Het is de intentie hè. Die bom-schreeuwer reageerde van schrik, de damschreeuwer wilde even lekker baldadig doen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:09 schreef Casos het volgende:
[..]
Waarom hier wel de nuance, terwijl deze persoon waarschijnlijk meer voor paniek gezorgd heeft dan de "damschreeuwer" (wat een woord ook weer, wordt vast hét woord van 2010)?
Wat zou hij dan moeten doen? Zijn moeder is nog steeds staatshoofd en heeft de gewonden al een bezoek gebracht.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:16 schreef BansheeBoy het volgende:
We zitten inmiddels op dag 3 en we hebben het tedere hoofdje van Willem Alexander nog steeds niet mogen aanschouwen.
Schandalig, dat een aanstaande koning het zo laat afweten. Hij laat zijn natie gewoon in de steek.²
Iets, een geste. Of gewoon het volk toespreken. Hij mag wel wat meer op de voorgrond.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:19 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Wat zou hij dan moeten doen? Zijn moeder is nog steeds staatshoofd en heeft de gewonden al een bezoek gebracht.
Tsja, de gevolgen zijn er niet minder door. Ik vind het raar dat we over die persoon helemaal niets meer horen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:18 schreef waht het volgende:
[..]
Het is de intentie hè. Die bom-schreeuwer reageerde van schrik, de damschreeuwer wilde even lekker baldadig doen.
Correct.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:11 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
De schreeuwende zwerver had het ook niet zo bedoeld: http://www.nu.nl/binnenla(...)betreurt-paniek.html
Dan kun je wel zeggen, "Ja, dat zegt hij maar, maar dat is niet zo", maar daar heb je geen bewijs voor.
Baldadig doen ja, hij wilde aandacht. Maar het was niet zijn intentie om al die mensen op hol te laten krijgen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:18 schreef waht het volgende:
[..]
Het is de intentie hè. Die bom-schreeuwer reageerde van schrik, de damschreeuwer wilde even lekker baldadig doen.
Willem Alexander is de nieuwe hoop voor de republikeinen. Wat een sukkel.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:20 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Iets, een geste. Of gewoon het volk toespreken. Hij mag wel wat meer op de voorgrond.²
Ik vind dat niet echt vergelijkbaar hoor ...quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:21 schreef waht het volgende:
[..]
Correct.
Het "ik had het niet zo bedoeld"-argument hoor je natuurlijk veel vaker. "Ik wilde helemaal geen kleine kinderen aanrijden toen ik met 100km/h door het woonerf reed". Je aanvaardt het risico, dan moet je niet gaan huilen dat er ook daadwerkelijk iets ergs gebeurt.
Het is een opeenvolging van ongelukkige gebeurtenissen, zo'n massa die in beweging komt.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:21 schreef Casos het volgende:
[..]
Tsja, de gevolgen zijn er niet minder door. Ik vind het raar dat we over die persoon helemaal niets meer horen.
Geen spatie tussenquote:Op donderdag 6 mei 2010 16:22 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Willem Alexander is de nieuwe hoop voor de republikeinen. Wat een sukkel.![]()
²
Precies!quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:23 schreef waht het volgende:
[..]
Het is een opeenvolging van ongelukkige gebeurtenissen,
Volgens mij snap jij nog niet helemaal hoe het er in Nederland, politiek gezien, aan toe gaat. Alleen in uitzonderlijke situaties zal de koninklijke familie zich in het openbaar uiten, zoals vorig jaar in Apeldoorn. Vergeet namelijk niet dat de minister-president verantwoordelijk is voor het doen en laten van de koninklijke familie. En verder geldt dat koningin Beatrix nog steeds staatshoofd is en dus de eerst aangewezen persoon is om zich in het openbaar uit te laten over de gebeurtenissen, als ze daartoe de noodzaak ziet.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:20 schreef BansheeBoy het volgende:
Iets, een geste. Of gewoon het volk toespreken. Hij mag wel wat meer op de voorgrond.²
Daarbij zijn de meeste slachtoffers gevallen onder de groep die vooraan bij de hekken stond, en als je daar staat kun je wel fijn een "hee, ik ben niet in paniek, doe niet zo raar" houding hebben, al was het alleen maar om je kinderen niet te stressen, maar daar begin je weinig tegen als er 500 man achter je staat te duwen die sowieso weg willen.... die gaan weg, en als ze daarvoor over jou en je kinderen moeten dan gaan ze over jou en je kinderen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:23 schreef waht het volgende:
[..]
Het is een opeenvolging van ongelukkige gebeurtenissen, zo'n massa die in beweging komt.
Het begon niet bij de bom-schreeuwer, hij was slechts een schakel.
En BullShitBoy ook, die drijft mensen naar Wilders.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:08 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Op zo'n manier is Geert Wilders ook een "gevaar voor de samenleving". Die zorgt ook voor een boel paniek met z'n filmpjes en uitspraken.
Naar mijn idee wel een heel belangrijke schakel en het zou toch zeker wat meer onderzocht mogen worden of er echt aanleiding was om "BOM BOM VLUCHT" te gaan roepen. Na werktijd in een stad als Amsterdam kunnen er best wat mannen met een koffer lopen. En dat je die, in de onstane commotie om de schreeuwer, laat vallen, is ook niet zo'n rare reactie.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:23 schreef waht het volgende:
[..]
Het is een opeenvolging van ongelukkige gebeurtenissen, zo'n massa die in beweging komt.
Het begon niet bij de bom-schreeuwer, hij was slechts een schakel.
Genoteerd.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
Geen spatie tussenen ², gewoon
²
Dan lijkt het echter
Waarom niet?quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:22 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Ik vind dat niet echt vergelijkbaar hoor ...
Ik begrijp je connotatie, echter vind ik dat bij dergelijke gebeurtenissen de "regels" even genegeerd moeten worden. Daar zal iedereen wel begrip voor opbrengen, met verantwoordelijke Balkenende voorop.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:26 schreef lyolyrc het volgende:
Volgens mij snap jij nog niet helemaal hoe het er in Nederland, politiek gezien, aan toe gaat. Alleen in uitzonderlijke situaties zal de koninklijke familie zich in het openbaar uiten, zoals vorig jaar in Apeldoorn. Vergeet namelijk niet dat de minister-president verantwoordelijk is voor het doen en laten van de koninklijke familie. En verder geldt dat koningin Beatrix nog steeds staatshoofd is en dus de eerst aangewezen persoon is om zich in het openbaar uit te laten over de gebeurtenissen, als ze daartoe de noodzaak ziet.
Je moet van een burger verwachten dat hij de wet kent.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:28 schreef waht het volgende:
[..]
Waarom niet?
Nogmaals, als het een normaal persoon is is hij bekend met de sociale verhoudingen van vandaag. Dan moet je weten dat men bij zo'n herdenking niet onberoerd blijft als een man luid begint te schreeuwen (het was duidelijk te horen op de tv-uitzending). Dan neem je dus een risico met je baldadigheid.
Dat klopt en ik zeg ook steeds: hij moet gestraft worden omdat hij de orde verstoort. En het liefst nog zwaarder: hij moet gestraft worden omdat hij een plechtigheid verstoort die vergelijkbaar is met een begrafenis.quote:Dan kun je wel zeggen "zoveel heeft hij er niet over nagedacht". Dat is dan helemaal zijn probleem. We zijn geen idioten, we zijn mensen. Denkende mensen. Als hij dat niet aan kan moet hij misschien niet in vrijheid leven.
Mensen drijven niet, mensen kiezen.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En BullShitBoy ook, die drijft mensen naar Wilders.
Koningin verscheen toen ook op tv, wat al uitzonderlijk was!quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:31 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik begrijp je connotatie, echter vind ik dat bij dergelijke gebeurtenissen de "regels" even genegeerd moeten worden. Daar zal iedereen wel begrip voor opbrengen, met verantwoordelijke Balkenende voorop.
Ik heb dergelijke standpunten destijds ook met het Koninginnedag drama verkondigd.²
Dat mensen niet drijven bewijs jij door je afzinken.quote:Op donderdag 6 mei 2010 16:40 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Mensen drijven niet, mensen kiezen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |