Het kind is 14, niet bijster intelligent en zeker niet 'super gemotiveerd en ambitieus'. Het is een 13 in een dozijn kind waarvan haar ouders vinden dat ze speciaal is. Maar goed, succes Laura, als je verzuipt weet je wie je de schuld moet geven; je ouders.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
"Ik moest van de rechter een cursus 'slaapmanagement' doen. Ik wist niet eens wat dat was" Wtf![]()
"Maar ik geloof dat ik het nu wel beheers.."
Als je dat niet weet, ben je behoorlijk onvoorbereid en ze is bovendien erg negatief tegenover tips en ideeen van buitenaf. Ze weet het zelf allemaal goed. Op zich hoort dat bij een pre-puber, maar als je je zo onvolwassen gedraagt tijdens een zeilreis maakt het er niet egt veiliger op.
Als die Laura echt zo'n gepassioneerde vrije geest is, geeft ze geen moer om wat kantklossers zoals jij over haar plannen te zeiken hebben.quote:Op woensdag 28 juli 2010 08:08 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
Als die Laura echt zo'n gepassioneerde vrije geest was dan gaf ze geen moer om dat record. Dan kon ze haar droomreis ook gewoon met een betere voorbereiding, zonder tussenkomst van overheid, na haar middelbare school maken. Ik vind Laura tragisch niet-authentiek. Om maar niet te beginnen over haar ouders.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 01:05 schreef chroestjov het volgende:
De overheid heeft zich er gewoon niet mee te bemoeien.
Dus de leerplicht die geldt tot en met 18 jaar gewoon afschaffen. (alsof het iets opbrengt om mensen die niet geschikt zijn om verder te leren juist dat te laten doen).
Aangezien de faam van een wereldrecord belangrijker voor haar is dan een gedegen voorbereiding geeft ze blijkbaar wel degelijk om wat 'kantklossers' zoals ik er van vinden. Dat is nu juist het punt.quote:Op woensdag 28 juli 2010 08:17 schreef Ringo het volgende:
[..]
Als die Laura echt zo'n gepassioneerde vrije geest is, geeft ze geen moer om wat kantklossers zoals jij over haar plannen te zeiken hebben.
Inmiddels wel, en IMHO is haar veranderde mening vooral gebaseerd op het feit dat ze wist dat jeugdzorg in Zeeland (waar ze nu onder valt, itt jeugdzorg in Utrecht waar ze eerder onder viel) niet negatief tegenover het plan stond.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 22:26 schreef Marrije het volgende:
Maar ze moet wel toestemming krijgen van haar ouders, begreep ik.
Van haar moeder mag ze dus niet. Maar die heeft niks in te brengen?
Ik heb geen behoefte om in haar hoofd te kijken. En het interesseert me daar ook niet. Ze gaat iets doen waar de meeste mensen nog niet over durven nadenken. Op 'r veertiende. Respect en ahoy.quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:00 schreef BruineBonenMaandag het volgende:
[..]
Aangezien de faam van een wereldrecord belangrijker voor haar is dan een gedegen voorbereiding geeft ze blijkbaar wel degelijk om wat 'kantklossers' zoals ik er van vinden. Dat is nu juist het punt.
Dat klopt. De meeste mensen hebben dan ook wat meer nagedacht over de risico`s en de gevaren en hebben ook in de media vernomen dat het andere meisjes ook niet zo goed afging de laatste tijdquote:Op woensdag 28 juli 2010 09:08 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik heb geen behoefte om in haar hoofd te kijken. En het interesseert me daar ook niet. Ze gaat iets doen waar de meeste mensen nog niet over durven nadenken. Op 'r veertiende. Respect en ahoy.
Ach, ik wens dat kind veel succes en sterkte, en ik hoop voor haar dat ze niet de dupe wordt van de geldingsdrang van die ouders. Het zou zonde zijn als dat kind verzoop omdat paps en mams graag een recordje willen pakken.quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:28 schreef Casos het volgende:
En we blijven maar door zeuren. Eerst moet het allemaal door jeugdzorg en een rechter getoetst worden door de grijze kantklossers hier. Nu is dat gedaan, maar nog steeds zeiken, zeiken, zeiken.
Ik zou bijna hopen dat NL van de kaart geveegd wordt, wanneer Laura midden op zee zit. Kunnen we Laura vegen (om de woorden mikeymo maar te gebruiken).
En wie heeft er jou om een risicoanalyse gevraagd?quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat klopt. De meeste mensen hebben dan ook wat meer nagedacht over de risico`s en de gevaren en hebben ook in de media vernomen dat het andere meisjes ook niet zo goed afging de laatste tijd. Ahoy indeed
Je kan beter vragen wie in Laura`s omgeving een risicoanalyse heeft gedaan toen ze onvoorbereid wilde beginnen aan haar Great Journeyquote:Op woensdag 28 juli 2010 09:39 schreef Ringo het volgende:
[..]
En wie heeft er jou om een risicoanalyse gevraagd?
Dat risico neemt ze zelf en is er zich ook wel van bewust van begrijp ik uit het volgende bericht.quote:
Zeilmeisje neemt toeristische routequote:De Passaat route die Laura Dekker heeft gekozen voor haar solozeiltocht rond de wereld is de 'makkelijkste' route. Hij wordt veel gebruikt door vakantiegangers, zei solozeiler Lucas Schröder woensdag op Radio 1. Dinsdag kreeg het zeilmeisje toestemming van de rechter om aan haar zeiltocht te beginnen.
De route staat al enige tijd op de website van Dekker. Daar wordt bij uitgelegd dat duizenden schepen haar voorgingen. Door de drukte op de route zou ze zich verzekerd weten van gezelschap.
Dekker is van plan binnen twee weken te vertrekken. Van Portugal reist ze naar de Nederlandse Antillen. Vervolgens moet ze met een loods door het Panamakanaal. Dekker moet volgens Schröder oppassen dat ze niet in de uitloper van een orkaan terechtkomt, maar de kans daarop is volgens hem klein omdat ze haar pauzes zo plant dat ze er niet tijdens het orkaanseizoen is.
Na het Panamakanaal volgen onder meer de Galapagoseilanden. Dekker gaat bovenlangs richting Australië en vaart langs de zuidelijke kant van Indonesië. Volgens Schröder een goed besluit, omdat aan de noordelijke kant piraten actief zijn.
Bij de Golf van Aden wordt het wel oppassen, omdat daar nog veel piraten actief zijn. Via het Suezkanaal zou de zeilster dan snel thuis kunnen zijn, maar in de route die op de website van Dekker staat wordt al aangenomen dat ze moet omvaren via Zuid-Afrika.
Schröder sprak zich vorig jaar in een opinieartikel in NRC Handelsblad nog kritisch uit over de plannen van het toen nog 13-jarige zeilmeisje. Hij wees onder meer op de gevaren van het chronisch slaaptekort waar solozeilers niet aan ontkomen. Ook wees hij op tal van fouten die ervaren zeilers tijdens lange tochten hebben gemaakt.
'Bureau Jeugdzorg natuurlijk, die hadden haar nooit mogen laten gaan! 'quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wie is verantwoordelijk als haar toch iets overkomt? De ouders?
Niet meer alleen denk ik. of ze heeft iets moeten ondertekenen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
De vader wilde niet anders. begreep dat de moeder minder enthousiast was.quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:51 schreef Scorpie het volgende:
[..]
'Bureau Jeugdzorg natuurlijk, die hadden haar nooit mogen laten gaan! '
Aldus de ouders.
Dat zou natuurlijk de wereld op zijn kop zijn. Die ouders hebben dit doorgedramd, they can take the blame. Maar ja, het zijn tokkies, dus ik verwacht inderdaad dat ze dan de simplistische redenatie erop na houden dat de instanties gefaald zouden hebbenquote:Op woensdag 28 juli 2010 09:52 schreef paddy het volgende:
[..]
Niet meer alleen denk ik. of ze heeft iets moeten ondertekenen.
Dat is luid en duidelijk door de rechter gezegd: de ouders. Die verantwoordelijkheid hebben zij genomen en geaccepteerd. Hoezeer ook sommige dumb-asses in hun burgermansparanoia jou anders willen doen geloven.quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Mja, ik weet dus niet of ze iets heeft moeten ondertekenen. Wanneer de ouders tokkies zouden zijn, zijn de instanties en de rechter ook tokkies, want die gaven toestemming.quote:Op woensdag 28 juli 2010 09:53 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat zou natuurlijk de wereld op zijn kop zijn. Die ouders hebben dit doorgedramd, they can take the blame. Maar ja, het zijn tokkies, dus ik verwacht inderdaad dat ze dan de simplistische redenatie erop na houden dat de instanties gefaald zouden hebben
Toch grappig dat je als tokkie-ouders een rechter nodig hebt om te vertellen dat je tegenwoordig de verantwoordelijkheid voor je eigen kind hebtquote:Op woensdag 28 juli 2010 09:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is luid en duidelijk door de rechter gezegd: de ouders. Die verantwoordelijkheid hebben zij genomen en geaccepteerd. Hoezeer ook sommige dumb-asses in hun burgermansparanoia jou anders willen doen geloven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |