ijskoudquote:Op zondag 9 mei 2010 23:28 schreef Andromache het volgende:
ja maar fok is lekker veilig, daar ziet men tenminste niet hoe stom en waardeloos je bent en kun je toch een beetje meelachen met de grappige topics
- Niet iedereen is hetzelfde.quote:Op maandag 10 mei 2010 00:27 schreef Ritmo het volgende:
Kan me niet voorstellen dat mensen gelukkig zijn als je 30 jaar (of langer) single bent. Ik zou kapot gaan, maar ik ben sowieso iemand die niet goed tegen alleen zijn kan, ook niet zonder vrienden en familie.
In essentie wel, iedereen heeft liefde en menselijk contact nodig. Heb toch het idee dat je psychisch wat mankeert als je daarin afwijkt.quote:Op maandag 10 mei 2010 00:31 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
- Niet iedereen is hetzelfde.
- Het maakt ook uit wat je gewend bent.
En hoeveel van die paarhonderd zijn er oprecht gelukkig?quote:Op maandag 10 mei 2010 00:43 schreef Ritmo het volgende:
[..]
In essentie wel, iedereen heeft liefde en menselijk contact nodig. Heb toch het idee dat je psychisch wat mankeert als je daarin afwijkt.
Ik zat even te denken, van de paarhonderd mensen boven de 35 die ik 'ken' zijn er 2 die vrijgezel zijn. En dat zijn wel 'typische' mensen.
Die waren misschien nog ongelukkiger geweest zonder die relatie. Maar dat is altijd lastig te zeggen.quote:Op maandag 10 mei 2010 00:45 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
En hoeveel van die paarhonderd zijn er oprecht gelukkig?
Ik haal heel veel liefde en contact uit mijn 'andere' relaties (familie, vrienden, scharrels), dat zou geen reden zijn voor mij om aan een relatie te beginnen.
Met dank aan de welbekende psycholoog Ritmo ,ben ik nu psychisch gemankeerd.quote:Op maandag 10 mei 2010 00:43 schreef Ritmo het volgende:
[..]
In essentie wel, iedereen heeft liefde en menselijk contact nodig. Heb toch het idee dat je psychisch wat mankeert als je daarin afwijkt.
Zeg dan niks.quote:Op maandag 10 mei 2010 01:02 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Die waren misschien nog ongelukkiger geweest zonder die relatie. Maar dat is altijd lastig te zeggen.
Hij stelt dat je psychisch gemankeerd bent als je geen liefde en contact nodig hebt, ik zou me nooit zo uitdrukken maar denk toch wel dat het apart is als iemand compleet zonder anderen kan, voor altijdquote:Op maandag 10 mei 2010 01:09 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Met dank aan de welbekende psycholoog Ritmo ,ben ik nu psychisch gemankeerd.
Dit omdat ik prima met mezelf uit de voeten kan, relaties heb gehad en ik me daarin dermate aan moest passen dat ik mezelf kwijt was en uiteindelijk de beslissing heb genomen, laat maar ik ben liever alleen.
Heeft niets met psychologische kennis te maken, gewoon met logisch denken. Mensen zijn groepsdieren, dat staat vast. En waarom denk je dat mensen met een relatie ouder worden?quote:Op maandag 10 mei 2010 01:09 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Met dank aan de welbekende psycholoog Ritmo ,ben ik nu psychisch gemankeerd.
Dit omdat ik prima met mezelf uit de voeten kan, relaties heb gehad en ik me daarin dermate aan moest passen dat ik mezelf kwijt was en uiteindelijk de beslissing heb genomen, laat maar ik ben liever alleen.
Ik neem hem niet serieus maar dat is mijn mening. Maar waarom is het apart als je compleet zonder anderen kan? Ik heb meerder relaties gehad en moest me altijd maar aanpassen om bij de wannabe schoonouders studievrienden etc van mijn partners in de smaak te vallen. Daar wilde ik best aan meewerken maar uiteindelijk was ik mezelf niet meer, al waren de dames in kwestie wel content.quote:Op maandag 10 mei 2010 01:11 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Hij stelt dat je psychisch gemankeerd bent als je geen liefde en contact nodig hebt, ik zou me nooit zo uitdrukken maar denk toch wel dat het apart is als iemand compleet zonder anderen kan, voor altijd.
Als je in een samenleving leeft, en een baan hebt, met familie omgaat... dan leef je al in een groep.quote:Op maandag 10 mei 2010 01:15 schreef Ritmo het volgende:
Heeft niets met psychologische kennis te maken, gewoon met logisch denken. Mensen zijn groepsdieren, dat staat vast. En waarom denk je dat mensen met een relatie ouder worden?
Denk niet dat iemand beweert dat single zijn alleen maar voordelen heeft. Maar het kan prima dat voor sommigen de voordelen opwegen tegen de nadelen. En nogmaals: waarom zou het per se een keuze zijn? Als je 'de ware' niet tegenkomt, en geen zin hebt om hijgerig en gefrustreerd daarnaar op zoek te (moeten) gaan, en als je zonder die 'ware' gevonden hebt, het ook prima naar je zin hebt... Waarom zou je dan ongelukkig moeten zijn zonder relatie?quote:Maar wat jij nu doet is omdat je een aantal keer een slechte ervaring hebt gehad, de hoop een beetje opgeven. Beetje makkelijk, ik denk dat het op lange termijn zwaarder wordt.
Ja, maar dat is net zoiets als 4 keer een auto met een kapotte motor en lekke banden kopen, en daarna roepen dat alle auto's kut zijn en niet werken. Je moet geen relatie hebben om de relatie.quote:Op maandag 10 mei 2010 01:19 schreef DennisMoore het volgende:
Bovendien 'neem' je geen relatie, heb ik me altijd laten vertellen.
Tenzij het dan zo'n relatie of verstandshuwelijks is omdat je bang bent alleen te zijn... Goeie basis? Word je daar zo gelukkig van?
Met 'anderen' bedoel ik geen mensen waarmee je een relatie hebt. Gewoon, de mensen in een leven. Kan een mens echt he-le-maal alleen? Zonder ooit contact met anderen? Dat vind ik lastig te geloven, maar dat komt omdat ik zoveel waarde hecht aan mijn (relatieloze) netwerkquote:Op maandag 10 mei 2010 01:21 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Ik neem hem niet serieus maar dat is mijn mening. Maar waarom is het apart als je compleet zonder anderen kan? Ik heb meerder relaties gehad en moest me altijd maar aanpassen om bij de wannabe schoonouders studievrienden etc van mijn partners in de smaak te vallen. Daar wilde ik best aan meewerken maar uiteindelijk was ik mezelf niet meer, al waren de dames in kwestie wel content.
Het zal aan mijn karakter of eventuele afwijkingen liggen, maar liever oke met mezelf en alleen, dan leven om anderen het na hun zin te maken. Dat mogen de moeder Theresa's op deze wereld doen.
Precies. En zolang ik niemand tegenkom op wie ik (wederzijds) hoteldebotel verliefd word en met wie ik liefst al m'n tijd wil doorbrengen, begin ik geen geforceerde relatie en ga ik al helemaal niet samenwonen. En dat staat volledig los van mijn al dan niet gelukkig-zijnquote:Op maandag 10 mei 2010 01:24 schreef Ritmo het volgende:
Ja, maar dat is net zoiets als 4 keer een auto met een kapotte motor en lekke banden kopen, en daarna roepen dat alle auto's kut zijn en niet werken. Je moet geen relatie hebben om de relatie.
Ik ben ooit in een situatie terechtgekomen dat het zgn sociale netwerk het helemaal af liet weten, incluis familieleden en al jarenlange vrienden. En dan had ik nog niet eens een misdaad begaan.quote:Op maandag 10 mei 2010 01:31 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Kan een mens echt he-le-maal alleen? Zonder ooit contact met anderen?
Dat kan ook aan een soort van egoïsme liggen.quote:Op maandag 10 mei 2010 01:32 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Hoewel trouwens het aantal eenpersoons-huishoudens héél fors aan 't stijgen is.
En beviel dat?quote:Op maandag 10 mei 2010 01:46 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Ik ben ooit in een situatie terechtgekomen dat het zgn sociale netwerk het helemaal af liet weten, incluis familieleden en al jarenlange vrienden. En dan had ik nog niet eens een misdaad begaan.
Ik zeg niet nu al dat het een toevoeging (of verbetering) zou zijn. Uiteraard zou ik dat dán wel op die manier ervaren, want anders zou ik natuurlijk de relatie niet beginnenquote:Op maandag 10 mei 2010 01:48 schreef Ritmo het volgende:
Ja, maar dat is gewoon meer: "ik forceer niets, maar zou wel een toevoeging aan m'n leven vinden als ik een relatie had". Dat is dan anders dan die: "ik blijf graag alleen, mensen zijn kut"-figuren hier.
Heb ik gedaan. Ik zal niet ontkennen dat ik de meest makkelijke persoon ben om een relatie mee te hebben, maar ik heb me altijd aangepast in relaties. Maarrrrr dan na een tijd merk je, ja mijn partner is dan wel gelukkig zoals het nu gaat, maar ondergetekende kent zichzelf niet meer terug.quote:Op maandag 10 mei 2010 01:48 schreef Ritmo het volgende:
Ja, maar dat is gewoon meer: "ik forceer niets, maar zou wel een toevoeging aan m'n leven vinden als ik een relatie had". Dat is dan anders dan die: "ik blijf graag alleen, mensen zijn kut"-figuren hier.
En je zult toch moeten geven en nemen in een relatie. Je moet er niet met het idee ingaan dat je 'volledig jezelf' kunt blijven want in je eentje leven is nou eenmaal anders dan samen met iemand anders.
Nee, dat bevestigde iets voor me. Leuker kan ik het niet maken Lily.quote:
Nou, eerlijk gezegdquote:Op maandag 10 mei 2010 01:48 schreef Ritmo het volgende:
..anders dan die: "ik blijf graag alleen, mensen zijn kut"-figuren hier.
Zonder de misantroopquote:Op maandag 10 mei 2010 01:56 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Nou, eerlijk gezegd... Na zo'n werkdag van 8 uur (die op zich wel redelijk gezellig is), ben ik blij dat ik weer lekker alleen ben. Laat ik stellen dat mensen die ik niét kut vind, best zeldzaam zijn. Mensen interesseren me niet of nauwelijks. Met de meesten hou ik het niet veel langer dan een paar uur achter elkaar uit.
Misantroop-in-opleiding.
Dat vind ik oprecht héél verdrietig klinken, als ik eerlijk ben.quote:Op maandag 10 mei 2010 01:56 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Nee, dat bevestigde iets voor me. Leuker kan ik het niet maken Lily.
Er zit een (harde) kern van waarheid in..quote:
Ben blij dat je zo eerlijk bent, en misschien is het wel zo maar ik ervaar dat niet zo.quote:Op maandag 10 mei 2010 02:00 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Dat vind ik oprecht héél verdrietig klinken, als ik eerlijk ben.
Dat laatste is dan ook het enige dat teltquote:Op maandag 10 mei 2010 02:03 schreef boekenplank het volgende:
[..]
Ben blij dat je zo eerlijk bent, en misschien is het wel zo maar ik ervaar dat niet zo.
Omdat ik van me hou.quote:Op maandag 10 mei 2010 02:04 schreef Lily-Ella het volgende:
[..]
Dat laatste is dan ook het enige dat telt.
Trusten Lily-Ella.quote:
Bloedzuigerquote:Op woensdag 12 mei 2010 17:33 schreef Frederick_Blah het volgende:
Als ik dé ware nimmer weet te vinden dan zal ik ongelukkig sterven. Hoeveel ik ook op mijn bankrekening had staan, landen heb bezocht, vrienden heb gehad...
Het duurt me al veel te lang eer ik 'r gevonden heb
Maar volgens dipkip ea. kun je je uiterlijk veranderen door naar een psycholoog te gaan die je allerlei moralistische onzin verkoopt. Die je ook moet geloven. En dan zullen andere mensen je knap vindenquote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:23 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als hij een extreem huidprobleem heeft waar geen medicijn voor is, dan houdt het al snel op. Zou ik ook mezelf dik blijven vreten, dan wordt eten een beetje het kleine pleziertje wat je nog hebt elke dag.
Hij heeft geen puisjes, het is veel erger dan dat van wat ik heb begrepen en er valt niets aan te doen.
Bij ons in de buurt woont ook een man met in zijn gezicht enorme brandwonden (ook helemaal opgezwollen en zo). Niet om lullig te zijn, maar die man kan en zal nooit aantrekklijk zijn of gevonden worden. Misschien dat het went, zijn aanzicht, maar aantrekkelijk wordt het nooit. Het is echt afzichtelijk.
Wel door eigen toedoen in zijn geval trouwens. Stak zijn eigen huis in brand en wilde zelfmoord plegen van wat ik heb gehoord.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |