Wat ben jij toch ook een irritante kut trollquote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:38 schreef RemcoDelft het volgende:
"Ready" staat voor "halve kwaliteit". Maar omdat mensen het dan niet kopen, hebben ze er "ready" van gemaakt, zodat de naam doet vermoeden dat-ie ervoor geschikt is.
Meer valt er niet over te zeggen, het is een verkoop truc dat ready en full.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Bedankt voor je gefundamenteerde uitleg
De rest: bedankt!
Jij hebt in de slaapkamer een 40" HD-ready?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:56 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Meer valt er niet over te zeggen, het is een verkoop truc dat ready en full.
Ik heb in de woonkamer een full hd en in d slaapkamer een hd ready en je ziet totaal geen verschil.
Het zogenaamde verschil wat de verkopers en fabrikanten beweren zie je dus niet.
Misschien omdat die HD ready een stuk kleiner is? Het verschil in resolutie (want dat is het gewoon) zie je zeker wel.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:56 schreef HugoBaas het volgende:
Ik heb in de woonkamer een full hd en in d slaapkamer een hd ready en je ziet totaal geen verschil.
En op mijn Xbox 360, en op mijn mediaspeler...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:58 schreef Haay1971 het volgende:
Alleen op BluRay (en voorheen ook HD-DVD) krijg je wel full-HD (1080p) signaal.
Toch wel mooi he, dat alle ogen van alle mensen hetzelfde zijn en dat iedereen even goed kan zien!quote:Oftewel, als je bijvoorbeeld op 4 meter afstand naar een 37 inch scherm kijkt, dan hebben je ogen niet voldoende oplossend vermogen om het verschil tussen 720 beeldlijnen (HD-ready) en 1080 beeldlijnen (Full-HD) te zien. Pas op iets van onder de 2 meter afstand ofzo kun je het verschil zien. Bij kleinere schermen (bv. 32 inch) moet je dan al op 1 meter afstand van het scherm zitten wil je het verschil nog kunnen zien.
Altijd grappig, dat praatje van mensen die voor zichzelf moeten verantwoorden waarom ze zo dom zijn geweest om een HD-ready te kopenquote:Oftewel, Full-HD is een leuke verkooptruc maar in de praktijk lang niet zo belangrijk. Natuurlijk, bij een 50 inch of grotere TV wordt het wel relevant (vooropgesteld dat je dan ook BluRay als invoer-signaal gebruikt), maar bij kleinere TV's en op gebruikelijke kijkafstand is het verschil tussen HD-ready en full-HD niet zichtbaar.
Nou ik ben ook zo een maar klaag er niet over. Ik ben geen visueelfiel. Wilde gewoon een grotere tv.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:05 schreef Bart het volgende:
[..]
[..]
[..]
Altijd grappig, dat praatje van mensen die voor zichzelf moeten verantwoorden waarom ze zo dom zijn geweest om een HD-ready te kopen.
Als jij geen HD abbonnement hebt ga je 't niet in HD zien hequote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:26 schreef Berend. het volgende:
Maar euhm. Gister kwam er bijvoorbeeld bij een film. "Deze film is ook beschikbaar in HD". Ik heb een LED Full HD 32inch tv. Maar kijk ik dan automatisch HD, of moet ik nog zo'n kastje kopen? Heb wel digitale TV.
Dank!
En dat heb je getest met tv-kijken ? Of met een dvd ?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:56 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Meer valt er niet over te zeggen, het is een verkoop truc dat ready en full.
Het zogenaamde verschil wat de verkopers en fabrikanten beweren zie je dus niet.
Je noemt mij dom omdat ik een HD-Ready TV heb terwijl je twee regels ervoor zegt dat een Xbox 1080p aan kanquote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:05 schreef Bart het volgende:
[..]
En op mijn Xbox 360, en op mijn mediaspeler...
[..]
Toch wel mooi he, dat alle ogen van alle mensen hetzelfde zijn en dat iedereen even goed kan zien!
[..]
Altijd grappig, dat praatje van mensen die voor zichzelf moeten verantwoorden waarom ze zo dom zijn geweest om een HD-ready te kopen.
Deze 4 spellen zijn de enigen die ik weet die native 1080p doen.quote:Fifa Street 3 = 1920x1080 (4xAA)
NBA Street Home court (demo) = 1920x1080 (4xAA)
Sacred 2: Fallen Angel = 1920x1080 (no AA)
Virtua Tennis 3 = 1920x1080 (2xAA)
En nog wat PSN rotzooiquote:Cars Mater-National = 1280x720 (QAA), 1920x1080 (QAA)
Fifa Street 3 = 1920x1080 (no AA)
Full Auto 2 (demo) = 1920x1080 (4x AA)
GT5 Prologue (demo) = 1080p mode is 1280x1080 (2xAA) in-game while the garage/pit/showrooms are 1920x1080 with no AA. 720p mode is 1280x720 (4xAA)
Marvel: Ultimate Alliance = 1280x720 & 1920x1080 (no AA)
MLB09: The Show = 1280x720 (2xAA) or 1920x1080 (no AA)
NBA07 (demo) = 1920x1080 (no AA)
NBA08 (demo) = 1920x1080 (no AA)
NBA Street Home court (screenshot) = 1920x1080 (no AA
Ridge Racer 7 (demo) = 1920x1080 (no AA)
Sacred 2: Fallen Angel = 1280x720 when sub-HD output selected, 1920x1080 for any HD output (no AA)
Virtua Tennis 3 = 1920x1080 (2x AA)
World Series Of Poker 2008 = 1920x1080 (2xAA)
Euh ja, mijn Xbox gooit gewoon 1080p-signaal naar mijn tv. Kan je wel ff een foto'tje laten zien vanavond waarop de tv het inputsignaal laat zien hoorquote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:50 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Je noemt mij dom omdat ik een HD-Ready TV heb terwijl je twee regels ervoor zegt dat een Xbox 1080p aan kan
Fail.
Oh prima hoor, maakt mij ook niet uit, als jij happy bent met een hd-ready, dan ben ik happy voor jouquote:Op dinsdag 4 mei 2010 13:23 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nou ik ben ook zo een maar klaag er niet over. Ik ben geen visueelfiel. Wilde gewoon een grotere tv.
Is niet nodig:quote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:30 schreef Bart het volgende:
[..]
Euh ja, mijn Xbox gooit gewoon 1080p-signaal naar mijn tv. Kan je wel ff een foto'tje laten zien vanavond waarop de tv het inputsignaal laat zien hoor
Dus ja, ik noem je dom.
En mensen die fail zeggen terwijl ze zelf hard failen, die zijn nog veel dommer
quote:
Klopt, Xbox 360-spellen worden meestal in 720p gerenderd en vervolgens geupscaled naar 1080p. Belangrijk punt is echter wel dat de 360 daar een dedicated upscalingchip voor heeft, die met behoorlijk goede kwaliteit upscalet, veel beter dan je tv dat zou doen. Je kan het dus wel degelijk gewoon 1080p noemen.quote:Zelf even een fotootje gemaakt.
In games staat hetzelfde, en in de settings heb ik 1080p als standaard ingesteld. Als ik 720p in de settings zet, komt rechtsbovenin mijn scherm ook 720p te staan.
maar het is natuurlijk wel zo dat 99% van de games gewoon upscaled van 720p naar 1080p zijn.
//edit
Op de PS3 geeft ie specifiek 1080p weer in de menu's, terwijl ik met de x360 dus 1920*1080 60Hz krijg. even zien wat er anders moet in de X360.
Lijkt mij dat het af hangt van de TV. Feit blijft dat de Xbox360 op 4 (!) spellen na, gewoon 720P uitspuugt, wat geupscaled wordt. Dus het zal er heus niet zoveel mooier uitzien op een Full-HD TV. Oh en daarnaast was mijn TV gewoon lekker goedkoopquote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:50 schreef Bart het volgende:
[..]
![]()
[..]
Klopt, Xbox 360-spellen worden meestal in 720p gerenderd en vervolgens geupscaled naar 1080p. Belangrijk punt is echter wel dat de 360 daar een dedicated upscalingchip voor heeft, die met behoorlijk goede kwaliteit upscalet, veel beter dan je tv dat zou doen. Je kan het dus wel degelijk gewoon 1080p noemen.
Ligt wat genuanceerder denk ik?quote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:32 schreef Bart het volgende:
[..]
Oh prima hoor, maakt mij ook niet uit, als jij happy bent met een hd-ready, dan ben ik happy voor jou
Alleen moeten mensen niet gaan zeggen dat er geen verschil is omdat je ogen dat niet aankunnen ofzo
Nou, probeer het eens uit zou ik zeggen. Het verschil is echt wel duidelijkquote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:54 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Lijkt mij dat het af hangt van de TV. Feit blijft dat de Xbox360 op 4 (!) spellen na, gewoon 720P uitspuugt, wat geupscaled wordt. Dus het zal er heus niet zoveel mooier uitzien op een Full-HD TV.
Die van mij ookquote:Oh en daarnaast was mijn TV gewoon lekker goedkoop
Agreed. Het verschil tussen gewoon 720 draaien of 720p upscaled is er daadwerkelijk. Het lijkt allemaal net een stukje gladder en mooier.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:03 schreef Bart het volgende:
[..]
Nou, probeer het eens uit zou ik zeggen. Het verschil is echt wel duidelijk.
[..]
Die van mij ook.
het verschil tussen 60 hertz of 70-75 was gewoon wel of geen koppijn...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 14:58 schreef Keltie het volgende:
[..]
Ligt wat genuanceerder denk ik?
Ik zie zelf het verschil ook niet (heb boven een 40" Full HD en in de woonkamer een 32" (ofzo) HD ready), maar ook in winkels en dergelijke zie ik niet echt het verschil tussen Full HD en HD Ready (bij vergelijkbare oppervlakten).
Maar goed, zo had je ook mensen die perse hun CRT monitor op 75? Hertz moesten zetten omdat anders het beeld knipperd ofzo
Mensen die erop geilen zien het verschil, mensen die er niet op geilen niet.
Maar het verschil tussen 720p upscaled en echt 1080p renderen en outputten is een flink stuk groter.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:06 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Agreed. Het verschil tussen gewoon 720 draaien of 720p upscaled is er daadwerkelijk. Het lijkt allemaal net een stukje gladder en mooier.
Ik heb geen 2 TV's.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:03 schreef Bart het volgende:
[..]
Nou, probeer het eens uit zou ik zeggen. Het verschil is echt wel duidelijk.
[..]
Die van mij ook.
Zo kan je het uitrekken van beelden ook beschrijvenquote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:06 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Agreed. Het verschil tussen gewoon 720 draaien of 720p upscaled is er daadwerkelijk. Het lijkt allemaal net een stukje gladder en mooier.
Nooit geen last mee gehadquote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:06 schreef mschol het volgende:
[..]
het verschil tussen 60 hertz of 70-75 was gewoon wel of geen koppijn...
Ik zie het niet. Zo zie ik wel verschil tussen LED of LCD.quote:ik geil niet op mooie plaatjes.. maar zie wel verschil tussen een 720p en 1080p bron.. ware het niet dat het verschil wel minimaal is (voornamelijk merkbaar in scherpte van het beeld en randen in de film enzo)
Dat klopt, maar zeggen dat er geen verschil is tussen 720p en 720p upscaled gaat me te ver.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:10 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Maar het verschil tussen 720p upscaled en echt 1080p renderen en outputten is een flink stuk groter.
Klopt, met name op school vroegerquote:En 60HZ op een CRT monitor knippert inderdaad en is bagger, met name omdat je zo dicht op je monitor zit.
quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:11 schreef Keltie het volgende:
[..]
Nooit geen last mee gehad
[..]
Ik zie het niet. Zo zie ik wel verschil tussen LED of LCD.
Maar zo heb ik ook nooit mensen begrepen die tot in de extremen over framerates gaan ouwehoeren.
Tsja kan.quote:
Nou, vet stoer.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:20 schreef Dibble het volgende:
Ik heb gewoon deze thuis, paupers.
[ afbeelding ]
Nee, zo'n Samsung LED tv.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:14 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
![]()
De "LED-tv's" die je in de winkel ziet zijn doodnormale LCD-tv's met LED-achtergrondverlichting ipv CCFL's.
Verder is er geen enkel verschil zichtbaar![]()
En echte OLED-tv's heb ik nog maar 1 van gezien. Daar is idd een groot verschil in kijkhoek, maar 11" was 1500euro ofzo..
Natuurlijk. daarnaast heb ik er ook nog een dansje voor gedaan en met m'n anus over beide afstandsbediening gewreven. Niet erin gestopt want dat zou raar en smerig zijn.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 15:53 schreef _Led_ het volgende:
tadaa, er zitten verschillen tussen alle tv's van verschillende merken/types
Ik ga er vanuit dat je bij van beide tv's even alle display-instellingen in alle menu's hebt vergeleken om te voorkomen dat bij de een er wel pixelprocessing plaatsvond en bij de ander niet, en dat de brightness/contrast/hue settings etcetera overeenkwamen ?
Als iets verkocht word door Samsung als LED tv, noem ik het een LED tv.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:06 schreef _Led_ het volgende:
Je 'maat' heeft dus waarschijnlijk gewoon een tv met betere LCD-panelen erin.
Bullshit. LED zit er alleen maar in om 'cool' te zijn, en het vreet minder stroom.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 16:08 schreef Keltie het volgende:
[..]
Als iets verkocht word door Samsung als LED tv, noem ik het een LED tv.
EDIT:
Daarnaast zou dat kunnen, maar toch brengt de LED verlichting of hoe je het wil noemen iets extra's met zich mee qua kleurweergave.
Led rules, niet zeiken... Ik wil de eerste LCD wel eens zien met een contrast van 4.000.000 staat tot 1...quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:00 schreef Glijdt_licht het volgende:
[..]
Bullshit. LED zit er alleen maar in om 'cool' te zijn, en het vreet minder stroom.
In mijn laptop heb ik ook LED-verlichting, maar dat ding kan lang niet tegen mijn 22" paneel hier op het bureau op. Mogelijk dat de LED-verlichting alleen iets witter is.
Ik wil de eerste LED-TV ook wel zien die dat haalt.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:13 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Led rules, niet zeiken... Ik wil de eerste LCD wel eens zien met een contrast van 4.000.000 staat tot 1...
Die getalletjes zeggen niets, dat zijn dynamische contrastwaarden, en geen statische contrastratio's, terwijl alleen dat laatste echt iets zegt over hoe het paneel presteert. Verder is het zo dat veel mensen een LED TV willen, zonder dat ze weten wat dat precies inhoudt en zonder dat ze weten dat er minstens drie verschillende LED technieken zijn, waarvan de vaak gebruikte Edge LED de goedkoopste is, maar ook de slechtste. Ook is het zo dat LED backlight niet persé een betere kleurweergave levert dan CCFL backlight, eerder slechter. Alleen met de (heel dure) RGB LED techniek is ook een betere kleurweergave mogelijk. Als je Frans leest en er echt het fijne van wil weten kan ik je aanraden om het artikel LCD et LED, entre mythe et réalité eens goed te bestuderen.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 17:13 schreef RudyCarell het volgende:
[..]
Led rules, niet zeiken... Ik wil de eerste LCD wel eens zien met een contrast van 4.000.000 staat tot 1...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |