Waar haal je dat dikgedrukte in vredesnaam weg uit de bijbel!? In Genisis ontdekte de vrouw ineens haar schaamte, net als de man die van hem.quote:Op woensdag 5 mei 2010 23:35 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou nee, ik heb het over de jonge generatie op scholen, die mogen geen broek aan, nog niet eens een legging, dat is 'onbetamelijke' kleding
[..]
Huh? In de Bijbel en haar voorloper staat dat je als fatsoenlijke vrouw zijnde je 'schoonheid' hoort te bedekken .. en dat wordt door gelovigen over het algemeen uitgelegd als het bedekken van je haren en borsten, bij zowel de Joden, de Christenen als moslims.
Dat het allemaal een grote paternalistische k*zooi is ben ik het helemaal met je eens, van de zondeval tot de boerka .. vandaar ook dat ik ervan overtuigd ben dat het verbieden van kleding geen enkele zode aan de dijk zal zetten, dat is bedrijven van symboolpolitiek tegenover iets dat heel diep ingebakken zit in de cultuur, dat kan alleen veranderen van binnenuit, door vrouwen die het niet meer pikken
We maken geen wet op basis van de Koran. Totaal irrelevant dus.quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:00 schreef paddy het volgende:
[..]
Nergens in de koran staat dat het gezicht bedekt moet zijn. dus die gaat niet op Is een cultuurverschijnsel dus.
Dus wat in dat boek staat is geen wet?quote:Op donderdag 6 mei 2010 01:17 schreef Izaag het volgende:
[..]
We maken geen wet op basis van de Koran. Totaal irrelevant dus.
Niet om er Nederlandse wetten mee te maken.quote:Op donderdag 6 mei 2010 01:20 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dus wat in dat boek staat is geen wet?
Godzijdank niet. Wij wonen hier in een beschaafde samenlevingquote:Op donderdag 6 mei 2010 01:30 schreef Izaag het volgende:
[..]
Niet om er Nederlandse wetten mee te maken.
Ja misschien de aandacht? Misschien is dat wat zij tekortkomen in hun eigen leefgemeenschap en zo buitenshuis dan toch kunnen behalen?quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:04 schreef Tarak het volgende:
[..]
Ik denk dat "aandacht" misschien wel het belangrijkste motief is voor vrouwen die een boerka dragen.
"Kijk naar mij" "Kijk naar mij" "KIJK NAAR MIJ" "KIJK DAN, KIJK TOCH"
Oh en "kijk eens hoe religieus ik ben" natuurlijk. De status van "Ik ben lekker religieuzer dan jij, jij draagt alleen een hoofddoek, maar ik....ik draag een boerka....ik ben lekker religieuzer....ik ben een beter mens dan jij".
Aandacht en status, dat zijn toch vaak de onderliggende redenen denk ik.
quote:Op donderdag 6 mei 2010 02:32 schreef childintime het volgende:
[..]
Ja misschien de aandacht? Misschien is dat wat zij tekortkomen in hun eigen leefgemeenschap en zo buitenshuis dan toch kunnen behalen?
Ik zag vorig jaar in de supermarkt iemand die geheel in het zwart was, met niqaab en al. Naast haar liep een juf die een zwarte hoofddoek droeg. Toen de mensen in de winkel vreemd opkeken om de geheel in het zwarte "niqaabje" te bezichtigen begon die juf ernaast tekeer te trekken dat eenieder niet zo moest kijken, want dat de betreffende dame in rouw was en ze haar met rust moesten latenIk stond dat zo vanaf een afstandje te bekijken en moest een enorme lachbui onderdrukken. Deze juffen hebben een totaal gebrek aan zelfreflectie; eenieder in dit Westerse land gedraagt zich dus idioot, omdat zij er als een soort carnavalsatractie bijlopen......Natuurlijk kijk ik nog eens extra om als ik een soort pinquinachtig iets door de winkel zie schuifelen
Ik snap in godsnaam niet wat er zo leuk is naar het staren van andere mensen die anders zijn.quote:Op donderdag 6 mei 2010 02:32 schreef childintime het volgende:
[..]
Ja misschien de aandacht? Misschien is dat wat zij tekortkomen in hun eigen leefgemeenschap en zo buitenshuis dan toch kunnen behalen?
Ik zag vorig jaar in de supermarkt iemand die geheel in het zwart was, met niqaab en al. Naast haar liep een juf die een zwarte hoofddoek droeg. Toen de mensen in de winkel vreemd opkeken om de geheel in het zwarte "niqaabje" te bezichtigen begon die juf ernaast tekeer te trekken dat eenieder niet zo moest kijken, want dat de betreffende dame in rouw was en ze haar met rust moesten latenIk stond dat zo vanaf een afstandje te bekijken en moest een enorme lachbui onderdrukken. Deze juffen hebben een totaal gebrek aan zelfreflectie; eenieder in dit Westerse land gedraagt zich dus idioot, omdat zij er als een soort carnavalsatractie bijlopen......Natuurlijk kijk ik nog eens extra om als ik een soort pinquinachtig iets door de winkel zie schuifelen
Jaja, dan hoef jij niet te lachen als je dat ziet! Nou ik wel, hoor. En daar vraagt hij dan ook om.quote:Op donderdag 6 mei 2010 03:24 schreef Izaag het volgende:
al huppelt er een verwijfde homo's met klaphandjes langs,
Dan ga je ergens wonen waar je niet wordt aangekeken als je rondloopt als een circustent.quote:De bemoeizucht van de gemiddelde Nederlander is echter schaamteloos.
Een punker lach ik niet uit, en gothic ook niet, maar iemand in een burka is gewoon lachwekkend. Ga dan idd bij het circusquote:Op donderdag 6 mei 2010 10:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Jaja, dan hoef jij niet te lachen als je dat ziet! Nou ik wel, hoor. En daar vraagt hij dan ook om.
[..]
Dan ga je ergens wonen waar je niet wordt aangekeken als je rondloopt als een circustent.
Met dienverstande dat het in Nederland/Europa geaccepteerd is als iemand openlijk homoseksueel is of een gothic/punker.quote:Op donderdag 6 mei 2010 03:24 schreef Izaag het volgende:
[..]
Neem mijn instelling als voorbeeld. Al loopt een vrouw in boerka rond, al huppelt er een verwijfde homo's met klaphandjes langs, of slentert een punk met handekammen en piercings rond. Ik geef een ieder evenveel aandacht (helemaal niets dus).
De bemoeizucht van diegene die zijn normen en waarden aan een heel land wil opdringen ook (met de boerka)quote:De bemoeizucht van de gemiddelde Nederlander is echter schaamteloos.
Ging effe om een verwijfde handenklappende homo.quote:Op donderdag 6 mei 2010 12:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Een punker lach ik niet uit, en gothic ook niet, maar iemand in een burka is gewoon lachwekkend. Ga dan idd bij het circus
Nee, bij punkers en gothics kijk ik niet. Die heb ik al teveel gezien om het nog raar te vinden denk ik.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Ging effe om een verwijfde handenklappende homo.
Maar ook bij een punker of gothic kijk je in elk geval wel. Als je op een terrasje zit en er komt een gothic stelletje voorbij dan kijkt vrijwel iedereen wel even. Omdat dat de aandacht trekt.
Zo ook een in boerka gehulde moslima. Alles wat er anders uitziet dan doorsnee trekt de aandacht en tja, dan kijken mensen. Want dat valt op.
Och, ik vind het ook niet raar, maar als je op een terrasje zit kijk je daar toch eerder naar, dan naar een stel in spijkerbroek en t-shirt, bijvoorbeeld. Het trekt de aandacht. In elk geval wel die van mij.quote:Op donderdag 6 mei 2010 13:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nee, bij punkers en gothics kijk ik niet. Die heb ik al teveel gezien om het nog raar te vinden denk ik.
Ja dat wel. Maar burka's vind ik raar en ik moet er om lachen. Punkers en gothics die vragen om die aandacht volgens mij, waar niets mis mee isquote:Op donderdag 6 mei 2010 13:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, ik vind het ook niet raar, maar als je op een terrasje zit kijk je daar toch eerder naar, dan naar een stel in spijkerbroek en t-shirt, bijvoorbeeld. Het trekt de aandacht. In elk geval wel die van mij.
En dat doet een boerka ook.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
In geval bovenstaande mijn terras passeert, trekt dat ook mijn aandacht.
En toch gebeurt dat ook weleens. Je hebt van die figuren die zichzelf vreselijk toetakelen, puur om te choqueren en vervolgens aan de mensen vragen waarom ze kijken: "Heb ik iets van je aan?"quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:00 schreef bijdehand het volgende:
Maar dat ze dan gaan zeiken net als die burkaflippers dan is dat wel raar natuurlijk.
Dat zie je hier niet zo veel. Misschien komt dat omdat ik in het zuiden woon?quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:04 schreef Gia het volgende:
[..]
En toch gebeurt dat ook weleens. Je hebt van die figuren die zichzelf vreselijk toetakelen, puur om te choqueren en vervolgens aan de mensen vragen waarom ze kijken: "Heb ik iets van je aan?"
Nee, gelukkig niet.
Ik snap sowieso niet waarom je naar de dokter gaat als je gelooft.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:33 schreef Marouska het volgende:
Ik snap niet hoe dit in de praktijk moet werken: als je naar een dokter gaat zul je toch op een bepaald moment dat gewaad uit/stukje opzij moeten doen? De arts zal je voor de meeste klachten toch even willen onderzoeken, al is het maar om een bloeddrukmeter vast te koppelen of om met een lampje in je oor te poeren. Hoe gaat dat praktisch gezien dan? En is het dan niet helemaal hypocriet als je toestaat dat een arts wel naar je spataderen kijkt, maar je je gezicht wel verborgen houdt?
Ikke ook, toch zie je het bij bepaalde festiviteiten weleens.quote:Op donderdag 6 mei 2010 14:06 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Dat zie je hier niet zo veel. Misschien komt dat omdat ik in het zuiden woon?
Ze kwam, wat ik begrepen had, op een spoedpost voor haar zoontje.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:33 schreef Marouska het volgende:
Ik snap niet hoe dit in de praktijk moet werken: als je naar een dokter gaat zul je toch op een bepaald moment dat gewaad uit/stukje opzij moeten doen? De arts zal je voor de meeste klachten toch even willen onderzoeken, al is het maar om een bloeddrukmeter vast te koppelen of om met een lampje in je oor te poeren. Hoe gaat dat praktisch gezien dan? En is het dan niet helemaal hypocriet als je toestaat dat een arts wel naar je spataderen kijkt, maar je je gezicht wel verborgen houdt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |