Mentaliteit vanuit een cultureel framework.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:13 schreef Gillette_M5 het volgende:
[..]
Valt allemaal terug te herleiden naar slechts 1 ding: mentaliteit.
Feitelijk bestaat er geen rassen onderscheid tussen mensen. Maar mij moet je niet vertellen dat de opmerking niets te maken heeft met iemand's uiterlijk als in de huidskleur en "raciale" kenmerken die maakt dat we "Marokkanen" kunnen onderscheiden van anderen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 20:55 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Muah. Ik vind "rassenhaat" nogal een aantijging van jewelste. Ik zie steeds vaker misbruik van het woord "ras" en alle bijhorende vervoegingen op fok!. Begin me een beetje af te vragen of mensen (van beide kanten) nog wel een beetje door hebben waar deze discussie ookweer over ging.
Marokkanen kan je best onderscheiden op basis van culturele aspecten?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:40 schreef Fokski het volgende:
[..]
Feitelijk bestaat er geen rassen onderscheid tussen mensen. Maar mij moet je niet vertellen dat de opmerking niets te maken heeft met iemand's uiterlijk als in de huidskleur en "raciale" kenmerken die maakt dat we "Marokkanen" kunnen onderscheiden van anderen.
De Turkse cultuur die bestaat dat is hetgeen er speelt vandaar dat iedere Turk goed Turks spreekt, zich oprecht Turks kan noemen en ook veel hechter in de samenleving staat (als Turk). De Antilliaanse thuisgevoel en opvoeding daar valt nog heel wat over te zeggen gezien de grote aantal gebroken gezinnen zijn en de relatief gezien grotere probleemgevallen. De Marokkaanse cultuur is er echter veel minder tot nauwelijks aanwezig, het lijkt bijna een zoektocht van die jochies want hoe opvallend is het dat als die criminele jochies ouder worden en "aan de vrouw" geraken we er nauwelijks last meer van hebben? Er is ook geen kwestie van denken dat het dorp de kinderen opvoed het gaat erom dat men gewoon geen vat heeft op veel van de jongens op het moment dat het ertoe doet. Men weet de dochters veelal wel in toom te houden en juist een strakke opvoeding van de jongens werkt niet omdat men dan de limieten op zoekt en bij het ouder worden niet te handhaven zijn. Men wordt dus echt niet los gelaten zoals je meent. Mijn ervaring is dat het bij conflicten of slaande ruzie wordt en een breuk komt of men geeft zich over aan de situatie.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:10 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Het klopt dat de schijnwerpers tegenwoordig op Marokkanen staan. Niet geheel onterecht mijns inziens. Deze subcultuur van de Nederlandse maatschappij gaat compleet de mist in met het (tijdens de opvoeding) bijbrengen van respect voor de vrijheid van het individu in dit land.
Sterker nog. Die jeugd wordt niet tot nauwelijks opgevoed simpelweg door het feit dat de ouders een cultuur hebben die uit gaat van sociale controle binnen de gemeenschap. Zo worden kinderen in het land van herkomst van de ouders opgevoed door het gehele dorp. Er wordt onterecht vanuit gegaan dat dat hier ook zo werkt.
[quote]De turkse cultuur werkt veel minder op dat principe. En ook antillianen hebben een strakkere opvoeding en een hogere graad van thuisgevoel.
Nee, dat kan je niet in deze context. Men "wist" dat het om Marokkanen ging omdat ze er Marokkaans uitzagen. Ze hebben echt niet hun ik-danwel-mijn-ouders-komen-oorspronkelijk-uit-het-Rif-gebergte-pas laten vallen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:43 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Marokkanen kan je best onderscheiden op basis van culturele aspecten?
Dus dingen zoals een marokkaans-nederlands accent tellen niet meer?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 21:58 schreef Fokski het volgende:
[..]
Nee, dat kan je niet in deze context. Men "wist" dat het om Marokkanen ging omdat ze er Marokkaans uitzagen. Ze hebben echt niet hun ik-danwel-mijn-ouders-komen-oorspronkelijk-uit-het-Rif-gebergte-pas laten vallen.
Ik durf te stellen dat Marokkanen relatief aan andere allochtonen vaker geen accent of een lokaal accent hebben dan een Marokkaans accent. Je moet eens weten hoeveel Marokkanen een Amsterdams accent hebben of gewoon accentloos Nederlands spreken. Een accent zou nog best mee kunnen spelen maar waar hebben we het nu over? Omdat je Marokkanen aan een accent herkent (alsof dat nu het geval zal zijn) dan is het allemaal gepast wat er gezegd wordt? Het zal die homo worst zijn of die jochies accentloos Nederlands of in het Amsterdam hem uitscholden, het ging om het Marokkaans uiterlijk en dat weten jij en ik dondersgoed.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:07 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dus dingen zoals een marokkaans-nederlands accent tellen niet meer?
Of je geboren wordt als homo dat zou ik niet zo snel stellen. Ik bedoel maar kan je aan een baby zien of het homoseksueel of heteroseksueel is? Het lijkt mij iets te vroeg om seksualiteit en baby's in een zin te nemen. Neemt niet weg dat de latere seksualiteit naar allerwaarschijnlijkheid wel vast staat. Het probleem is echter dat je het niet over kan doen en kijken of dit doen de baby "homo" maakt en dat doen de baby later "hetero" maakt. Er zullen wellicht wel eeneiige tweelingen onderzoek zijn verricht. Maar dat doet er niet zoveel toe. Je kiest er voor om met mannen of vrouwen naar bed te gaan, dat je het ene al dan niet van nature leuker vind dan het ander dat is het je eigen goedrecht. Ik zie niet zo het probleem van seks hebben met hetzelfde geslacht als je dat wilt. Daar hoeft echt geen ik-ben-zo-geboren-"excuus" voor te komen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:03 schreef shomila het volgende:
[..]
En als hij nou gewoon homo wil blijven.
En hoe denk jij hem te genezen zoals je zegt, je wordt zo geboren het is geen ziekte.
Zoals dit figuur?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat kan ik me dus onmogelijk voorstellen. Het overgrote deel zou er maar al te graag vanaf komen, en met mijn inzichten vind ik dat heel begrijpelijk. In Amerika is er een zeer bruisende "bekeer" scene. En die gasten die deze scene zijn opgestart zijn nobel bezig.²
Ten eerste. Ik woon in een buurt met relatief veel Marokkanen. Ik ben er tot nu toe slechts 1 tegen gekomen die accentloos Nederlands sprak. En ik moet eerlijk zijn dat ik mensen die zich in alles Nederlands gedragen en zichzelf als Nederlander zien gewoon als volledig Nederlander beschouw.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:29 schreef Fokski het volgende:
[..]
Ik durf te stellen dat Marokkanen relatief aan andere allochtonen vaker geen accent of een lokaal accent hebben dan een Marokkaans accent. Je moet eens weten hoeveel Marokkanen een Amsterdams accent hebben of gewoon accentloos Nederlands spreken. Een accent zou nog best mee kunnen spelen maar waar hebben we het nu over? Omdat je Marokkanen aan een accent herkent (alsof dat nu het geval zal zijn) dan is het allemaal gepast wat er gezegd wordt? Het zal die homo worst zijn of die jochies accentloos Nederlands of in het Amsterdam hem uitscholden, het ging om het Marokkaans uiterlijk en dat weten jij en ik dondersgoed.
Volgens mij moet jij elke dag heel hard bidden naar Allah om je neigingen te onderdrukken he? En als je dan een keer zondigt, zeg je dan tegen je vrouw dat je er niets aan kan doen omdat je ziek bent maar heel hard beter probeert te worden, of blijft het een geheimpje?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat kan ik me dus onmogelijk voorstellen.
Nou nee, ik geef je helemaal gelijk. Er is ook niets mis met benoemen. Maar het benoemen leidt niet tot iets constructiefs. Daar zit ik een beetje mee, nou ja, in die zin, als er weer eens een topic voorbij komt met dat er een bepaalde bevolkingsgroep wordt weggezet dan wil ik graag oplossingen zien. Die komen er niet.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Maargoed... een hoop mensen zullen de bovenstaande tekst niet begrijpen en mij waarschijnlijk wegzetten als een cryporacist. Voor die mensen: Je doet maar lekker.
De enige reden waarom sommige homo's er van af zouden willen komen is dat ze anders in sommige milieus geen leven hebben. Kortzichtigheid zoals jij die ten toon spreidt helpt daar ook niet bij.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat kan ik me dus onmogelijk voorstellen. Het overgrote deel zou er maar al te graag vanaf komen, en met mijn inzichten vind ik dat heel begrijpelijk. In Amerika is er een zeer bruisende "bekeer" scene. En die gasten die deze scene zijn opgestart zijn nobel bezig.²
Neen, dit is niet het geval.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:25 schreef Sinofiel het volgende:
[..]
Volgens mij moet jij elke dag heel hard bidden naar Allah om je neigingen te onderdrukken he? En als je dan een keer zondigt, zeg je dan tegen je vrouw dat je er niets aan kan doen omdat je ziek bent maar heel hard beter probeert te worden, of blijft het een geheimpje?
Maar stiekem, als je zo naar voetbal zit te kijken (Mag dat eigenlijk wel van de Islam, als muziek al niet kan?), raak je dan niet een beetje opgewonden van die sportieve kerels?quote:
Ik kijk eigenlijk nooit stiekem naar voetbal, dat doe ik in wederzijds overleg met mijn vrouw. Ofschoon er best degelijke hamstrings en solide dij en koetswerken langskomen doet het me helemaal niets. Nee, dan de vrouw, een toonbeeld van romige sensualiteit en begeerte.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 23:54 schreef Sinofiel het volgende:
[..]
Maar stiekem, als je zo naar voetbal zit te kijken (Mag dat eigenlijk wel van de Islam, als muziek al niet kan?), raak je dan niet een beetje opgewonden van die sportieve kerels?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |