Privé rij ik ook bijna niet. Ik haat autorijden eigenlijk wel, 't is te druk op de wegquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:24 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Welnee, ik rij privé maar heel weinig kilometers. Dat zouden meer mensen moeten doen
Om dezelfde reden als er iets staat over het verbieden van hoofddoeken in overheidsdienst, en niet het verbieden van religieuze uitingen in overheidsdienst.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:10 schreef Marrije het volgende:
[..]
Ja, dat was de 3e. Vreemde vraag trouwens, waarom staat daar niet gewoon verbieden religieuze scholen.
Zoals zovelen. Pittig stom dus van Wilders om zo agressief en absoluut te zijn m.b.t. de Islam en alles wat daar mee te maken heeft.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik zou echter nooit PVV of Rita Verdonk kunnen stemmen, net zoals ik nooit LPF zou hebben kunnen stemmen.
Nee, nee, het is complexer, ik zei het al, ik heb ingevuld dat ik niet tegen het bouwen van moskeeën ben en niet tegen het dragen van hoofddoekjes in overheidsdienst en niet tegen Islamitische scholen (onder voorwaarden, maar dit even terzijde) ......... en ik krijg op 1 Ton en op 2 de PVV. Terwijl ik dan eerder de VVD zou verwachten..... en die kreeg ik pas op 3quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Om dezelfde reden als er iets staat over het verbieden van hoofddoeken in overheidsdienst, en niet het verbieden van religieuze uitingen in overheidsdienst.
Ik vind overigens dat dat idd geen pas geeft in overheidsdienst en dan maakt het me weinig uit of het een hoofddoek, keppeltje of kruisje is, als je je religie wilt laten prevaleren dan moet je niet in dienst van een overheid gaan werken van een land wat een scheiding tussen kerk en staat heeft.
Daarentegen ben ik weer tegen een bouwverbod van moskeeën (of van synagoge's, tempels of kerken) en ook niet voor het verbieden van Islamitische scholen (of Christelijke, of Joodse, of Boeddhistische).
Maar er kwam dus wel PVV uit bij mij.... en ik vermoed door het hoofddoekjesantwoord.
Ik zou echter nooit PVV of Rita Verdonk kunnen stemmen, net zoals ik nooit LPF zou hebben kunnen stemmen.
Dat had in mijn geval nog weinig uitgemaakt, ik vind Wilders, net als Verdonk absoluut onbetrouwbaar en zou er sowieso niet op stemmen, ik heb ook nooit op een van beiden gestemd toen ze nog bij de VVD zaten.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:33 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Zoals zovelen. Pittig stom dus van Wilders om zo agressief en absoluut te zijn m.b.t. de Islam en alles wat daar mee te maken heeft.
Dat gaat hem heel erg veel stemmen kosten.
Ja en juist ook weer niet natuurlijk want er is een grote groep die juist op de PVV stemt vanwege dat ene issue. De vraag is natuurlijk wat dat de PVV kost en wat dat standpunt de PVV aan de andere kant oplevert ?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:33 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Zoals zovelen. Pittig stom dus van Wilders om zo agressief en absoluut te zijn m.b.t. de Islam en alles wat daar mee te maken heeft.
Dat gaat hem heel erg veel stemmen kosten.
Das wel heel vreemd dan, ik had de VVD overigens veel lager, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn HRA antwoord.... of die in de huidige vorm moest blijven bestaan, en ik vind van niet, want HRA is gebaseerd op een lineaire of annuïteiten hypotheek, en wordt de afgelopen jaren zeer grof misbruikt door allerlei aflossingsvrije varianten.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:35 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, nee, het is complexer, ik zei het al, ik heb ingevuld dat ik niet tegen het bouwen van moskeeën ben en niet tegen het dragen van hoofddoekjes in overheidsdienst en niet tegen Islamitische scholen (onder voorwaarden, maar dit even terzijde) ......... en ik krijg op 1 Ton en op 2 de PVV. Terwijl ik dan eerder de VVD zou verwachten..... en die kreeg ik pas op 3
Rita is inderdaad incompetent. Wilders vind ik absoluut niet incompetent. Als politicus doet hij het bewezen niet slecht, al jaren lang niet. Fortuyn was een outsider, een lekkere relnicht die de zaak kwam opschudden. Eigenlijk heeft hij ontzettend veel invloed gehad op de stand van zaken van nu, misschien wel dankzij zijn dood.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat had in mijn geval nog weinig uitgemaakt, ik vind Wilders, net als Verdonk absoluut onbetrouwbaar en zou er sowieso niet op stemmen, ik heb ook nooit op een van beiden gestemd toen ze nog bij de VVD zaten.
Ze zijn simpelweg incompetent en ongeschikt voor de politiek, net als Pim Fortuyn dat was, die daarom ook nooit mijn stem zou hebben gekregen, ongeacht hoe hij zijn boodschap zou verpakken, de boodschap klopt gewoon niet.
De babypark niet hoor......... daar is morgen zelfs de website geslotenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
Als we echt een scheiding tussen kerk en staat zouden hebben, zouden morgen de winkels hier wel open zijn.
Ik denk dat de gemiddelde Nederlander toleranter is dan Wilders denkt dat ze zijn. Maar je kunt best gelijk hebbenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:37 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja en juist ook weer niet natuurlijk want er is een grote groep die juist op de PVV stemt vanwege dat ene issue. De vraag is natuurlijk wat dat de PVV kost en wat dat standpunt de PVV aan de andere kant oplevert ?
Een scheiding tussen kerk en staat is een illusie. Alleen een dwaas gelooft daarin. Altijd zal de achtergrond en de cultuur van mensen doorklinken in de partijstandpunten en in de keuzes die ze maken.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
Als we echt een scheiding tussen kerk en staat zouden hebben, zouden morgen de winkels hier wel open zijn.
Grappig ik had sowieso op Prof. Pim gestemdquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:35 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat had in mijn geval nog weinig uitgemaakt, ik vind Wilders, net als Verdonk absoluut onbetrouwbaar en zou er sowieso niet op stemmen, ik heb ook nooit op een van beiden gestemd toen ze nog bij de VVD zaten.
Ze zijn simpelweg incompetent en ongeschikt voor de politiek, net als Pim Fortuyn dat was, die daarom ook nooit mijn stem zou hebben gekregen, ongeacht hoe hij zijn boodschap zou verpakken, de boodschap klopt gewoon niet.
Wilders weet dat de gemiddelde Nederlander toleranter is dan hem goed uitkomt, daarom doet hij ook zo zijn best om ieder negatief verhaal over allochtonen zo te vergroten, zodat je zelfs in Schubbekutteveen waar ze nog nooit een Marokkaan in het wild hebben zien lopen, een hekel hebben aan Marokkanen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:40 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde Nederlander toleranter is dan Wilders denkt dat ze zijn. Maar je kunt best gelijk hebben
Zoals ik er één heb, dus je begrijpt al dat ik daar voor handhaving heb gestemdquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Das wel heel vreemd dan, ik had de VVD overigens veel lager, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn HRA antwoord.... of die in de huidige vorm moest blijven bestaan, en ik vind van niet, want HRA is gebaseerd op een lineaire of annuïteiten hypotheek, en wordt de afgelopen jaren zeer grof misbruikt door allerlei aflossingsvrije varianten.
Ook dat is natuurlijk waar. Afijn, dat doet Wilders niet alleen, de media helpt hem een handje mee met het vormen van beelden. Nog even los van het feit dat er natuurlijk wel zo links en rechts echt wel wat aan de hand is.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:43 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, ook degenen die dat niet sowieso al hebben op basis van hun religieuze indoctrinatie.
Ja, aan de ene kant begrijp ik het wel, maar ik blijf hangen op het punt dat het misbruik van de regeling is.... het is toegestaan misbruik, maar daardoor help je de regeling wel richting faillissementquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Zoals ik er één heb, dus je begrijpt al dat ik daar voor handhaving heb gestemd
Ja, ik had een weekend abo op de Telegraaf, en toen kreeg ik het aanbod om voor ¤ 3,50 per kwartaal (!!) extra de krant dagelijks te ontvangen, dat was natuurlijk interessant, maar ik begin alweer een enorme aversie op te bouwen, en dit vooral door hun kortzichtigheid en chocoladeletters op de voorpagina.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:46 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ook dat is natuurlijk waar. Afijn, dat doet Wilders niet alleen, de media helpt hem een handje mee met het vormen van beelden. Nog even los van het feit dat er natuurlijk wel zo links en rechts echt wel wat aan de hand is.
Ja, dat is de enige oplossing, meer kranten lezen. Ze zijn trouwens allemaal gekleurd, dus je moet zelf blijven afwegenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:50 schreef Leandra het volgende:
Gelukkig valt aan het eind van de middag ter nuance het NRC ook nog op de mat
Wilders is een strateeg en een zeer scherp politicus. Je hoeft geen fan van hem te zijn om dat te zien. Pechtold mag je ook onder dat kopje plaatsen. Ook Maxime Verhagen hoef je niet te vertellen waar Abraham de politieke mosterd haalt , daarna is het allemaal wat povertjes voor zover ik dat kan overzienquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:39 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Rita is inderdaad incompetent. Wilders vind ik absoluut niet incompetent. Als politicus doet hij het bewezen niet slecht, al jaren lang niet. Fortuyn was een outsider, een lekkere relnicht die de zaak kwam opschudden. Eigenlijk heeft hij ontzettend veel invloed gehad op de stand van zaken van nu, misschien wel dankzij zijn dood.
Dat sowieso, ik laat me niet snel leiden door wat de media of de massa vindtquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:52 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, dat is de enige oplossing, meer kranten lezen. Ze zijn trouwens allemaal gekleurd, dus je moet zelf blijven afwegen
Welnee joh, die rente die we straks van de Grieken krijgen trekt alles weer rechtquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:50 schreef Teun_ZHV het volgende:
Afijn, wie het ook gaat worden, de komende tien jaren moet er flink gedokt worden of de komende vijf jaren heel erg flink. Het gaat voornamelijk over de termijn waarop terugbetaald moet gaan worden. Wie het moeten gaan doen is wel duidelijk, dat is de groep waar er de meesten van zijn. Bij de ene partij vijftig euro per maand meer, bij de andere 20 euro minder.
quote:ChristenUnie: Noem allochtoon liever biculturele burger
zaterdag 8 mei 2010 09:08
Omdat het woord 'allochtoon' een negatieve lading heeft, is het beter om het te vervangen door 'biculturele burger'. Dat is een voorstel van de ChristenUnie uit de notitie Samen Leven, die de Tweede-Kamerfractie zaterdag presenteert.
De notitie is geschreven door ChristenUnie-Kamerlid Cynthia Ortega-Martijn, zelf van Antilliaanse afkomst.
Integratie
‘Het woord allochtoon wordt door veel mensen geassocieerd met negatieve zaken. Het woord bicultureel heeft een verzachtende werking en kan daarom beter worden gebruikt,’ aldus de nummer vijf van de christelijke partij.
Ook de begrippen 'inburgeren' en 'integratie' moeten verdwijnen omdat daar volgens Ortega-Martijn teveel de suggestie aan kleeft dat iedereen in Nederland op elkaar moet gaan lijken en zich gelijk moet gaan gedragen.
De christelijke partij spreekt daarom liever van 'burgerschapsvorming'. ‘Burger zijn van deze samenleving. Dat staat dichter bij de mensen en het klinkt veel vriendelijker dan integreren,’ concludeert het CU-Kamerlid.
De notitie ontstond op basis van onder meer een reeks 'huiskamergesprekken' met leden van diverse minderheidsgroeperingen.
Ja, maar volgens mij was het meer een vervroegd Sinterklaas cadeautje voor die Grieken. Een soort van dure druppel op een gloeiend Mediterraan klimaat.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:55 schreef Jian het volgende:
[..]
Welnee joh, die rente die we straks van de Grieken krijgen trekt alles weer recht
Incompetente naïevelingenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:56 schreef Teun_ZHV het volgende:
De oplossing van de CU. Een andere vlag over de lading en het probleem is weg![]()
[..]
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:37 schreef PietjePuk007 het volgende:
Tuurlijk zijn ze morgen dicht.quote:
Opgegroeid in een beschermde omgeving en nooit ergens anders echt geleefd, gewoond en gewerkt. Ik kan het niet anders zienquote:
"Recht, ook voor den kleinen man" Dat hebben die Katholieken wel erg letterlijk genomen, die kleinen man.quote:
En mij maakt het dan weer niks uit wat iemand draagt die bij de overheid werkt, sowieso zie ik een heleboel niet omdat ze op kantoor zitten en dat clubje dat een baliefunctie heeft mag van mij een hoofddoek op, een keppel op, een kruisje om de nek whatever. Ik zie geen probleem daarmee icm scheiding tussen kerk/moskee/synagoge en staat, ik zie het ook niet als iets dat domineert, ik kijk er dwars doorheen? Als ze me maar gewoon helpen als ik aan het loket sta.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Om dezelfde reden als er iets staat over het verbieden van hoofddoeken in overheidsdienst, en niet het verbieden van religieuze uitingen in overheidsdienst.
Ik vind overigens dat dat idd geen pas geeft in overheidsdienst en dan maakt het me weinig uit of het een hoofddoek, keppeltje of kruisje is, als je je religie wilt laten prevaleren dan moet je niet in dienst van een overheid gaan werken van een land wat een scheiding tussen kerk en staat heeft.
Daarentegen ben ik weer tegen een bouwverbod van moskeeën (of van synagoge's, tempels of kerken) en ook niet voor het verbieden van Islamitische scholen (of Christelijke, of Joodse, of Boeddhistische).
Maar er kwam dus wel PVV uit bij mij.... en ik vermoed door het hoofddoekjesantwoord.
Golfen is elitair en schaatsen doen alleen blanke Nederlanders ........ waar blijft de 'biculturele burger" in jouw verhaalquote:
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:07 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
"Recht, ook voor den kleinen man" Dat hebben die Katholieken wel erg letterlijk genomen, die kleinen man.
Mij maakt een hoofddoek ook niet uit. Wat mij betreft draag iedereen er eentje zolang het niet gevaarlijk is en de werkzaamheden niet in de weg zit.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
En mij maakt het dan weer niks uit wat iemand draagt die bij de overheid werkt, sowieso zie ik een heleboel niet omdat ze op kantoor zitten en dat clubje dat een baliefunctie heeft mag van mij een hoofddoek op, een keppel op, een kruisje om de nek whatever. Ik zie geen probleem daarmee icm scheiding tussen kerk/moskee/synagoge en staat, ik zie het ook niet als iets dat domineert, ik kijk er dwars doorheen? Als ze me maar gewoon helpen als ik aan het loket sta.
Wat is wetenschap anders dan een weer een jonge, nieuwe godsdienstquote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:14 schreef Teun_ZHV het volgende:
Vrijheid van Godsdienst vind ik sowieso een groot goed. Als je in het kapitalisme mag geloven dan kan geloven in een God ook niet zoveel kwaad. Dat daar, aan dat geloof, ook kerken, scholen en opleidingen hangen is voor mij ook geen probleem, zolang de inhoud van de les voldoet aan de examenstof en kwaliteit gegarandeerd is.
Gevoelde koek, is dat er één met braille of zo?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:14 schreef Marrije het volgende:
Ik eet een gevoelde koek van de bakker, vers van de plaat. Zó lekker!
Het gaat om het geloven op zich, niet waarin je dat doet.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:16 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat is wetenschap anders dan een weer een jonge, nieuwe godsdienst
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:16 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Gevoelde koek, is dat er één met braille of zo?
Waar weten begint eindigt geloven.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:16 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat is wetenschap anders dan een weer een jonge, nieuwe godsdienst
"weten" weer zo'n subjectief begripquote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:17 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Waar weten begint eindigt geloven.
Hoe ga je het doen, pil van Drion, trein koppen of gewoon hangen?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:22 schreef Jian het volgende:
[..]
Omg ik word baldadig, ik ga ermee stoppen
Dit is wel de minst enge van het stel.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:20 schreef remlof het volgende:
Deze post ik speciaal voor m'n overleden grootmoeder:
[ afbeelding ]
SDAPer in hart en nieren.
Het zijn gewoon biburgers Pietje, binnenkort af te halen bij de burgerbewuste snackkar.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
bicultureel? En dat komt dan van de CU, dat is toch een rechtreeks aftreksel van bisexueel.
Ik ben zwaar voor die pil, dus doe mij maar een stripje daarvan, je kan niet wetenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:23 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Hoe ga je het doen, pil van Drion, trein koppen of gewoon hangen?
eensquote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:08 schreef Marrije het volgende:
[..]
En mij maakt het dan weer niks uit wat iemand draagt die bij de overheid werkt, sowieso zie ik een heleboel niet omdat ze op kantoor zitten en dat clubje dat een baliefunctie heeft mag van mij een hoofddoek op, een keppel op, een kruisje om de nek whatever. Ik zie geen probleem daarmee icm scheiding tussen kerk/moskee/synagoge en staat, ik zie het ook niet als iets dat domineert, ik kijk er dwars doorheen? Als ze me maar gewoon helpen als ik aan het loket sta.
Je hebt z'n grootmoeder gekendquote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:23 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dit is wel de minst enge van het stel.
Mooi. Herkenbaar.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:20 schreef remlof het volgende:
Deze post ik speciaal voor m'n overleden grootmoeder:
[ afbeelding ]
SDAPer in hart en nieren.
Misschien wel. Maar ik doelde uiteraard op de poster van de SDAP in vergelijk met die enge posters van de Papen.quote:
quote:Nederland bij G20-top in Canada
DEN HAAG - Nederland is uitgenodigd door de Canadese premier Harper om deel te nemen aan de G20-top op 26 en 27 juni in Toronto. Demissionair premier Jan Peter Balkenende ontving de invitatie zaterdag, meldde de Rijksvoorlichtingsdienst.
Ja, met een heel stripje kan je nog eens uitdelen ook.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:24 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik ben zwaar voor die pil, dus doe mij maar een stripje daarvan, je kan niet weten
Die is wel aardig Coosquote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:53 schreef Coos het volgende:
[..]
Ja, met een heel stripje kan je nog eens uitdelen ook.
Als je lid ben, zoals je zegt, krijg je ook de Tribune in de bus dus niet miepen maar lezen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 16:58 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Probleem is een beetje dat ik nu niet echt weet hoe de SP eruitziet en wat daar allemaal gebeurt. Als lid krijg ik wel teksten in mijn mailbox, maar die rieken qua inhoud een beetje naar de oude SP, vooral protest en over anderen.
Jahaa, maar die lees ik dus eigenlijk bijna nooit. Heel af en toe wel wat op de site. Ik vind dat men zich de laatste tijd wat erg aan het afzetten is tegen....i.p.v. dat men gaat voor eigen standpunten.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:01 schreef Coos het volgende:
[..]
Als je lid ben, zoals je zegt, krijg je ook de Tribune in de bus dus niet miepen maar lezen.![]()
Vandaag een hele verse met uitgebreid verslag van het congres vorige week.
Ik maak me er vanaf met een Jantje van Leidenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:05 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Vind ik ook hoor. Die D, die doet maar lately
quote:
quote:
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:40 schreef Soury het volgende:
WTF
[ afbeelding ]
Hoofddoekjes en Varkens vrijheid liggen dicht aanéén
Ja, daar zit je dan met je goeie gedragquote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:41 schreef Soury het volgende:
Nah da's echt bullshit
deze:quote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:12 schreef remlof het volgende:
Volgens kieskompas ligt mijn mening het dichtst bij GL en het verst van de SGP:
[ afbeelding ]
Maar ik ga gewoon Cohen stemmen. Of Mei Li Vos, daar twijfel ik nog effe tussen.
Tja Varkens zonder hoofddeksels maar danquote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:44 schreef Teun_ZHV het volgende:
[..]
Ja, daar zit je dan met je goeie gedrag
Jep dus voorzichtig met wat je postquote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:50 schreef Anniebab het volgende:
Zijn Ian en Mera tegenwoordig ook Mod?Oranje?
Nee, ieder kliekje krijgt nu op Fok! z'n eigen kleurquote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:50 schreef Anniebab het volgende:
Zijn Ian en Mera tegenwoordig ook Mod?Oranje?
Die ga ik ook even proberen. Misschien kom ik er aardiger uitquote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:51 schreef Scrutinizer het volgende:
Volgens het Kieskompas ben ik nog net iets progressiever dan volgens de Stemwijzer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |