Nou, goeie reis dan maar.quote:Geen beroep in zaak-zeilmeisje
De Raad voor de Kinderbescherming
gaat niet in hoger beroep in de zaak
van het zeilmeisje Laura.De rechter gaf
gisteren de volledige zeggenschap terug
aan haar ouders.De 14-jarige wil solo
rond de wereld zeilen en dat mag van
haar ouders.Laura wil komende maand
vertrekken.De Kinderbescherming wil een
eind aan alle procedures,ook al is de
raad nog steeds tegen de soloreis.
Lezen is ook een kunst, want heb ik dat dan ergens gezegd? Ik stel alleen dat de opvoeding waaronder het wel of niet volgen van onderwijs valt geen terrein is waar de overheid zich intensief mee zou moeten bemoeien. De overheid moet onderwijs voor iedereen blijven aanbieden, alleen de vraag of een persoon dat dan ook wil volgen valt wat mij betreft onder de eigen verantwoordelijkheid.quote:Op woensdag 28 juli 2010 12:51 schreef Vader_Aardbei het volgende:
[..]
Niet iedereen met Tokkie-ouders is automatisch ook dom. Jij leeft echt nog in een soort kasten-systeem wereld, waar sociale mobiliteit onmogelijk is?Allemachtig.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:00 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Lezen is ook een kunst, want heb ik dat dan ergens gezegd? Ik stel alleen dat de opvoeding waaronder het wel of niet volgen van onderwijs valt geen terrein is waar de overheid zich intensief mee zou moeten bemoeien. De overheid moet onderwijs voor iedereen blijven aanbieden, alleen de vraag of een persoon dat dan ook wil volgen valt wat mij betreft onder de eigen verantwoordelijkheid.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
![]()
Leedvermaak is lachen om iets dat een willekeurige ander toevallig overkomt. Hopen dat een specifiek iemand iets overkomt duidt op een behoefte aan wraak. Aangezien ze jou niets heeft misdaan moet hier wel een gevoel van frustratie of jaloezie aan ten grondslag liggen. Het gevoel dat je schetst is dat van de verliezer die hoopt dat de winnaar van het podium valt en een been breekt.
Hoe het ook zij, je bent een uitermate triest figuur.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:11 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
![]()
Leedvermaak is lachen om iets dat een willekeurige ander toevallig overkomt. Hopen dat een specifiek iemand iets overkomt duidt op een behoefte aan wraak. Aangezien ze jou niets heeft misdaan moet hier wel een gevoel van frustratie of jaloezie aan ten grondslag liggen. Het gevoel dat je schetst is dat van de verliezer die hoopt dat de winnaar van het podium valt en een been breekt.
Hoe het ook zij, je bent een uitermate triest figuur.
Hoe kom je erbij dat ik haar iets misgun? Eerlijk gezegd is het mij om het even of het een succes wordt of niet. De I told you so doet al helemaal niet ter zake.quote:Op woensdag 28 juli 2010 13:25 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Beetje communistische gedachtes van je.....pas als je volwassen bent, dan mag je aan zo'n reis beginnen, want alleen volwassenen kunnen dat. Iedereen is hetzelfde en iedereen moet hetzelfde behandeld worden, want niemand is uniek.
Hennie van der Most had zijn opleiding af moeten maken ipv na een paar jaar LTS aan zijn imperium te beginnen, want alleen volwassenen kunnen dat en tieners moeten naar school, want dat is goed voor iedere tiener....wat een dogmatisch denken.
Laten we hopen dat het faalt, want dan heb ik gelijk en kan ik "told you so" zeggen en dat is heel belangrijk, want mensen met ideeën en opvattingen die anders zijn als de mijne die moeten falen.
Het is helemaal niet erg als je ergens andere opvattingen over hebt en die toepast in je eigen leven, maar waarom nou zonodig een ander iets misgunnen wat jou verder helemaal niet raakt?
Je bedoelt het wijzen op mijn uitspraken waarin ik aangeef dat ik hoop dat haar niks overkomt en daardoor effectief de hele kloon FluitBekZeenaald2.0 onderuithaal? Grappig, das de 2e keer dat je aangeeft begrijpend lezen niet onder de knie te hebbenquote:Op woensdag 28 juli 2010 18:33 schreef Ringo het volgende:
Te laat Scorpie, je wanhopige verdediging maakt het alleen maar erger.
quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:09 schreef zoalshetis het volgende:
in welke boot gaat dit labiele meisje zitten? ik hoop in een erg stabiele. er is de komende maanden slecht weer voorspeld op de grote oceanen.
Jij krijgt overduidelijk te weinig aandacht in je levenquote:Op woensdag 28 juli 2010 20:56 schreef Eleentje86 het volgende:
[..]
![]()
![]()
Hoop dat dit labiele meisje ook in een labiel bootje komt te zitten.Opgeruimd staat netjes.
Juist daarom heeft ze een langere en bredere boot gekocht. En ze vermijdt orkaanseizoenen.... ze doet er 2 jaar over, dus ze zou het moeten kunnen timen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 20:09 schreef zoalshetis het volgende:
in welke boot gaat dit labiele meisje zitten? ik hoop in een erg stabiele. er is de komende maanden slecht weer voorspeld op de grote oceanen.
vaarwel laura.quote:Op woensdag 28 juli 2010 21:38 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Juist daarom heeft ze een langere en bredere boot gekocht. En ze vermijdt orkaanseizoenen.... ze doet er 2 jaar over, dus ze zou het moeten kunnen timen.
Nou nee hoorquote:Op woensdag 28 juli 2010 21:21 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Jij krijgt overduidelijk te weinig aandacht in je leven
Ik weet niet hoe oud je bent en of je zelf ook kinderen hebt. Maar het feit dat er een leerplicht bestaat is voor ouders een goede stok achter de deur om hun kroost vooral tot hun 18de naar school te sturen.quote:Op woensdag 28 juli 2010 17:00 schreef chroestjov het volgende:
[..]
Lezen is ook een kunst, want heb ik dat dan ergens gezegd? Ik stel alleen dat de opvoeding waaronder het wel of niet volgen van onderwijs valt geen terrein is waar de overheid zich intensief mee zou moeten bemoeien. De overheid moet onderwijs voor iedereen blijven aanbieden, alleen de vraag of een persoon dat dan ook wil volgen valt wat mij betreft onder de eigen verantwoordelijkheid.
Dan gaat hij naar een agrarische opleiding waar hij 3 dagen in de week kan werken en 2 dagen naar school moet, alwaar hij zaken leert die met het boerenbedrijf te maken hebben. Dit uiteraard pas vanaf zijn 16de. Tot die tijd kan hij gewoon even een vmbo-basisdiploma halen, waarschijnlijk met zoveel gemak dat er nog tijd zat overblijft om op de boerderij te helpen.quote:Op donderdag 29 juli 2010 11:31 schreef Leandra het volgende:
De leerplicht is vooral ingesteld ter voorkoming van kinderarbeid.... en dat is wat mij betreft prima.
Maar wat als de volgende 14-jarige nou niet wil gaan zeilen, maar in een frikandellenfabriek achter de lopende band wil gaan staan....
Of bij pa en moe op de boerderij wil werken ipv leren, oh wacht, dat laatste was juist een van de dingen die men met de leerplicht wilde voorkomen, want voor je het weet wordt zo'n kind ertoe gedwongen ipv het zelf te willen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |