abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 mei 2010 @ 09:52:54 #276
133369 Jivis
Critikut
pi_81169484
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:57 schreef pastoe het volgende:
wat een onwijze kutaflevering zeg die allerlaatste (s06e14)..
wat een sloerie slordige afraffelpraktijk om even snel van je hoofrolspelers af te komen..
in 1 aflevering gaan gewoon even 4 belangrijke hotofdrollen dood die (behalve 1) in elk seizoen zeer belangrijk waren.. jahoor jin en sun en syid die gaan effe dood in een submarine... wat een ondankbare kutaflevering..
ik verwacht ook bepaald niet een geniaal slot ofzo bij lost..
Elk seizoen zijn er hoofdpersonages gestorven, dit was bepaald geen uitzondering op de regel. Zowel Sayid, Sun en Jin hadden nauwelijks toegevoegde waarde meer.
Amen.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 11:48:44 #277
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_81171748
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 09:52 schreef Jivis het volgende:

[..]

Elk seizoen zijn er hoofdpersonages gestorven, dit was bepaald geen uitzondering op de regel. Zowel Sayid, Sun en Jin hadden nauwelijks toegevoegde waarde meer.
mwa met sayid had ik nog net wat meer verwacht met zijn 'darkness'
pi_81171822
Maw: op basis van toegevoegde waarde gaat Claire er ook snel uit (die had er in seizoen twee al uitgekund)
Het beste adres voor al uw primeurs!
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:11:32 #279
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_81172570
Vind het vrij zwak van de schrijvers om mensen dood te maken gewoon omdat het kan. Alleen om de shockwaarde. Het had ook helemaal geen effect op mij.
When all else fails, you always have delusion.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:14:31 #280
198299 Gratau
eendracht maakt macht
pi_81172680
wat een aflevering
mundus vult decipi
pi_81172762
Als er nooit iemand dood gaat in een serie blijft er ook nooit spanning over, omdat je weet dat ze toch wel uit elke lastige situatie komen. Op dit moment heb ik eigenlijk alleen bij Jack het gevoel dat hij 'veilig' is.
pi_81173017
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:48 schreef planethugo het volgende:

[..]

mwa met sayid had ik nog net wat meer verwacht met zijn 'darkness'
mja vraag me af of we nog te weten krijgen wat de deal was met dat...
pi_81173347
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:16 schreef Ereinion het volgende:
Als er nooit iemand dood gaat in een serie blijft er ook nooit spanning over, omdat je weet dat ze toch wel uit elke lastige situatie komen. Op dit moment heb ik eigenlijk alleen bij Jack het gevoel dat hij 'veilig' is.
Iets zegt me dat Hurley het ook wel overleefd, als fan-favoriet. Maar aan de andere kant..zou het natuurlijk een stunt zijn als ze hem doodmaken, als zelfopoffering voor zijn vrienden...heb het eerder gezegd ; ik hoop dat Jack, Kate en Hurley blijven leven, en Claire eigenlijk ook, maar minder..
pi_81173444
Ja, Hurley is zo'n dikkige goedzak, hem doodmaken zou wel heel wreed zijn. Maar ja, ik dacht hetzelfde over Sun en Jin, het enige geslaagde koppel in de serie (nou ja, Rose en Bernhard dan, maar het is niet duidelijk waar die nu zijn).

Ik zou het trouwens wel jammer vinden als we Vincent niet meer zouden zien
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:42:42 #285
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_81173608
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 19:40 schreef Jivis het volgende:
Vind de muziek in Lost altijd erg goed overigens. Dat onheilspellende deuntje toen MIB het vliegtuig verkende gaf me nog net niet de rillingen .
Life & Death
Flesje bier
pi_81173662
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:37 schreef Ereinion het volgende:
Ja, Hurley is zo'n dikkige goedzak, hem doodmaken zou wel heel wreed zijn. Maar ja, ik dacht hetzelfde over Sun en Jin, het enige geslaagde koppel in de serie (nou ja, Rose en Bernhard dan, maar het is niet duidelijk waar die nu zijn).

Ik zou het trouwens wel jammer vinden als we Vincent niet meer zouden zien
Vincent Vincent is gewoon smokey en MIB
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:46:42 #287
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81173730
Het hangt er een beetje vanaf wat de flashsideways nu juist is.

Als dat een epiloog is, of een verkapte Lost-versie daarvan, dan is het eigenlijk heel makkelijk om er in de originele tijdlijn een slachtpartij van te maken, het heeft toch geen gevolgen. Voor de personages uiteraard wel, die weten het niet, maar het komt minder hard aan bij de kijkers, voor de meeste Losties lijkt er in de FSW zelfs een veel beter leven te wachten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 13:01:19 #288
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_81174144
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 23:08 schreef farscapevr7 het volgende:
opvallend dat het een arabier was die zichzelf opblies
[zeikmodus]
Het was sowieso al opvallend dat ze een Indiër een Arabier laten spelen. Maar goed, dat verschil wordt wel vaker niet gemaakt, zie 24. In Nederland is een Hindoestaan buiten de randstad ook gelijk aan Marokkaan.

En in één aflevering even alle niet-blanken uitschakelen, op Hurley na dan, ook erg makkelijk en jammer voor de variatie in de cast. Best typisch ook dat alleen de 'mooie mensen' en het cultfiguur lijken over te blijven. Die ouwe, kale Lock gaat er uiteindelijk ook wel aan. Begint het als een topserie, en uiteindelijke keus voor de overgebleven cast is zo oppervlakkig als maar kan. Boodschap: voor deze mensen moet de wereld zijn als het er echt om gaat en er maar een paar moeten over blijven.
[/zeikmodus]
  zaterdag 8 mei 2010 @ 13:20:02 #289
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_81174743
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:01 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

[zeikmodus]
Het was sowieso al opvallend dat ze een Indiër een Arabier laten spelen. Maar goed, dat verschil wordt wel vaker niet gemaakt, zie 24. In Nederland is een Hindoestaan buiten de randstad ook gelijk aan Marokkaan.

En in één aflevering even alle niet-blanken uitschakelen, op Hurley na dan, ook erg makkelijk en jammer voor de variatie in de cast. Best typisch ook dat alleen de 'mooie mensen' en het cultfiguur lijken over te blijven. Die ouwe, kale Lock gaat er uiteindelijk ook wel aan. Begint het als een topserie, en uiteindelijke keus voor de overgebleven cast is zo oppervlakkig als maar kan. Boodschap: voor deze mensen moet de wereld zijn als het er echt om gaat en er maar een paar moeten over blijven.
[/zeikmodus]
Sjonge jonge... .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 13:26:16 #290
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_81174950
Mja ze moeten nog zoveeel vragen beantwoorden.

-Hoe zit het precies met die tijdlijnen?
-Hoe kan het eiland van positie/tijd veranderen?
-Waarom kon Ben de smoke, en dus MiB, oproepen?
-Hoe zat het met de tempel? waarom kon MiB daar niet komen?
-Wat houdt die 'infectie' van Sayid en Claire in? en wat had dat water in de tempel ermee te maken?
-Wie zijn Jacob en MiB nu precies? goden? wat is hun geschiedenis?
- Wie zijn die jongens die MiB soms ziet en probeert te negeren?
-Waarom kan MiB de candidates niet doden? waarom is dat een 'rule of the game' ?
-Hoe kon MiB in het lichaam van John Locke gaan zitten?
-Wie is Eloise, de vrouw van Widmore Precies? In seizoen 3 kon ze al voorspellen wat er met Desmond ging gebeuren in de toekomst, dat er 5 minuten later iemand naar beneden viel uit een gebouw toen ze op een bankje zaten enzovoort..

En dat in 3 afleveringen
pi_81175302
Waar is Miles trouwens

Ik heb gister de eerste 5 minuten niet gezien, was er nog iets gebeurt?
α & Ω
Yaaaaaamaaaaaaaaahaaaaaaaaaaaaaaaa
  zaterdag 8 mei 2010 @ 13:45:35 #292
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_81175545
Miles is met Ben en Richard op pad, die zullen we nog wel tegenkomen.

overigens, zit er in een onderzeeër een soort van noodcapsule of hoe zijn jack & co er 'even' uitgekomen
pi_81175569
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:37 schreef Ker_Plunk het volgende:
Waar is Miles trouwens

Ik heb gister de eerste 5 minuten niet gezien, was er nog iets gebeurt?
Miles is met Ben en Richard op een onbekende locatie aan het kamperen.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_81175641
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:45 schreef planethugo het volgende:
Miles is met Ben en Richard op pad, die zullen we nog wel tegenkomen.

overigens, zit er in een onderzeeër een soort van noodcapsule of hoe zijn jack & co er 'even' uitgekomen
Het zijn goede zwemmers en ze deden aan "buddy breathing?" met de 2 zuurstofflesjes.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 13:52:03 #295
23982 planethugo
Forza Roda!
pi_81175745
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:48 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Het zijn goede zwemmers en ze deden aan "buddy breathing?" met de 2 zuurstofflesjes.
heb er niet heel veel verstand van maar volgens mij is dat niet zomaar mogelijk met luchtdruk etc...
maakt verder ook niet heel veel uit maar vond dit wel erg makkelijk gaan
  zaterdag 8 mei 2010 @ 13:58:27 #296
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81175940
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:26 schreef Breekfast het volgende:
-Waarom kon Ben de smoke, en dus MiB, oproepen?
Dat heb ik altijd al vreemd gevonden (zelfs een beetje onlogisch), ik ben benieuwd of daar antwoord op komt. Waarom zou MIB plots de volgelingen van Jacob gaan helpen omdat er ergens iemand een stop uit een putje water trekt?

Tenzij er 2 smokemonsters zijn natuurlijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_81176002
wat een goedkope hoerenaflevering..
volgens mij is er een soort fan contest geweest waarbij de meest favoriete hoofdrolspelers mochten blijven tot het einde..
jin sun hadden in de laatste 4 seizoenen totaal geen extra waarde bij de serie..
om zo maar op goedkope wijze van je acteurs af te zien!
En ik dacht dat sayid een deal gesloten had met locke.. zodat hij zijn vrouw terug kon zien..
wel heel goedkoop om daarbij te concluderen dat dat alleen mogelijk is wanneer hij dood zou gaan!

en hoe zit het met whitemore? toen de beveiliging was uitgeschakeld kon dat rook hem dus afmaken..
onee wacht.. whitemore had natuurlijk nog een reserve duikboot! maar natuurlijk!
  zaterdag 8 mei 2010 @ 14:06:28 #298
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_81176169
Er wordt trouwens toch ook nog niet beantwoord wat er nu precies met Desmond gebeurt of heb ik iets gemist? Het laatste wat ik me kan herinneren is dat Sayid (?) tegen Jack (?) heeft gezegd dat Desmond in die put zat...?
Flesje bier
pi_81176433
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:26 schreef Breekfast het volgende:
Mja ze moeten nog zoveeel vragen beantwoorden.

-Hoe zit het precies met die tijdlijnen? Kans lijkt me groter dan 99% dat we hier nog een antwoord op krijgen
-Hoe kan het eiland van positie/tijd veranderen? Elektromagnetisme, op gedetailleerde natuurkundige verklaringen zou ik niet wachten
-Waarom kon Ben de smoke, en dus MiB, oproepen? Erg vreemd ja, kan zijn dat we een antwoord krijgen, kan zijn dat de schrijvers Smokey een andere rol hebben gegeven
-Hoe zat het met de tempel? waarom kon MiB daar niet komen? As + Dogen
-Wat houdt die 'infectie' van Sayid en Claire in? en wat had dat water in de tempel ermee te maken? Het water heeft er niets mee te maken, Claire is daar immers niet in de buurt geweest.
-Wie zijn Jacob en MiB nu precies? goden? wat is hun geschiedenis? Volgende ep.
- Wie zijn die jongens die MiB soms ziet en probeert te negeren? Volgende ep
-Waarom kan MiB de candidates niet doden? waarom is dat een 'rule of the game' ? Volgende ep
-Hoe kon MiB in het lichaam van John Locke gaan zitten? Hij zit niet in het lichaam van Locke (dat is immers begraven), hij kan lichamen van dode mensen nadoen, zijn eigen lichaam is vernietigd.
-Wie is Eloise, de vrouw van Widmore Precies? In seizoen 3 kon ze al voorspellen wat er met Desmond ging gebeuren in de toekomst, dat er 5 minuten later iemand naar beneden viel uit een gebouw toen ze op een bankje zaten enzovoort.. Toen Faraday dood ging liet hij een notiteboek achter met al zijn aantekeningen vanaf het moment dat hij afgestudeerd was, Eloise Hawking kreeg die in handen toen ze hem dood schoot, en wist dus wat er in de toekomst ging gebeuren. Het was Jacob die wist wanneer Locke uit het raam ging vallen.

Ik denk dat in één aflevering over Jacob en de MIB ongeveer 90% van de belangrijke vragen beantwoord kunnen worden.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 14:17:03 #300
133369 Jivis
Critikut
pi_81176442
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 14:00 schreef pastoe het volgende:
wat een goedkope hoerenaflevering..
volgens mij is er een soort fan contest geweest waarbij de meest favoriete hoofdrolspelers mochten blijven tot het einde..
jin sun hadden in de laatste 4 seizoenen totaal geen extra waarde bij de serie..
om zo maar op goedkope wijze van je acteurs af te zien!
En ik dacht dat sayid een deal gesloten had met locke.. zodat hij zijn vrouw terug kon zien..
wel heel goedkoop om daarbij te concluderen dat dat alleen mogelijk is wanneer hij dood zou gaan!

en hoe zit het met whitemore? toen de beveiliging was uitgeschakeld kon dat rook hem dus afmaken..
onee wacht.. whitemore had natuurlijk nog een reserve duikboot! maar natuurlijk!

Wie is Whitemore?

Als er tot de finale niemand was gestorven was er ook gezeik geweest. Je verhaaltje kent trouwens helemaal geen onderbouwing omdat je het einde nog niet weet. Sun en Jin zijn inderdaad nooit echt boeiend geweest, maar hun dood gaf deze aflevering wel een briljante dramatiek, misschien nog meer door de reactie van de personages.
Amen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')