abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 mei 2010 @ 12:24:25 #51
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_81082012
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 12:18 schreef Amos_ het volgende:
Ja vergelijk een solo zeiltocht rond de wereld maar met het gebruik van vervoer waarbij je 18+ moet zijn en een bekwaamheidsbewijs hebt behaald.
En wat dan nog... Als we alles wat onnodig en gevaarlijk is maar gaan verbieden, dan mag je nooit meer met de auto fiets naar Groningen plaatselijke snackbar om een plakje kruidkoek ijsje te halen!
quote:
En ja dat is een zaak van haar ouders maar die blijken dus behoorlijk tekort te komen. Wat vindt haar moeder bijvoorbeeld? Ik hoor alleen maar die blaaskaak van een vader die zijn droom via zijn dochter wil achtervolgen.
Een zaak van haar ouders waarin jij vindt dat ze behoorlijk tekort komen. Ik zie geen mishandeld meisje, ik zie geen verwaarloosd kind, ik zie geen misbruikte puber. Ga je druk maken om 1.000'en mishandelde, verwaarloosde en misbruikte kinderen. Zodra die er niet meer zijn kun je je druk gaan maken over dit soort triviale moraal kwesties (en dan is Laura al 429 x om de wereld gevaren.)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_81083467
Ja, je bent inderdaad een echte internetheld, inclusief drogredenaties en verwijzingen naar andere situaties die niet relevant zijn.
  donderdag 6 mei 2010 @ 13:01:23 #53
116015 SicSicSics
pi_81083505
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 13:00 schreef Scorpie het volgende:
Ja, je bent inderdaad een echte internetheld, inclusief drogredenaties en verwijzingen naar andere situaties die niet relevant zijn.
Ik oefen!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_81086111
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 11:18 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Als je een rondje om de wereld zeilen overleeft, dan heb je meer geleerd dan iemand die zijn HAVO diploma heeft.
Waarom hebben we dan een leerplicht ipv. een zeilplicht?
  donderdag 6 mei 2010 @ 14:04:28 #55
116015 SicSicSics
pi_81086179
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
De leerplicht was goedkoper.

En praktischer.
Fine, fuck you then!
pi_81086797
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:04 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

De leerplicht was goedkoper.

En praktischer.
En dus alleen elitekindjes maken een rondje om de wereld waardoor ze ook weer veel meer leren dan de rest die gewoon op school zit.
  Moderator donderdag 6 mei 2010 @ 14:36:06 #57
249559 crew  Lavenderr
pi_81087483
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:02 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dus er komt een boek uit. Kan niet wachten .
pi_81087540
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Er zal ook wel veel in staan, over zo'n meisje van 14.
Wat heeft die nou voor dingen meegemaakt die haar levenservaring op hebben gedaan, behalve gezeur omdat ze haar vader's zin niet krijgt?
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_81087612
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:36 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik wil een gesigneerd exemplaar!
  donderdag 6 mei 2010 @ 14:50:22 #60
116015 SicSicSics
pi_81088094
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:19 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
En dus alleen elitekindjes maken een rondje om de wereld waardoor ze ook weer veel meer leren dan de rest die gewoon op school zit.
Ow als-je-blieft zeg!

Ik heb mijn HAVO nooit gehaald omdat ik blowen en drinken belangrijker vond dan studeren (en velen met mij). Dat is echter nooit op het nieuws geweest, ben ik nooit voor 'onder toezicht van jeugdzorg' gezet en heb ik minder van geleerd dan als ik een jaartje er tussenuit was geknepen om een rondje rond de wereld te gaan zeilen.

Elitekindjes... Verongelijkte huilbaby!
Fine, fuck you then!
pi_81088275
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:37 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Er zal ook wel veel in staan, over zo'n meisje van 14.
Wat heeft die nou voor dingen meegemaakt die haar levenservaring op hebben gedaan, behalve gezeur omdat ze haar vader's zin niet krijgt?

Een heleboel! Op haar tiende maakte ze zich al sterk voor het behoud van haar school.. anders moest ze naar een andere of verhuizen, stel je voor!

Toen zeilde ze naar Engeland, in haar uppie in haar guppie.. Maar daar konden de kinderachtige autoriteiten aldaar niet tegen, regels gelden alleen voor andere minderjarige kinderen.. Toen hebben ze haar in een een of ander tehuis gestopt tot pappie haar kwam halen, maar die had ook al een probleem met regels dus liet hij haar alleen weer naar huis varen..

Toen wilde ze ineens onvoorbereid lekker op wereldreis, lekker een makkelijke route en ze hoefde niet meer naar school, vond ze zelf.
Ze zou wel iets regelen met de wereldschool ofzo, waar geen concreet plan voor bestond. 'lekker losbandig leven'.
oh ja, de reis naar Engeland werd opeens opgevoerd als voorbereiding, maar dat is handig!

Maar ja, dat mocht niet.. Dus dan loop je toch lekker weg? Gelukkig mocht ze thuis blijven wonen, maar ja. Je bent jong, zelfbewust en veel volwassener op je veertiende dan menig ander, dus ga je jezelf verminken onder schooltijd.
Volgens paps is het weer de schuld van de grote boze autoriteiten.

Kortom, ze heeft zoveel capriolen uitgehaald dat je er best een boek over vol kunt schrijven..
pi_81088309
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:50 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ow als-je-blieft zeg!

Ik heb mijn HAVO nooit gehaald omdat ik blowen en drinken belangrijker vond dan studeren (en velen met mij). Dat is echter nooit op het nieuws geweest, ben ik nooit voor 'onder toezicht van jeugdzorg' gezet en heb ik minder van geleerd dan als ik een jaartje er tussenuit was geknepen om een rondje rond de wereld te gaan zeilen.

En daar heb je meer van geleerd dan op school zitten?
pi_81088390
Jezelf verminken onder schooltijd? What happened?
  donderdag 6 mei 2010 @ 14:58:17 #64
116015 SicSicSics
pi_81088421
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:55 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
En daar heb je meer van geleerd dan op school zitten?
Geen idee, daar was ik nooit.
Fine, fuck you then!
pi_81088460
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:50 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Ow als-je-blieft zeg!

Wat een vergelijking. Had jij plannen voor een solo wereldreis?

Je maakt steeds een appels-autoband vergelijking.
  donderdag 6 mei 2010 @ 15:00:42 #66
116015 SicSicSics
pi_81088512
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 14:59 schreef Amos_ het volgende:
Wat een vergelijking. Had jij plannen voor een solo wereldreis?

Je maakt steeds een appels-autoband vergelijking.
Nee, ik was te druk met op me reet zitten, jointjes roken en Cartoon Network kijken.

Dat deed Jezus ook en die is er groot mee geworden!
Fine, fuck you then!
pi_81088690
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 15:00 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Nee, ik was te druk met op me reet zitten, jointjes roken en Cartoon Network kijken.

Dat deed Jezus ook en die is er groot mee geworden!
Dus wat je eigenlijk zegt is dat je jouw falen niet onder ogen wilt zien en daarom vurig hoopt dat dit meisje wel slaagt?
  donderdag 6 mei 2010 @ 15:14:01 #68
116015 SicSicSics
pi_81089031
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 15:05 schreef Scorpie het volgende:
Dus wat je eigenlijk zegt is dat je jouw falen niet onder ogen wilt zien en daarom vurig hoopt dat dit meisje wel slaagt?
Neuh, ik ben redelijk terecht gekomen, nergens spijt van ook!

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat er hordes ongemotiveerde leerlingen hun school niet halen vanwege lamballige redenen. Daar wordt niets aan gedaan terwijl iemand met ambitie (al dan niet geïndoctrineerd door een op geld beluste vader) tegen wordt gehouden omdat ze anders misschien een achterstand op school op zou lopen.
Fine, fuck you then!
pi_81089166
Onzin, er wordt veel aan gedaan om die jongeren ook op school te houden en daarna.
Dit meisje is, mede door haar vader, helemaal doorgeschoten.
  donderdag 6 mei 2010 @ 15:21:56 #70
116015 SicSicSics
pi_81089390
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 15:17 schreef Amos_ het volgende:
Onzin, er wordt veel aan gedaan om die jongeren ook op school te houden en daarna.
Dit meisje is, mede door haar vader, helemaal doorgeschoten.
Er zijn inderdaad steeds minder schoolverlaters, maar je wordt nog steeds niet raar aangekeken als je vanwege een tekort aan inzet en een chronische vinger in je neus van het VWO afglijdt naar de MAVO of het MBO.

Dan zou dat (het doorschieten vanwege haar vader) de enige reden moeten zijn om haar tegen te houden in mijn ogen.
Fine, fuck you then!
pi_81093931
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 15:14 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Neuh, ik ben redelijk terecht gekomen, nergens spijt van ook!

Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is dat er hordes ongemotiveerde leerlingen hun school niet halen vanwege lamballige redenen. Daar wordt niets aan gedaan terwijl iemand met ambitie (al dan niet geïndoctrineerd door een op geld beluste vader) tegen wordt gehouden omdat ze anders misschien een achterstand op school op zou lopen.
Daarvoor is de leerplicht uitgevonden.. Alleen kun je luie leerlingen niet dwingen om hun best te doen als ze dat per sé niet willen.
De oplossing zie ik niet in de vorm van een meisje toestaan alle regels aan haar laars te lappen.

En wat die ambitie betreft: Voorbereidingen waren er nauwelijks en ipv uitzonderlijk vroeg volwassen blijkt ze nogal instabiel te zijn, net zoals haar ouders, en daardoor een min of meer problematische achtergrond te hebben.

De rechtbank stond niet eens per sé negatief tegenover haar plannen, mits aan allerlei voorwaarden werd voldaan. Vervolgens gaat ze ervandoor.. Tot zover de serieuze ambitie.

Op de een of andere manier blijft dit hele verheel intrigeren. Mij ook. Maar ik heb geen idee waarom.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 28 mei 2010 @ 23:28:39 #72
862 Arcee
Look closer
pi_82046168
Ze zit nu bij Knevel en Van den Brink op Nederland 1.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zaterdag 29 mei 2010 @ 23:15:47 #73
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_82081675
quote:
Op vrijdag 28 mei 2010 23:28 schreef Arcee het volgende:
Ze zit nu bij Knevel en Van den Brink op Nederland 1.
Zag haar zitten, heeft ze ook nog wat gezegd?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 29 mei 2010 @ 23:19:31 #74
862 Arcee
Look closer
pi_82081892
quote:
Op zaterdag 29 mei 2010 23:15 schreef DroogDok het volgende:
Zag haar zitten, heeft ze ook nog wat gezegd?
Vast wel, maar ik heb niet geluisterd. Oh, wacht, toch wel een stukje, ze vond het cool om haar eigen boot te dopen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_82081975
Ze zocht toch helemaal geen publiciteit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')