waar is die bron?quote:Op maandag 10 mei 2010 01:03 schreef quePutada het volgende:
[..]
DJ: 1.4% hoger
FTSE: 0.7% hoger
DAX 1.4% hoger
CAC: 1.7% hoger
Boot zegt dat nu ook. Anders is het einde euro.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 00:10 schreef remlof het volgende:
[..]
Politiek is verdomde ingewikkeld. Zeker als je met 17 nationale banken te maken hebt die dezelfde munt gebruiken en 17 regeringen die allemaal hun kiezers tevreden willen houden. Daarom moeten we ook van die nationale banken af en alle beslissingen door Frankfurt laten maken.
Tuurlijk moet dat centraal geregeld worden.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:49 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Boot zegt dat nu ook. Anders is het einde euro.
Ja en nu brengen we een triljoente of 1 naar die landen, maar aan het systeem verandert weinig.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Tuurlijk moet dat centraal geregeld worden.
Maar het is Europa hè...dus pas 5 voor 12 zien we dat in en nemen we maatregelen...
Dat zou ik toch erg onverstandig vinden. De Euro is gebaat bij een gematigde centrale bank, een effectief middel om dat te bereiken is een opzet waarbij het presidenten van de nationale centrale banken zijn die het beleid van de ECB gezamenlijk bepalen (de resultante der meningen is altijd gematigder). Zeker zolang er Zuid-Europese landen in de Euro zitten (en er dus ook kans is dat zij een bankpresident gaan leveren) zou ik nooit afstappen van het consensusmodel.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:49 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Boot zegt dat nu ook. Anders is het einde euro.
Maar dan nog zou de ECB wel eens wat meer macht mogen krijgen, democratisch bepaald, dat dan weer wel.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 00:56 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Dat zou ik toch erg onverstandig vinden. De Euro is gebaat bij een gematigde centrale bank, een effectief middel om dat te bereiken is een opzet waarbij het presidenten van de nationale centrale banken zijn die het beleid van de ECB gezamenlijk bepalen (de resultante der meningen is altijd gematigder). Zeker zolang er Zuid-Europese landen in de Euro zitten (en er dus ook kans is dat zij een bankpresident gaan leveren) zou ik nooit afstappen van het consensusmodel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |