quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nope, dat is het niet, eerste persing is sowieso een onzinnige aanduiding, en het is smerig smakend bocht.
Nee hoor, hun spaanse is echt lekker.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 20:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Het blijft bocht die AH olijfolie, donkere fles of niet
Licht en warmte kunnen de kwaliteit iets achteruit laten gaan, maar de gemiddelde Nederlander zal dat smaakverschil nauwelijks proeven.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:15 schreef mediaconsument het volgende:
Zo zijn er nog wel meer bronnen te vinden waar ze aanraden de olie niet aan zonlicht bloot te stellen. Details over wat het zonlicht precies met de olie doet heb ik helaas nog niet gevonden.
Belangrijk is ook dat de olie vers is, bij AH zie ik nogal eens olijfolie die over cq tegen datum is, en dan is ie niet vers meer maar al een paar jaar oud.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Licht en warmte kunnen de kwaliteit iets achteruit laten gaan, maar de gemiddelde Nederlander zal dat smaakverschil nauwelijks proven.
Aangeraden wordt dus om olijfolie donker en koel te bewaren.
Dat kan ook prima in een lichte fles als je maar zorgt dat de ruimte waarin die fles staat donker en koel is.
volgens mij zeik jij gewoon om wat te zeiken te hebbenquote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Belangrijk is ook dat de olie vers is, bij AH zie ik nogal eens olijfolie die over cq tegen datum is, en dan is ie niet vers meer maar al een paar jaar oud.
De flessen hiero hebben een (veel) kortere bewaar termijn/datum.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:36 schreef FANN het volgende:
[..]
....
ik heb hier een fles houdbaarheidsdatum 12.07.2011
...
Waar verkopen ze volgens jou dan de beste olijfolie?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:04 schreef borisz het volgende:
Ach bij supermarkt olijfolie zal dat niet veel uitmaken..
de olijfolie die ik heb staan heeft een productie en een houdbaarheidsdatum. ligt ongeveer een jaar tussenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:12 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
De flessen hiero hebben een (veel) kortere bewaar termijn/datum.
Misschien hetzelfde als dat Heineken veel langer houdbaar is als Erdinger?
Juist, zet het in een donker kastje of giet het zelf in een donkere flesquote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:24 schreef golfer het volgende:
[..]
Aangeraden wordt dus om olijfolie donker en koel te bewaren.
Dat kan ook prima in een lichte fles als je maar zorgt dat de ruimte waarin die fles staat donker en koel is.
olijfolie drinken??quote:Op vrijdag 7 mei 2010 21:35 schreef golfer het volgende:
Elk jaar is er een soort wedstrijd tussen de beste geïmporteerde (Italiaanse) olijfolie in Nederland.
Volgende week weer de editie 2010.
De uitslag van editie 2009 kan je hier vinden.
Dat je van olijfolie aan de schijterij gaat is een sprookje uit de tijd dat de Nederlanders voor het eerst naar spanje gingen in de jaren 70 en daar door de wat gebrekkige hygiene aan de schijterij raakten. De reisleiders vertelden dan dat het kwam voor de olijfolie, dat ze dat niet gewend waren.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:40 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
olijfolie drinken??
Dat zal goed voor de racekak zijn
Het lijkt mij dat goed afgewerkte olijfolie sowieso al in donkere flessen zit eigenlijk.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:38 schreef Bruno25 het volgende:
[..]
Juist, zet het in een donker kastje of giet het zelf in een donkere fles
Dat lijkt mij niet. Het uiterlijk van een olie geeft al veel informatie over de kwaliteit. Dat moet je kunnen zien (lastig in een donkere fles).quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:51 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het lijkt mij dat goed afgewerkte olijfolie sowieso al in donkere flessen zit eigenlijk.
Dat klopt, echter als je er vanuit gaat dat zonlicht op een dergelijke manier de olie aantast, dan zou je denken dat ze alles goed doen, inclusief het gebruik van een bepaalde fles ofzo. Rode wijn zie je dan ook niet vaak in lichte flessen zitten volgens mij.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Kleur van de fles zegt niets over de olie, net zo goed dat een kurk in een wijnfles niets zegt over de kwaliteit van de wijn.
Tja, maar als je in frankrijk ofzo wijn gaat kopen bij de boer, neem je een plastic jerrycan mee en krijg je het uit een soort benzinepomp. Die wijn is over het algemeen beter dan alles wat je in Nederland onder de pakweg 10 euro in een groene fles met mooi etiket en kruk etc krijgt.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:33 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Dat klopt, echter als je er vanuit gaat dat zonlicht op een dergelijke manier de olie aantast, dan zou je denken dat ze alles goed doen, inclusief het gebruik van een bepaalde fles ofzo. Rode wijn zie je dan ook niet vaak in lichte flessen zitten volgens mij.
Daar heb je uiteraard gelijk in, daarom zou het sjiek zijn als er een goede combinatie te vinden is.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, maar als je in frankrijk ofzo wijn gaat kopen bij de boer, neem je een plastic jerrycan mee en krijg je het uit een soort benzinepomp. Die wijn is over het algemeen beter dan alles wat je in Nederland onder de pakweg 10 euro in een groene fles met mooi etiket en kruk etc krijgt.
Een product moet je op zijn eigen kwaliteit beoordelen, niet op de verpakking.
Of je koopt gewoon een mooi olieflesje om de olijfolie in te bewaren...quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:50 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Daar heb je uiteraard gelijk in, daarom zou het sjiek zijn als er een goede combinatie te vinden is.
nee, hehe dat snap ik ook wel, maar als je eenmaal een olijfolie hebt gevonden die goed is en goedquote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Kleur van de fles zegt niets over de olie, net zo goed dat een kurk in een wijnfles niets zegt over de kwaliteit van de wijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |