abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81139753
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:39 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Balansen is prima, maar dit is zelfs voor een balansdag veel te weinig. In een appel en in cup-a-soup zit echt niks. Behalve dat het te weinig is, is je avondeten ook nog niet erg gezond. Neem er dan op z'n minst wat groente bij.
Ik weet het maar ik eet vanavond alleen en dit is lekker makkelijk, groente eet ik normaal gesproken meer dan genoeg, en ik heb zo geen zin om naar de supermarkt te gaan
Ik zal er vanavond als T nog wat bij in stoppen hoor!
pi_81139794
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:37 schreef MariaEtcetera het volgende:
Lekker: tonijn losfrotten, gesnipperd (rood) uitje erdoor, twee tomaten in stukjes erdoor, lepel mayo, zout, peper, komijn, eventueel wat ijsbergsla

Aagh daar heb ik al een paar dagen zin in Morgen maar eens spullen voor halen, als lunch ofzo.
Ah ui heb ik wel, tomaat alleen niet, maar ui is een goeie idd, misschien gooi ik er ook wel een eitje door!
  Vis een optie? vrijdag 7 mei 2010 @ 16:45:01 #78
70532 loveli
N
pi_81139823
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:32 schreef Socios het volgende:

[..]

Maar dat is toch niet best? Dat zelfs een boterham al ongezond is.

Ik eet 7 boterhammen per dag.

Ik heb mijn dagelijkse menu samengesteld a.d.h.v. ´de schijf van vijf´.

Als ik na die 7 boterhammen toch nog trek heb, dus beter geen extra boterhammen eten?
Schijf van vijf, my ass. Staat meer zuivel in dan we nodig hebben en het hele voedingscentrum is spreekbuis van Unilever en consorten. Basisprincipe is op zich wel ok, maar als je gewoon (veel) meer groente eet, 2 of 3 keer per week vette vis op het programma zet, snelle carbs in de kliko dumpt en elke dag minstens een half uur flink beweegt, hoef je de hele schijf van vijf niet mee tenemen.
crap in = crap out
pi_81139842
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:41 schreef loveli het volgende:
Carboholic is iemand met een koolhydraatverslaving. Slechte koolhydraten hebben de neiging om je te laten craven naar meer.
OK, thanks.

En hoe weet ik wanneer het slechte of goede koolhydraten zijn? Op het etiket kan ik alleen goede en slechte vetten onderscheiden...
  Vis een optie? vrijdag 7 mei 2010 @ 16:46:51 #80
70532 loveli
N
pi_81139897
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:39 schreef Socios het volgende:

[..]

Als ik ´s ochtends sinaasappelsap zelf pers i.p.v. uit een pak drink, is dat dan wel gezond genoeg als 2e stuk fruit?
Fruit met alle vezels erbij is het beste, maar zelf vers persen is beter dan uit pak. Fruit is een geweldis mooi product met suikers en vezels, waarom maar de helft gebruiken?

Zo, even een lagere versnelling pakken.
crap in = crap out
pi_81140027
Het voedingscentrum is daarnaast van de zuivelmaffia. In Nederland wordt het gebruik van zuivel aangemoedigd door de overheid. Maar eigenlijk is het heel raar om zoogmelk van een ander zoogdier te drinken! Met name door volwassenen; melk is bedoeld om te groeien en bij dieren worden darmen intolerant voor melk naarmate de darmen zich ontwikkelen.

Maargoed, ik eet zelf ook relatief veel boterhammen. Heb zelf het idee dat als je veel met je hersenen werkt dat die koolhydraten wel nodig zijn.
Springfield's looking pretty dusty today
  Vis een optie? vrijdag 7 mei 2010 @ 16:50:45 #82
70532 loveli
N
pi_81140049
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:45 schreef Socios het volgende:

[..]

OK, thanks.

En hoe weet ik wanneer het slechte of goede koolhydraten zijn? Op het etiket kan ik alleen goede en slechte vetten onderscheiden...
Simpele koolhydraten zijn slecht, complexe koolhydraten zijn goed. Simpele geven een suikerpiek, insulinepiek (ter voorbereiding voor wat er nog aan suiker gaat komen) en dan een suikerdip (want er komt geen suiker, want het was een simpele snelle suiker). Suikerdip => vreetkick!

Complexe koolhydraten (bv. die met vezels) geven een geleidelijkere stijging van de bloedsuikerspiegel, geen insulinepiek (want gedoseerd suiker in je bloed), geen suikerdip (want de insuline is precies voldoende voor wat je eet).

Dingen met mais zijn niet goed voor je en dingen waar fructose opstaat ook niet.
crap in = crap out
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:52:31 #83
295518 de_nachtwacht
scatterbrain
pi_81140117
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:32 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Op basis van het advies van een man? Zou je ons niet eens mee laten kijken?
Welk advies? Ik zag haar binnenkomen, knipperde met m'n ogen en ze was alweer weg.
  Vis een optie? vrijdag 7 mei 2010 @ 16:55:03 #84
70532 loveli
N
pi_81140204
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:50 schreef -marz- het volgende:
Het voedingscentrum is daarnaast van de zuivelmaffia. In Nederland wordt het gebruik van zuivel aangemoedigd door de overheid. Maar eigenlijk is het heel raar om zoogmelk van een ander zoogdier te drinken! Met name door volwassenen; melk is bedoeld om te groeien en bij dieren worden darmen intolerant voor melk naarmate de darmen zich ontwikkelen.
Meer dan de helft van de bevolking van deze planeet kan niet tegen zuivel, wij hebben (een beetje) lactase (enzym om lactose af te breken) en kunnen er wel wat mee, maar te veel is niet goed voor de darmen. Melk zorgt ervoor dat kleine kalfjes binnen no time flinke koeien worden. Wij volwassenen hoeven niet meer te groeien. Calcium halen we beter uit andere dingen dan uit melk.
quote:
Maargoed, ik eet zelf ook relatief veel boterhammen. Heb zelf het idee dat als je veel met je hersenen werkt dat die koolhydraten wel nodig zijn.
Hersenen hebben geloof ik als enige geen suikeropslag, die halen suiker uit je bloed (spieren hebben een glycogeenvoorraad). Als je een goede stofwisseling hebt, schommelt je suikergehalte niet zo en krijgen je hersenen voldoende glucose. Ben je aan het klooien met snelle suikers, dan schommelt je suikerspiegel als een achtbaan en heb je zo nu en dan wat erbij nodig. Kip-ei.
crap in = crap out
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:55:05 #85
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_81140207
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:52 schreef de_nachtwacht het volgende:

[..]

Welk advies? Ik zag haar binnenkomen, knipperde met m'n ogen en ze was alweer weg.
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_81140245
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:50 schreef loveli het volgende:

Dingen met mais zijn niet goed voor je en dingen waar fructose opstaat ook niet.
Hmm... *kijkt naar taco's*
Da's dan weer jammer.
Are you pondering what I'm pondering?
  Vis een optie? vrijdag 7 mei 2010 @ 16:56:35 #87
70532 loveli
N
pi_81140283
Vrouwen... (doegie, gotta go)
crap in = crap out
  vrijdag 7 mei 2010 @ 16:57:41 #88
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_81140333
Wij gaan toch naar de steakhouse/pizzaria...
Heb vandaag 1000 kcal gegeten en een uur gewandeld moet kunnen...
Bah, soms denk ik zelf dat ik een kronkel heb, woog vanochtend weer 55 kg, dat is te weinig maar ik durf verdomme niet eens een hele pizza te eten meer..
Moet ik echt mee oppassen he?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_81140343
quote:

Als ik aan het studeren ben (tentamen leren enzo) krijg ik altijd een enorme behoefte aan suiker. En dan sta ik toe dat ik dropjes/snoepjes eet. Kom daar nooit door aan, suiker wordt ook mooi weer verbruikt door mn hersenen. Je hersenen werken idd op suikers, dan ga ik tijdens het leren niet moeilijk doen en ze die ontzeggen .

OT: derde dag achter elkaar dat ik bagger eet, een keer Mac 's avonds en ik ga los, hoe triest . Nou, vanavond trainen en dan proberen het gezonde vast te houden.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:00:17 #90
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_81140427
Melk, karnemelk, kaas... als ik dat eet/drink dat vult voor een langere tijd.
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  Vis een optie? vrijdag 7 mei 2010 @ 17:00:34 #91
70532 loveli
N
pi_81140440
Mais op zich is niet slecht, maar ons vlees vreet mais, overal zit mais in verwerkt. Uit mais maken ze glucose-fructosestroop (high fructose cornsyrup). Gevolg:te veel omega-6 in het eten, waardoor we te weinig met omega-3 kunnen en dat weer e\xtra moeten toevoegen aan ons dieet.

Met alles geldt: met mate is geen probleem (beetje sport erover, klaar), maar te veel is niet goed. Probleem met mais is dat we er (indirect) te veel van binnenkrijgen. Zonnebloemolie is ook omega-6, dus doe mij maar ouderwetse chippies die niet in zonnebloemolie gebakken zijn. Trouwens, bakken in onderzadigd vet, da's ook niet slim, want door verhitten verbreek je de onverzadigde bindingen en krijg je weer wat anders. Nadenken blijft lastig binnen de voedingsmiddelenbranche.

Zo, ik was op dreef vandaag. Nu ben ik echt weg.
crap in = crap out
pi_81140454
quote:

[..]

Inderdaad, vrouwen...

Je hersenen zijn inderdaad afhankelijk van de glucose die direct in je bloed beschikbaar is. Op zich heeft je lichaam (mede daarom natuurlijk) wel allerlei mechanismen om te zorgen dat dat op peil blijft, ook als je niet direct suiker eet. Maar goed, volgens mij maak je het je lichaam wel een stuk makkelijker als je niet zelf met je suikerspiegel gaat klooien door allemaal snelle suikers te eten.
pi_81140492
Waarom begint iedereen toch altijd op vrijdagmiddag om 1700 uur mailtjes te sturen?!

Het suikerdipmonster begint al te ontwaken in mij
Springfield's looking pretty dusty today
  Vis een optie? vrijdag 7 mei 2010 @ 17:02:26 #94
70532 loveli
N
pi_81140516
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:58 schreef Chicolate het volgende:

[..]

Als ik aan het studeren ben (tentamen leren enzo) krijg ik altijd een enorme behoefte aan suiker. En dan sta ik toe dat ik dropjes/snoepjes eet. Kom daar nooit door aan, suiker wordt ook mooi weer verbruikt door mn hersenen. Je hersenen werken idd op suikers, dan ga ik tijdens het leren niet moeilijk doen en ze die ontzeggen .

OT: derde dag achter elkaar dat ik bagger eet, een keer Mac 's avonds en ik ga los, hoe triest . Nou, vanavond trainen en dan proberen het gezonde vast te houden.
Maak ff een berekeningetje hoeveel kcals aan suiker je hersenen verbranden tijdens studeren
crap in = crap out
pi_81140557
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 17:00 schreef loveli het volgende:
Nadenken blijft lastig binnen de voedingsmiddelenbranche.
Op zich is het best slim bedacht, die zonnebloemolie. Het is goedkoop en doordat het plantaardig is denken mensen dat het gezond is, dus die laat je lekker in de waan. Minimale inspanning, maximale misleiding van de consument.

Uniekje: gewoon lekker genieten van die pizza, je kunt het makkelijk hebben!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:05:50 #96
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_81140636
Uniek, lijkt me idd lastig om een balans te vinden als je je streefgewicht al behaald of overschreden hebt! In jouw geval mag je idd best naar een steakhouse of pizza eten, al kan ik me voorstellen dat er nog wel een stemmetje in je hoofd zit wat je vermanend toespreekt
Geniet ervan iig!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:11:47 #97
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_81140893
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 16:57 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij gaan toch naar de steakhouse/pizzaria...
Heb vandaag 1000 kcal gegeten en een uur gewandeld moet kunnen...
Bah, soms denk ik zelf dat ik een kronkel heb, woog vanochtend weer 55 kg, dat is te weinig maar ik durf verdomme niet eens een hele pizza te eten meer..
Moet ik echt mee oppassen he?
Ja, want volgens mij ben je met 55 kg wel wat aan de dunne kant. Op die foto's was je toch ook zoiets (56 geloof ik hè?) En inderdaad, van een pizza of twee wordt je echt niet dik. Zelfs niet als je dat iedere week een keer doet en verder oppast.

Maarre, eigenlijk weet je dit zelf ook wel hè? Je bent prachtig uniek en lijkt in niets meer op dat woord dat je laatst postte en snel weer wegeditte.

[ Bericht 6% gewijzigd door Tinkepink op 07-05-2010 17:28:27 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:12:34 #98
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_81140923
quote:

[..]

.

Vanavond mag je wat langer kijken. Misschien kun je hier nog even advies vragen tav hoe je een vrouw het best kunt zeggen dat je iets mooi vindt danwel niet mooi vindt .
Niet meer actief op Fok!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 17:19:16 #99
71166 AKnynke
is lang niet gek
pi_81141196
quote:

Ik merk dat ook echt. Ik ben nooit zo hongerig geweest als nu, tijdens het schrijven van de scriptie!
Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
pi_81142362
Leg nog eens ff uit wat er minder goed is aan zonnebloemolie? Ik vat de link niet helemaal
Saaie middag gehad, en straks pitabroodjes met gyros eten met salade wel. Zo lekker!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')