abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81186601
quote:
ALMERE - De PvdA wil honderden miljoenen euro's investeren om wijken veiliger en leefbaarder te maken. Vandalisme, fraude met uitkeringen en onbeschoft gedrag kunnen daarmee worden aangepakt. Dat zei PvdA-leider Job Cohen zaterdag tijdens een campagnebezoek aan Almere.
Per jaar willen de sociaaldemocraten 190 miljoen euro uittrekken om drieduizend extra wijkagenten en rechercheurs aan te stellen. Daarnaast moet er 265 miljoen euro beschikbaar komen om straatcoaches in de wijken aan de slag te krijgen. Zij moeten ervoor zorgen dat meer misdrijven worden voorkomen en worden opgelost en het gevoel van veiligheid vergroten.

Verder wil Cohen dat jongeren die in de fout gaan, slimmer en doelmatiger worden gestraft. Ze moeten een straatverbod en een meldingsplicht opgelegd kunnen krijgen. Een wijkrechter kan volgens de PvdA worden ingevoerd om jongeren die in wijken overlast veroorzaken of misdrijven of overtredingen begaan, direct aan te pakken.

Burgemeesters moeten van de PvdA een veiligheidsplan opstellen met lokale prioriteiten, dat de gemeenteraad moet goedkeuren. Bewoners moeten overlast kunnen melden bij lokale meldpunten. De brandweer, politie, gemeente en Belastingdienst moeten met elkaar samenwerken om problemen tegen te gaan.

Tweede Kamerlid Mirjam Sterk (CDA) ziet niks in de dure plannen. ,,Terwijl de rest van de politiek zoekt hoe de overheid minder geld uit gaat geven, lanceert de PvdA, die al niks bezuinigt, nieuwe geldverslindende plannen'', rekent Sterk voor. ,,Dat is niet het antwoord op de problemen. Wijkaanpak heeft geen nieuwe zak geld nodig, maar aanpak van de werkloosheid en harde repressie van de criminaliteit. De PvdA geeft weer op de pof geld uit.'' (ANP)
www.ad.nl

Weer van die halfzachte maatregelen de Pvda kennende . Echt repressief ingrijpen zullen ze er bij de achterban toch nooit doorheen krijgen
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:44:57 #2
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_81187376
Hahahaahahahahahahahaahahahahaahahaha!!!!!!

!!!

Sorry, is dit serieus?
Scheer je weg!
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:51:46 #3
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_81187680
Sowieso, Job Cohen komt net uit de schoolbanken vandaan als het aankomt op financieel gebied, wil 100 miljoen uitgeven aan o.a. straatcoaches, echt waar, KANSLOOS!

Laten ze GVD dat geld eens uitgeven aan meer loon voor agenten zodat iets als politie het weer waard is om voor te werken, meer aanzien, goed opgeleide agenten en niet van die halve gare straatcoaches of uitgerangeerde mongolen bij de sociale werkplaats die nu wijkagent kunnen worden. Ik heb nog nooit zo'n kansloos voorstel gezien.

Die PVDA toch, hahahahaha!!!

Helemaal met Mirjam Sterk eens (voor de verandering, CDA is ook een kutpartij).
Scheer je weg!
pi_81187797
De moed zinkt me in de schoenen als ik het zo lees
pi_81187909
Dat ze vandalisme en fraude met uitkeringen aan willen pakken heb ik niets op tegen. En met het geld wat ze daarmee vrijmaken/besparen kunnen ze weer investeren in de wijken, met name tegen de overige criminaliteit.

Maar er extra geld naartoe brengen?
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_81188023
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 19:51 schreef Gillette_M5 het volgende:
Sowieso, Job Cohen komt net uit de schoolbanken vandaan als het aankomt op financieel gebied, wil 100 miljoen uitgeven aan o.a. straatcoaches, echt waar, KANSLOOS!

Laten ze GVD dat geld eens uitgeven aan meer loon voor agenten zodat iets als politie het weer waard is om voor te werken, meer aanzien, goed opgeleide agenten en niet van die halve gare straatcoaches of uitgerangeerde mongolen bij de sociale werkplaats die nu wijkagent kunnen worden. Ik heb nog nooit zo'n kansloos voorstel gezien.

Die PVDA toch, hahahahaha!!!

Helemaal met Mirjam Sterk eens (voor de verandering, CDA is ook een kutpartij).
Je leest weer selectief?
quote:
Per jaar willen de sociaaldemocraten 190 miljoen euro uittrekken om drieduizend extra wijkagenten en rechercheurs aan te stellen
Leaf
  zaterdag 8 mei 2010 @ 20:02:38 #7
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_81188139
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:00 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Je leest weer selectief?
Jij hebt weer moeite met begrijpend lezen?
quote:
Per jaar willen de sociaaldemocraten 190 miljoen euro uittrekken om drieduizend extra wijkagenten en rechercheurs aan te stellen
Scheer je weg!
pi_81188200
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:02 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

[..]

Extra dus

Volgens mij heb je het weer eens niet helemaal begrepen
When I die, I want to go peacefully like my Grandfather did, in his sleep -- not screaming, like the passengers in his car.
pi_81188209
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:02 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

[..]
Ow jij gaat er gemakshalve maar vanuit dat elke wijkagent een onderbetaalde, chagrijnige niksnut is...
Leaf
pi_81188251
Wat is het toch moeilijk om momenteel links te zijn Wat een idee ook weer
pi_81188274
Als ze het geld inderdaad besteden aan wijkagenten etc. vind ik dit helemaal geen slecht plan. En dan graag het soort politieagenten dat ook echt bereikbaar is, aangiften wil opnemen, actie onderneemt en echt op komt dagen. Jeweetwel, het soort dat je vroeger had dat alle etters in de wijk kent en hun ouders en waar ze naar school gaan, het soort dat er nog was voordat ze wegbezuinigd werden tbv laserpistoolhelden.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_81188325
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:04 schreef Big-Ern het volgende:
Wat is het toch moeilijk om momenteel links te zijn Wat een idee ook weer
Achja, als de PVV het stadscommando's noemt is het wel een goed plan. Toch?
Leaf
pi_81188362
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:05 schreef Mwanatabu het volgende:
Als ze het geld inderdaad besteden aan wijkagenten etc. vind ik dit helemaal geen slecht plan. En dan graag het soort politieagenten dat ook echt bereikbaar is, aangiften wil opnemen, actie onderneemt en echt op komt dagen. Jeweetwel, het soort dat je vroeger had dat alle etters in de wijk kent en hun ouders en waar ze naar school gaan, het soort dat er nog was voordat ze wegbezuinigd werden tbv laserpistoolhelden.
Precies, het soort dat we nog hadden voordat ze door rechts wegbezuinigd werden
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 8 mei 2010 @ 20:07:29 #14
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_81188370
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:03 schreef Winner_Taco het volgende:

[..]

Extra dus

Volgens mij heb je het weer eens niet helemaal begrepen
Eh, volgens mij begrijp jij het juist niet. Ik had het dus over geld naar de politie zoals die er nu is, extra wijkagenten heeft dus geen nut. We moeten goed opgeleide agenten hebben, en politiewerk moet lonen, en niet zoals nu dat het niet loont, en in veel gevallen de politie juist niets kan doen omdat de wet dit niet toelaat of iets anders.
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:03 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ow jij gaat er gemakshalve maar vanuit dat elke wijkagent een onderbetaalde, chagrijnige niksnut is...
Jij gaat er maar gemakshalve vanuit dat elke wijkagent een goede opgeleide agent is dat ook daadwerkelijk iets wil aanpakken of bestrijden? Of zijn die enkel om parkeerbonnetjes uit te schrijven zoals nu het geval is, en het ook zal blijven. Het zijn in veel gevallen niet voor niets wijkagenten.
Scheer je weg!
  zaterdag 8 mei 2010 @ 20:09:04 #15
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_81188448
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:06 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Achja, als de PVV het stadscommando's noemt is het wel een goed plan. Toch?
Jij bent echt wereldvreemd of niet?

Stadscommando's, pff
Scheer je weg!
pi_81188519
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:07 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Eh, volgens mij begrijp jij het juist niet. Ik had het dus over geld naar de politie zoals die er nu is, extra wijkagenten heeft dus geen nut. We moeten goed opgeleide agenten hebben, en politiewerk moet lonen, en niet zoals nu dat het niet loont, en in veel gevallen de politie juist niets kan doen omdat de wet dit niet toelaat of iets anders.
[..]

Jij gaat er maar gemakshalve vanuit dat elke wijkagent een goede opgeleide agent is dat ook daadwerkelijk iets wil aanpakken of bestrijden? Of zijn die enkel om parkeerbonnetjes uit te schrijven zoals nu het geval is, en het ook zal blijven. Het zijn in veel gevallen niet voor niets wijkagenten.
Ik denk dat een wijkagent, die de wijk echt kent heel wat effectiever is dan af en toe met harde hand de wijk schoonvegen door de ME.
Leaf
pi_81188531
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:07 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Wat laat de wet dan precies niet toe als ik vragen mag?
quote:
Ben geen fan van wijkagenten, maar deze jongens doen natuurlijk alles behalve parkeerbonnen uitschrijven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 8 mei 2010 @ 20:12:16 #18
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_81188610
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:10 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Ik denk dat een wijkagent, die de wijk echt kent heel wat effectiever is dan af en toe met harde hand de wijk schoonvegen door de ME.
Tuurlijk, dat is nu al wel te merken. Want in culemborg (als je daar op doelt) hadden meer wijkagenten écht kunnen voorkomen dat het zou gaan escaleren tussen bepaalde bevolkingsgroepen. Echt de typische PVDA mentaliteit en denkwereld. Lekker praten, met meer wijkagenten!

Scheer je weg!
  zaterdag 8 mei 2010 @ 20:12:54 #19
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81188639
Zouden er verkiezingen aankomen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 20:14:01 #20
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_81188704
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Zouden er verkiezingen aankomen?
Goh! Zou het daar iets mee te maken hebben denk je?
Scheer je weg!
pi_81188734
1900000000:3000=63333 euro per wijkagent. Meer dan 1/3e aan bureaucratie eromheen schijnbaar... Prachtige efficiency mikken ze weer op. EDIT geen idee wat een wijkagent verdient maar ik denk niet dan het veel meer dan 30000 per jaar is...
pi_81188831
Weer die domme PvdA aanpak:
Gooi er een zak geld tegenaan en het probleem zal magischerwijs verdwijnen.
Leren die linksen dan niet uit mislukte pvda-resultaten en projecten uit het verleden?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 20:18:25 #23
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_81188902
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:16 schreef huhggh het volgende:
Leren die linksen dan niet uit mislukte pvda-resultaten en projecten uit het verleden?
Welnee, Job heeft zojuist les gehad en weet nu hoe hij zo efficiënt mogelijk het geld kan besteden!

Scheer je weg!
pi_81188940
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:16 schreef huhggh het volgende:
Weer die domme PvdA aanpak:
Gooi er een zak geld tegenaan en het probleem zal magischerwijs verdwijnen.
Vind het geen goed voorstel, maar wil rechts niet hetzelfde doen? De PVV wil immers 10.000 extra agenten werven. Dat idee is ook niets meer dan geld pompen het politie-apparaat in de hoop dat de problemen verdwijnen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_81189012
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 20:14 schreef baba117 het volgende:
1900000000:3000=63333 euro per wijkagent. Meer dan 1/3e aan bureaucratie eromheen schijnbaar... Prachtige efficiency mikken ze weer op. EDIT geen idee wat een wijkagent verdient maar ik denk niet dan het veel meer dan 30000 per jaar is...
Dacht je dat de opleiding van agenten gratis is? Agenten krijgen tijdens de opleiding ook betaald, en dan zitten ze alleen maar in de schoolbanken.

Opleiding duurt dacht ik 4 jaar voordat ze 'echt' agent zijn.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')