abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81072502
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 23:35 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou nee, ik heb het over de jonge generatie op scholen, die mogen geen broek aan, nog niet eens een legging, dat is 'onbetamelijke' kleding
[..]

Huh? In de Bijbel en haar voorloper staat dat je als fatsoenlijke vrouw zijnde je 'schoonheid' hoort te bedekken .. en dat wordt door gelovigen over het algemeen uitgelegd als het bedekken van je haren en borsten, bij zowel de Joden, de Christenen als moslims.

Dat het allemaal een grote paternalistische k*zooi is ben ik het helemaal met je eens, van de zondeval tot de boerka .. vandaar ook dat ik ervan overtuigd ben dat het verbieden van kleding geen enkele zode aan de dijk zal zetten, dat is bedrijven van symboolpolitiek tegenover iets dat heel diep ingebakken zit in de cultuur, dat kan alleen veranderen van binnenuit, door vrouwen die het niet meer pikken
Waar haal je dat dikgedrukte in vredesnaam weg uit de bijbel!? In Genisis ontdekte de vrouw ineens haar schaamte, net als de man die van hem.

Het bedekken van de haren is alleen maar tijdens het bidden in zowel het oude als in het nieuwe testament.

En ik vind die verplichtte rokken dus net zo belachelijk. Kan me wel voorstellen dat er scholen zijn die hun kinderen liever niet in net-shirts met een topje eronder in hun school zien, maar dat heeft helemaal niets met het geloof te maken. Nergens staat dat jij alles bedekt moet hebben, en dan bedoel ik dus de haren daarmee.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  donderdag 6 mei 2010 @ 01:17:45 #102
300558 Izaag
Don't tell me what I can&
pi_81072643
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 22:00 schreef paddy het volgende:

[..]

Nergens in de koran staat dat het gezicht bedekt moet zijn. dus die gaat niet op Is een cultuurverschijnsel dus.
We maken geen wet op basis van de Koran. Totaal irrelevant dus.
pi_81072727
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 01:17 schreef Izaag het volgende:

[..]

We maken geen wet op basis van de Koran. Totaal irrelevant dus.
Dus wat in dat boek staat is geen wet?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 6 mei 2010 @ 01:30:56 #104
300558 Izaag
pi_81072982
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 01:20 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dus wat in dat boek staat is geen wet?
Niet om er Nederlandse wetten mee te maken.
pi_81073682
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 01:30 schreef Izaag het volgende:

[..]

Niet om er Nederlandse wetten mee te maken.
Godzijdank niet. Wij wonen hier in een beschaafde samenleving
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 6 mei 2010 @ 02:32:03 #106
202682 childintime
*wait for the ricochet*
pi_81074183
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 12:04 schreef Tarak het volgende:

[..]

Ik denk dat "aandacht" misschien wel het belangrijkste motief is voor vrouwen die een boerka dragen.
"Kijk naar mij" "Kijk naar mij" "KIJK NAAR MIJ" "KIJK DAN, KIJK TOCH"

Oh en "kijk eens hoe religieus ik ben" natuurlijk. De status van "Ik ben lekker religieuzer dan jij, jij draagt alleen een hoofddoek, maar ik....ik draag een boerka....ik ben lekker religieuzer....ik ben een beter mens dan jij".

Aandacht en status, dat zijn toch vaak de onderliggende redenen denk ik.
Ja misschien de aandacht? Misschien is dat wat zij tekortkomen in hun eigen leefgemeenschap en zo buitenshuis dan toch kunnen behalen?

Ik zag vorig jaar in de supermarkt iemand die geheel in het zwart was, met niqaab en al. Naast haar liep een juf die een zwarte hoofddoek droeg. Toen de mensen in de winkel vreemd opkeken om de geheel in het zwarte "niqaabje" te bezichtigen begon die juf ernaast tekeer te trekken dat eenieder niet zo moest kijken, want dat de betreffende dame in rouw was en ze haar met rust moesten laten Ik stond dat zo vanaf een afstandje te bekijken en moest een enorme lachbui onderdrukken. Deze juffen hebben een totaal gebrek aan zelfreflectie; eenieder in dit Westerse land gedraagt zich dus idioot, omdat zij er als een soort carnavalsatractie bijlopen......Natuurlijk kijk ik nog eens extra om als ik een soort pinquinachtig iets door de winkel zie schuifelen
pi_81074201
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 02:32 schreef childintime het volgende:

[..]

Ja misschien de aandacht? Misschien is dat wat zij tekortkomen in hun eigen leefgemeenschap en zo buitenshuis dan toch kunnen behalen?

Ik zag vorig jaar in de supermarkt iemand die geheel in het zwart was, met niqaab en al. Naast haar liep een juf die een zwarte hoofddoek droeg. Toen de mensen in de winkel vreemd opkeken om de geheel in het zwarte "niqaabje" te bezichtigen begon die juf ernaast tekeer te trekken dat eenieder niet zo moest kijken, want dat de betreffende dame in rouw was en ze haar met rust moesten laten Ik stond dat zo vanaf een afstandje te bekijken en moest een enorme lachbui onderdrukken. Deze juffen hebben een totaal gebrek aan zelfreflectie; eenieder in dit Westerse land gedraagt zich dus idioot, omdat zij er als een soort carnavalsatractie bijlopen......Natuurlijk kijk ik nog eens extra om als ik een soort pinquinachtig iets door de winkel zie schuifelen
Ik zou ook in rouw zijn als ik al een vuilniszak moest rondlopen
  donderdag 6 mei 2010 @ 03:24:26 #108
300558 Izaag
pi_81074636
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 02:32 schreef childintime het volgende:

[..]

Ik snap in godsnaam niet wat er zo leuk is naar het staren van andere mensen die anders zijn.

We plaatsen in Nederland de mensen teveel in hokjes.

Neem mijn instelling als voorbeeld. Al loopt een vrouw in boerka rond, al huppelt er een verwijfde homo's met klaphandjes langs, of slentert een punk met handekammen en piercings rond. Ik geef een ieder evenveel aandacht (helemaal niets dus).

De bemoeizucht van de gemiddelde Nederlander is echter schaamteloos.
  donderdag 6 mei 2010 @ 10:23:30 #109
3542 Gia
User under construction
pi_81077751
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 03:24 schreef Izaag het volgende:
al huppelt er een verwijfde homo's met klaphandjes langs,
Jaja, dan hoef jij niet te lachen als je dat ziet! Nou ik wel, hoor. En daar vraagt hij dan ook om.
quote:
Dan ga je ergens wonen waar je niet wordt aangekeken als je rondloopt als een circustent.
pi_81083138
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 10:23 schreef Gia het volgende:

[..]

Jaja, dan hoef jij niet te lachen als je dat ziet! Nou ik wel, hoor. En daar vraagt hij dan ook om.
[..]

Dan ga je ergens wonen waar je niet wordt aangekeken als je rondloopt als een circustent.
Een punker lach ik niet uit, en gothic ook niet, maar iemand in een burka is gewoon lachwekkend. Ga dan idd bij het circus
pi_81083349
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 03:24 schreef Izaag het volgende:

[..]

Neem mijn instelling als voorbeeld. Al loopt een vrouw in boerka rond, al huppelt er een verwijfde homo's met klaphandjes langs, of slentert een punk met handekammen en piercings rond. Ik geef een ieder evenveel aandacht (helemaal niets dus).
Met dienverstande dat het in Nederland/Europa geaccepteerd is als iemand openlijk homoseksueel is of een gothic/punker.
Iemand die in een symbool voor onderdrukking loopt, een volledig bedekkende boerka, is bij ons in het westen niet gewenst omdat we staan voor gelijkheid.
quote:
De bemoeizucht van diegene die zijn normen en waarden aan een heel land wil opdringen ook (met de boerka)
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:27:00 #112
3542 Gia
User under construction
pi_81084620
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Een punker lach ik niet uit, en gothic ook niet, maar iemand in een burka is gewoon lachwekkend. Ga dan idd bij het circus
Ging effe om een verwijfde handenklappende homo.

Maar ook bij een punker of gothic kijk je in elk geval wel. Als je op een terrasje zit en er komt een gothic stelletje voorbij dan kijkt vrijwel iedereen wel even. Omdat dat de aandacht trekt.

Zo ook een in boerka gehulde moslima. Alles wat er anders uitziet dan doorsnee trekt de aandacht en tja, dan kijken mensen. Want dat valt op.
pi_81085227
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Ging effe om een verwijfde handenklappende homo.

Maar ook bij een punker of gothic kijk je in elk geval wel. Als je op een terrasje zit en er komt een gothic stelletje voorbij dan kijkt vrijwel iedereen wel even. Omdat dat de aandacht trekt.

Zo ook een in boerka gehulde moslima. Alles wat er anders uitziet dan doorsnee trekt de aandacht en tja, dan kijken mensen. Want dat valt op.
Nee, bij punkers en gothics kijk ik niet. Die heb ik al teveel gezien om het nog raar te vinden denk ik.
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:58:49 #114
3542 Gia
User under construction
pi_81085951
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:41 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, bij punkers en gothics kijk ik niet. Die heb ik al teveel gezien om het nog raar te vinden denk ik.
Och, ik vind het ook niet raar, maar als je op een terrasje zit kijk je daar toch eerder naar, dan naar een stel in spijkerbroek en t-shirt, bijvoorbeeld. Het trekt de aandacht. In elk geval wel die van mij.
En dat doet een boerka ook.

In geval bovenstaande mijn terras passeert, trekt dat ook mijn aandacht.
pi_81086010
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Och, ik vind het ook niet raar, maar als je op een terrasje zit kijk je daar toch eerder naar, dan naar een stel in spijkerbroek en t-shirt, bijvoorbeeld. Het trekt de aandacht. In elk geval wel die van mij.
En dat doet een boerka ook.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

In geval bovenstaande mijn terras passeert, trekt dat ook mijn aandacht.
Ja dat wel. Maar burka's vind ik raar en ik moet er om lachen. Punkers en gothics die vragen om die aandacht volgens mij, waar niets mis mee is Maar dat ze dan gaan zeiken net als die burkaflippers dan is dat wel raar natuurlijk.
  donderdag 6 mei 2010 @ 14:04:28 #116
3542 Gia
User under construction
pi_81086178
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:00 schreef bijdehand het volgende:
Maar dat ze dan gaan zeiken net als die burkaflippers dan is dat wel raar natuurlijk.
En toch gebeurt dat ook weleens. Je hebt van die figuren die zichzelf vreselijk toetakelen, puur om te choqueren en vervolgens aan de mensen vragen waarom ze kijken: "Heb ik iets van je aan?"

Nee, gelukkig niet.
pi_81086241
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:04 schreef Gia het volgende:

[..]

En toch gebeurt dat ook weleens. Je hebt van die figuren die zichzelf vreselijk toetakelen, puur om te choqueren en vervolgens aan de mensen vragen waarom ze kijken: "Heb ik iets van je aan?"

Nee, gelukkig niet.
Dat zie je hier niet zo veel. Misschien komt dat omdat ik in het zuiden woon?
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:33:30 #118
270727 Marouska
DON"T PANIC!!!!
pi_81129658
Ik snap niet hoe dit in de praktijk moet werken: als je naar een dokter gaat zul je toch op een bepaald moment dat gewaad uit/stukje opzij moeten doen? De arts zal je voor de meeste klachten toch even willen onderzoeken, al is het maar om een bloeddrukmeter vast te koppelen of om met een lampje in je oor te poeren. Hoe gaat dat praktisch gezien dan? En is het dan niet helemaal hypocriet als je toestaat dat een arts wel naar je spataderen kijkt, maar je je gezicht wel verborgen houdt?
"Frei sein, high sein, ein bisschen Terror must dabei sein..."
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:48:08 #119
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_81130478
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 13:33 schreef Marouska het volgende:
Ik snap niet hoe dit in de praktijk moet werken: als je naar een dokter gaat zul je toch op een bepaald moment dat gewaad uit/stukje opzij moeten doen? De arts zal je voor de meeste klachten toch even willen onderzoeken, al is het maar om een bloeddrukmeter vast te koppelen of om met een lampje in je oor te poeren. Hoe gaat dat praktisch gezien dan? En is het dan niet helemaal hypocriet als je toestaat dat een arts wel naar je spataderen kijkt, maar je je gezicht wel verborgen houdt?
Ik snap sowieso niet waarom je naar de dokter gaat als je gelooft.
Als Allah wilt dat je eerder bij hem bent, moet je je daar natuurlijk aan toe geven.

Hoe eerder, hoe beter.
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:35:43 #120
3542 Gia
User under construction
pi_81136422
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:06 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat zie je hier niet zo veel. Misschien komt dat omdat ik in het zuiden woon?
Ikke ook, toch zie je het bij bepaalde festiviteiten weleens.
Hier in Helmond heb je bijvoorbeeld de kasteeltuinconcerten of de kunstmarkt. Vooral tijdens dat laatste zie je van alles rondlopen. Want dat is 'kunst'. Mja....
Maar goed, dan mag je ook lekker ongegeneerd kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')