Waarom? Dit kan nog wel eens wat leuke nieuwe ontdekkingen opleveren. En ook gaat het specifiek om muziek. Waarom zou het in MUZ alleen maar om nieuwe muziek moeten gaan.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:15 schreef Tazar_Yoot het volgende:
Kan dit niet beter in MEM?
Indeed, kom maar op met die verhalenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:34 schreef error_404 het volgende:
Goed topic, tvp.
Alleen al om te zien hoeveel 50+ers er zijn
OK, kom ik net in aanmerkingquote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Waarom? Dit kan nog wel eens wat leuke nieuwe ontdekkingen opleveren. En ook gaat het specifiek om muziek. Waarom zou het in MUZ alleen maar om nieuwe muziek moeten gaan.
Ps. 45+ers mogen ook reageren als de 50+ers achterblijven
En heb je nog mooie verhalen/herinneringen?quote:
Vrije dag jaquote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:58 schreef Bosbeetle het volgende:
De 5045+ers zijn een beetje schuw of allemaal aan het werk.
Was dat genesis met peter gabriel of al met phil collins?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:00 schreef Aiko_ het volgende:
Zal ik dan maarNOG geen 50
![]()
1980 (?) Gladys Knight and the Pips, Paradiso
1982 Genesis in Groenoordhallen, Leiden
1990 Prince in Thialf, Heerenveen met in het voorprogramma Lois Lane
Laatste is en blijft
Dat is wel erg tofquote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:40 schreef Aiko_ het volgende:
Volgens mij allebei? Phil Collins zong en drumde. Als hij drumde waren er dus twee (mega) drumstellen in de lucht! Eén van de weinige drummers die links en rechts even hard kan slaan trouwens.
Ikheb er zelf al 45 van gemaakt een paar posts hierbovenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:25 schreef tong80 het volgende:
Ik ben 47.
Vraag aan de modjes of ze er 40 van willen maken
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:18 schreef Bosbeetle het volgende:
Ps. 45+ers mogen ook reageren als de 50+ers achterblijven
Wanneer wordt je 45 dan mag je postenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:32 schreef Angel-A het volgende:
Oh ik ben nog te jong zie ik (44). Ik kom over een poosje hier wel terug.
1989 net na de demonstraties van de Chinese studenten, Jubel Park Brussel, concert Bee Gees. Voor het eerst helemaal vooraan staan bij een Bee Gees concert na een flinke sprint richting het podium (die ik nu helaas zou verliezenquote:
Ik ben nog lang geen 50, maar ik weet wel dat Peter Gabriel Genesis verliet in 1975quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:25 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Was dat genesis met peter gabriel of al met phil collins?
ik ook ergens in mijn achterhoofd daarom dacht ik ook al van dat klopt nietquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:37 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik ben nog lang geen 50, maar ik weet wel dat Peter Gabriel Genesis verliet in 1975
Haha was dat ook al hun laatste tour, toen was ik 2. En heb je ervan genoten als 12jarige of vond je het oude lullen muziek? (ik was toen 1quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:40 schreef cafca het volgende:
Ik heb overigens wel de Stones gezien, bij hun laatste(!) toer in 1982 (?), als 12-jarig manneke
Ze zijn altijd bij stem.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:38 schreef Bosbeetle het volgende:
@ trovey : Waren de mannen beegees toen nog bij stem?
Sinds 77 fan wow dat is een lange tijd (hoelang maken ze eigenlijk al muziek) Ik zit even de wiki door te bladeren maar je bent dus fan sinds saturday night feverquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:47 schreef trovey het volgende:
[..]
Ze zijn altijd bij stem.Helaas nu nog maar met z'n tweeen...het laatste concert met de drie broers zag ik in 1998 in London in het oude Wembley, dat was een duur grapje maar ben nog steeds heel blij dat ik de kans kreeg om ze nog eens te zien . Trouwens bij heel veel concerten geweest in 1989 en 1993(in Nederland, Belgie en vooral Duitsland). In 1998 deden ze maar heel weinig concert (zogenaamde One night only concerten en niet in Nederland, London was toen het dichtbijzijnste voor me). Tja ben dan ook al fan sinds 1977.
![]()
Op 31 Augustus a.s. geeft Robin ook weer een concert in Nederland maar helaas moet ik deze keer verstek laten gaan, financiele positie is de laatste 10 jaar er niet beter op geworden en als dan een paar bejaarde huisdieren besluiten om maar eens flink te gaan sukkelen dan blijft er niet genoeg geld over voor een concert.
![]()
Wie weet komt hij in 2011 wel weer een keer dus gewoon hopen dat het dan wel lukt en wie weet krijgt hij Barry ook nog eens zo ver om gezamenlijk te gaan touren....dan ben ik er zeker bij want dat zal een zeer zeldzame gebeurtenis zijn die ik niet wil missen.
Ik ging met mijn zus mee, en ik vond het echt wel gaafquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:41 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Haha was dat ook al hun laatste tour, toen was ik 2. En heb je ervan genoten als 12jarige of vond je het oude lullen muziek? (ik was toen 1)
Hij was geweldig. Met Danny Lademacher.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:55 schreef Bosbeetle het volgende:
Heb je herman brood ook zien optreden in zijn glorie dagen? En was dat zo goed als men het nu doet voorkomen of was het gewoon een junk
The Meteorsquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:51 schreef tong80 het volgende:
Mijn concertbezoek begon in een dorp in de buurt van Zaltbommel.
Jaren 70. Ik zag de bands uit Nederland die er toe deden in het circuit.
Meteors, Gruppo Sportivo, New Adventures, Vitesse, Rousers.
........
quote:Lente
Het is nog een gerucht, maar misschien is het waar
Men zegt, die lui van Toontje Lager zijn weer bij elkaar
Wie
Toontje Lager
Oh
Ik ken ze nog van vroeger, zat in de 2e klas
Toen Nederlandstalige popmuziek een grote rage was
Dat was de Beatles, maar dan anders
Met 't ballet van Penny de Jager
En een van de bekendste bands dat was dus Toontje Lager
Wie
Toontje Lager
Oh
De concerten altijd uitverkocht, 't publiek wildenthousiast
De vloer zeiknat, omdat 't publiek
Massaal in de broekjes had geplast
Piepkleine meisjes, het eerste orgasme, Yab Yum in Madurodam
Je kon ze buiten nog klaar horen komen
Als de zanger het podium op kwam
Welke zanger
De zanger van Toontje Lager
Wie
Toontje Lager
Oh
Ik vond 't een vreselijke band, aalglad en griezelig netjes
't Publiek werd warmpjes ingestopt
Ze waren de beren in hun bedjes
Geen anarchie, geen rock en roll, een bord pap zonder krenten
En wat 't ergst van al was: ze speelden een nummer en dat
Nummer ging over Twente
Over wie
Ze spull'n een nummer en dat ging oaver Twente
Oh, loa's heur'n dan
Lente in Twente, lente in Twente
Als ik weer zo'n Tukker zie, vol met bier en sympathie
Lente in Twente, lente in Twente
Het leven is zo slecht nog nie
Als ik weer zo'n Tukker zie, vol met bier en sympathie
En dan ook nog zingen dat 't leven is zo slecht nog nie
Zeker nog nooit een dronken boer bij Dika of de zon ontmoet
Sympathieke ram veur de kop en op de kop deur de roete d\'r oet
Wat
Door de ruit eruit
En het is een verwerpelijk vooroordeel, de Tukker en z'n drank
Er wordt ook best wel niet gedronken en we zijn ook niet allemaal blank
Er zitten zelfs asielzoekers in de bossen rondom Twente
We zijn multiraciaal en d\'r is hier kats gin lente
Wat
Lente
Nee, daarvoor
Multiraciaal
Wat
Toontje Lager
Ben jij ook zo bang dat Toontje Lager echt weer op gaat treden
Dat die hele ellende terugkomt als een spook uit 't verleden
En dat wij dan nog langer moeten wachten op een doorbraak en een hit
Ben jij ook zo bang dat Fratsen straks zonder optredens zit
Wie
Fratsen
ga ik liedjes van luisteren moet toch onze historie een beetje kennenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:51 schreef tong80 het volgende:
Meteors, Gruppo Sportivo, New Adventures, Vitesse, Rousers.
die zijn overalquote:
Solo iddquote:Op dinsdag 4 mei 2010 21:01 schreef Bosbeetle het volgende:
dat moet dan solo geweest zijn of niet of met de stooges?
De leeftijd slaat bij hem wel heel erg toequote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:59 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]
Midden jaren tachtig gezien op Pinkpop.
1987 was dat.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 20:59 schreef tong80 het volgende:
[ afbeelding ]
Midden jaren tachtig gezien op Pinkpop.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 12:55 schreef Felixa het volgende:
[..]
Weet nog goed dat Jan-Douwe Kroeske de aankondigingen deed en toen hij Iggy aankondigde, stond deze al te springen aan de kant van het podium; ready to rock!
quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:42 schreef tong80 het volgende:
Jaar weet ik niet meer misschien 1985.
Waren een dag eerder naar Pinkpop gegaan. Die dag 's avonds naar het culturele centrum van Geleen. Er zouden een paar bandjes spelen. Wij de zaal in stond geen hond. Dus wij aan de bar gaan zitten zuipen in de zaal ernaast. Hoorden we plots Answering machine van The Replacements. Leuke coverband dachten we en gingen kijken. 20 man in de zaal. wij met ons pilsje achterin de zaal tegen de muur gaan zitten kijken in afwachting van de volgende cover. Speelden ze weer een nummer van The Replacements.
Zegt een vriend hij lijkt nog op Paul Westerberg ook. Andere vriend 'Weet je wat het is Paul Westerberg zelf.'
Stonden we plots naar één van onze favoriete bands te kijken zonder dat we het eerst in de gaten hadden.
Voor ons werd het een legendarisch optreden. Ze waren op een gegeven mopment dronken en hadden schijt aan het publiek dat er niet was. De drummer ging zingen Westerberg ging drummen en er werden nummers gespeeld zoals YMCA. Hilarisch geweldig optreden. Met de bassist later nog aan de bar gehangen. Nou ja hij bestelde een paar builen chips en wilde een chips fight houden. Die avond was leuker dan heel pinkpop de dag erna.
Ik had het al eens van je gelezen maar mán wat een goed verhaal dit!quote:Op woensdag 5 mei 2010 19:42 schreef tong80 het volgende:
Jaar weet ik niet meer misschien 1985.
Waren een dag eerder naar Pinkpop gegaan. Die dag 's avonds naar het culturele centrum van Geleen. Er zouden een paar bandjes spelen. Wij de zaal in stond geen hond. Dus wij aan de bar gaan zitten zuipen in de zaal ernaast. Hoorden we plots Answering machine van The Replacements. Leuke coverband dachten we en gingen kijken. 20 man in de zaal. wij met ons pilsje achterin de zaal tegen de muur gaan zitten kijken in afwachting van de volgende cover. Speelden ze weer een nummer van The Replacements.
Zegt een vriend hij lijkt nog op Paul Westerberg ook. Andere vriend 'Weet je wat het is Paul Westerberg zelf.'
Stonden we plots naar één van onze favoriete bands te kijken zonder dat we het eerst in de gaten hadden.
Voor ons werd het een legendarisch optreden. Ze waren op een gegeven mopment dronken en hadden schijt aan het publiek dat er niet was. De drummer ging zingen Westerberg ging drummen en er werden nummers gespeeld zoals YMCA. Hilarisch geweldig optreden. Met de bassist later nog aan de bar gehangen. Nou ja hij bestelde een paar builen chips en wilde een chips fight houden. Die avond was leuker dan heel pinkpop de dag erna.
En om te zorgen dat hij het zeker niet vergeet post Tong elke 3 maanden dit verhaal ergens op Fok!quote:Op donderdag 6 mei 2010 09:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]dat lijken mij avonden die je nooit vergeet
quote:Op vrijdag 26 juli 2013 15:23 schreef Iwanius het volgende:
Nou, waar beginnen we:
Met de ouders begin jaren 70 in Las Vegas zijn en meegesleurd worden naar de International Hotel waar Elvis in de zomer optrad. Kortom "The King"als jong aapje al meemaken.![]()
Later in de jaren 80 The Stones,Kiss,Stevie Wonder,Neil Diamond, Lionel Ritchie o.a.allemaal live gezien! Nee, live concert gebeuren was i.v.g nu een echte happening waar je naar uitkeek en waar dingen spontaan gebeurde en.... de kaartjes nog een normale prijs hadden!
Thin White Rope, Screachin Weasle, Dinosaur Jr, Mudhoney, The Wipers, L7, Screaming Trees, Buffalo Tom, Supersuckers, Ten Feet Pole, Poison Idea, Butthole Surfers, Lemonheads, Big Black, Moving Targets..........Ik ben ze niet vergeten hoor.quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:42 schreef Kingstown het volgende:
Solo-concerten spraken me eigenlijk nog meer aan als festivals en ik was dan ook geregeld te vinden in Vera (Groningen) waas de meest obscure bands optraden die ondertussen allang in de vergetelheid zijn geraakt,
Shake hands.quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:46 schreef WeezerButler het volgende:
1e festival Pinkpop 1979 ; Police, Rush, Elvis Costello
1e keer Vredenburg 1982 Examenfestival voor de Simple Minds of Depeche Mode
1e keer Torhout/Werchter 1983 Peter Gabriel, U2
Ik was toen 19. Kan het mis hebben maar er speelden meer bands dacht ik. Als dat niet zo is was ik er voor de Simple Minds.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:12 schreef WeezerButler het volgende:
[..]
Goed bezig tong
Maaruh, jij bij Depeche Mode ??
Ben ik ook geweest met een groepje. Steels Pulse schiet me ook tebinnen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:21 schreef Kingstown het volgende:
Nu ik Utrecht voorbij zie komen, schiet het No Nukes festival me weer te binnen met een meesterlijk optreden van Bad Manners.
The Stranglers, The Beat, Ideal, The Sound....leuk ja!quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben ik ook geweest met een groepje. Steels Pulse schiet me ook tebinnen.
The Sound met Missiles was daar wel op z'n plaats. Deden in Engeland niks. Ging Adrian Borland in Haarlem wonen. Fisher Z scoorde ook nul in Engeland.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:26 schreef Kingstown het volgende:
[..]
The Stranglers, The Beat, Ideal, The Sound....leuk ja!
quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
The Sound met Missiles was daar wel op z'n plaats. Deden in Engeland niks. Ging Adrian Borland in Haarlem wonen. Fisher Z scoorde ook nul in Engeland.
Het was niet het einde met "The Wall" Het was het gehele album "The Wall" integraal gespeeld bij de Berlijnse muur.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:37 schreef Iwanius het volgende:
Ik ben er niet in persoon bij geweest maar is er iemand hier die dat grootste Pink Floyd concert dat ook toen op Veronica werd uitgezonden live heeft meegemaakt? Ik weet ook niet meer waar dat werd gehouden maar het was een gigantisch event waar vooral het einde met "The Wall"het finale klapstuk was en bijna iedereen na afloop iets had van: "wow...wat hebben we hier meegemaakt!"
Zo indrukwekkend als spektakelstuk was het.
Zeg ik.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:43 schreef Iwanius het volgende:
Ah kijk. Dat concert was het!
[ afbeelding ]
Mijn vader was daarbij.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 14:43 schreef Iwanius het volgende:
Ah kijk. Dat concert was het!
[ afbeelding ]
Eind jaren 80 toch ?quote:
Geweldig.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 16:49 schreef Darkestrah het volgende:
[..]
Ja, Klein Orkest als voorprogramma.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |