Een investering? Zo zie ik het echt niet. Ik wil gewoon een veilige warme plek voor mn motorfiets. De rust die ik krijg als ie veilig binnen staat is mij veel waard.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:23 schreef Oksel het volgende:
Wat een kutinvestering. 23k voor een garagebox. Mijn god. En inderdaad, kopen en verhuren. Als je er nog lang wilt blijven wonen.
Dan kan je wel eigenwijs doen, maar lijkt me erg verstandig om hier vooraf afspraken over te maken.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:09 schreef SebasM het volgende:
[..]
We zijn al 20 jaar vrienden, daar komen we in zulke gevallen wel uit. De maandelijkse lasten zullen ook niet dusdanig zijn dat we er uberhaupt ruzie over zouden kunnen krijgen.
O die afspraken maken we wel hoor, maak je geen zorgen. Mochten we besluiten de garage op 1 naam te zetten, dan tekent de ander een keurig huurcontract.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:35 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Dan kan je wel eigenwijs doen, maar lijkt me erg verstandig om hier vooraf afspraken over te maken.
quote:Op vrijdag 7 mei 2010 00:06 schreef Five_Horizons het volgende:
Voor de zekerheid (want ik gok dat TS er anders niets van snapt): het verhaal van Maharbal gaat niet op indien er wordt gekocht van de overwaarde van de woning.
wat een onzin! Als samenwoners een woning samen kopen dan denken ze ook tot in de eeuwigheid bij elkaar te blijven, maar we weten allemaal dat dat ook niet altijd lukt, toch kan je daar vooraf gewoon goede afspraken over maken. Dat een eventuele ruzie niet zo leuk is en voor problemen kan zorgen vind ik nog geen reden dit maar niet te doen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 02:10 schreef Zhe-AnGeL het volgende:
Jaja tevens goeie vriend, laten we dat zo houden dus niet doen
Weet ik niet. Ik doe ook geen zaken met mijn beste vrienden. Gewoon, om te voorkomen dat dat ooit misgaat.quote:
Ik doe juist geen zaken met vage vrienden. Met mn beste vrienden onderneem ik vanalles. We werken nou eenmaal blind samen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 08:30 schreef Kreator het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik doe ook geen zaken met mijn beste vrienden. Gewoon, om te voorkomen dat dat ooit misgaat.
Totdat het misgaat. Dan krijg je een zakelijk geschil en dat zet je de vriendschap onder druk.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 08:54 schreef SebasM het volgende:
Ik doe juist geen zaken met vage vrienden. Met mn beste vrienden onderneem ik vanalles. We werken nou eenmaal blind samen.
Ligt eraan wat je belangrijker vindt, geld of vriendschap. Met echte vrienden valt altijd wel iets te regelen, maar dat zullen de meeste (over 1-kam-scherendquote:Op vrijdag 7 mei 2010 09:27 schreef Kreator het volgende:
[..]
Totdat het misgaat. Dan krijg je een zakelijk geschil en dat zet je de vriendschap onder druk.
Ik ben een randstedelingquote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:48 schreef WvdL het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je belangrijker vindt, geld of vriendschap. Met echte vrienden valt altijd wel iets te regelen, maar dat zullen de meeste (over 1-kam-scherend) randstedelingen wel niet begrijpen.
Dus jij wilt ook beweren dat je met je partner geen huis zou kopen op beider naam "om te voorkomen dat dat ooit misgaat?".quote:Op vrijdag 7 mei 2010 08:30 schreef Kreator het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik doe ook geen zaken met mijn beste vrienden. Gewoon, om te voorkomen dat dat ooit misgaat.
Regel in de akte van levering in iedergeval wel iets voor als één van jullie de helft in de garage wil verkopen, maar inderdaad ook als één van jullie gaat verhuizen e.d. Dit soort regelingen zijn zeer gebruikelijk en zeer wel bekend bij de notaris en ook wel bij je boekhouder denk ik zo.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 11:49 schreef SebasM het volgende:
[..]
Ik ben een randstedelingGeld interresseert me echter niks als het om vrienden gaat. Mn laatste dubbeltje kunnen ze zo van me krijgen als zij het harder nodig hebben dan ik, en andersom is dat ook zo.
Desalnietemin laten we alles keurig vastleggen; voornamelijk voor de boekhouder in dit geval.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |