Dat dus.quote:Op woensdag 12 mei 2010 11:59 schreef UIO_AMS het volgende:
Ik vind mooie vrouwen altijd wel het aanzien waard. Met bril vaak nog meer.
Nope, gelukkig neit, maar als ik het goed herinner ovewoog een fokker in het hoe kom ik van a naar b topic om met die maatschappij te vliegen. Nu even geen tijd om dat op te zoeken.quote:Op woensdag 12 mei 2010 12:42 schreef flipsen het volgende:
Leuk Vogue! Ga je je bril niet inlijsten en aan de muur hangen?
Niemand familie (als in ouders) die met Kras naar Zuid Afrika waren recent mag ik hopen?
[Upd] Tientallen NL'ers omgekomen bij vliegtuigcrash
Ik hoorde het ook vanochtend op de radio, maar had niet verwacht dat het merendeel nederlanders zouden zijn.quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:20 schreef Vogue het volgende:
Wat afschuwelijkIk had er vanochtend wel iets over gelezen maar niet echt bij stil gestaan. Verschrikkelijk zeg
Woon je tegenover mij ofzo? Daar wonen ook mensen die al 2 jaar lang plastic in de woon- en slaapkamer hebben hangen ipv gordijnenquote:Op vrijdag 14 mei 2010 21:29 schreef k_man het volgende:
Zo'n vierdaags weekend is wel fijn. Kom je 'ns toe aan dingen die anders steeds maar blijven liggen. Ik ben eindelijk gordijnen uit wezen zoeken.
En ik woon er bijna twee jaar.
De kinderen en ik gaan morgen de stad uit. Het ministerie van onderwijs heeft vanmiddag verordonneerd dat alle scholen een week dicht gaan (of dicht blijven: de Thaise zomervakantie zou eigenlijk morgen voorbij zijn). Ze krijgen wel online lessen, maar die kunnen ze net zo goed aan zee doen als hier.quote:Op zondag 16 mei 2010 14:17 schreef Vogue het volgende:
En Gao ik hoorde dat de situatie er in BKK er niet beter op wordt. Hou je het een beetje vol daar?
Die had een leuke foto op Facebook gepost, maar ik wil niet uit de school klappen. En nu zit ze in Cuba geloof ik. Hebben we soms een rel gemist en is Hik even Fok-moe?quote:Op zondag 16 mei 2010 14:17 schreef Vogue het volgende:
Hoe is het met Hik trouwens, die heb ik al een tijdje niet voorbij zien komen.
Ach, ik zit al 3 dagen in de regen, dus ik ben wel wat gewend ondertussen. Ik ga morgen naar Bucharest en dan vrijdag richting Bulgarije. Nog even verzinnen of ik nog ergens stop voor Sofia of dat ik vanuit Sofia wat trips ga ondernemen.quote:Op maandag 17 mei 2010 19:22 schreef DutchTrain het volgende:
@HPKW: check voor je vertrekt naar Sofia het weerbericht.. op dit moment vriest het nog net niet 's nachts en overdag is het ook niet al te warm. Dat viel een beetje tegen na dagen van mooi en warm weer in Albanië en Macedonië.Vanuit Kosovo nog net voor de grootste aardverschuivingen de grens weten te bereiken, maar nu blijkt hier in Bulgarije een smalspoorlijn ingestort door de grote regenval.
Was een beetje jammer dat het Balkan Music Festival (een songfestival met alle Balkan landen live op een groot plein in Sofia) ook in regen eindigde.
Vanaf morgen zou het weer beter moeten worden.
Ben je er morgen?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 15:12 schreef Fogel het volgende:
Zo, eindelijk niet meer "naakt" zonder ticket... net een retour naar Londen geboekt (om vanaf daar naar Cambridge te reizen).
Eigenlijk moet ik volgende week ook weer naar Brussel, maar ik sla maar eens een keer over.
sofia kun je je wel een dag vermaken, maar niet veel langer. Loop zeker even langs het universiteitswijkje; kun je goed eten voor weinig tussen de studenten.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:23 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Ach, ik zit al 3 dagen in de regen, dus ik ben wel wat gewend ondertussen. Ik ga morgen naar Bucharest en dan vrijdag richting Bulgarije. Nog even verzinnen of ik nog ergens stop voor Sofia of dat ik vanuit Sofia wat trips ga ondernemen.
Wel ontzettend leuk hier trouwens. Heel veel leuke mensen...
De bende is weer redelijk opgeruimd, afgezien van alles dat is afgebrand, en een erg pijnlijke verdeeldheid in het land. Gisteren zijn duizenden mensen de straat op gegaan om schoon te maken, en vandaag zijn de meeste scholen open gegaan (het Thais academisch jaar begint net). Het opruimen gisteren was wel een toffe aktie: veel bedrijven boden eten en drinken aan, en mensen gingen gewoon aan de slag met schoppen, bezems, en zelf tandenborstels (die volgens een vriendin inderdaad erg goed te pas kwamen bij het afschrobben van leuzen van muren). Erg 'healing', denk ik. Ik was ook graag gegaan, maar vond de kinderen er echt te jong voor.quote:Op maandag 24 mei 2010 07:42 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hoe is het ondertussen in Bangkok? Ik ben bang dat ik het nieuws niet zo goed heb gevolgd de afgelopen dagen en dat ik niet verder ben gekomen dan dat het er een bende is op dit moment.
Hoeveel deuken heeft je auto inmiddels?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 10:37 schreef Blik het volgende:
Gisteren door Parijs gereden, wat een rijstijl hebben die Parijzenaars
Gezien mijn exceptionele rijkwaliteiten - nulquote:
45 dozen wijn in een vw polo? Toch wel de stretch-polo dan?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Gezien mijn exceptionele rijkwaliteiten - nul![]()
wel een paar flinke noodstops moeten maken, en dat is niet fijn met 45 dozen wijn achterin je vw polo
Voor eigen gebruik?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:49 schreef Blik het volgende:
[..]
Gezien mijn exceptionele rijkwaliteiten - nul![]()
wel een paar flinke noodstops moeten maken, en dat is niet fijn met 45 dozen wijn achterin je vw polo
Dat ging eigenlijk vrij goed, de 60 had ik ook nog wel gehaald qua inhoud. Maar dan kwam het maximale laadvermogen in het gedrangquote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:55 schreef Individual het volgende:
[..]
45 dozen wijn in een vw polo? Toch wel de stretch-polo dan?
2/3de is voor eigen gebruik, rest is voor schoonmams en vrienden. Familie van mijn vriendin woont in de Aveyron-streek en koopt wijn in voor restaurants in de omgeving. Wij kunnen dus daar wijn krijgen tegen waanzinnige kortingen. Wijn van 3 euro per fles zou in Nederland zo'n 6 - 8 euro bij de slijter kosten. Wijn van 5 euro per fles zou zijn 12 - 15 euro bij de slijter kosten. We kopen dus eigenlijk onze complete wijnconsumptie van het hele jaar daar. Koop eigenlijk nooit wijn ergens anders.quote:
Misschien heb ik een verkeerd beeld van een vw polo, maar zijn dat niet vrij compacte auto's? Met een doos bedoel je toch 12 flessen?quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:35 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat ging eigenlijk vrij goed, de 60 had ik ook nog wel gehaald qua inhoud. Maar dan kwam het maximale laadvermogen in het gedrangUiteraard wel de achterbank vlak gemaakt en de bandjes extra opgepompt (van 2.0 bar naar 2.6 bar achter)
Dat is een halve doos volgens mijn winkel. En ze hebben ook dozen van 15 voor speciale selecties.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:25 schreef announcement het volgende:
Wijn gaat toch per 6?
Doos is 6 (ik heb eigenlijk nog nooit andere dozen gezien, ook niet bij bijvoorbeeld de AH)quote:Op dinsdag 25 mei 2010 13:41 schreef Individual het volgende:
[..]
Dat is een halve doos volgens mijn winkel. En ze hebben ook dozen van 15 voor speciale selecties.
Ik heb medelij met je autoquote:
Voornamelijk de rit door het Centraal Massief vond die af en toe pittig (met 130 km een helling beginnen en eindigen rond de 70quote:
Daarover verschillen de meningenquote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:19 schreef ultra_ivo het volgende:
Dan lag het dus aan je auto dat je in parijs moeilijkheden had
Misschien is het anders in Engeland omdat je voor alcoholisme hier de dubbele hoeveelheid nodig hebt!quote:Op dinsdag 25 mei 2010 14:05 schreef Blik het volgende:
[..]
Doos is 6 (ik heb eigenlijk nog nooit andere dozen gezien, ook niet bij bijvoorbeeld de AH)
Ik ken het alleen van de meeting rooms, dan is het primaquote:Op woensdag 26 mei 2010 09:35 schreef Fogel het volgende:
Iemand ervaring met Regus (http://www.regus.com/)? Ik kan gratis een gold card krijgen voor een jaar, maar zover ik wijs word uit hun site krijg je daarvoor wat gratis snacks en drinken en internettoegang. Is dat op bv Schiphol de moeite van het lopen richting de oude verkeerstoren wel waard? Kan je daar relaxed en rustig zitten zoals in de crown lounge of servisair lounge bijvoorbeeld?
Meeting rooms krijg ik dan met korting, maar overal waar ik moet zijn heb ik al vergaderplek. Het gaat me om de "walk-in". Als je ervaring hebt met de meeting rooms op zich, dan neem ik aan dat je ook zo'n walk-in area/lounge gezien moet hebben, en zo niet, dan is het waarschijnlijk de moeite van het delen van mijn adres niet waard om die kaart te krijgenquote:Op woensdag 26 mei 2010 09:39 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik ken het alleen van de meeting rooms, dan is het prima
Ik vlieg half juli via Amsterdam naar Londen, zou wel handig zijn met een fast-track ja.quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:39 schreef Blik het volgende:
Van de FP: Schiphol wil af van rijen bij pascontrole
Mooi initiatief, weet iemand waar die apparaten komen te staan. Ik ga 25 juni vliegen en wil daar wel gebruik van maken.
Heb nog nooit een walk-in area gezien. Maar als het je vnl. om Schiphol te doen is en je hebt al een pas voor andere lounges, dan zou ik het latenquote:Op woensdag 26 mei 2010 09:41 schreef Fogel het volgende:
[..]
Meeting rooms krijg ik dan met korting, maar overal waar ik moet zijn heb ik al vergaderplek. Het gaat me om de "walk-in". Als je ervaring hebt met de meeting rooms op zich, dan neem ik aan dat je ook zo'n walk-in area/lounge gezien moet hebben, en zo niet, dan is het waarschijnlijk de moeite van het delen van mijn adres niet waard om die kaart te krijgen
de proef duurt tot 30 juniquote:Op woensdag 26 mei 2010 09:42 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ik vlieg half juli via Amsterdam naar Londen, zou wel handig zijn met een fast-track ja.
Afgelopen donderdag hebben 2 van mijn reisgenoten daar gebruik van gemaakt. Wel in het kader van een test. Deze stond in vertrekhal 3 naast de normale paspoortcontrole. Geen idee hoe dat bij de andere vertrekhallen is, maar dat zal vast niet anders zijn.quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:39 schreef Blik het volgende:
Van de FP: Schiphol wil af van rijen bij pascontrole
Mooi initiatief, weet iemand waar die apparaten komen te staan. Ik ga 25 juni vliegen en wil daar wel gebruik van maken.
Heb er één uit 2009, net voor de invoering van de vingerafdrukken. Dus dat komt goedquote:Op woensdag 26 mei 2010 09:52 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Afgelopen donderdag hebben 2 van mijn reisgenoten daar gebruik van gemaakt. Wel in het kader van een test. Deze stond in vertrekhal 3 naast de normale paspoortcontrole. Geen idee hoe dat bij de andere vertrekhallen is, maar dat zal vast niet anders zijn.
Je moet overigens wel de nieuwste versie van de paspoorten hebben. Die met chip. Mijn paspoort uit 2006 had die helaas niet.
Juist voor Schiphol heb ik geen andere pas. De servisair lounge kan je tegenwoordig niet meer gratis in met Diners Club en bij KLM heb ik nog steeds maar silver (maar voor 5000 punten kan je wel loungetoegang kopen, en voor de komende 21 transfers heb ik nog genoeg punten staanquote:Op woensdag 26 mei 2010 09:51 schreef Blik het volgende:
[..]
Heb nog nooit een walk-in area gezien. Maar als het je vnl. om Schiphol te doen is en je hebt al een pas voor andere lounges, dan zou ik het laten
Jammer. Maar hebben ze inmiddels al de fast-track voor frequent flyers geimplementeerd bij de pascontrole? Daar was enige tijd geleden sprake van dat dat zou komen namelijk.quote:
Turken of andere toeristen?quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Istanbul is trouwens een mooie stad, maar mij zie je er niet meer terug als toerist. Te veel irritante mensen.
Ah, fuck. Dat komt er ook nog bij ja.quote:Op woensdag 26 mei 2010 09:57 schreef Blik het volgende:
Heb er één uit 2009, net voor de invoering van de vingerafdrukken. Dus dat komt goed
En dan adviseert de gemeente ook nog dat je beter niet in mei, juni of juli je paspoort komt ophalen...quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Ah, fuck. Dat komt er ook nog bij ja.
Ik moet binnenkort een nieuw paspoort hebben, voor m'n vakantie in september. De oude is nog tot december geldig, maar dan voldoe ik niet aan de eis dat het paspoort nog minstens 6 maanden geldig is. En om het nog erger te maken wil de reisorganisatie minstens zes weken voor vertrek mijn paspoortgegevens hebben om alles te kunnen regelen.
Tja, dat valt niet meer te voorkomen.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En dan adviseert de gemeente ook nog dat je beter niet in mei, juni of juli je paspoort komt ophalen...
Ik mis het Amerika/Canada gedeelte in je reisquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:21 schreef k_man het volgende:
[..]
Van Kaapstad naar Niagara Falls. Dus Zuid-Afrika, Namibië, Botswana en Zambia.
Vrij weinig toeristen gezien, muv de bussen vol bij de Aya Sofia, de Blauwe Moskee en het Topkapi. De eerste groep dus. Heb bijvoorbeeld geen 5 meter kunnen lopen zonder weer een menukaart in m'n gezicht geduwd te krijgen. Wel duizenden nieuwe vrienden gemaakt.quote:
Hmm, ik heb daar totaal geen last van gehad. Misschien zie je er te vriendelijk en benaderbaar uit.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:50 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Vrij weinig toeristen gezien, muv de bussen vol bij de Aya Sofia, de Blauwe Moskee en het Topkapi. De eerste groep dus. Heb bijvoorbeeld geen 5 meter kunnen lopen zonder weer een menukaart in m'n gezicht geduwd te krijgen. Wel duizenden nieuwe vrienden gemaakt.
Ik vlieg uiteraard van Zambia door naar Toronto om vanaf daar de watervallen te gaan bezoeken als afsluiting van de reis. Dat spreekt toch voor zich?quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:27 schreef Blik het volgende:
Ik mis het Amerika/Canada gedeelte in je reisOf je moet de Victoria Falls bedoelen?
Mooie reis trouwens, mijn ouders hebben een soortgelijke reis gedaan en ontzettend veel gezien
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Volgens mij was het ook verboden, maar, of de wet is recent gewijzigd, of start het toeristenseizoen weer en trekt men zich er niets van aan. Ze deden het bij iedereen, Turk of toerist. In de wijk Beyoglu liep het echt de spuigaten uit. Daar heb je van die straatjes met alleen maar restaurants en die ben ik niet zonder ook maar een meter alleen te lopen doorgekomen. Op een gegeven moment had ik zelfs het stadium bereikt de eerstvolgende die 'kijken, kijken niet kopen' tegen me zou zeggen op z'n smoel te slaan. Dat heb ik anders nooit.quote:Op woensdag 26 mei 2010 11:56 schreef k_man het volgende:
Hmm, ik heb daar totaal geen last van gehad. Misschien zie je er te vriendelijk en benaderbaar uit.
Helemaal mee eensquote:Op woensdag 26 mei 2010 09:52 schreef UIO_AMS het volgende:
Istanbul is trouwens een mooie stad, maar mij zie je er niet meer terug als toerist. Te veel irritante mensen.
Vrij weinig toeristenquote:Op woensdag 26 mei 2010 11:50 schreef UIO_AMS het volgende:
Vrij weinig toeristen gezien, muv de bussen vol bij de Aya Sofia, de Blauwe Moskee en het Topkapi.
Ik dus ook niet. Niet opgelicht, niet hinderlijk gevolgd. Ik ben alleen een keer aangesproken toen ik op een bankje in een park zat, door een man die iets van me wilde (een tapijtwinkel laten zien, geloof ik). Die heb ik vriendelijk verteld dat ik daar geen interesse in had en daarmee was het klaar.quote:Op woensdag 26 mei 2010 19:18 schreef Fogel het volgende:
Ik ben juist helemaal niet lastiggevallen in Istanbul, zelfs niet bij de blauwe moskee en ook niet op de bazaar!
Ik denk het, ze lopen daar natuurlijk met een "FOK-mod" hoed op rond, en dat betekend in het Turks "probeer me wat te verkopen"quote:Op woensdag 26 mei 2010 21:06 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Zouden de travelmodjes het dan aantrekken? Dat gedoe?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |