Ik geef toe, ik ben zo'n zeikerd. Ik kan me vreselijk ergeren aan spelfouten, al is 't dan op internet.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:47 schreef SoldMayor het volgende:
Soms dan plaats je een bericht hier op FOK! of ergens anders en dan zit er een spelfout of een andere fout die met taal te maken heeft in. En dan zijn er dus sommige mensen die daar helemaal op gaan letten en je dan gaan verbeteren.![]()
Waarom zou je alles helemaal perfect moeten typen als het toch maar op internet is?![]()
klacht: Mensen die zeuren om fouten in de NL taal op internet!
Hoe mensen je soms ook mailen.. Tenenkrommend!quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:48 schreef Evelien het volgende:
[..]
Ik geef toe, ik ben zo'n zeikerd. Ik kan me vreselijk ergeren aan spelfouten, al is 't dan op internet.
Een fout die met taal te maken heeft.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:47 schreef SoldMayor het volgende:
Soms dat plaats je een bericht hier op FOK! of ergens anders en dan zit er een spelfout of een andere fout dat met taal te maken heeft in. En dan zijn er dus sommige mensen die daar helemaal op gaan letten en je dan gaan verbeteren.![]()
Waarom zou je alles helemaal perfect moeten typen als het toch maar op internet is?![]()
voorbeeld:quote:
TS kan er niet vaak genoeg op gewezen worden.quote:
Ik pots, jij potst, wij potsen?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:51 schreef SoldMayor het volgende:
[..]
voorbeeld:
Nou er wordt veel gepotst in GAM over games en dat gaat dus over GAMES..
maar dan zijn er van die mierenneukers die dan op spel fouten gaan letten ofzo..
BOEIEND praat over het onderwerp en let niet op fouten
OMGquote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:53 schreef MouzurX het volgende:
Zwaar irritant ja, zolang je het goed kan lezen is het goed genoeg voor op een forum.
Gelukkigquote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:55 schreef Pizzakoppo het volgende:
tja zo zijn er mensen die dat leuk vinden, ik gun ze de lolletje wel
Bedankt, die vergat ik nog in mijn lijstje!quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:55 schreef _Boo_ het volgende:
Het doet gewoon zeer aan je ogen, vooral die jou/jouw fouten.
hoe kun je je daar nou aan ergeren? slaat toch nergens opquote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:55 schreef Evelien het volgende:
Ik moet zeggen dat ik me voornamelijk erger aan fouten in werkwoordspelling, 'me' in plaats van 'mijn', 'egt' in plaats van 'echt', 'is' in plaats van 'eens' en, niet te vergeten, de vele varianten van het woord 'sowieso'. Hoewel dat laatste eigenlijk ook wel weer grappig is.
Sorry, man... 't is vernedert met een t...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:56 schreef porsche1 het volgende:
Mijn Nederlandse lerares leest mee, daarom typ ik alles perfect... Als ik een fout maak, dan komt ze gelijk naar mijn huis toe en vernederd mij anaal.
O kut, daar komt ze al.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:56 schreef porsche1 het volgende:
Mijn Nederlandse lerares leest mee, daarom typ ik alles perfect... Als ik een fout maak, dan komt ze geleik naar mijn huis toe en vernederd mij anaal.
Maak je een grapje?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:56 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
hoe kun je je daar nou aan ergeren? slaat toch nergens op
Dat doe ik, omdat ik het stiekem wel fijn vind.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:56 schreef Evelien het volgende:
[..]
Sorry, man... 't is vernedert met een t...
Elders houd ik me in, maar dit topic vraagt er gewoon omquote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:56 schreef __Saviour__ het volgende:
Sommige fouten zijn echt wel te dom voor woorden, maar het dient geen enkel nut om daarover te gaan zeuren.
Er zijn hier op fok echter wel een paar autistische grammaticanazi's die de onbedwingbare neiging hebben om echt elke fout die ze tegenkomen te quoten en verbeteren.
Shit, ik zag de 'geleik' over het hoofd. Epic fail.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:57 schreef porsche1 het volgende:
[..]
Dat doe ik, omdat ik het stiekem wel fijn vind.
Bij mij ook alquote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:57 schreef Evelien het volgende:
[..]
Maak je een grapje?
Ik vind het echt verschrikkelijk, ik kan het niet negeren. Die dingen springen bij mij in 't oog als explosieven
Ik snap het serieus niet, naast dat het allemaal zwaar overtrokken is om er op te reageren is taal en communiceren an sich veel te veel als een medium naar voren geschoven als iets dat je tot in perfectie moet kunnen beheersen alvorens serieus te worden genomen, imho zolang je elkaar maar kunt begrijpen is het in principe prima.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:57 schreef Evelien het volgende:
[..]
Maak je een grapje?
Ik vind het echt verschrikkelijk, ik kan het niet negeren. Die dingen springen bij mij in 't oog als explosieven
Het fout.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:47 schreef SoldMayor het volgende:
Soms dat plaats je een bericht hier op FOK! of ergens anders en dan zit er een spelfout of een andere fout dat met taal te maken heeft in. En dan zijn er dus sommige mensen die daar helemaal op gaan letten en je dan gaan verbeteren.![]()
Hallo, ik ben erquote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:56 schreef __Saviour__ het volgende:
Sommige fouten zijn echt wel te dom voor woorden, maar het dient geen enkel nut om daarover te gaan zeuren.
Er zijn hier op fok echter wel een paar autistische grammaticanazi's die de onbedwingbare neiging hebben om echt elke fout die ze tegenkomen te quoten en verbeteren.
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 14:58 schreef Evelien het volgende:
[..]
Shit, ik zag de 'geleik' over het hoofd. Epic fail.
-edit- Laat maar, ik zie nu dat je die 'ei' pas later toegevoegd hebt![]()
Mijn primaire reactie is eerlijk gezegd wel dat ik spelfouten dom over vind komen, terwijl ik heel goed weet dat de intelligentste mensen dyslectisch kunnen zijn. Ik stoor me er vooral aan dat het de meeste mensen niks lijkt te kunnen schelen of ze correct typen. Ik ben zelf 'gezegend' met een flinke dosis taalgevoel, waardoor ik spelfouten niet zo goed over het hoofd kan zien. 't Is een handicapquote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:00 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Ik snap het serieus niet, naast dat het allemaal zwaar overtrokken is om er op te reageren is taal en communiceren an sich veel te veel als een medium naar voren geschoven als iets dat je tot in perfectie moet kunnen beheersen alvorens serieus te worden genomen, imho zolang je elkaar maar kunt begrijpen is het in principe prima.
Tien keer meer gezeik alleen versta je er dan niks van.quote:
Probleem opgelostquote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:03 schreef Id_do_her het volgende:
[..]
Tien keer meer gezeik alleen versta je er dan niks van.
Maar dat vind ik echt vrij bekrompen, een Iraakse man die de Nederlandse taal niet beheerst maar toch universitair geschoold is komt toch niet per definitie dom over omdat hij de Nederlandse taal niet beheerst? Albert Einstein was trouwens ook dyslectisch, ben benieuwd of hij het hedendaagse schoolsysteem zou overleven waar je in groep vier blijft zitten wegens taalachterstand.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:02 schreef Evelien het volgende:
[..]
Mijn primaire reactie is eerlijk gezegd wel dat ik spelfouten dom over vind komen, terwijl ik heel goed weet dat de intelligentste mensen dyslectisch kunnen zijn. Ik stoor me er vooral aan dat het de meeste mensen niks lijkt te kunnen schelen of ze correct typen. Ik ben zelf 'gezegend' met een flinke dosis taalgevoel, waardoor ik spelfouten niet zo goed over het hoofd kan zien. 't Is een handicap
Maar normaal gesproken reageer ik er niet eens op, 't is dat er nu een topic over geopend is...
Ik hoopte dat uit mijn post zou blijken dat ik weet dat mijn primaire reactie niet rationeel is. Zo nee, bij deze dan. Tegenwoordig is dyslectie trouwens absoluut geen reden meer om te blijven zitten!quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Maar dat vind ik echt vrij bekrompen, een Iraakse man die de Nederlandse taal niet beheerst maar toch universitair geschoold is komt toch niet per definitie dom over omdat hij de Nederlandse taal niet beheerst? Albert Einstein was trouwens ook dyslectisch, ben benieuwd of hij het hedendaagse schoolsysteem zou overleven waar je in groep vier blijft zitten wegens taalachterstand.
Einstein kon op z'n vierde nog niet eens normaal praten.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 15:05 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Maar dat vind ik echt vrij bekrompen, een Iraakse man die de Nederlandse taal niet beheerst maar toch universitair geschoold is komt toch niet per definitie dom over omdat hij de Nederlandse taal niet beheerst? Albert Einstein was trouwens ook dyslectisch, ben benieuwd of hij het hedendaagse schoolsysteem zou overleven waar je in groep vier blijft zitten wegens taalachterstand.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |