abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 juli 2010 @ 15:01:49 #251
862 Arcee
Look closer
pi_84590256
quote:
Geen beroep in zaak-zeilmeisje

De Raad voor de Kinderbescherming
gaat niet in hoger beroep in de zaak
van het zeilmeisje Laura.De rechter gaf
gisteren de volledige zeggenschap terug
aan haar ouders.De 14-jarige wil solo
rond de wereld zeilen en dat mag van
haar ouders.Laura wil komende maand
vertrekken.De Kinderbescherming wil een
eind aan alle procedures,ook al is de
raad nog steeds tegen de soloreis.
Nou, goeie reis dan maar. w/
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_84594589
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 12:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Niet iedereen met Tokkie-ouders is automatisch ook dom. Jij leeft echt nog in een soort kasten-systeem wereld, waar sociale mobiliteit onmogelijk is? :') Allemachtig.
Lezen is ook een kunst, want heb ik dat dan ergens gezegd? Ik stel alleen dat de opvoeding waaronder het wel of niet volgen van onderwijs valt geen terrein is waar de overheid zich intensief mee zou moeten bemoeien. De overheid moet onderwijs voor iedereen blijven aanbieden, alleen de vraag of een persoon dat dan ook wil volgen valt wat mij betreft onder de eigen verantwoordelijkheid.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:01:33 #253
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_84594626
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:00 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Lezen is ook een kunst, want heb ik dat dan ergens gezegd? Ik stel alleen dat de opvoeding waaronder het wel of niet volgen van onderwijs valt geen terrein is waar de overheid zich intensief mee zou moeten bemoeien. De overheid moet onderwijs voor iedereen blijven aanbieden, alleen de vraag of een persoon dat dan ook wil volgen valt wat mij betreft onder de eigen verantwoordelijkheid.
_O- _O- _O-
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_84595727
Laat dat kind alsjeblieft gaan zeilen om vervolgens noooooooooooooooooooit meer terug te komen.
Hoop dat we nooit meer wat van dit gezeik horen :{w
  woensdag 28 juli 2010 @ 17:45:45 #255
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_84596106
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

:')

Leedvermaak is lachen om iets dat een willekeurige ander toevallig overkomt. Hopen dat een specifiek iemand iets overkomt duidt op een behoefte aan wraak. Aangezien ze jou niets heeft misdaan moet hier wel een gevoel van frustratie of jaloezie aan ten grondslag liggen. Het gevoel dat je schetst is dat van de verliezer die hoopt dat de winnaar van het podium valt en een been breekt.
Hoe het ook zij, je bent een uitermate triest figuur.
pi_84596475
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:

[..]

:')

Leedvermaak is lachen om iets dat een willekeurige ander toevallig overkomt. Hopen dat een specifiek iemand iets overkomt duidt op een behoefte aan wraak. Aangezien ze jou niets heeft misdaan moet hier wel een gevoel van frustratie of jaloezie aan ten grondslag liggen. Het gevoel dat je schetst is dat van de verliezer die hoopt dat de winnaar van het podium valt en een been breekt.
Hoe het ook zij, je bent een uitermate triest figuur.
_O-

Zoals je zelf al dikgedrukt hebt aangegeven hoop ik juist dat het kind niks overkomt, dus de rest van je betoog, hoe leuk ook geschreven, gaat niet op. Wel leuk geprobeerd, 3 kudo`s voor jou ;)

Ik zal het nog een keer uitleggen voor de VMBO-ers en zwakzinnigen zonder leestalent onder ons: ik *HOOP* dat het kind niks overkomt, *MAAR* *MOCHT* het *ONVERHOOPT* gebeuren, dan zou ik dat *HUMORISTISCH* vinden. En ja, dat valt onder de noemer *LEEDVERMAAK*.

Dan mats ik je nog door jouw foute definitie van leedvermaak maar niet te corrigeren ;)
En dan mats ik je nog een tweede keer door je gefrusteerde opmerking over mij maar weg te lachen :)

Als je 1 van de woorden tussen de sterretjes niet begrijpt, wil ik best even uitleggen wat het woord in kwestie betekent, misschien leer je er dan nog iets van ook !

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2010 18:08:28 ]
  woensdag 28 juli 2010 @ 18:33:16 #257
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_84597450
Te laat Scorpie, je wanhopige verdediging maakt het alleen maar erger.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 28 juli 2010 @ 18:48:06 #258
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_84597919
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 13:25 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Beetje communistische gedachtes van je.....pas als je volwassen bent, dan mag je aan zo'n reis beginnen, want alleen volwassenen kunnen dat. Iedereen is hetzelfde en iedereen moet hetzelfde behandeld worden, want niemand is uniek.

Hennie van der Most had zijn opleiding af moeten maken ipv na een paar jaar LTS aan zijn imperium te beginnen, want alleen volwassenen kunnen dat en tieners moeten naar school, want dat is goed voor iedere tiener....wat een dogmatisch denken.

Laten we hopen dat het faalt, want dan heb ik gelijk en kan ik "told you so" zeggen en dat is heel belangrijk, want mensen met ideeën en opvattingen die anders zijn als de mijne die moeten falen.

Het is helemaal niet erg als je ergens andere opvattingen over hebt en die toepast in je eigen leven, maar waarom nou zonodig een ander iets misgunnen wat jou verder helemaal niet raakt?
Hoe kom je erbij dat ik haar iets misgun? Eerlijk gezegd is het mij om het even of het een succes wordt of niet. De I told you so doet al helemaal niet ter zake.

Voor een aantal zaken in het leven heb je nou eenmaal een leeftijdsgrens (rijbewijs, stemmen etc etc) en wat mij betreft was dit er een van. Heeft er niks mee te maken of een minderjarige dat ook zou kunnen, maar een kwestie van een grens trekken.
pi_84599330
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 18:33 schreef Ringo het volgende:
Te laat Scorpie, je wanhopige verdediging maakt het alleen maar erger.
Je bedoelt het wijzen op mijn uitspraken waarin ik aangeef dat ik hoop dat haar niks overkomt en daardoor effectief de hele kloon FluitBekZeenaald2.0 onderuithaal? Grappig, das de 2e keer dat je aangeeft begrijpend lezen niet onder de knie te hebben :D

Kies maar in welke groep je valt; de VMBO-ers die niet begrijpend kunnen lezen of de die-hard retards die het niet willen. Ik zet je alvast in groep 2, denk dat ik wel redelijk goed zit met mijn inschatting van jouw mentale vermogens :)

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 28-07-2010 19:32:57 ]
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:09:38 #260
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_84600951
in welke boot gaat dit labiele meisje zitten? ik hoop in een erg stabiele. er is de komende maanden slecht weer voorspeld op de grote oceanen.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  woensdag 28 juli 2010 @ 20:24:52 #261
78918 SeLang
Black swans matter
pi_84601520

_O-
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_84602907
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:09 schreef zoalshetis het volgende:
in welke boot gaat dit labiele meisje zitten? ik hoop in een erg stabiele. er is de komende maanden slecht weer voorspeld op de grote oceanen.
_O- _O- _O-

Hoop dat dit labiele meisje ook in een labiel bootje komt te zitten.Opgeruimd staat netjes.
pi_84603999
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:56 schreef Eleentje86 het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Hoop dat dit labiele meisje ook in een labiel bootje komt te zitten.Opgeruimd staat netjes.
Jij krijgt overduidelijk te weinig aandacht in je leven :D
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:38:09 #264
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_84604720
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 20:09 schreef zoalshetis het volgende:
Juist daarom heeft ze een langere en bredere boot gekocht. En ze vermijdt orkaanseizoenen.... ze doet er 2 jaar over, dus ze zou het moeten kunnen timen.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  woensdag 28 juli 2010 @ 21:55:11 #265
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_84605539
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:38 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Juist daarom heeft ze een langere en bredere boot gekocht. En ze vermijdt orkaanseizoenen.... ze doet er 2 jaar over, dus ze zou het moeten kunnen timen.
vaarwel laura.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  donderdag 29 juli 2010 @ 00:37:53 #266
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_84612534
Ik hoop dat ze op 300 meter van Vlissingen een boei raakt en haar reis moet staken wegens een lek.

Dan komt zij er goed van af en is de rest van Nederland voorlopig verlost van kinderen die zaniken dat ze alleen om de wereld willen zeilen, de Mount Everest willen beklimmen, de Amazone willen doorkruisen of hun naam op Antarctica in de sneeuw willen plassen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_84616397
Wat maakt iedereen zich toch druk om een meisje dat een boottochtje gaat maken. Laat dat meiske toch lekker doen....
pi_84619814
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 21:21 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Jij krijgt overduidelijk te weinig aandacht in je leven :D
Nou nee hoor :')

Jij wel soms? :)
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:27:28 #269
3542 Gia
User under construction
pi_84620066
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 17:00 schreef chroestjov het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe oud je bent en of je zelf ook kinderen hebt. Maar het feit dat er een leerplicht bestaat is voor ouders een goede stok achter de deur om hun kroost vooral tot hun 18de naar school te sturen.

Ook komt het voor dat ouders hun kinderen graag goed onderwijs willen laten volgen, maar dat zo'n snotaap dan op zijn 15de zegt: Toedeledokie, ik kap ermee en lekker gaat zitten gamen.

Nee, niks mis met de leerplicht. En ook heel goed dat je nu voor je 27ste (normaal gesproken) geen bijstand meer krijgt. Werken of leren, dus.
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:31:45 #270
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84620205
De leerplicht is vooral ingesteld ter voorkoming van kinderarbeid.... en dat is wat mij betreft prima.
Maar wat als de volgende 14-jarige nou niet wil gaan zeilen, maar in een frikandellenfabriek achter de lopende band wil gaan staan....
Of bij pa en moe op de boerderij wil werken ipv leren, oh wacht, dat laatste was juist een van de dingen die men met de leerplicht wilde voorkomen, want voor je het weet wordt zo'n kind ertoe gedwongen ipv het zelf te willen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:36:28 #271
3542 Gia
User under construction
pi_84620387
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 11:31 schreef Leandra het volgende:
De leerplicht is vooral ingesteld ter voorkoming van kinderarbeid.... en dat is wat mij betreft prima.
Maar wat als de volgende 14-jarige nou niet wil gaan zeilen, maar in een frikandellenfabriek achter de lopende band wil gaan staan....
Of bij pa en moe op de boerderij wil werken ipv leren, oh wacht, dat laatste was juist een van de dingen die men met de leerplicht wilde voorkomen, want voor je het weet wordt zo'n kind ertoe gedwongen ipv het zelf te willen.
Dan gaat hij naar een agrarische opleiding waar hij 3 dagen in de week kan werken en 2 dagen naar school moet, alwaar hij zaken leert die met het boerenbedrijf te maken hebben. Dit uiteraard pas vanaf zijn 16de. Tot die tijd kan hij gewoon even een vmbo-basisdiploma halen, waarschijnlijk met zoveel gemak dat er nog tijd zat overblijft om op de boerderij te helpen.

Voor kinderen die niet willen leren, maar liever vroeg willen werken zijn er tegenwoordig opleidingen genoeg.

Ik heb er zelf ook zo één: Gaat vanaf september 3 dagen werken, voor een stagevergoeding aan 't eind van die stage, en 2 dagen naar school voor vakgerelateerd onderwijs. Prima toch!! Over 2 jaar heeft hij een vakdiploma en is hij 17 jaar.
  donderdag 29 juli 2010 @ 11:55:10 #272
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84620972
Daar gaat het me niet om, het gaat erom dat de leerplicht door een hoop users als "overbodig" wordt bestempeld, en als zij wil gaan dan moet ze toch lekker gaan en niet tegengehouden worden door iets beknottends als leerplicht.

Daar waren mijn voorbeelden op gebaseerd, niet op de oplossingen die er dan zijn maar die voor Laura ook niet gekozen worden, maar voor de mogelijkheden die dit voor anderen schept om zich aan de leerplicht te onttrekken... al dan niet op eigen initiatief of dat van de ouders.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_84621575
Laura lijkt mij helemaal niet het type meisje om de leerplicht te omzeilen (let op de woordspeling!). Ik weet zeker dat die voor haar 20e haar VWO-diploma op zak heeft.
pi_84621862
eeuh, Laura wil zich toch helemaal niet onttrekken aan de leerplicht? Ze had al afspraken gemaakt met de wereldschool voor dit geheel überhaupt in het nieuws kwam, het was alleen onacceptabel omdat er geen/onvoldoende volwassen toezicht was. Dat is nu blijkbaar opgelost door de langdurige periodes aan wal, het zeilen zelf gebeurt in een 'vakantieperiode' zou je kunnen zeggen.

Dus dat 'onttrekken aan de leerplicht' bestaat helemaal niet, er worden dus ook geen mogelijkheden geschapen om dat wel te doen, er wordt alleen gebruik gemaakt van de mogelijkheden die er al zijn.
pleased to meet you
  donderdag 29 juli 2010 @ 12:23:09 #275
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_84621947
Dus als ik liever heb dat mijn 14-jarige op de boerderij helpt als mij dat uitkomt, en hij dat ook leuker vindt dan school, dan kunnen we zonder problemen op een thuisstudie overstappen??
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')