abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_82262233
Shit, ik dacht ik ga even kaartjes kopen voor het EFR lijsttrekkersdebat, is alles al uitverkocht. Ach ja, dan maar voetbal kijken!

Wat vervelend trouwens dat je net tijdens het WK full-time werkt Finitio. Ach ja, het is voor een goed doel.
pi_82264696
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 23:16 schreef Kaas- het volgende:
Shit, ik dacht ik ga even kaartjes kopen voor het EFR lijsttrekkersdebat, is alles al uitverkocht. Ach ja, dan maar voetbal kijken!

Wat vervelend trouwens dat je net tijdens het WK full-time werkt Finitio. Ach ja, het is voor een goed doel.
Inderdaad erg zuur. Gelukkig is het team waar ik vooral in ga werken wel Nederlands (en Belgisch), ik kan me bijna niet voorstellen dat ik een wedstrijd van Nederland moet missen.

Lijsttrekkersdebat volg ik zelf liever op TV trouwens, wel leuk dat het op de EUR is en dat je mensen in de zaal herkent.
pi_82265333
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:36 schreef Finitio het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!
Een superleuk baantje waar je erg veel van leert, denk dat je er veel plezier van zult hebben. Ik zou 8 uur doen, 4 is wel heel weinig. Ik heb zelf ook altijd 8 gedaan, al kreeg ik er veel meer uitbetaald voor voorbereiding enzo.
Bedankt.

Ja, dat dacht ik ook. Gezien de hoeveelheid tijd die ik hier verspil met niks doen, of althans niet leren of productief bezig zijn, denk ik dat 8 uur per week werken als workshop assistant en dan nog af en toe een paar uurtjes als mentor goed te combineren moet zijn.

Het geld + de ervaring op mijn CV zijn een mooie bijkomstigheid, maar ik denk dat ik er ook wel veel van leer.
Cool story, Hansel.
pi_82269149
Klinkt leuk wikwakka!

@Finitio

Dat scheelt al weer een stuk. Nu hopen dat daar op die momenten ook inderdaad tijd voor is.
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Wat ga je in London doen? Ik heb gisteren toevallig plannen gemaakt om eind juli naar London te gaan voor mijn scriptie.

Ik ben bijna klaar dus voor mij geen commissies oid meer. Ik heb wel diverse dingetjes gedaan: almanak commissie, editor magazine, studentenpanel Formeel Strafrecht en zit nu voor het tweede en dus laatste jaar in de opleidingscommissie. Altijd handig, toont betrokkenheid op je CV en het was nog leuk ook.
Hoe kom je eigenlijk in de opleidingscommissie LS? Die lijkt me erg interessant, heb wel het een en ander te zeggen over dit punt.
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:06:49 #125
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_82272189
@Kaas- In september komt er bij ons altijd een bericht online (op Sin) waar in staat dat ze leden zoeken. Je moet dan een brief schrijven, op gesprek komen en als je aangenomen wordt vergader je 4-6 keer per jaar. Quite simple
Spoilers!
  donderdag 3 juni 2010 @ 10:14:05 #126
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_82272392
quote:
Op woensdag 2 juni 2010 22:41 schreef Finitio het volgende:

Ik ga in Londen twee maanden stage lopen bij een Amerikaanse bank
Hoe lang blijf jij er en hoe ga je daar aan je scriptie werken? (interviews afnemen ofzo?)
Dat is een relaxte stageduur!

Mijn plannen zijn nog een beetje vaag maar het is in ieder geval zeker dat ik op vrijdag 30 juli naar London ga, daar een tour door het Arsenal stadion ga doen. Dan is er op 31 juli en 1 augustus de Emirates Cup. Op zaterdag spelen ze tegen AC Milan, die wedstrijd ga ik bekijken en observeren. Op zondag spelen ze tegen Celtic en tijdens die wedstrijd ga ik rond het stadion lopen, een pub in en naar het hooligan home om te observeren. Ik kan waarschijnlijk via via aan respondenten komen voor een paar interviews die ik in London hou.
Op zondagavond ga ik als het goed is naar vrienden van me in Gloucester voor 8 dagen. Dat zijn de oprichter en voorzitter van de Arsenal Gloucester fanclub en zijn regelen respondenten voor me. In 10 dagen tijd moet ik dan 15 interviews doen. Hoop ik...
Spoilers!
pi_82284629
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:06 schreef Lucky_Strike het volgende:
@Kaas- In september komt er bij ons altijd een bericht online (op Sin) waar in staat dat ze leden zoeken. Je moet dan een brief schrijven, op gesprek komen en als je aangenomen wordt vergader je 4-6 keer per jaar. Quite simple
Is dat voor ouderejaars of zoeken ze vanuit elk jaar een aantal studenten? Ik ben (komend jaar) tweedejaars.
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Mijn plannen zijn nog een beetje vaag maar het is in ieder geval zeker dat ik op vrijdag 30 juli naar London ga, daar een tour door het Arsenal stadion ga doen. Dan is er op 31 juli en 1 augustus de Emirates Cup. Op zaterdag spelen ze tegen AC Milan, die wedstrijd ga ik bekijken en observeren. Op zondag spelen ze tegen Celtic en tijdens die wedstrijd ga ik rond het stadion lopen, een pub in en naar het hooligan home om te observeren. Ik kan waarschijnlijk via via aan respondenten komen voor een paar interviews die ik in London hou.
Op zondagavond ga ik als het goed is naar vrienden van me in Gloucester voor 8 dagen. Dat zijn de oprichter en voorzitter van de Arsenal Gloucester fanclub en zijn regelen respondenten voor me. In 10 dagen tijd moet ik dan 15 interviews doen. Hoop ik...
! Dat klinkt wel als een verschrikkelijk saai en zwaar onderzoek. Maar serieus, dat kan best iets interessants en maatschappelijk relevants opleveren.
pi_82287247
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 10:14 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Dat is een relaxte stageduur!

Ja, is wel redelijk ideaal te combineren met mijn studies

Vooral observeren en kwalitatieve data verzamelen dus. Klinkt goed, zeker als je het kunt backen met eerder verzamelde gegevens. Zal vast ook wel genoeg tijd over zijn om van de UK te genieten.
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:31:58 #129
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_82288462
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:09 schreef Finitio het volgende:

[..]

Ja, is wel redelijk ideaal te combineren met mijn studies

Vooral observeren en kwalitatieve data verzamelen dus. Klinkt goed, zeker als je het kunt backen met eerder verzamelde gegevens. Zal vast ook wel genoeg tijd over zijn om van de UK te genieten.
Het heeft een tijdje geduurd voordat ik een leuk onderwerp had gevonden. Liep er al maanden mee rond maar nu ik iets leuks heb gevonden geeft dat wel een boost aan mijn activiteit. Ik ben net een maand terug van de UK dus ik heb wat minder de drang om toeristje te spelen daar. Met een beetje mazzel gaan we nog een dag of 10 naar Hongarije ofzo, lekker goedkoop Dat is wel een nadeel, deze scriptie kost wel aardig wat geld!
Spoilers!
  donderdag 3 juni 2010 @ 16:33:59 #130
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_82288565
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 15:11 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Is dat voor ouderejaars of zoeken ze vanuit elk jaar een aantal studenten? Ik ben (komend jaar) tweedejaars.
[..]

! Dat klinkt wel als een verschrikkelijk saai en zwaar onderzoek. Maar serieus, dat kan best iets interessants en maatschappelijk relevants opleveren.
Het klinkt voor mij juist als een ontzettend gaaf en helemaal niet saai onderzoek! Gelukkig dan dat ik t moet doen

Bij ons zoeken ze voor ieder jaar 2 of 3 studenten, ook eerstejaars.
Spoilers!
pi_82292663
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:33 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het klinkt voor mij juist als een ontzettend gaaf en helemaal niet saai onderzoek! Gelukkig dan dat ik t moet doen
Een vriend van mij gaat ook vaak zo in op dit soort opmerkingen. En als je dan zegt krijg je een terug omdat jij niet doorzag dat het een grap was..
pi_82292780
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 16:31 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het heeft een tijdje geduurd voordat ik een leuk onderwerp had gevonden. Liep er al maanden mee rond maar nu ik iets leuks heb gevonden geeft dat wel een boost aan mijn activiteit. Ik ben net een maand terug van de UK dus ik heb wat minder de drang om toeristje te spelen daar. Met een beetje mazzel gaan we nog een dag of 10 naar Hongarije ofzo, lekker goedkoop Dat is wel een nadeel, deze scriptie kost wel aardig wat geld!
Ah, als je er net lang geweest bent is het als toerist natuurlijk net iets minder inderdaad. Op deze manier investeren in een scriptie is in dit geval de moeite waard lijkt me.

Trouwens het omgekeerde van mijn (voorlopige) scriptie, die zou je op een zolderkamertje zonder boeken, artikelen of internet in elkaar kunnen zetten.
pi_82309487
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:16 schreef Finitio het volgende:
Trouwens het omgekeerde van mijn (voorlopige) scriptie, die zou je op een zolderkamertje zonder boeken, artikelen of internet in elkaar kunnen zetten.
Geen bronnen nodig? Zelfs bij een wiskundig model zul je je aannamen toch moeten onderbouwen lijkt mij.

Ik heb nu een wiskundig model opgezet voor wachttijden voor zeeschepen als gevolg van getijdebewegingen en de noodzakelijk diepgang die de zeeschepen nodig hebben, maar ook daar worden bepaalde aannamen gedaan die je toch moet onderbouwen. Zo ga ik uit van een symmetrische getijdegolf, voor de haven van Antwerpen, waar het bij mij over gaat, komt dat goed uit. Maar voor heel veel plekken op de wereld is het model niet bruikbaar in zijn huidige vorm omdat de getijdegolf alles behalve symmetrisch is.

[ Bericht 9% gewijzigd door Bolkesteijn op 03-06-2010 23:33:10 ]
  vrijdag 4 juni 2010 @ 00:15:28 #134
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_82311898
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 18:13 schreef Finitio het volgende:

[..]

Een vriend van mij gaat ook vaak zo in op dit soort opmerkingen. En als je dan zegt krijg je een terug omdat jij niet doorzag dat het een grap was..
Damn, ben ik er weer ingetrapt...! Ik twijfel altijd zo over die stomme smiley! En ik heb de afgelopen weken ook echt wat van die reacties gehad in real life. Vreemd dat een vrouw dit doet enzo, waarom zou je zoveel geld aan je scriptie besteden, lekker belangrijk onderwerp, etc. So be it. Ik ga voor een persoonlijke vermelding tijdens de buluitreiking

Maar even serieus, er zullen vast mensen zijn die mijn manier van onderzoeken helemaal niet boeiend vinden. Ik heb klasgenoten die het zich al 6 maanden mentaal aan het voorbereiden zijn om respondenten op te bellen omdat ze dat zo eng vinden. Die zouden dus niet even het hooliganhome van Arsenal of iets dergelijks binnenstappen. Die moeten inderdaad gezellig in een zolderkamertje gaan zitten en met cijfertjes neuzelen (no offense!). Ieder zijn ding. Ik wilde eigenlijk ook kwantitatief onderzoek gaan doen maar dat is met mijn studie vrijwel onmogelijk omdat al die criminaliteitsdatabases met privacy enzo te maken hebben.
Spoilers!
pi_82329736
quote:
Op donderdag 3 juni 2010 23:24 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Geen bronnen nodig? Zelfs bij een wiskundig model zul je je aannamen toch moeten onderbouwen lijkt mij.

Ik heb nu een wiskundig model opgezet voor wachttijden voor zeeschepen als gevolg van getijdebewegingen en de noodzakelijk diepgang die de zeeschepen nodig hebben, maar ook daar worden bepaalde aannamen gedaan die je toch moet onderbouwen. Zo ga ik uit van een symmetrische getijdegolf, voor de haven van Antwerpen, waar het bij mij over gaat, komt dat goed uit. Maar voor heel veel plekken op de wereld is het model niet bruikbaar in zijn huidige vorm omdat de getijdegolf alles behalve symmetrisch is.
Nee, voorlopig niet. Uiteindelijk zal er wel wat gerelateerde literatuur aangehaald moeten worden natuurlijk, maar bij het zeer abstracte wiskundige model waar ik nu mee bezig ben is er weinig om op te leunen.

Je eigen onderzoek klinkt interessant trouwens, waar zoek je precies naar?
pi_82329875
quote:
Op vrijdag 4 juni 2010 00:15 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]
Die moeten inderdaad gezellig in een zolderkamertje gaan zitten en met cijfertjes neuzelen (no offense!). Ieder zijn ding. Ik wilde eigenlijk ook kwantitatief onderzoek gaan doen maar dat is met mijn studie vrijwel onmogelijk omdat al die criminaliteitsdatabases met privacy enzo te maken hebben.
Zelf ben ik niet met kwantitatief maar met wiskundig onderzoek bezig (en niet op zolder!), met kwantitatief onderzoek kun je natuurlijk wel heel veel dus jammer van die databases.
pi_82403734
Weet iemand hier toevallig wat een beetje een relaxte studentenbuurt is in Rotterdam? Ik loop momenteel stage in de buurt van Hofplein en wil graag naar Rotterdam verhuizen maar weet weinig over de stad.
"I can accept failure. I can not accept not trying."
pi_82403807
quote:
Op zondag 6 juni 2010 17:31 schreef Schadenfreude het volgende:
Weet iemand hier toevallig wat een beetje een relaxte studentenbuurt is in Rotterdam? Ik loop momenteel stage in de buurt van Hofplein en wil graag naar Rotterdam verhuizen maar weet weinig over de stad.
Kralingen...rond Oostplein alleen maar studenten

Noord is niet slecht om te wonen

West en Zuid sowieso geen studentenbuurten.
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
  zondag 6 juni 2010 @ 17:57:42 #139
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_82404830
quote:
Op zondag 6 juni 2010 17:31 schreef Schadenfreude het volgende:
Centrum, stadsdriehoek of Kralingen. Heb je alles bijna op loopafstand
Cool story, Hansel.
  maandag 7 juni 2010 @ 12:18:56 #140
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_82436476
Kunnen jullie vandaag inloggen op Osiris via Sin-Online? Krijg het niet voor elkaar en MyEur doet het ook niet...
Spoilers!
  maandag 7 juni 2010 @ 12:21:53 #141
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_82436567
quote:
Op maandag 7 juni 2010 12:18 schreef Lucky_Strike het volgende:
Kunnen jullie vandaag inloggen op Osiris via Sin-Online? Krijg het niet voor elkaar en MyEur doet het ook niet...
Ja, bij mij werkt het gewoon.
Cool story, Hansel.
pi_82454537
Osiris kom ik wel in, maar blackboard is kapot volgens mij? Zowel via Sin-Online als via myeur.nl kom ik er niet. Ik krijg steeds deze foutmelding:

User has no profile in this organization.
Contact your system administrator.
Return to Login page
  maandag 7 juni 2010 @ 18:34:49 #143
198540 BoerBert
Bij wijze van spreken
pi_82454675
quote:
Op maandag 7 juni 2010 18:32 schreef Asgard het volgende:
Osiris kom ik wel in, maar blackboard is kapot volgens mij? Zowel via Sin-Online als via myeur.nl kom ik er niet. Ik krijg steeds deze foutmelding:

User has no profile in this organization.
Contact your system administrator.
Return to Login page
Ik heb hetzelfde. Wilde net even wat sheets plukken
  maandag 7 juni 2010 @ 18:39:11 #144
155506 wikwakka2
Ahhhhh O+
pi_82454901
Misschien ligt het aan de faculteit?

Oh, nu doet hij bij mij ook raar.
Cool story, Hansel.
  maandag 7 juni 2010 @ 21:43:37 #145
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_82467599
Osiris doet het weer bij mij. Was wel weird vanmiddag, ik kreeg gewoon een witte pagina met in de onderbalk de melding dat hij klaar was. Geen foutmelding ofzo.
Spoilers!
pi_82681401
Nog één tentamen en een mogelijke herkansing en dit jaar zit er weer op . Alle 60 ECTS zijn dan ook binnen.
Cool story, Hansel.
pi_82682648
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:08 schreef wikwakka2 het volgende:
Nog één tentamen en een mogelijke herkansing en dit jaar zit er weer op . Alle 60 ECTS zijn dan ook binnen.
Erg netjes, doe je een stuk beter dan m'n broertje, die nog maar net z'n BSA gaat halen..

Zelf heb ik nog 3 rechtententamens en m'n economiescriptie. Als alles lukt heb ik dit jaar 114 ECTS gepakt
pi_82682775
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:33 schreef Finitio het volgende:

[..]

Erg netjes, doe je een stuk beter dan m'n broertje, die nog maar net z'n BSA gaat halen..

Zelf heb ik nog 3 rechtententamens en m'n economiescriptie. Als alles lukt heb ik dit jaar 114 ECTS gepakt
Oh ja, jij deed toch meerdere studies tegelijkertijd of zo ? Maar goed, IBA is ook niet het toppunt van moeilijkheid, op een paar kleine dingen na (Accounting & Finance ). Ik hoop het jaar met een gewogen gemiddelde van een 7,5 af te kunnen ronden - misschien moet ik 'voor de gein' maar een of twee extra vakken herkansen.

Ik had eigenlijk ook nog wel wat tweedejaarsvakken kunnen doen.. Een paar studiegenoten van mij deden dat, en het was zeer goed te combineren - helaas ben ik er zelf te laat mee, en schijnt niet iedereen het te mogen doen.
Cool story, Hansel.
pi_82683010
quote:
Op vrijdag 11 juni 2010 20:36 schreef wikwakka2 het volgende:

[..]

Oh ja, jij deed toch meerdere studies tegelijkertijd of zo ? Maar goed, IBA is ook niet het toppunt van moeilijkheid, op een paar kleine dingen na (Accounting & Finance ).

Ik had eigenlijk ook nog wel wat tweedejaarsvakken kunnen doen.. Een paar studiegenoten van mij deden dat, en het was zeer goed te combineren - helaas ben ik er zelf te laat mee, en schijnt niet iedereen het te mogen doen.
Rechten is ook niet bepaald moeilijk niet hoor
Economie is wel iets moeilijker dan IBA denk ik. Als ik jou was zou ik gewoon 60 ECTS per jaar blijven halen en focussen op mooie resultaten, daar kom je veel verder mee.
pi_82683379
Ja, misschien doe ik nog wel een herkansing of twee extra om mijn gemiddelde wat omhoog te halen. Sta nu gewogen ongeveer een 7,5.
Cool story, Hansel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')