quote:Wat zijn dan wel ongezonde vetten?
8 Alle oliën die verpakt zijn in plastic flessen. En alle oliën die in helder doorschijnend glas zitten, dus niet verpakt zijn in donkerbruin of groen glas.
Nog niet, misschien daar maar eens kijken dan de volgende keer als ik er ben. Overigens wel frappant dat ze dat bij de Aldi zo veranderd hebben. Of is het zo dat groen/donker glas duurder is in de productie ofzo?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:47 schreef Marijkezwolle het volgende:
Die van de Aldi zat altijd in groene glazen flessen, maar is vervangen door plastic. Ben je al bij een Natuurwinkel oid geweest? Grote kans dat ze het daar wel in (donker) glas verpakken.
Geen flauw idee, ik gok inderdaad dat plastic goedkoper is. Het zijn in elk geval rodflessen, ze lekken bij het schenken en worden daardoor helemaal vet aan de buitenzijde...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:49 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Nog niet, misschien daar maar eens kijken dan de volgende keer als ik er ben. Overigens wel frappant dat ze dat bij de Aldi zo veranderd hebben. Of is het zo dat groen/donker glas duurder is in de productie ofzo?
De bertolli flessen die ik normaal gesproken gebruik uit de C1000 en Albert Heijn waren gemaakt van helder glas. Weet je zeker dat het niet de kleur van de olie is die je zag? Carbonel heb ik nog niet gezien overigens.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 16:50 schreef wdn het volgende:
Plus en Super de boer hebben beide olijfolie van Bertoli en die andere grote olijfolie fabrikant.
Beide in donkergroene flessen.
edit: carbonel is die andere maar het is hetzelfde concern
het klinkt mij ook vreemd in de oren...quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:01 schreef Bluezz het volgende:
Ik hoor dit voor het eerst?
Even het linkje lezen....
Het staat niet uitgelegd waarom, echter heb ik wel begrepen dat die onderzoekers redelijk betrouwbaar zijn. Dat verhaal over de vetten is sowieso erg belangrijk volgens mij.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:01 schreef Bluezz het volgende:
Ik hoor dit voor het eerst?
Even het linkje lezen....
Het zal wel iets te maken hebben met de invloed van zonlicht op de olie ofzo.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:04 schreef Lienekien het volgende:
Het staat inderdaad in het stuk, maar de reden waarom het slecht zou zijn, wordt niet genoemd.
Nou, dan zet je de fles toch uit de zon?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:05 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Het zal wel iets te maken hebben met de invloed van zonlicht op de olie ofzo.
Hoeveel kans is er dat hij voordat je hem thuis hebt, al dagenlang in de zon heeft gestaan?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:06 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, dan zet je de fles toch uit de zon?
Je weet niet eens waarom dat zo slecht zou zijn!quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:10 schreef mediaconsument het volgende:
[..]
Hoeveel kans is er dat hij voordat je hem thuis hebt, al dagenlang in de zon heeft gestaan?
Daar ga ik nog achteraan, al lijkt me dat het er niet voor niets staat. Het zal verder ook niets extra kosten, als ze dat al bij de lidl zo verkopen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:06 schreef rijsttafel het volgende:
Bij de Lidl heb je dat inderdaad. Uiteraard ook bij de speciaalzaak.
Vind het overigens wel vergezocht. Wat kan er nu mis zijn met olie uit een lichte of plastic fles?
http://www.inuwvoordeel.nl/webwinkel/index.php?item=extra-vierge-olijfolie-inwendig&action=page&group_id=57&lang=NLquote:Onze olijfolie wordt geleverd in plastic flessen van 500ml (voor verzendingen bij afname meerdere flessen scheelt het aanmerkelijk in kilo gewicht, minder verzendkosten, geen kans op flessenbreuk). U wordt geadviseerd om de olijfolie niet aan zonlicht bloot te stellen en donker en koel te bewaren. Het beste kunt u de olie in een donkere fles of aardewerkkruik overgieten.
http://olio-doliva.mysites.nl/mypages/olio-doliva/295251.htmlquote:De olijven worden op grote netten van nylon opgevangen. Het is belangrijk dat de olijven niet gekneusd zijn om de smaak zo min mogelijk te beïnvloeden en zo snel mogelijk worden gewassen en gemalen tot pulp. Deze pulp wordt vervolgens geperst. Vervolgens wordt de olie (circa 30%) van het water gescheiden, gefilterd en in donkere flessen bewaard. Zonlicht tast de kwaliteit van de olie namelijk aan. De olijfolie is in deze donkere flessen goed een jaar te bewaren. Na dit jaar zal de kwaliteit achteruit gaan.
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:03 schreef Mirjam het volgende:
anyway, ik heb hier toevallig olie in een groene fles staan, volgens mij komt die van de lidl als ik me niet vergis
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 17:03 schreef Mirjam het volgende:
[..]
het klinkt mij ook vreemd in de oren...
anyway, ik heb hier toevallig olie in een groene fles staan, volgens mij komt die van de lidl als ik me niet vergis
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |