Als je even logisch nadenkt, dan klinkt het jezelf toch ook vreemd in de oren om je werkplek te verlaten in het buitenland omdat je Belasting Teruggave is binnengekomen..of niet?quote:Op zondag 9 mei 2010 00:07 schreef eugene20 het volgende:
Waar slaat dat opik stel gewoon een vraag en krijg zulke andwoorden lekker sportief.
Ho, ho! Je hebt het wel tegen eugene20, het geval dat constant vragen stelde:quote:Op zondag 9 mei 2010 00:43 schreef Ebelo-Ebeshoen het volgende:
[..]
Als je even logisch nadenkt, dan klinkt het jezelf toch ook vreemd in de oren om je werkplek te verlaten in het buitenland omdat je Belasting Teruggave is binnengekomen..of niet?
Op zo een vraag kun je bijna niet serieus anTwoorden.
Hij reageerde op dit antwoord::quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:14 schreef eugene20 het volgende:
geen probleem, maar hoelang denken jullie dat ik me aangifte krijg, en wordt de schuld gelijk berekend.? en krijg ik eerst een voorlopigeterugave of gelijk de definitive.? omdat ik telaat ben namelijk hij is pas 22april ontvangen.
De stoere werkman die voor zijn belastingcenten naar huis wil is iemand anders.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 22:19 schreef MacorgaZ het volgende:
JEZUS GAST.
WACHT GODVERDOMME EEN PAAR DAGEN TOT JE ANTWOORD KRIJGT OF BEL DE BELASTINGTELEFOON.
JEZUS ZEG.
Moet dat dan? Voor 1 juli krijg je bericht, dus relax.quote:Op zondag 9 mei 2010 10:28 schreef Lief17 het volgende:
21 februari ingediend, maar nog steeds niks gehoord....
Ik zou morgen de belastingtelefoon bellenquote:Op zondag 9 mei 2010 13:44 schreef eugene20 het volgende:
dankjewel blesed 19.ik stel gewoon een normale vraag en er is gewoon niemand die een beetje normaal andwoord kan geven, wat zouden jullie doen als je aangifte telaat is ontvangen terwijl je hem optijd hebt ingedient.? en vraag gewoon of iemand die al een keer heeft meegemaakt en of die mij kan vertellen wanneer ik het kan verwachten en of die 800euro verekend word of moet ik dat apart betallen.? want heb wel een brief dat ik met dagtekening 15mei die 800euro moet betallen maar moet ik dat nu betallen of kan ik gewoon wachten op die verekening.? alvast bedankt,
Yes je hebt gelijk, my bad!quote:Op zondag 9 mei 2010 13:44 schreef eugene20 het volgende:
dankjewel blesed 19.ik stel gewoon een normale vraag en er is gewoon niemand die een beetje normaal andwoord kan geven, wat zouden jullie doen als je aangifte telaat is ontvangen terwijl je hem optijd hebt ingedient.? en vraag gewoon of iemand die al een keer heeft meegemaakt en of die mij kan vertellen wanneer ik het kan verwachten en of die 800euro verekend word of moet ik dat apart betallen.? want heb wel een brief dat ik met dagtekening 15mei die 800euro moet betallen maar moet ik dat nu betallen of kan ik gewoon wachten op die verekening.? alvast bedankt,
quote:Op zondag 9 mei 2010 13:44 schreef eugene20 het volgende:
Het zou goed kunnen dat je die nog gewoon krijgt met dagtekening 15 mei, ze worden per regio verstuurd naar mijn weten.quote:Op zondag 9 mei 2010 16:14 schreef kwaitnait het volgende:
Nog steeds geen brief, eind januari ingediend
mijn zus kreeg m gister pas, ik had hem al woensdag.. same adress, dus het is gewoon echt willekeurig.quote:Op zondag 9 mei 2010 16:34 schreef Inverted_World het volgende:
[..]
Het zou goed kunnen dat je die nog gewoon krijgt met dagtekening 15 mei, ze worden per regio verstuurd naar mijn weten.
dagtekening 15 mei is normaal gesproken de eerste werkdag na de 15e op de rekening (aangezien de 15e in het weekend valt.) Uiterlijk 5 werkdagen na dagtekening staat het sowieso op de rekening.quote:Op zondag 9 mei 2010 18:26 schreef anahari het volgende:
[..]
mijn zus kreeg m gister pas, ik had hem al woensdag.. same adress, dus het is gewoon echt willekeurig.
Ben wel benieuwd of de betalingen ook willekeurig gaan.
Ik heb net ff gekeken naar de betalingen van de afgelopen 2 jaar en die waren gestort op mijn rekening op 15 mei en op 17 mei...quote:Op zondag 9 mei 2010 18:30 schreef Nizno het volgende:
[..]
dagtekening 15 mei is normaal gesproken de eerste werkdag na de 15e op de rekening (aangezien de 15e in het weekend valt.) Uiterlijk 5 werkdagen na dagtekening staat het sowieso op de rekening.
(tenzij er verrekening plaats vindt, maar dat lijkt me logisch)
precies vorig jaar had ik ook het geld al gestort gekregen op dezelfde dag dat ik de brief in de bus had..quote:Op maandag 10 mei 2010 10:55 schreef lukibaco1985 het volgende:
Dagtekening 15 mei ook inderdaad.
Die dagtekening is een service van de fiscus.
Vorig jaar had ik ongeveer gelijk het geld als toen ik de brief had ontvangen.
Dit jaar toch weer 939eurotjes!
Inderdaad.. verwacht t vandaag of morgen wel eigelijk..quote:Op maandag 10 mei 2010 12:26 schreef anahari het volgende:
[..]
precies vorig jaar had ik ook het geld al gestort gekregen op dezelfde dag dat ik de brief in de bus had..
Ben benieuwd, zul je zien duurt het nog 2 weken !
Welneee, mijn ervaring is juist dat als je de brief binnen hebt, de betaling niet lang meer op zich laat wachten.quote:Op maandag 10 mei 2010 12:52 schreef ser2010 het volgende:Wel grappig ik belde 4 mei of ze mijn aangifte wel hadden ontvangen van 25 feb en 8 mei kreeg ik de enveloppe
dat ik 4800 euries terug krijg dag tekening 15 mei.....![]()
Dus of het met dat telefoontje te maken had weet ik niet hoor... gewoon bellen hahahahhaa
Ik ben benieuwd wanneer het op mijn rekening zal staan zal wel weer een eeuw duren
Voorgaande jaren had ik het geld al voordat ik de brief hadquote:Op maandag 10 mei 2010 12:56 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Welneee, mijn ervaring is juist dat als je de brief binnen hebt, de betaling niet lang meer op zich laat wachten.
Ja, dat kan ook, dat heb ik ook wel eens gehad. Maar ook wel eens eerst de brief, en dan snel het geld.quote:Op maandag 10 mei 2010 12:58 schreef Flappekz het volgende:
[..]
Voorgaande jaren had ik het geld al voordat ik de brief had
Hahaa hoop inderdaad, maar ik snap t niet er is maar 1 persoon die zegt het geld al binnen te hebben met een brief van dagtekening 15 mei.. de rest nog niet?quote:Op maandag 10 mei 2010 12:36 schreef lukibaco1985 het volgende:
[..]
Inderdaad.. verwacht t vandaag of morgen wel eigelijk..
Kan heel snel gaan, half april aangifte gedaan en binnen 2 en een halve week al de brief binnen van 2007 en 2008quote:Op maandag 10 mei 2010 13:32 schreef boem-dikkie het volgende:
Ik heb niet het hele topic terug gelezen maar ik kreeg begin april een brief dat ik nog geld kon terugvragen uit 2008. Hierna heb ik dat programma gedownload, mijn gegevens gedownload en toen kon ik na wat vraagjes de boel zo online insturen.
Kreeg vorige week een brief dat mijn rekeningnummer is opgenomen in het systeem en dat mijn belastingaangifte is verwerkt. Krijg ik het dan al deze maand of pas in juli of zo?
Ik heb zoals gezegd wel een brief waarin staat dat mijn aangifte verwerkt is etc. maar er staan verder geen data in die brief. Hoop serieus dat het halverwege deze maand wel komt anders moet ik van 15-20 mei bij mijn ouders eten denk ik.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:34 schreef Ludootje het volgende:
[..]
Kan heel snel gaan, half april aangifte gedaan en binnen 2 en een halve week al de brief binnen van 2007 en 2008
het streven is binnen 3 maand na binnen komt. Dus uiterlijk half juli zou het binnen moeten zijn.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:35 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik heb zoals gezegd wel een brief waarin staat dat mijn aangifte verwerkt is etc. maar er staan verder geen data in die brief. Hoop serieus dat het halverwege deze maand wel komt anders moet ik van 15-20 mei bij mijn ouders eten denk ik.
Ah, dat is op zich ook wel mooi.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
het streven is binnen 3 maand na binnen komt. Dus uiterlijk half juli zou het binnen moeten zijn.
Dat is na de aangifte toch? Als je al een brief hebt gehad dat je geld terug krijgt komt het geld wel eerder dan binnen drie maanden, dacht ik.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:37 schreef Nizno het volgende:
[..]
het streven is binnen 3 maand na binnen komt. Dus uiterlijk half juli zou het binnen moeten zijn.
Ik heb ook niks opgestuurd omdat ik dacht dat ik toch niks terug zou krijgen door die bijbaantjes. Kreeg ik opeens een blauwe brief thuisgestuurd waarin stond dat ik wel geld terug krijg. Wel een relaxte meevaller. Mijn aangifte bestond dus eigenlijk alleen maar uit gegevens downloaden, paar vragen beantwoorden en opsturen. ( digitaal )quote:Op maandag 10 mei 2010 13:39 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Dat is na de aangifte toch? Als je al een brief hebt gehad dat je geld terug krijgt komt het geld wel eerder dan binnen drie maanden, dacht ik.
Ja, klopt. Maar heb je een brief gehad met 'Uw aangifte is binnen' of iets dergelijks, of echt een brief waarin een bedrag staat dat overgemaakt gaat worden?quote:Op maandag 10 mei 2010 13:41 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Ik heb ook niks opgestuurd omdat ik dacht dat ik toch niks terug zou krijgen door die bijbaantjes. Kreeg ik opeens een blauwe brief thuisgestuurd waarin stond dat ik wel geld terug krijg. Wel een relaxte meevaller. Mijn aangifte bestond dus eigenlijk alleen maar uit gegevens downloaden, paar vragen beantwoorden en opsturen. ( digitaal )
Als allereerst een brief waarin stond dat ik nog een bedrag terug zou krijgen. In die brief stond dat ik aangifte kon doen. En vorige week ergens een brief waarin stond dat ze mijn rekeningnummer in het systeem hebben gezet en mijn aangifte hebben verwerkt ( stond verder geen bepaalde datum in )quote:Op maandag 10 mei 2010 13:46 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, klopt. Maar heb je een brief gehad met 'Uw aangifte is binnen' of iets dergelijks, of echt een brief waarin een bedrag staat dat overgemaakt gaat worden?
Ah ok. Dan is het inderdaad die termijn van drie maanden.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:47 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Als allereerst een brief waarin stond dat ik nog een bedrag terug zou krijgen. In die brief stond dat ik aangifte kon doen. En vorige week ergens een brief waarin stond dat ze mijn rekeningnummer in het systeem hebben gezet en mijn aangifte hebben verwerkt ( stond verder geen bepaalde datum in )
Even extra uitleg over deze brief. Ze hebben bij de InkomstenBelasting blijkbaar geen rekeningnummer van je binnen gehad voorheen of een andere, daardoor komt er automatisch een wijzigingsbrief als je aangifte gedaan is en het rekeningnummer is verwerkt.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:47 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Als allereerst een brief waarin stond dat ik nog een bedrag terug zou krijgen. In die brief stond dat ik aangifte kon doen. En vorige week ergens een brief waarin stond dat ze mijn rekeningnummer in het systeem hebben gezet en mijn aangifte hebben verwerkt ( stond verder geen bepaalde datum in )
Ah oké, dat wist ik niet. We wachten wel af. Vind het allang relax dat ik überhaupt geld terugkrijg.quote:Op maandag 10 mei 2010 13:56 schreef Nizno het volgende:
[..]
Even extra uitleg over deze brief. Ze hebben bij de InkomstenBelasting blijkbaar geen rekeningnummer van je binnen gehad voorheen of een andere, daardoor komt er automatisch een wijzigingsbrief als je aangifte gedaan is en het rekeningnummer is verwerkt.
Dit betekend dus nog niet dat de aangifte al bijna door het systeem is, kan uiteraard wel, hoeft niet zo te zijn
quote:Op maandag 10 mei 2010 13:59 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Vind het allang relax dat ik überhaupt geld terugkrijg.
Dat o.a. Ik bekijk mijn loonstrook ook zelden. En ik weet dat er tussen mijn netto en bruto uurloon bar weinig verschil zit. Krijg ook alleen geld terug van mijn stagevergoeding uit 2008. Voor al het werk wat ik gedaan heb ( twee verschillende werkgevers ) in 2008 krijg ik niks terug.quote:Op maandag 10 mei 2010 14:00 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)-van-loonstrook.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |