wordt steeds minder zo met die regels.
ArcticBlizzardzondag 9 mei 2010 @ 21:08
Ik denk eerder dat mclaren beter zal presteren dan ferrari in monaco, dit omdat de mclaren onwaarschijnlijk veel mechanishe grip heeft wanneer ze de bocht uitkomen.
Renault maakt ook een goede kans.

Rosberg viel erg tegen deze race, misschien dat ze toch maar met 2 verschillende chassis moeten werken bij mercedes
ColtZ40zondag 9 mei 2010 @ 21:11
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:02 schreef xaban06 het volgende:
Wat is het Formula 1 Grand Prix toch saai geworden.
Twee jaar terug vond ik het nog echt spannend en leuk om naar te kijken, dat wordt steeds minder zo met die regels.
Dit is de eerste race die je dit jaar hebt gezien neem ik aan?
Glijdt_lichtzondag 9 mei 2010 @ 21:39
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:11 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dit is de eerste race die je dit jaar hebt gezien neem ik aan?
Dat dus. Het is imo juist beter geworden. Zéker beter dan 2 jaar geleden. Vorig jaar was wel een mooi seizoen.
Fir3flyzondag 9 mei 2010 @ 21:40
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:39 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Dat dus. Het is imo juist beter geworden. Zéker beter dan 2 jaar geleden. Vorig jaar was wel een mooi seizoen.
.

Sorry, jou kan ik echt niet meer serieus nemen.
M.Melandrizondag 9 mei 2010 @ 22:09
Vergeleken met de afgelopen 2 jaar op dit circuit vond ik het dit jaar ook leuker. Ik ben blij dat we niet meer die fake kwalificaties met racebrandstof hebben. Enige verschil in de race is dat je vroeger met een rondje langer doorrijden voordeel kon pakken, nu levert een rondje eerder stoppen profijt op omdat je dan op verse banden een snel rondje kan rijden zoals schumi dat vandaag deed bij button en hamilton vs vettel.

Om het nog leuker te maken zouden de banden sneller moeten slijten zodat we nog meer spanning met de diverse strategieen krijgen. Want nu zit dus iedereen in het droog op een 1 stop omdat je met die harde band zelfs de hele race uit kan rijden.
Sallymaandag 10 mei 2010 @ 00:50
Volgens mij zegt het al heel wat dat er pas anderhalf topic is...


Chandhok betreurt incident met Alguersuari
quote:
Coureur Karun Chandhok heeft zijn teleurstelling uitgesproken over de aanvaring die de Indiër had met Toro Rosso-rijder Jaime Alguersuari in de Spaanse Grand Prix.

Toen Alguersuari de achterblijvende Chandhok inhaalde en afsneed, raakte de Spanjaard de voorvleugel van de HRT, die helemaal losschoot. Chandhok kwam wel binnen voor een nieuwe vleugel en kon daarna weer de baan op, maar de ophanging bleek te zeer beschadigd om nog verder te kunnen rijden.

Lees de reacties in het bericht
Glijdt_lichtmaandag 10 mei 2010 @ 01:26
quote:
Op zondag 9 mei 2010 21:40 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

.

Sorry, jou kan ik echt niet meer serieus nemen.
Zal mij aan m'n reet roesten . ik vond vorig jaar een geweldig seizoen. Het begin was niet bijster spannend door de overheersing van Brawn, maar vanaf Engeland ongeveer zat alles lekker dicht bij elkaar,
Schunckelstarmaandag 10 mei 2010 @ 07:03
quote:
Op maandag 10 mei 2010 01:26 schreef Glijdt_licht het volgende:

[..]

Zal mij aan m'n reet roesten . ik vond vorig jaar een geweldig seizoen. Het begin was niet bijster spannend door de overheersing van Brawn, maar vanaf Engeland ongeveer zat alles lekker dicht bij elkaar,
mee eens
#ANONIEMmaandag 10 mei 2010 @ 08:09
quote:
Op maandag 10 mei 2010 00:50 schreef Sally het volgende:
Volgens mij zegt het al heel wat dat er pas anderhalf topic is...


Niet per se. Bij wielrennen zie je ook dat de topics minder snel volkomen.
Bigsmaandag 10 mei 2010 @ 08:29
Deze race was inderdaad vrij saai, maar dat wisten we vantevoren. De rest van het seizoen vond ik behoorlijk boeiend

Het podium was wel een beetje een domper met die suffe volksliederen
sasquatschmaandag 10 mei 2010 @ 10:37
quote:
Op zondag 9 mei 2010 22:09 schreef M.Melandri het volgende:
Vergeleken met de afgelopen 2 jaar op dit circuit vond ik het dit jaar ook leuker. Ik ben blij dat we niet meer die fake kwalificaties met racebrandstof hebben. Enige verschil in de race is dat je vroeger met een rondje langer doorrijden voordeel kon pakken, nu levert een rondje eerder stoppen profijt op omdat je dan op verse banden een snel rondje kan rijden zoals schumi dat vandaag deed bij button en hamilton vs vettel.

Om het nog leuker te maken zouden de banden sneller moeten slijten zodat we nog meer spanning met de diverse strategieen krijgen. Want nu zit dus iedereen in het droog op een 1 stop omdat je met die harde band zelfs de hele race uit kan rijden.
Moet je wel je banden sparen omdat ze anders te snel slijten. Dat is het probleem van deze (en de eerste race in Bahrein). Er wordt teveel banden gespaard zodat je niet extra naar de pit hoeft, waardoor de races saai blijven. Doordat je niet de hele race vol kan blijven rijden op een setje banden wordt er ook niet veel ingehaald. Dat is door de Tilke circuits en aerodynamica al moeilijk genoeg (al zag ik ze toch regelmatig dicht achter elkaar aanrijden), door de banden wordt het nog erger.
sasquatschmaandag 10 mei 2010 @ 10:43
Red Bull asked Vettel to quit Spanish GP
quote:
Sebastian Vettel has revealed he was asked to pull out of the race before finishing the Spanish Grand Prix in third place.

The Red Bull driver suffered a braking problem with 15 laps of the Barcelona race still to run, and made a pitstop so the damage could be inspected.

Mechanics and engineers noticed damage to a brake disc before sending the 22-year-old German back onto the circuit.

"When I got back out the team told me that I should quit the race," Vettel said in an interview with Germany's Auto Motor und Sport.

"They said the risk because of the broken brake was too great.

"I asked them if that (retiring) was really necessary or whether I could just drive slowly and pick up some points.

"I got no answer," Vettel continued. "So I drove. In the middle of the last corner I then got the message 'keep going, but be careful', but it was too late anyway. I was already past the pit entry."

Vettel said he managed to finish the race by shifting the brake bias all the way to the rear.

"They were pretty worried on the pitwall and I was constantly reminded to drive more slowly," he added.
Taradomaandag 10 mei 2010 @ 12:37
F1 - 2010 - Gran Premio de Espana Telefónica - Catalunya
Teams suspect Barcelona stones caused problems
GMMf1NET -- May 10th - 11:22am
May 10 (GMM) The shattered remains of Lewis Hamilton's front left corner is being rushed back to Woking for analysis.
Almost within sight of the chequered flag in Barcelona, the 2008 world champion's McLaren speared into a barrier after a sudden tyre failure, costing him second place both in the race and in the world championship standings.

Team boss Martin Whitmarsh immediately speculated that "debris" probably caused the problem, while Bridgestone said its initial impression was that "this was not caused by a tyre issue".

"We are working closely with McLaren to understand what happened," added the Japanese supplier's Hirohide Hamashima.

As the sun rises again in Europe on Monday morning, the leading theory now is that a stone became stuck in the wheel rim.

After qualifying, Rubens Barrichello took photos with his mobile phone camera of his FW32 and his helmet, so amazed was he about the damage caused by flying stones.

And he told Germany's Auto Motor und Sport that he had to nurse his vibrating Williams to the chequered flag after feeling a "strong shock" on the left front.

"We had to slow him down to ensure we didn't have a problem with the tyres," confirmed technical director Sam Michael. "We'll be looking into that for the next race."

Barrichello suspects a stone got stuck in the wheel rim, and a similar cause was also not being ruled out to explain Sebastian Vettel's brake problem.

After the Red Bull was inspected, Christian Horner revealed that the brake disc "was a bit damaged".

"We will only know for sure in the factory," added the Briton.
M.Melandrimaandag 10 mei 2010 @ 15:40
quote:
Op maandag 10 mei 2010 10:37 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Moet je wel je banden sparen omdat ze anders te snel slijten. Dat is het probleem van deze (en de eerste race in Bahrein). Er wordt teveel banden gespaard zodat je niet extra naar de pit hoeft, waardoor de races saai blijven. Doordat je niet de hele race vol kan blijven rijden op een setje banden wordt er ook niet veel ingehaald. Dat is door de Tilke circuits en aerodynamica al moeilijk genoeg (al zag ik ze toch regelmatig dicht achter elkaar aanrijden), door de banden wordt het nog erger.
De race in china sleten de intermediates vrij snel, zo zou het ook met de slicks moeten zijn. Het zal het inhalen ook niet bevorderen maar je krijgt wel meer spanning met strategische keuzes, de 1e helft van de race van gisteren was best leuk met positiewisselingen door diverse pitstopstrategieen.
Taradomaandag 10 mei 2010 @ 17:18
Webber's 'Torvill & Dean' moment

By Martin Brundle
BBC F1 analysti in Monaco
quote:
The Spanish Grand Prix was mainly a race of disappointments for many teams - I even sensed there was a mixed reaction for winners Red Bull.
Despite a massively dominant race victory for Mark Webber, they felt they had thrown away a great potential one-two with more brake reliability issues and a scruffy pit stop.
Red Bull's pace was incredible. When Webber's team-mate Sebastian Vettel was coasting to the end of the race not using his fragile brakes, he was still lapping as fast as Michael Schumacher and Jenson Button.
Yes, I did mean 'not using his brakes' - Vettel was lifting early and allowing the drag and downshifts to slow the car. Extraordinary.
The win was an immense performance from Webber; his best F1 drive I thought. I asked his partner Anne if I she thought so too, and she said "absolutely" - so it's official.
Webber was over-aggressive at the Nurburgring, the scene of his maiden victory last year, and earned himself a drive-through penalty and a bunch of headaches.
The Australian was the real deal in Barcelona. He had it completely covered - the right amount of aggression at the start, the first corner, the first lap, his race pace, and the way he managed the phases of the two tyres.
He said it was a very long afternoon in Spain counting down the laps because nothing happened. It's what I call a 'Torvill and Dean' moment - effortless excellence with perfection.
Vettel finished third but at one point they were going to retire him.
The team told him on the radio: "Your brakes are about to fail." And that's a tough call for a team who cannot take careless risks when the safety of the driver, marshals and fans are at risk.
They cleared a space in the garage and told him to come in but Vettel said: "Let's see if we can get a few points."
Lewis Hamilton also put in a special effort to split the Red Bulls for McLaren before his late visit to the barriers, when it appears a damaged wheel failed. Hamilton's mind-management kicked straight in and his only thought was: "There are plenty more races left."
He kept Vettel honest from the get-go and was ready to pounce after Red Bull's pit-stop issues. It was an extremely good drive from Hamilton and he was truly robbed, so yet another disappointed driver.
Hamilton would be second in the championship without the failure, but with the new points structure we know the title chase can turn in a heartbeat.
Hamilton's team-mate Jenson Button was thoroughly dejected when he spoke to BBC pit-lane reporter Lee McKenzie after the race and rightly so.
I spoke with Jenson at breakfast here in Monte Carlo this morning and I hadn't realised at the time he was carrying so many problems in the race.
Not having any information on the steering wheel means that there is a risk, on every gear change, of changing too early or hitting the rev limiter. Either way it will cost several 10ths of a second per lap.
In the pit-stops he wasn't able to perform the proper procedure on the faulty steering wheel and this allowed the clutch to bite and spin the rear wheels, making it very difficult for the pit crew.
It was a poor race for him all round. I'm not sure he should have let Schumacher past at pit exit into Turn One, but I understand he had a late radio call to let him know that Michael was taking his position.
After this, Button never really made a decisive and incisive effort to re-pass him. A bad day at the office, although he described it more colourfully.
He still leads the championship from Ferrari's Fernando Alonso but it's not off the back of raw pace and a great weekend. Heading into the Monaco race, where he's traditionally very strong, he knows he is fighting a rearguard action.
Alonso is just three points behind Button after picking up the pieces with his fast pace and problem-free run in Spain. He kept Hamilton and Vettel in view for the whole race and he remains a strong contender for a third title.
It's testing times for Felipe Massa in the second Ferrari. He doesn't look comfortable in the car and we keep hearing his engineer Rob Smedley feeling the need to tell him how to drive it. Massa's chin is down and that's not helpful heading into the unyielding streets of Monaco.
The most disappointed team on Sunday night were surely Mercedes - they were well off the pace with their revised car.
Schumacher scored his best finish of the year with a lucky fourth but was more than a minute behind a car that was cruising in Webber's hands, and team-mate Nico Rosberg had the race from hell.
He started the race on the grass trying to pass Robert Kubica's Renault and it was all downhill from there with pit issues with a loose front wheel and front brake on fire. He looked out of sorts with the new package and they'll be having some very heavy meetings on Monday.
The new teams didn't show much improvement in Spain, with the possible exception of Lotus. They were also mobile chicanes and that doesn't bode well for the confines of Monaco. Expect complaints and contact aplenty.
http://news.bbc.co.uk/spo(...)mula_one/8673237.stm