En Buitenshuis moet ze zeker een burka aan?quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:39 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Jij hebt geen inside knowledge. Laat ik dicht bij huis blijven, mijn vrouw draagt een verfijnde hoofddoek, ik wil dat, en zijn wil dat ook. Geen enkele dwang komt daarbij kijken.²
Ja?quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:01 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En Buitenshuis moet ze zeker een burka aan?
M.a.w. jij vindt dat elke westerse vrouw een zondares is, omdat ze geen hoofddoekjes dragen?quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:00 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dan vervalt ze in zonde, net als ik bv. overspel zou plegen, dit is een voorbeeld, geen vergelijking. Daar zou ik dus niet blij mee zijn.²
Dat vind ik niet, dat is zo. Als ik niet in Jezus vrede zij met hem geloof, ga ik dan toch naar het paradijs volgens jouw religie?quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:09 schreef Gia het volgende:
[..]
M.a.w. jij vindt dat elke westerse vrouw een zondares is, omdat ze geen hoofddoekjes dragen?![]()
Ik draag toch mijn steentje bij. Datgene waar je niet blij mee bent zijn enkel mijn uitspraken en denkbeelden, praktisch hebben "jullie" geen problemen met mij. En veel is ook gekoppeld aan "jullie" onderbuikgevoelens.quote:En dan moeten wij blij zijn dat jij hier woont?
Nee, van jour (in goed onderling overleg)quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:02 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ja?Van de Nederlandse grondwet? Daar houdt ze zich dan niet aan.
²
Soup du jour?quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:19 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, van jour (in goed onderling overleg)
Huh?quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:19 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Nee, van jou (in goed onderling overleg)
Mja, volgens mij wel. Jezus zei toch: Laat ALLE kinderen tot mij komen. Hij zei er niet bij: Alleen degene die in mij geloven.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:12 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat vind ik niet, dat is zo. Als ik niet in Jezus vrede zij met hem geloof, ga ik dan toch naar het paradijs volgens jouw religie?
Nou nee, wat ik verdedig is het recht van die vrouw om zichzelf te bevrijden als zij daar behoefte aan heeft, of die boerka te blijven dragen als zij die behoefte niet heeft. Ik zie geen enkele reden om een uitstekend principe overboord te zetten voor een kleine groep volwassen vrouwen die heel goed in staat zijn voor zichzelf te spreken.quote:Op woensdag 5 mei 2010 13:13 schreef HiZ het volgende:
Domme mensen als Moussie volgen ze daarin. Omdat ze denken de vrijheid te verdedigen. Wat ze werkelijk verdedigen is de vrijheid van mannen om vrouwen te onderdrukken.
quote:
Raad eens wie dat uit zijn dikke duim gezogen heeft......quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:40 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ik kan het nergens in de bijbel vinden hoor. En ook niet in de Torah.
Gewoon met gepoetste lakschoenen op de roltrap achter zo'n tent gaan staan en proberen ongemerkt die schoen onder die rok te manoeuvreren.....quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:48 schreef Verbal het volgende:
Zou zo'n mens in een boerka nou wel eens frivool zonder slipje lopen of zo?
V.
Je hebt geoefend met een Schot?quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Gewoon met gepoetste lakschoenen op de roltrap achter zo'n tent gaan staan en proberen ongemerkt die schoen onder die rok te manoeuvreren.....
Verras mequote:Op woensdag 5 mei 2010 17:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Raad eens wie dat uit zijn dikke duim gezogen heeft......
Ja hoor, vrouwen in boerka's zijn de meest vrijgevochten dametjes van de wereld. Echt waar. En moussie gooit er voor het gemak na die onzin nog een patente drogredenering achteraan.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:45 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou nee, wat ik verdedig is het recht van die vrouw om zichzelf te bevrijden als zij daar behoefte aan heeft, of die boerka te blijven dragen als zij die behoefte niet heeft. Ik zie geen enkele reden om een uitstekend principe overboord te zetten voor een kleine groep volwassen vrouwen die heel goed in staat zijn voor zichzelf te spreken.
Btw, als je je zo druk maakt over vrouwenonderdrukking, zou je dan niet eerst moeten zorgen dat je eigen straatje schoon is voor je je met een ander gaat bemoeien? Meiden die geen broek aan mogen bvb, daar hoor ik je niet over. Ga die meiden eens helpen als je zo nodig iemand moet bevrijden van zijn religieus getinte juk, die willen wel graag geholpen worden
Ow, dat is de reden dat veel vrouwen in Bos en Lommer (Amsterdam) niet naar buiten gaan, ze willen het gewoon niet! Ik zou er ook niet aan moeten denken, met een boerka duurt het gewoon een stuk langer om een stap buiten de deur te zetten. Alleen al bij de gedachte wordt je moe!quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Oh ok, neen, in dat geval kun je van me aannemen dat dat niet het geval is. Vrouwen in het westen doen over het algemeen alleen iets als ze het willen. En die vrouwen die er naar werden gevraagd hebben altijd gezegd dit vrijwillig te doen. Laten we dat als uitgangspunt nemen, en jouw input is slechts een aanname die veel zegt over jouw perceptie.²
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |