abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 mei 2010 @ 11:01:59 #176
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81911025
Gefelliciteerd lieve Anna

Hier hebbben we 2 verjaardagen die we sowieso tegelijk vieren want Esmee en mijn vriend zijn allebei 17 september jarig

Pfoei net naar een voorlichtingsochtend geweest op een school. Over een jaar gaat mijn kind bijna naar school Mijn kleine meiske. Wel een erg leuke school trouwens. Fijne sfeer, schoolzwemmen, schooltuintjes, muziek, toneel, veel aandacht voor leren. Heb er een heel goed gevoel bij.
pi_81911886
Stiemie, dat gaat zo snel he.. Hier gisteren de inschrijfformulieren van school ook maar weer gepakt. Nog even in vullen en opsturen. Ik kan me niet voorstellen dat mijn "kleine guppie" over een dik jaar een kleuter is..
pi_81917714
Mijn grote kleine gup is vandaag voor het laatst naar het cb geweest. Raar idee is dat. Hij is helemaal klaar voor de basisschool

En nu is ie ook nog spelen bij een vriendje

[ Bericht 25% gewijzigd door MeNicole2 op 26-05-2010 14:56:03 ]
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  woensdag 26 mei 2010 @ 17:43:38 #179
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_81929858
Anna, gefeliciteerd met je verjaardag!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  woensdag 26 mei 2010 @ 19:59:20 #180
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_81935714
Gefeliciteerd, Memmel, met je grote Anna !!
pi_81944822
Anna is 3 jaar! (ik dacht dat ze dat allang was...geen idee waarom, waarschijnlijk nav haar leuke uitspraken in het praatjestopic ofzo)
Gefeliciteerd!

Wij waren vandaag naar Plopsaland, nou daar gaan we voorlopig niet meer heen.
Voor kinderen beneden een meter is er weinig, want die mogen haast nergens in. Meike is wel een meter, dus die mocht juist weer wel in dingen, maar durft niet! Haar vriendinnetje is onder de meter, durft alles maar mag niks.
Meike durfde alleen maar in de draaimolen. Zelfs Kabouter Plop een handje geven was eng....
En dat terwijl ze anders helemaal weg is van Plop. Toen we hem eerder zagen raakte ze niet meer van zijn zijde. Thuis gekomen deed ze ook niets anders als miepen en zeuren, voelde ook een beetje warm.
Voor 7 uur lag ze er al in. Zul je zien dat ze ziek wordt en daardoor vanalles niks wou....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_81956872
Karin, hoe gaat het nu?
Jammer dat het niet zo leuk was als gehoopt.

Wij gaan zo bij Mikael spelen, kijken of Chris vriendjes gaat maken.
  donderdag 27 mei 2010 @ 11:08:31 #183
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81961387
Jammer Karin dat Plopsaland is tegengevallen. Hopelijk is Meike niet ziek geworden.

En Chris lekker op speeldate! Wel foto's maken he

Zo we hebben weer een schoolrondleiding gehad. Dit is duidelijk een echte "nee" voor ons. Enoooooorme school, rommelig, geen gezellige sfeer, slechte cito-scores en kleuterjuf die op megahoge hakken met de kindjes ging buiten spelen (heel praktisch kan ze vast wel een sprintje op trekken) Nou ja maakt wel weer een en ander duidelijk over waar we wel voor willen gaan
pi_81967963
Stiemie, dat is een makkelijke keuze dan

Helaas geen foto's.. Chris durfde sowieso pas na 30-45 minuten voorzichtig van de bank te komen. Maar heeft nog wel eventjes samen gespeeld met Mikael en de Thomas-treinen. Dat is al meer dan anders
pi_81970826
Gefeliciteerd Anna! In mijn beleving was ze ook al even 3, maar dat komt vast omdat het gewoon een wijsneusje is.

Gaat alles goed met Meike?
Dat angstige is wel herkenbaar hoor Karin, Damian had het laatst ook in de Efteling. Ik denk dat ze nu op een leeftijd komen waarop alles wat realistischer is en ze wat meer besef hebben van hoe 'eng' en 'groot' dingen zijn.

Naar hoeveel scholen gaan jullie kijken Stiemie? Doen jullie dat voor de zekerheid of is er nog veel twijfel?
Wij hadden vanmorgen een afspraak op een school voor een rondleiding en een gesprek. Het was zo fijn! Het is een klein schooltje. Er zijn maar 5 klassen (combinatieklassen) en er is veel persoonlijke aandacht voor de kinderen. Ook schoolzwemmen in groep 4! En de visie van de school sloot ook precies aan bij wat we zoeken. Ik zag Damian al helemaal zitten in de klas.
Nu twijfel ik ook of ik nog wel naar andere scholen wil gaan kijken..

Deepfreeze, als dat meer dan anders is, dan is dat super. Toch weer een kleine vooruitgang. Maar wel sneu dat hij het zo spannend vindt.
pi_81970877
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 13:39 schreef Deepfreeze het volgende:
Stiemie, dat is een makkelijke keuze dan

Helaas geen foto's.. Chris durfde sowieso pas na 30-45 minuten voorzichtig van de bank te komen. Maar heeft nog wel eventjes samen gespeeld met Mikael en de Thomas-treinen. Dat is al meer dan anders
We hadden die Thomas treinen ook meteen moeten pakken. Maar weten we dat voor de volgende keer
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 27 mei 2010 @ 15:06:56 #187
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_81971660
Vandaag mag ik hier 'officieel' meeposten! Marlien is 2 jaar geworden en ze heeft er vanmorgen van genoten (ze ligt nu te slapen). Ze snapt al dat het nu niet de bedoeling is dat ze kadootjes weggeeft, maar uit mag pakken . En toen ik haar op bed had gelegd, hoorden we nog een hele poos: "Hiep hiep hoe-aa!"
En hier ook nog een fotootje van haar:
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_81971924
Gefeliciteerd met Marlien! Wat een schattig meisje.
pi_81972193
Grijs, gefeliciteerd met je peutertje!

Appelsap, wij zijn nu op 2 scholen wezen kijken, maar eigenlijk wisten we het wel zeker na nr1. Eigenlijk waren we nog van plan om naar de wijk-school te gaan kijken. Maar daar hoor ik toch weer slechte verhalen over. Die andere school had opendag, dus toch maar even geweest. Maar dat klikte gewoon niet. Zoals je zei: ik zag Chris op die 1e school ook al meedraaien..

Ach, hij heeft er zelf weinig last van, vond het ook gewoon leuk zei hij op de terugweg. Hij is best goed in stilzitten en kijken in die situaties. Alleen als ouder heb je liever dat je kind ook leuk gaat spelen..
Was het niet die brug het hem uiteindelijk deed, met Thomas zat hij ook nog een poosje op de bank?
pi_81974956
Marlien, gefeliciteerd en welkom hier!

Anna gefeliciteerd!

Oh ja, moet ik ook nog steeds doen, afspraak maken op school om een keer te kijken... zou het eerst na kerst doen, denk dat we nu maar ff tot na de zomer wachten...
Fake it till you make it...
pi_81983212
o ja op school kijken, dat moeten wij ook nog doen, maar we wachten tot na de zomer.
Ik vind het echt vreselijk joh.
Weer een stukje loslaten...

Meike heeft vanmiddag lekker een poos geslapen (ze slaapt bijna nooit meer overdag) en verder was ze prima te pas.
Ze was weer erg druk met een tent maken, deken over de tafel...voila tent!
Fruit eten in de tent, zaklamp in de tent....geweldig toch!

Morgen gaan we Kersjes en Devin en Toby ontmoeten!
pi_81984490
O ja Grijs, welkom hier met je mooie meid! Gefeliciteerd!
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:33:11 #193
144006 chacama
Ondernemend!
pi_81985653
Welkom Grijs!

Anna nog gefeliciteerd.

En school.... nee, daar doen wij niet aan. Ik ontken in alle toonaarde dat mijn jongste dochter na de herfstvakantie naar groep 1 gaat. Ze is nog te klein. Kunnen we daar geen regel over maken. Ze mogen pas naar school als ze minimaal 1 meter zijn. Dan heeft ze nog 7 centimeter te gaan. Dat lukt lekker toch nooit in een half jaar.
pi_81985858
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:33 schreef chacama het volgende:
Welkom Grijs!

Anna nog gefeliciteerd.

En school.... nee, daar doen wij niet aan. Ik ontken in alle toonaarde dat mijn jongste dochter na de herfstvakantie naar groep 1 gaat. Ze is nog te klein. Kunnen we daar geen regel over maken. Ze mogen pas naar school als ze minimaal 1 meter zijn. Dan heeft ze nog 7 centimeter te gaan. Dat lukt lekker toch nooit in een half jaar.
Doe maar niet, dan zit Pepijn tot zijn 10de thuis ofzo
  donderdag 27 mei 2010 @ 20:38:32 #195
144006 chacama
Ondernemend!
pi_81986014
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:36 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Doe maar niet, dan zit Pepijn tot zijn 10de thuis ofzo
Ok, dan mag je als ouder kiezen. Of 4 jaar of 1 meter.....
pi_81986114
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:38 schreef chacama het volgende:

[..]

Ok, dan mag je als ouder kiezen. Of 4 jaar of 1 meter.....
ja hallo en ik dan!

Mijn kind is al 1 meter, en wordt ook een keer 4...al duurt dat nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang
  donderdag 27 mei 2010 @ 21:17:14 #197
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_81989147
Welkom Grijs! Wat een schatje heb je daar zeg

Wij gaan in totaal 4 scholen bezoeken. Gewoon om ook informatie in te winnen en niet later het gevoel te hebben dat we toch een andere school hadden moeten kiezen. De 4 scholen liggen allemaal binnen een kwartier loopafstand dus ze komen allemaal in aanmerking.

Deepfreeze als dit tijdens de speeldate al meer dan anders was, is het ttoch al een mooie vooruitgang?
pi_81991075
Jiha! wij gaan morgen met Kersjes en Devin en Toby (en de man van Kersjes) zwemmen!
Ze belde net of we daar zin in hadden, en uiteraard hebben we dat!
pi_81991191
Marlien al 2!
Ze lijkt op haar zus volgen mij, Grijs?

Nog 4 weken dan is mijn jongste al weer 4 Jemig, "al" mijn kinderen op de basisschool. Niks geen baby's, dreumesen of peuters meer, alleen nog maar kleuters in huize LadyS
  donderdag 27 mei 2010 @ 21:39:35 #200
144006 chacama
Ondernemend!
pi_81991493
quote:
Op donderdag 27 mei 2010 20:40 schreef XXXKarinXXX het volgende:

[..]

ja hallo en ik dan!

Mijn kind is al 1 meter, en wordt ook een keer 4...al duurt dat nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang
precies ze zijn dan gewoon nog geen vier. Jij als moeder weet wel wanneer ze vier zijn. Tot die tijd zijn ze 3 en 13 maanden bijvoorbeeld.

Nee, hoor Lady... nog geen vier. Gewoon 3 en 12 maanden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')