abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 mei 2010 @ 20:58:59 #276
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81152148
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:49 schreef Edana het volgende:
Nee dat vind ik niet.
Er zijn nou eenmaal veel dingen gebeurd de laatste jaren, dat weet iedereen, daar kan de media ook niet aan onderuit.
Gelul
slordige 20 jaar terug werd er een man neergestoken door een doorgedraaide gek in een cafe bij mij in de provinciestad waar ik toen woonde. Mensen waren geschokt, was een gedenkdienst en stille tocht. Dit was goed voor een klein stukje in de Volkskrant op pagina 5, 1 kolom breed, 10 cm lang.
Als dit nu gebeurt staan er 5 rapportage wagens met een sat uplink live uit te zenden van de locatie en zie je urenlang de nooddiensten en de politie, geschokte mensen mogen hun zegje doen, spanning en sensatie, de stille toch wordt uitgezonden, de begrafenis,
Er gebeurt niet meer.
Nederland wordt steeds meer een Fox News Nation
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81153065
Maar dat is natuurlijk ook mede te danken niet alleen aan hoe media werken maar ook dat er veel meer media is gekomen. Zoals vanmiddag op Radio 1 werd omschreven '...en commercieel of niet commercieel, ze vechten allemaal om de kijkcijfers'. Wat er voor zorgt dat tegenwoordig ook de NOS 10x overschakelt naar een wachtende verslaggever die letterlijk niks te melden heeft.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:16:16 #278
45206 Pietverdriet
pi_81153193
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:14 schreef Modus het volgende:
Maar dat is natuurlijk ook mede te danken niet alleen aan hoe media werken maar ook dat er veel meer media is gekomen. Zoals vanmiddag op Radio 1 werd omschreven 'en commercieel of niet commercieel, ze vechten allemaal om de kijkcijfers'. Wat er voor zorgt dat tegenwoordig ook de NOS 10x overschakelt naar een wachtende verslaggever die letterlijk niks te melden heeft.
Jep, triest niet?
Kranten net zo, bij een vergelijkbare moord die 20 jaar terug op Pag 5 stond heeft ook de volkskrant nu de chocoladeletters op de voorpagina.
pi_81153663
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jep, triest niet?
Kranten net zo, bij een vergelijkbare moord die 20 jaar terug op Pag 5 stond heeft ook de volkskrant nu de chocoladeletters op de voorpagina.
Het is de realiteit, denk dat er weinig meer aan te veranderen valt, dus moeten we ons er maar op aanpassen lijkt me. Vooruitgang brengt niet enkel positieve dingen maar je hebt er maar mee te dealen.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_81154555
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:23 schreef Samson het volgende:

[..]

Het is de realiteit, denk dat er weinig meer aan te veranderen valt, dus moeten we ons er maar op aanpassen lijkt me.
ik moet helemaal niks
  vrijdag 7 mei 2010 @ 21:43:00 #281
45206 Pietverdriet
pi_81154866
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 21:23 schreef Samson het volgende:

[..]

Het is de realiteit, denk dat er weinig meer aan te veranderen valt, dus moeten we ons er maar op aanpassen lijkt me. Vooruitgang brengt niet enkel positieve dingen maar je hebt er maar mee te dealen.
Kortom, je geeft me gelijk.
pi_81164941
quote:
Schreeuwer dodenherdenking langer vast

AMSTERDAM - De man die tijdens de twee minuten stilte op de Dam in Amsterdam met zijn geschreeuw voor paniek zorgde, blijft in voorlopige hechtenis.
Dat heeft de rechtbank in Amsterdam vrijdag besloten. Volgens de rechter-commissaris is er voldoende verdenking van strafbare feiten. De verdachte blijft daarom nog twee weken in de cel zitten.
De 39-jarige Amsterdammer zit sinds woensdagavond vast nadat hij tijdens de dodenherdenking de aanwezigen de stuipen op het lijf had gejaagd.

Door de paniek die ontstond door zijn geschreeuw moesten 63 mensen worden behandeld bij de eerstehulpposten van de Amsterdamse ziekenhuizen.

Openbare orde
Justitie verdenkt de man van verstoring van de openbare orde en het veroorzaken van zwaar lichamelijk letsel. Daarnaast heeft het Openbaar Ministerie (OM) er een nieuwe verdenking aan toegevoegd.
De officier van justitie is na het horen van getuigen en het verrichten van onderzoek tot de conclusie gekomen dat de man een gevaarlijke situatie heeft gecreëerd voor zowel de koningin als de kroonprins en zijn echtgenote of een poging daartoe heeft ondernomen.

Toegevoegd
Zijn advocate Mariëlle van Essen meent dat het OM deze feiten er bewust aan heeft toegevoegd om de man langer vast te kunnen houden. Het is volgens haar in lange tijd niet gebeurd dat iemand wordt vervolgd voor het wetsartikel 'aanranding van de koning'.
''Alsof schreeuwen zo'n goed plan is om de koningin iets aan te doen'', aldus de raadsvrouw.
Spijt
De man had eerder via zijn advocate al laten weten spijt te hebben van zijn actie. Hij betreurt de situatie die hij heeft veroorzaakt en de gevolgen daarvan voor de ruim zestig slachtoffers. Hij heeft nooit de bedoeling gehad paniek te veroorzaken.
Na afloop van de hechtenis van twee weken kan de officier van justitie de raadkamer van de rechtbank vragen de gevangenhouding van de verdachte met maximaal negentig dagen te verlengen.
Goed bezig bij het OM. Alles uit de kast halen om die man van de straat te houden.
quote:
Titel II. Misdrijven tegen de koninklijke waardigheid

Artikel 109

Elke feitelijke aanranding van de persoon van de Koning die niet valt in een zwaardere strafbepaling wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zeven jaren en zes maanden of geldboete van de vijfde categorie.
Dat kan 'm nog duren komen te staan
Leaf
pi_81169860
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 20:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Gelul
slordige 20 jaar terug werd er een man neergestoken door een doorgedraaide gek in een cafe bij mij in de provinciestad waar ik toen woonde. Mensen waren geschokt, was een gedenkdienst en stille tocht. Dit was goed voor een klein stukje in de Volkskrant op pagina 5, 1 kolom breed, 10 cm lang.
Als dit nu gebeurt staan er 5 rapportage wagens met een sat uplink live uit te zenden van de locatie en zie je urenlang de nooddiensten en de politie, geschokte mensen mogen hun zegje doen, spanning en sensatie, de stille toch wordt uitgezonden, de begrafenis,
Er gebeurt niet meer.
Nederland wordt steeds meer een Fox News Nation
Als ik de ingezonden reacties van de volgende site lees, denk ik: Hoe kom je erbij?

http://www.telegraaf.nl/b(...)036.ece?pageNumber=2

Maar misschien wel nuttig als tegengas tov die mensen die vinden dat geschreeuw allemaal logisch was en dat de omstanders paniekerig reageerden.

De ene extreme groep (van Telegraaf.nl) vindt dat Nederland gek is geworden omdat we alles maar tolereren.
De andere extreme groep (een aantal uit dit forum) vindt dat Nederland gek is geworden omdat we overal veel te paniekerig op reageren. En dat dat geschreeuw van die zwerver niks voorstelde.
Tot nu toe is de telegraaf-groep veruit in de meerderheid.

Dus laten we een deal maken en de volgende conclusie trekken:

Nederland is niet gek geworden en we reageren overal beheerst en tolerant op.
En we blijven ook houden voor de zwakken en "anderen, zoals deze Adam" in de samenleving.
Streng maar rechtvaardig.
Niks aan de hand dus, met ons land.

[ Bericht 2% gewijzigd door Twentsche_Ros op 08-05-2010 10:28:20 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 mei 2010 @ 12:38:48 #284
862 Arcee
Look closer
pi_81574785
quote:
Damschreeuwer nog drie maanden vast

De man die de Dodenherdenking op de
Dam verstoorde,blijft nog drie maanden
vastzitten.Dat heeft de rechtbank in
Amsterdam bepaald.De man veroorzaakte
op 4 mei met zijn geschreeuw paniek op
de Dam.Tientallen mensen raakten gewond
toen ze wegrenden.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 12:39:23 #285
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_81574814
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:38 schreef Arcee het volgende:

[..]
Hm, niet bekendgemaakt op basis waarvan?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 mei 2010 @ 12:41:36 #286
862 Arcee
Look closer
pi_81574901
Gisteren zeiden ze nog dat hij "de koningin aangerand zou hebben".:')
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 mei 2010 @ 12:42:32 #287
862 Arcee
Look closer
pi_81574937
Je kunt beter mensen voor tienduizenden euro's oplichten. Dan sta je na een paar dagen al weer op straat, als ze je überhaupt vastzetten.
pi_81575431
Die vent wordt gillend gek zo (eh nou ja, gekker dan ), hij heeft nog nooit zo lang binnen gezeten. .
pi_81575707
zit die man nog steeds vast???
pi_81582384
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 12:38 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik was in het buitenland en hoorde hier zojuist pas van. Even op youtube gekeken maar 3 maanden erbij is wat overdreven vind ik (op basis van wat ik nu weet dan, en da's niet veel )
pi_81582482
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:04 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Ik was in het buitenland en hoorde hier zojuist pas van. Even op youtube gekeken maar 3 maanden erbij is wat overdreven vind ik (op basis van wat ik nu weet dan, en da's niet veel )
Was je in Noord-Korea .
pi_81582695
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 16:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Was je in Noord-Korea .
Engeland .
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 mei 2010 @ 22:00:54 #293
862 Arcee
Look closer
pi_81599337
Straks in Nova een item over of de verlenging van het vasthouden van de damstreeuwer terecht is.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 18 mei 2010 @ 23:01:37 #294
862 Arcee
Look closer
pi_81603025
Straks bij K&VdB de advocaat van de Damschreeuwer.
  dinsdag 18 mei 2010 @ 23:30:26 #295
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_81604475
De NOS, RTL, SBS en alle kranten hebben gewoon een spider die de hele dag Fok! afzoekt en als er ineens paniek is over een speciaal onderwerp dan gaan automatisch de alarmen af. Hoe meer wij er over posten, hoe meer de media er over schrijft.

Ja, zoveel macht hebben we.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  woensdag 19 mei 2010 @ 08:01:27 #296
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_81610495
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 00:53 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Goed bezig bij het OM. Alles uit de kast halen om die man van de straat te houden.
Op grond waarvan in vredesnaam? Die man had al lang op straat moeten staan en onder behandeling moeten zijn. Grof schandaal dit. Maar wel weer typerend voor de laffe, achterbakse Nederlandse mentaliteit. Rennen, het hek valt om! En vervolgens als een stel laffe jakhalzen blij gaan zitten doen omdat dat stelletje hufters bij het OM er weer eens zin in hebben.
quote:
Dat kan 'm nog duren komen te staan
Ga toch heen. Eén briefje naar het Europese hof en Nederland heeft een hoop uit te leggen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Fortune_Cookie op 19-05-2010 08:07:01 ]
Intelligent, but fucked up.
  donderdag 20 mei 2010 @ 15:38:33 #297
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_81676775
AMSTERDAM - De man die op 4 mei de Dodenherdenking op de Dam verstoorde met een schreeuw, uitte eerder op de dag dreigende taal over de koningin. Hij wordt er onder meer van verdacht dat hij de koningin en haar familie in gevaar heeft gebracht.
Dat is de reden dat de man voorlopig vast blijft zitten, zegt persrechter Polly van Dijk in het AD. Er kwam deze week veel kritiek op het besluit van de rechtbank om het voorarrest van de man met negentig dagen te verlengen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ngin-al-eerder.dhtml

Nog een reden.
pi_81678045
Eerst maar eens aan een psychologisch onderzoek onderwerpen die vent.
  † In Memoriam † donderdag 20 mei 2010 @ 19:12:46 #299
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_81686070
Nog steeds geen naam vrijgegeven?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 25 mei 2010 @ 15:13:43 #300
862 Arcee
Look closer
pi_81871543
quote:
Getuigen 'damschreeuw' melden zich

` Ruim 100 mensen hebben zich gemeld
bij de advocaat van de man die op de
Dam tijdens Dodenherdenking paniek
veroorzaakte.Ze deden dat na een oproep
van de advocaat.Die hoopt met hun hulp
aan te tonen dat de paniek niet alleen
door de schreeuw werd veroorzaakt.

Volgens de advocaat hebben ook anderen
daaraan bijgedragen,zoals iemand die
"bom,bom,vlucht!" zou hebben geroepen.

De rechtbank in Amsterdam besloot
vorige week om de voorlopige hechtenis
van de zogenoemde damschreeuwer met 90
dagen te verlengen.Hij wordt onder meer
verdacht van het veroorzaken van zwaar
lichamelijk letsel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')