abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:16:08 #226
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_81091840
We zitten inmiddels op dag 3 en we hebben het tedere hoofdje van Willem Alexander nog steeds niet mogen aanschouwen.

Schandalig, dat een aanstaande koning het zo laat afweten. Hij laat zijn natie gewoon wederom in de steek.

Maar ja, watermanagement is zo veel belangrijker schijnt.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_81091923
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:09 schreef Casos het volgende:

[..]

Waarom hier wel de nuance, terwijl deze persoon waarschijnlijk meer voor paniek gezorgd heeft dan de "damschreeuwer" (wat een woord ook weer, wordt vast hét woord van 2010)?
Het is de intentie hè. Die bom-schreeuwer reageerde van schrik, de damschreeuwer wilde even lekker baldadig doen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:18:37 #228
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_81091966
²
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
pi_81092023
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:16 schreef BansheeBoy het volgende:
We zitten inmiddels op dag 3 en we hebben het tedere hoofdje van Willem Alexander nog steeds niet mogen aanschouwen.

Schandalig, dat een aanstaande koning het zo laat afweten. Hij laat zijn natie gewoon in de steek.

²
Wat zou hij dan moeten doen? Zijn moeder is nog steeds staatshoofd en heeft de gewonden al een bezoek gebracht.
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:20:12 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81092052
Hou toch eens op met je gedram BSB, WA heeft in eerste instantie gekeken waar zijn vrouw was.
En dat is ook belangrijker dan waar zijn moeder is, hij moet zijn moeder opvolgen, en daarbij heeft hij zijn vrouw aan zijn zijde harder en langer nodig dan zijn moeder.

Verder heeft het koninklijk huis duidelijk aangegeven zsm weer over te gaan tot de orde van de dag, binnen 5 minuten zelfs al.

Dus waarom zou WA zich in godsnaam aan "het volk" moeten laten zien?? Of moet hij ook nog Saddam-style met een automatisch wapen op een balkon gaan staan en een beetje in de lucht gaan schieten ter ere van het feit dat ze het allemaal probleemloos overleefd hebben?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:20:22 #231
13462 BansheeBoy
pi_81092061
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:19 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Wat zou hij dan moeten doen? Zijn moeder is nog steeds staatshoofd en heeft de gewonden al een bezoek gebracht.
Iets, een geste. Of gewoon het volk toespreken. Hij mag wel wat meer op de voorgrond.

²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
pi_81092105
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:18 schreef waht het volgende:

[..]

Het is de intentie hè. Die bom-schreeuwer reageerde van schrik, de damschreeuwer wilde even lekker baldadig doen.
Tsja, de gevolgen zijn er niet minder door. Ik vind het raar dat we over die persoon helemaal niets meer horen.
pi_81092118
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:11 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

De schreeuwende zwerver had het ook niet zo bedoeld: http://www.nu.nl/binnenla(...)betreurt-paniek.html

Dan kun je wel zeggen, "Ja, dat zegt hij maar, maar dat is niet zo", maar daar heb je geen bewijs voor.
Correct.

Het "ik had het niet zo bedoeld"-argument hoor je natuurlijk veel vaker. "Ik wilde helemaal geen kleine kinderen aanrijden toen ik met 100km/h door het woonerf reed". Je aanvaardt het risico, dan moet je niet gaan huilen dat er ook daadwerkelijk iets ergs gebeurt.
pi_81092135
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:18 schreef waht het volgende:

[..]

Baldadig doen ja, hij wilde aandacht. Maar het was niet zijn intentie om al die mensen op hol te laten krijgen.

Slecht eigenlijk dat er geen goede wet is tegen het verstoren van deze herdenkingen. Ik vind dat het onder "verstoring van een begrafenis" zou moeten vallen.
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:22:27 #235
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_81092159
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:20 schreef BansheeBoy het volgende:

[..]

Iets, een geste. Of gewoon het volk toespreken. Hij mag wel wat meer op de voorgrond.

²
Willem Alexander is de nieuwe hoop voor de republikeinen. Wat een sukkel.

²
pi_81092178
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:21 schreef waht het volgende:

[..]

Correct.

Het "ik had het niet zo bedoeld"-argument hoor je natuurlijk veel vaker. "Ik wilde helemaal geen kleine kinderen aanrijden toen ik met 100km/h door het woonerf reed". Je aanvaardt het risico, dan moet je niet gaan huilen dat er ook daadwerkelijk iets ergs gebeurt.
Ik vind dat niet echt vergelijkbaar hoor ...
pi_81092194
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:21 schreef Casos het volgende:

[..]

Tsja, de gevolgen zijn er niet minder door. Ik vind het raar dat we over die persoon helemaal niets meer horen.
Het is een opeenvolging van ongelukkige gebeurtenissen, zo'n massa die in beweging komt.
Het begon niet bij de bom-schreeuwer, hij was slechts een schakel.
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:24:22 #238
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81092247
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:22 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Willem Alexander is de nieuwe hoop voor de republikeinen. Wat een sukkel.

²
Geen spatie tussen en ², gewoon ²

Dan lijkt het echter
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_81092257
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:23 schreef waht het volgende:

[..]

Het is een opeenvolging van ongelukkige gebeurtenissen,
Precies!

Dus het is niet alleen maar die man te wijten.
pi_81092315
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:20 schreef BansheeBoy het volgende:

²
Volgens mij snap jij nog niet helemaal hoe het er in Nederland, politiek gezien, aan toe gaat. Alleen in uitzonderlijke situaties zal de koninklijke familie zich in het openbaar uiten, zoals vorig jaar in Apeldoorn. Vergeet namelijk niet dat de minister-president verantwoordelijk is voor het doen en laten van de koninklijke familie. En verder geldt dat koningin Beatrix nog steeds staatshoofd is en dus de eerst aangewezen persoon is om zich in het openbaar uit te laten over de gebeurtenissen, als ze daartoe de noodzaak ziet.
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:26:51 #241
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_81092361
quote:
[..]
Het is een opeenvolging van ongelukkige gebeurtenissen, zo'n massa die in beweging komt.
Daarbij zijn de meeste slachtoffers gevallen onder de groep die vooraan bij de hekken stond, en als je daar staat kun je wel fijn een "hee, ik ben niet in paniek, doe niet zo raar" houding hebben, al was het alleen maar om je kinderen niet te stressen, maar daar begin je weinig tegen als er 500 man achter je staat te duwen die sowieso weg willen.... die gaan weg, en als ze daarvoor over jou en je kinderen moeten dan gaan ze over jou en je kinderen.
Wullie bin KOEL © Soneal
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:27:23 #242
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81092379
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:08 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Op zo'n manier is Geert Wilders ook een "gevaar voor de samenleving". Die zorgt ook voor een boel paniek met z'n filmpjes en uitspraken.
En BullShitBoy ook, die drijft mensen naar Wilders.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_81092381
quote:

[..]

Naar mijn idee wel een heel belangrijke schakel en het zou toch zeker wat meer onderzocht mogen worden of er echt aanleiding was om "BOM BOM VLUCHT" te gaan roepen. Na werktijd in een stad als Amsterdam kunnen er best wat mannen met een koffer lopen. En dat je die, in de onstane commotie om de schreeuwer, laat vallen, is ook niet zo'n rare reactie.
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:27:35 #244
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_81092390
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Geen spatie tussen en ², gewoon ²

Dan lijkt het echter
Genoteerd.

pi_81092412
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:22 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ik vind dat niet echt vergelijkbaar hoor ...
Waarom niet?

Nogmaals, als het een normaal persoon is is hij bekend met de sociale verhoudingen van vandaag. Dan moet je weten dat men bij zo'n herdenking niet onberoerd blijft als een man luid begint te schreeuwen (het was duidelijk te horen op de tv-uitzending). Dan neem je dus een risico met je baldadigheid.

Dan kun je wel zeggen "zoveel heeft hij er niet over nagedacht". Dat is dan helemaal zijn probleem. We zijn geen idioten, we zijn mensen. Denkende mensen. Als hij dat niet aan kan moet hij misschien niet in vrijheid leven.
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:31:39 #246
13462 BansheeBoy
pi_81092604
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:26 schreef lyolyrc het volgende:
Volgens mij snap jij nog niet helemaal hoe het er in Nederland, politiek gezien, aan toe gaat. Alleen in uitzonderlijke situaties zal de koninklijke familie zich in het openbaar uiten, zoals vorig jaar in Apeldoorn. Vergeet namelijk niet dat de minister-president verantwoordelijk is voor het doen en laten van de koninklijke familie. En verder geldt dat koningin Beatrix nog steeds staatshoofd is en dus de eerst aangewezen persoon is om zich in het openbaar uit te laten over de gebeurtenissen, als ze daartoe de noodzaak ziet.
Ik begrijp je connotatie, echter vind ik dat bij dergelijke gebeurtenissen de "regels" even genegeerd moeten worden. Daar zal iedereen wel begrip voor opbrengen, met verantwoordelijke Balkenende voorop.

Ik heb dergelijke standpunten destijds ook met het Koninginnedag drama verkondigd.

²
pi_81092876
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:28 schreef waht het volgende:

[..]

Waarom niet?

Nogmaals, als het een normaal persoon is is hij bekend met de sociale verhoudingen van vandaag. Dan moet je weten dat men bij zo'n herdenking niet onberoerd blijft als een man luid begint te schreeuwen (het was duidelijk te horen op de tv-uitzending). Dan neem je dus een risico met je baldadigheid.
Je moet van een burger verwachten dat hij de wet kent.

Je hoeft niet van een burger te verwachten dat hij steeds in de gaten houdt wat de "sociale verhoudingen" zijn. Daarbij is "sociale verhoudingen" wel een heel vaag begrip. Stoort Wilders ook de sociale verhoudingen?
quote:
Dan kun je wel zeggen "zoveel heeft hij er niet over nagedacht". Dat is dan helemaal zijn probleem. We zijn geen idioten, we zijn mensen. Denkende mensen. Als hij dat niet aan kan moet hij misschien niet in vrijheid leven.
Dat klopt en ik zeg ook steeds: hij moet gestraft worden omdat hij de orde verstoort. En het liefst nog zwaarder: hij moet gestraft worden omdat hij een plechtigheid verstoort die vergelijkbaar is met een begrafenis.

Maar het is absurd dat hij straks moet zitten voor "mishandeling" of zo. Hoe kon die man nou weten dat het zo uit de hand zou lopen.

Als in 2011 weer iemand begint te schreeuwen, maar iedereen blijft rustig, dan vind ik dat diegene net zoveel straf verdient.
pi_81093016
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En BullShitBoy ook, die drijft mensen naar Wilders.
Mensen drijven niet, mensen kiezen.
pi_81093108
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik begrijp je connotatie, echter vind ik dat bij dergelijke gebeurtenissen de "regels" even genegeerd moeten worden. Daar zal iedereen wel begrip voor opbrengen, met verantwoordelijke Balkenende voorop.

Ik heb dergelijke standpunten destijds ook met het Koninginnedag drama verkondigd.

²
Koningin verscheen toen ook op tv, wat al uitzonderlijk was!
  donderdag 6 mei 2010 @ 16:45:00 #250
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_81093206
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 16:40 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Mensen drijven niet, mensen kiezen.
Dat mensen niet drijven bewijs jij door je afzinken.

Ik had het over voor zich uit jagen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')