Mag ik ff zeuren?

Zo veel regels zijn er niet en de meeste kun je niet schrappen...
- Maximaal vier deelnemers per team.
In de meeste auto's zul je niet comfortabel kunnen zitten met meer dan vier personen- De APK van de auto waarin wordt deelgenomen moet minimaal geldig zijn t/m 26 juli 2010. Dit moet worden aangetoond bij de start.
Rijden op de openbare weg = geldige apk nodig- De auto moet minimaal WA-verzekerd zijn en een schadeverzekering inzittenden hebben voor alle inzittenden. Dit moet worden aangetoond bij de start.
Rijden op de openbare weg = minimaal WA-verzekering nodig. Inzittendenverzekeringseis zou je kunnen laten vallen, maar is wel erg prettig in het geval er iets gebeurt, bovendien kost zoiets bijna niks- De auto moet voldoen aan alle veiligheidsvoorschriften zoals die gelden in alle landen die worden bezocht.
Rijden op de openbare weg = voldoen aan alle verkeerseisen- De auto mag maximaal een dagwaarde hebben van ¤ 500,-. De kosten van het ‘pimpen’ worden hierbij buiten beschouwing genomen.
Kun je laten vallen, maar dan laat je een deel van de uitdaging weg (zoeken van een redelijke auto voor die prijs, twijfelachtige betrouwbaarheid, etc)- Rij verantwoord en hou rekening met de beperkingen van de auto en van de bestuurders. Rij voorzichtig en hou rekening met andere weggebruikers.
Artikel 5?- Alle deelnemers van het team moeten zich melden bij de start. Het onderweg oppikken van overige deelnemers die niet zijn ingeschreven is niet toegestaan en heeft diskwalificatie tot gevolg.
Je zou er ook een estafetterace van kunnen maken...- Het verwijderen van het dak van de auto is ten strengste verboden.
De meeste auto's worden nogal slap zonder dak, wat best nare consequenties kan hebben - Het is de eigen verantwoordelijkheid van alle deelnemers om zich te houden aan de plaatselijke verkeersregels in alle landen die worden bezocht tijdens het evenement, de organisatie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor welke overtreding dan ook.
Je bent gek als je als organisatie boetes van deelnemers gaat betalen- Het onderweg of bij de finish achterlaten van het voertuig is verboden. Mocht de auto bij de organisatie terechtkomen, dan komt hij zeker ook bij jou terecht.
Misschien niet direct een probleem van de organisatie, maar ze zullen er wel op aangesproken worden, dan kun je zo'n rit volgend jaar wel vergeten- Inschrijfgeld is exclusief overnachting. Wij voorzien je van goedkope overnachtings adressen en-of campings.
Is geen regel, maar meer ter info. Je bent ook niet verplicht om campings/hotels van die lijst te gebruikenRegels die jij waarschijnlijk wilt schrappen:
- Alle deelnemers van alle teams moeten in het bezit zijn van een geldig rijbewijs gedurende het evenement.
Ik vermoed dat deze regel bestaat om te zorgen dat er niemand onder de 18 meegaat (kinderen geven alleen maar problemen
) en/of voor een stukje zekerheid voor het geval de bestuurders ziek worden?- Alle deelnemers die achter het stuur plaatsnemen moeten minimaal 2 jaar in het bezit zijn van een geldig rijbewijs, hierop worden geen uitzonderingen gemaakt.
Zou je kunnen schrappen, maar de kans op ongelukken is bij beginnende bestuurders statistisch gezien gewoon groter, met een uitdagende rit als deze wordt die kans alleen maar groter (heel redelijke eis imho)- Alle deelnemers die achter het stuur plaatsnemen moeten minimaal 20 jaar oud zijn, hierop worden geen uitzonderingen gemaakt.
Vloeit voort uit de vorige regel, je kunt niet jonger dan 20 jaar zijn en meer dan twee jaar een rijbewijs hebben (uitgaande van een Nederlands rijbewijs B)En ik vermoed dat je een beetje (te) makkelijk denkt over het organiseren van zoiets (nee, zelf geen ervaring mee, maar als ik zo hier en daar lees wat men allemaal gedaan/geregeld heeft hiervoor...)
Desalniettemin wens ik je veel succes mocht je besluiten zo'n rit te organiseren!