quote:
Wat isquote:Het-signaal is een trompetsignaal dat oorspronkelijk werd het gespeeld als afsluiting van de dag. Tegenwoordig wordt de
in Nederland vooral gebruikt bij militaire herdenkingen en begrafenissen. Zo wordt het op 4 mei voorafgaand aan de twee minuten stilte tijdens de Nationale Dodenherdenking gespeeld.
Da's aan het begin van de dagquote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:00 schreef belsen het volgende:
Reveille, ofzow?
quote:
Een taptoe is geen riedeltje, volgens mij haal je nu wat dingen door elkaar....quote:Op dinsdag 4 mei 2010 18:44 schreef ranja het volgende:
[..]
Ik zoek een nederlandse naam.
Last Post klinkt wel nederlands maar is het niet
Volgens wikipedia is Last Post ook een verbastering van het gezochte riedeltje.
ik niet, wikipedia niet, de verslaggever op rtl nietquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:11 schreef Gambolputty het volgende:
Een taptoe is geen riedeltje, volgens mij haal je nu wat dingen door elkaar....
Checkquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:34 schreef ranja het volgende:
[..]
ik niet, wikipedia niet, de verslaggever op rtl niet
Overgeins gaat het niet over een taptoe maar over het muziekstukje met die naam
quote:
quote:De-single Like A Locomotion wordt uitgebracht. Het nummer is geschreven door Peter Koelewijn en was in de jaren zeventig een hit voor Left Side.
In februari 1989 staatmet zijn single in de tipparade. Verder dan dat reikt het nummer Like A Locomotion niet. In maart doet
mee aan het Nationale Songfestival. De groep wint niet, maar houdt er wel een fanclub aan over, een promotiebezoek in Engeland en een discothekentoer in Mallorca.
Wanneer de volgende singles floppen, geeftde schuld aan de platenbonzen, die te weinig in de groep zouden geloven. Hij eist dat er twee ton in de groep wordt gestoken voor nieuw materiaal en het oppeppen van het imago. Anders stapt hij op. Het geld komt er niet. Op 6 oktober 1990 meldt de Hitkrant dat
ter ziele is. In november verneemt
dat hij seropositief is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |