Vond het juist een zwakke uitzending. Presentator (ben ff z'n naam kwijt) vroeg nog "krijgen we nu geen hyperinflatie?". Beide "experts" meteen om het hardst schreeuwen dat dit alleen kan als alles fout gaat en dat was toch o zo onmogelijk...quote:Op maandag 10 mei 2010 13:50 schreef tony_clifton- het volgende:
Hmm, RTL heeft het goed uitgelegd...
Een oneindig vangnet voor de eurozone met als keerzijde van de medaille een Zimbabwe-scenario. Het kan dus werken, het kan ook gigantisch mislopen, en gezien de poltieke kant ervan zal 't zeker niet van een leien dakje lopen...
WS futs staat gemiddeld op +4.2%quote:Op maandag 10 mei 2010 14:03 schreef flyguy het volgende:
Wat een onzinnige dag :S Kijken wat Wall Street straks doet. Die lijken ook fors te openen, maar gaan ze het vasthouden?
Tja, ze hebben veel kritiek gehad dat ze te negatief zijn en daardoor meehielpen de crisis te verergeren (alsof dat kanquote:Op maandag 10 mei 2010 14:00 schreef RvLaak het volgende:
Ik ben een veel kritischer RTLZ gewend.
Ik heb RTLZ niet gezien, maar dit is imo verre van een oneindig vangnet.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:50 schreef tony_clifton- het volgende:
Een oneindig vangnet voor de eurozone
Ik dacht dat er nog bijkwam dat ze gewoon geld gingen bijmaken wanneer dat bedrag ontoereikend zou zijn? Met bijhorend inflatie...quote:Op maandag 10 mei 2010 14:12 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ik heb RTLZ niet gezien, maar dit is imo verre van een oneindig vangnet.
Voor zover ik het begrijp kan maar ¤60 miljard direct worden ingezet. Dan is er ¤440 miljard waarvoor van elk stukje dat ze daarvan uitgeven goedkeuring nodig is van de nationale parlementen en ¤250 van het IMF, wat ook echt niet zomaar wordt weggegeven.
Heb ik niet gehoord, maar ik ben dan ook afgehaakt toen ze het hosanna begonnen te zingen en inflatie ontkende...quote:Op maandag 10 mei 2010 14:14 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik dacht dat er nog bijkwam dat ze gewoon geld gingen bijmaken wanneer dat bedrag ontoereikend zou zijn? Met bijhorend inflatie...
Nee. De hele ¤750 komt gewoon uit belastinggeld en het uitgeven van eurobonds. De ECB doet weliswaar steunoperaties om sommige PIIGS bondyields omlaag te trekken maar die worden "gesteriliseerd". Bijvoorbeeld Griekse bonds kopen en Duitse verkopen. Per saldo is dat monetair gezien neutraal.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:14 schreef tony_clifton- het volgende:
[..]
Ik dacht dat er nog bijkwam dat ze gewoon geld gingen bijmaken wanneer dat bedrag ontoereikend zou zijn? Met bijhorend inflatie...
Ik heb dat idd gedaanquote:Op maandag 10 mei 2010 13:15 schreef SeLang het volgende:
Een aantal Fok!-ers heeft zojuist de moeder aller bailouts ontvangen.
Ik zou maar dankbaar gebruik maken deze laatste verkoopkans.
We moeten echter wel goed beseffen dat voor een steriele operatie maar beperkt ruimte is. Daarna zal men overgaan tot QE. Zover is het nog lang niet maar indien er geen nieuw verdrag van Maastricht komt met scherpe tandjes zie ik het binnen enkele jaren gebeuren.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:21 schreef SeLang het volgende:
Nee. De hele ¤750 komt gewoon uit belastinggeld en het uitgeven van eurobonds. De ECB doet weliswaar steunoperaties om sommige PIIGS bondyields omlaag te trekken maar die worden "gesteriliseerd". Bijvoorbeeld Griekse bonds kopen en Duitse verkopen. Per saldo is dat monetair gezien neutraal.
Waar dan? Ik zie ze nog steeds op 4% staan...quote:Op maandag 10 mei 2010 14:27 schreef RvLaak het volgende:
WS futs duiken ook ff een stukje naar beneden het laatste half uur
quote:Op maandag 10 mei 2010 14:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
Waar dan? Ik zie ze nog steeds op 4% staan...
Alles kan en niemand weet hoe het gaat lopen. Maar ik denk dat de Duitse centrale bank niet accoord gaat met QE en dat soort besluiten moeten unaniem worden genomen. Mocht het zover komen dan zie ik eerder Duitsland (en dan dus ook Nederland en misschien nog een paar anderen) uit de euro stappen.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
We moeten echter wel goed beseffen dat voor een steriele operatie maar beperkt ruimte is. Daarna zal men overgaan tot QE. Zover is het nog lang niet maar indien er geen nieuw verdrag van Maastricht komt met scherpe tandjes zie ik het binnen enkele jaren gebeuren.
Wat is datquote:Op maandag 10 mei 2010 14:48 schreef tony_clifton- het volgende:
Shanghai is nu al 6 maand aan't dalen op de koop toe, ik kuis m'n schup...
Ach, het oud-hollandse plaatpoetsen.quote:
Wat dan?quote:Op maandag 10 mei 2010 15:32 schreef RvLaak het volgende:
Zie het verschil tussen de Nasdaq & de rest
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |