Haast iedereen heeft het wel eens meegemaakt, een toevallige ontmoeting in de trein, een botsing tussen winkelwagentjes, een dronken kennismaking terwijl je beiden op je vrienden zit te wachten op de koude stoep voor je stamkroeg.... je voelt wel dat het gebeurt, maar het is zo vluchtig, je ziet geen gelegenheid telefoonnummers (of zelfs namen) uit te wisselen en voor je het weet, is het weer voorbij...
Natuurlijk kun je diegene daarna niet uit je hoofd zetten.
Wanneer besluit je om überhaupt moeite te gaan doen die persoon te vinden? En wat doe je dan, vrienden of kennissen inschakelen, telefoonboek, googlen, schoolbank.nl, rondspoken op de plek van jullie ontmoeting? Wat is de grens, en hoe bepaal je die?
Wat doe je als je die persoon uiteindelijk gevonden hebt?
TS vraagt dit natuurlijk niet voor niets, behalve jullie persoonlijke ervaringen wil ik inderdaad ook jullie mening over mijn personal encounter.
Ik ben iemand tegen gekomen bij de bushalte, we hadden allebei net dezelfde bus gemist. Tijdens dat halve uur zijn we samen naar de supermarkt geweest en hebben we een gesprek gehad, nadat ik hem vroeg wat zijn reisbestemming was. 'k Zou kunnen zeggen dat het een leuk gesprek was, maar het was vooral erg persoonlijk, ik heb dingen gezegd waarover ik nog niet eens praat met m'n dierbaarste vrienden, en ik voelde me zo vrij daarover te praten omdat hij er ook geen geheim van maakte wat hij zoal achter de rug had. Voor ik het in de gaten had was ik al bij mijn eindbestemming en toen de deur van de bus zich achter me sloot besefte ik pas hoezeer ik onder de indruk was van wat er zojuist was gebeurd, en dat ik niet eens wist hoe hij heet, laat staan hoe ik contact met hem kon houden.
Omdat we het over vrij persoonlijke dingen hebben gehad, kon ik via google wel het één en ander vinden. Echter kon ik alleen van zijn broer de directe contactgegevens vinden. Geen idee of ik te ver ga door via hem contact te zoeken!
Graag jullie input...
think for yourself, question authority
while it is always possible to wake a person who's sleeping, no amount of noise will wake a person who is pretending to be asleep