en dan?...quote:
Ja, dat is ook waardeloos voor je joh. Vind het dan ook schandalig dat het chronisch zieken nog moeilijker gemaakt wordt dan ze het door hun ziekte toch al hebben. Waarom de medicijnen niet gratis voor mensen waarvan vaststaat dat ze ziek zijn?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:42 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Die vallen net buiten de boot ja, omdat die het nog wel kunnen betalen.
Dat kan liggen aan verkeerd onderhandelen bij de contractverlengingen, dat je meer salaris krijgt maar daardoor netto minder inkomen hebt (omdat je bijv. naar een hogere belastingschaal gaat)
In zo'n geval zou ik op zoek gaan naar een andere baan, eentje waar ik netto meer aan over hou.
Helaas is dat voor mij geen optie omdat ik zo'n arbeidsongeschikte ben met een inkomen op bijstandsnivo![]()
(Ook leuk joh, laag inkomen en flinke medische kosten die nergens te verhalen zijn)
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:09 schreef timmmmm het volgende:
We hebben het hier over uitkeringstrekkers, scheetjes, niet alleen over werklozen.
Mja hoe kan dat? Je hebt een basis werkeloosheidspercentage van 2.8-3%, hierin zit ook een gedeelte mensen die om wat voor een reden niet kan werken. Zeg dat dit 0.7% is om maar een klein gedeelte (heel wantrouwens benaderd) te nemen. Dat zit 2.1% onterecht in de ww.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:07 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik denk dat de groep mensen die gewoon hun hand ophouden veel groter is dan de rest. Nogmaals, ik vind het niet erg, in de meeste gevallen is het begrjipelijk, maar ze krijgen wel geld zonder er iets voor te doen.
Dat is wel waar. Met de vele werkelozen die er door de crisis bij zijn gekomen, heb ik geen rekening gehouden.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:14 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Mja hoe kan dat? Je hebt een basis werkeloosheidspercentage van 2.8-3%, hierin zit ook een gedeelte mensen die om wat voor een reden niet kan werken. Zeg dat dit 0.7% is om maar een klein gedeelte (heel wantrouwens benaderd) te nemen. Dat zit 2.1% onterecht in de ww.
Wanneer het percentage van 3 stijgt naar 6 dan komen er dus 3% hardwerkende nederlanders bij. Die groep is dus, zelfs al bestaat de hele groep van basiswerkelozen uit profiteurs, groter dan de mensen die er onterecht inzitten.
Je weet toch dat we in Nederland graag grote problemen maken over marginale getallen?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:14 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Mja hoe kan dat? Je hebt een basis werkeloosheidspercentage van 2.8-3%, hierin zit ook een gedeelte mensen die om wat voor een reden niet kan werken. Zeg dat dit 0.7% is om maar een klein gedeelte (heel wantrouwens benaderd) te nemen. Dat zit 2.1% onterecht in de ww.
Wanneer het percentage van 3 stijgt naar 6 dan komen er dus 3% hardwerkende nederlanders bij. Die groep is dus, zelfs al bestaat de hele groep van basiswerkelozen uit profiteurs, groter dan de mensen die er onterecht inzitten.
Dan gaat het dus om een 15000 tot 17000 mensen die profiteren...nounou (en dat is dan heel pessimistisch gezien)
Luiwammes.quote:
Ik zie toch echt een neiging tot werken als ik naar onderstaande grafiek kijk. Wat me verder opvalt is dat op het moment dat Tatcher en Reagan ten tonele verschenen en hun neoliberale ideologie begonnen te propageren de werkeloosheid nooit meer echt laag is geweest. In deze grafiek zie je goed hoe we in een boom/bust model terecht zijn gekomen met een maatschappij die nooit meer tot full employment komt.(als in 0% werkeloosheid) Het OECD noemt 4-6.4% als full employment. Economen van links tot rechts zitten ergens tussen 2%-13% afhankelijk welk " geloof' ze aanhangen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:16 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Dat is wel waar. Met de vele werkelozen die er door de crisis bij zijn gekomen, heb ik geen rekening gehouden.
Denk je dat echt?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk je? Ik weet het niet. Denk dat de VVD toch meer opkomt voor Jan Modaal dan welke andere partij ook.
Inleveren is prima, maar 60% is te gortig.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:10 schreef Re het volgende:
[..]
en dan?...
ik werk ook hard en wil graag wat teruggeven aan het land wat mij instaat heeft gesteld om te bereiken wat ik heb bereikt...
of moet iedereen maar een egoistische klootzak zijn...
Voor mij heeft het anders helemaal niets uitgemaakt.. En werk inmiddels toch al weer even.quote:
Goed opgemerkt!quote:Op zaterdag 8 mei 2010 18:54 schreef dramatiek het volgende:
[..]
Er zullen best mensen zijn die hun hand ophouden maar:
Als we van een werkeloosheidspercentage van 3.3% naar 5.8 of 5.9% gaan dan lijkt het toch erop dat het iig geen mensen zijn die chronische luiheid vertonen en een gen hebben die hun thuis op de bank houdt met een playstation om elke maand het handje op te houden.
In dit soort discussies wordt het vaak vergeten dat de hardwerkende nederlander van vandaag de luie, hand op houdende steuntrekker van morgen kan zijn.
Daarbij neem ik aan dat die mensen ook elke maand netjes een WW premie over hun loon hebben betaald. Dus ze grabbelen ook nog voor een gedeelte uit hun eigen pot. De pot die nu geroofd wordt door bedrijven die mensen in de deeltijd-ww stoppen.(misschien ook een discussie waard hoeveel mensen er terecht in een deeltijd-ww zaten) Weet dat ze er bij Nedcar misbruik van maakten....handje ophouden door bedrijven...![]()
Woekerpolissen, belastingontduiking, naaierij door het bedrijfsleven, bailouts van de banken, bonussen blijven doorbetalen....De bedragen die daarmee gemoeid zijn overstijgt dat van de 1%-1.5% mensen die misschien ontrecht een uitkering ontvangen meerdere malen. btw mensen die 950 euro aan WW krijgen die geven ook 950 euro uit, meer dan de helft vloeit meteen terug de staatskas in. Ze hebben geen ruimte om geld op te potten.
Verder snap ik niet dat de menselijke maat, behalve luiheid en handje ophouden, totaal verdwenen is of nooit aanwezig geweest is in deze werkelozendiscussies. Alsof je ontslag in een tijd als deze een gebeurtenis is die je als robot ervaart om vervolgens gewoon verder te gaan met je leven. De hele dynamiek waarin je als mens terecht komt doet er blijkbaar niet toe. Na je laatste dag zet de maatschappij je weg als lui. Alsof een mens geen trots heeft en na zijn ontslag ervoor kiest om profiteur te worden.
Ik denk dat inderdaad niet. Ik denk dat het een typische partij voor ondernemers en de elite is.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ik denk en hoop het.
Jij denkt dat dus niet begrijp ik
dat is best veel ja, dat zekerquote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:21 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Inleveren is prima, maar 60% is te gortig.
Realiseer je je dat dit knap communistisch klinkt?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:32 schreef Lubbert het volgende:
Een heleboel lasten kunnen inkomensafhankelijk worden. Zorgpremie, kinderbijslag, studiefinanciering hypotheerenteaftrek en de prijs die men betaalt voor een huurhuis.
als dat inkomsten afhankelijk zou worden en daarvoor meer zou moeten betalen dan zou ik ook eisen dat ik overal eerder geholpen zal worden... dus dat lijkt me niet wenselijk.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:09 schreef Lubbert het volgende:
Ik ken iemand die 2 keer zoveel verdient als ik en net zoveel zorgpremie betaald als ik, noem jij dat inkomensafhakelijk.
Ook dat is een probleem hier in Nederland, de wachtlijsten. Die schijnen in de landen om ons heen niet te bestaan en in sommige Nederlandse ziekenhuizen ook niet maar in de meeste wel.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:11 schreef Re het volgende:
[..]
als dat inkomsten afhankelijk zou worden en daarvoor meer zou moeten betalen dan zou ik ook eisen dat ik overal eerder geholpen zal worden... dus dat lijkt me niet wenselijk.
er is al een flinke inhaalslag geweest de laatste jaren dus volgens mij valt het nu wel mee... al zijn er andere instanties in de gezondheidzorg waar het nog steeds een zooitje is, maar dat is hier verder offtopicquote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:15 schreef Lubbert het volgende:
[..]
Ook dat is een probleem hier in Nederland, de wachtlijsten. Die schijnen in de landen om ons heen niet te bestaan en in sommige Nederlandse ziekenhuizen ook niet maar in de meeste wel.
Veel communistische landen zijn ingestort, en dat is niet vanzelf gekomen... Het systeem "iedereen even veel" nodigt niet uit tot harder werken.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:09 schreef Lubbert het volgende:
Weet je waar ik me ook aan stoor? Aan graaiers die als goed verdienen en er alles aan doen om nog meer te krijgen. Dat is pas asociaal en iemand riep dat mijn ideeen communistisch zijn. Misschien is dat zo want het heeft ook z'n goede kanten. In het communistische Oostblok had vroeger iedereen te eten en was er zorg en onderwijs voor iedereen. Dat het communisme van vroeger ook foute kanten had, weet ik ook wel. Maar een hoop belangrijke zaken kunnen beter door de overheid geregeld worden. Marktwerking heeft tot een hoop ellende geleidt. Directeuren die veel teveel geld opstrijken, prijzen van zorg en energie stijgen, ga zo maar door.
Ik wil niet per se meer belasting betalen, maar als het nodig is vind ik het niet bezwaarlijk. Als het ten goede komt aan dingen waar we allemaal iets aan hebben, die ik belangrijk vind voor de samenleving, zoals zorg en onderwijs, dan vind ik het niet erg daarvoor te betalen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 17:20 schreef Monco10 het volgende:
...op het droge heeft ?
Ok, als je je bevindt in de onderlaag van de samenleving snap ik dat je links stemt.
Maar wie zijn eigenlijk die linkse stemmers die hun leven goed op de rit hebben?
Waarom zou je bijvoorbeeld meer belasting willen betalen?
Waarom zou je de werkloze niet willen stimuleren weer aan het werk te gaan?
Waarom zou je de hypotheekrente willen afschaffen?
Wil je gewoon graag solidair zijn, is dat het? Leg het me uit.
Realiseer je je dat HRA alleen leidt tot HOGERE prijzen, en het dus NIET betaalbaarder maakt?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:24 schreef Satsuma het volgende:
[..]
De hypotheekrenteaftrek afschaffen vind ik niet meer dan logisch. Als ik iets wil kopen en ik heb daar geen geld voor, dan kan ik het niet kopen. Dat geldt voor alles, en ik zou niet weten waarom de overheid daar dan geld voor bij moet leggen terwijl het geen noodzakelijkheid is. Voor de lagere koopprijzen kan ik me er nog iets bij voorstellen (zolang er een tekort is aan betaabare huurwoningen tenminste), maar zeker voor mensen die het niet nodig hebben vind ik het dus niet nodig.
Nee. Ik weet helaas niets van economie, het spijt me.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:32 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Realiseer je je dat HRA alleen leidt tot HOGERE prijzen, en het dus NIET betaalbaarder maakt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |