abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 29 juli 2010 @ 21:59:56 #76
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_84644722
Tas vol DSB-geheimen vergeten in taxi

Fout Wellink was dus weer aan het liegen :r
  zaterdag 21 augustus 2010 @ 10:11:34 #77
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_85537778
Op 1 september komt als het goed is het boek van Dirk Scheringa uit. Mijn bewogen leven. *O* Ben heel erg benieuwd wat zijn kant van het verhaal is :P
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_85547168
Ik wacht nog steeds geduldig op alle bewijzen dat Dirk zo'n slechterik is..
pi_86318944
quote:
Op zaterdag 21 augustus 2010 17:28 schreef Tha_Duck het volgende:
Ik wacht nog steeds geduldig op alle bewijzen dat Dirk zo'n slechterik is..
Die gaan niet komen. Het wordt meer en meer duidelijk dat de DNB en de PvdA wat te loslippig zijn geweest en daardoor alle ellende hebben veroorzaakt.
  zondag 26 september 2010 @ 14:09:35 #80
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86859075
#dsb in tijdschrift Bank&Effectenbedrijf september 2010 staat goed en genuanceerd verhaal over ondergang DSB: voor critici DSB: lezen!

Aldus Peter Verhaar op Twitter

Lang leve koopzondag :P Zo even de stad in :)
  zondag 26 september 2010 @ 14:13:40 #81
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_86859190
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:09 schreef Maraca het volgende:...Lang leve koopzondag :P Zo even de stad in :)
^O^ en vervolgens onder scanner en hier plaatsen *O*
  zondag 26 september 2010 @ 14:29:55 #82
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86859748
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:13 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

^O^ en vervolgens onder scanner en hier plaatsen *O*
:D

Wat ben je toch ook een econoompje hé :P
  zondag 26 september 2010 @ 14:54:20 #83
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86860521
"Dat blad verkopen wij niet"

Nee, maar wel 100 equivalenten van de privé

edit: blad kost ¤ 15,00 per los nummer :X

edit 2:
stom, stom tijdschrift Bank&effectenbedrijf geeft voor abonnee's artikelen niet online, moet je scannen en doorzenden!!!!

Aldus Peter Verhaar..

Komt ie nu mee :'(

[ Bericht 45% gewijzigd door Maraca op 26-09-2010 15:05:59 ]
  zondag 26 september 2010 @ 16:00:14 #84
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_86862946
Stond je echt bij de Bruna? Gekkie.

Maar goed, wie regelt even een scan van dat artikel? Of zitten hier alleen maar n00bs...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zondag 26 september 2010 @ 16:03:42 #85
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86863067
quote:
Op zondag 26 september 2010 16:00 schreef eleusis het volgende:
Stond je echt bij de Bruna? Gekkie.

Maar goed, wie regelt even een scan van dat artikel? Of zitten hier alleen maar n00bs...
Nee, andere boekhandel :@
pi_86863165
ik heb project homerus gelezen. en de conclusie is , dsb bank moest failliet van de grootbanken omdat ze een deal met de klanten wilden sluiten, en vervolgens zouden de grootbanken dan die deal moeten overnemen en aangezien ze veel groter zijn zouden ze dan zelf failliet gaan

en als dirk in 2005 de bank aan citigroup had verkocht had ie 500 miljoen in zijn zak gestoken, nu heefd ie er niets aan over gehouden

als er iemand schuldig is dan is het lakeman

dsb had alles op orde, woekerpraktijken ( die overigens toendertijd legaal waren ) kwamen niet meer voor

de zogenaamde gedupeerde hypotheekklanten van dsb die zijn niets opgeschoten met het failliesement, ze moeten ook nu gewoon blijven betalen

de gedupeerden zijn: de +100.000 en de achtergestelde spaarders, en het personeel
  zondag 26 september 2010 @ 16:32:11 #87
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_86864229
Tja, het is maar de vraag in hoeverre je een conclusie kan/mag trekken op basis van Project Homerus. Wat je schrijft is inderdaad de conclusie van het boek, maar het boek is niet geschreven door een onafhankelijk persoon. Beter nog: in het boek staat geeneens een bronnenlijst en er staan dingen in waarvan ik vind dat het vreemd is geschreven. Neem nu bijvoorbeeld bladzijde 91. Daar zegt ze dat slechts 8 miljoen moest worden afgeschreven wat 0,1% was van de gemiddelde omvang van de portefeuille. Dan zegt ze dat ABN wel 242 miljoen had moeten afschrijven. Maar daar noemt ze geen percentage van de gemiddelde omvang van de portefeuille. Dat vind ik zo vreemd.. het kan best zijn dat het inderdaad een hoger percentage is, maar zet dat er dan ook bij! Dat maakt het voor mij al een stuk subjectiever, dan het misschien is.Misschien dat ik mij erger aan dat soort dingen doordat ik accountancy gestudeerd heb, maar toch :P Weet zeker dat mijn docent me afgemaakt had als ik dit had geschreven :')

Ook leuk dat er in het boek ook een passage staat dat me direct aan Enron deed denken :+ (bladzijde 43) en vind het verhaal rondom Frank de Grave ook maar vreemd (vanaf bladzijde 95)
pi_86921164
Arjan1212 heeft wel gelijk. De bekendmaking van de oplossing voor klanten zou in Nova plaats vinden. uiteindelijk is dat allemaal teruggefloten. Omdat die oplossing mogenlijk een jurisprudentie zou zijn voor klanten van andere banken.
Iets waardoor het geheel nederlandse banksysteem onderuit had kunnen gaan. Oftewel DSB moest kapot. Daarmee zouden er volgens DNB minder slachtoffers zijn dan wanneer de regeling er zou zijn gekomen.
Maar dat is wat ik denk
  zaterdag 9 oktober 2010 @ 20:10:55 #89
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_87364108
Aangifte tegen DNB van @dirkscheringa ligt trouwens klaar. Binnenkort meer daarover.

Kirsten Verdel (locuta) op Twitter

http://twitter.com/locuta/status/26864739959
  zondag 10 oktober 2010 @ 01:55:34 #90
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_87374156
Ben vandaag eindelijk eens begonnen in het boek van Kirsten. :9
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_87377726
quote:
Op zondag 26 september 2010 16:06 schreef arjan1212 het volgende:

als er iemand schuldig is dan is het lakeman

Sure.... :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_87377822
quote:
Op zondag 26 september 2010 16:06 schreef arjan1212 het volgende:

de gedupeerden zijn: de +100.000 en de achtergestelde spaarders, en het personeel
Personeel? Leden van een criminele organisatie imo. Achtergestelde spaarders moeten de kleine lettertjes lezen, net als leentokkies die zaken deden bij de bank van ome Dirk
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:04:51 #93
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_87675789
Kirsten Verdel is vanavond in P&W om te praten over DSB.
pi_87675926
quote:
Op maandag 18 oktober 2010 16:04 schreef Maraca het volgende:
Kirsten Verdel is vanavond in P&W om te praten over DSB.
Interessant! Bedankt.:)
  maandag 18 oktober 2010 @ 16:13:18 #95
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_87676116
Dinsdag is het een jaar geleden dat DSB omviel

Van de duizend medewerkers die zich na het faillissement van de bank meldden voor een WW-uitkering, is inmiddels ruim 90 procent weer aan de slag. Dat blijkt uit gegevens van UWV Werkbedrijf dat vorig jaar een speciaal mobiliteitscentrum inrichtte om het massaontslag op te vangen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)er-aan-de-slag.dhtml

Is dat de reden van haar komst :? Of is het de aangifte tegen DNB :?
  maandag 18 oktober 2010 @ 17:56:26 #96
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_87680581
Ze blikt een jaar na het faillissement terug en kijkt vooruit.

http://pauwenwitteman.var(...)513dbce068140f82aea5
  maandag 18 oktober 2010 @ 23:06:05 #97
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_87695685
Volgens Witteman slaat Dirk terug :D

[ Bericht 58% gewijzigd door ikweethetookniet op 19-10-2010 00:28:40 ]
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 00:28:09 #98
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_87698997
Volgens Kirsten Verdel kan je de complete aangifte vanaf 01.00 uur downloaden vanaf
http://www.dirkscheringa.nl/ ;)
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:06:20 #99
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_87712076
Niet de Volkskrant, maar DNB gaf DSB genadeklap

Niet de Volkskrant, maar De Nederlandsche Bank heeft DSB vorig jaar het laatste zetje gegeven. DNB nam het besluit om voor een tweede keer surseance aan te vragen, uren voordat de Volkskrant een nieuwe bankrun op DSB veroorzaakte.

Middelpunt
Dit blijkt uit documenten van het ministerie van Financiën die RTL Nieuws heeft opgevraagd. Een kleine reconstructie: de bank van Dirk Scheringa staat in het najaar van 2009 in het middelpunt van de belangstelling. Klachten van hypotheekklanten worden breed uitgemeten in consumentenprogramma's 'en actualiteitenrubrieken.

Lakeman
Op 1 oktober roept belangenbehartiger Pieter Lakeman spaarders van DSB op hun geld weg te halen. In de week die volgt, verdwijnt 600 miljoen euro van de rekeningen van de spaarders. Dat zet DNB aan tot een reeks van maatregelen.

Noodregeling
Als die niet werken, vraagt DNB op zondagavond 11 oktober de noodregeling aan, een soort uitstel van betaling. Maar de rechter wijst die aanvraag om 1 uur 's nachts af. Nog geen anderhalf uur daarna mailt een ambtenaar van het ministerie van Financiën aan een collega bij Algemene Zaken:

"Hoor net dat tweede tranche wordt onthouden, dus wordt scenario van morgen nieuwe aanvraag."

Noodkrediet
DNB weigert DSB het tweede deel van een eerder toegezegd noodkrediet, waardoor DSB nog minder lucht krijgt dan het al had. De enige optie is dat de rechter daardoor alsnog overtuigd kan worden van de noodzaak DSB onder curatele te plaatsen.

Volkskrant
Het mailtje wordt om vijf over half drie 's nachts verstuurd, dik 2,5 uur voordat de Volkskrant op de mat ploft. Het artikel in de Volkskrant is dan ook niet de reden voor de tweede aanvraag van de noodregeling.

Betoog
De advocaten van De Nederlandsche Bank die maandagochtend voor de rechtbank betogen, zeggen dat het artikel juist wel de reden is voor de aanvraag. De rechter gaat in die argumentatie mee, want het artikel zorgt inderdaad voor een nieuwe run op de spaartegoeden. Daarmee is de noodregeling onontkoombaar.

Speculatie
Het optreden van DNB voedt de speculaties dat de centrale bank het DSB indertijd bewust niet makkelijk heeft gemaakt. Het oud-bestuur van DSB heeft DNB er zelfs van beschuldigd zelf de grootste bankrun te hebben veroorzaakt, door de waarde van onderpanden van DSB met 800 miljoen euro te verminderen.

DSB had zo in één keer veel minder geld in kas om uit te keren aan spaarders die hun geld terug wilden en de reden om het onderpand lager te waarderen, is tot dusver nooit gegeven.

Patstelling
DNB zegt dat ze door haar geheimhoudingsplicht niets over de afwaardering mag zeggen. Daardoor ontstaat een patstelling: het woord van de één tegen het zwijgen van de ander. De enige mogelijkheid om dit te doorbreken, is een parlementaire enquete, omdat de geheimhoudingsplicht dan vervalt en iedereen de waarheid moet spreken. De animo voor zo´n enquete onder kamerleden is echter niet meer zo groot.

Reactie DNB
In een reactie laat De Nederlandsche Bank 'geen commentaar te geven op mailtjes van anderen'. Waar het de reden betreft van het inhouden van de tweede tranche van het noodkrediet verwijst DNB naar het rapport van de commissie DSB Bank. Uit dat rapport valt af te leiden dat DNB de vrijheid heeft om noodkredieten te verstrekken aan banken die levensvatbaar zijn.

Niet levensvatbaar
DSB Bank was dit volgens DNB niet; zeker niet nadat een reddingspoging met behulp van de grootbanken was mislukt. Daarom wilde de centrale bank het noodkrediet niet verder verstrekken en vroeg het voor de tweede keer de noodregeling aan.
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:49:02 #100
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_87714120
Aangifte tegen DNB

Het is vandaag exact een jaar geleden dat DSB Bank failliet werd verklaard. Vandaag heb ik aangifte gedaan tegen De Nederlandsche Bank N.V. Een kopie van de aangifte (inclusief begeleidende brief) kunt u hier downloaden

http://www.dirkscheringa.nl/aangifte

De aangifte is ingediend omdat DNB de op haar rustende geheimhoudingsplicht heeft geschonden. Daardoor heeft het kunnen gebeuren dat gelekt is en wereldkundig werd dat DNB de noodregeling voor DSB Bank had aangevraagd. Deze noodregeling was door de rechtbank afgewezen, maar werd als gevolg van de bankrun die ontstond na het lekincident, alsnog toegewezen.

Ongeveer 4000 mensen met meer dan 100.000 euro op hun DSB-rekening en zo'n 3700 mensen met een achtergesteld deposito zijn hun geld kwijt. Mijn doel is er voor te zorgen dat zij hun geld terug krijgen. De onderste steen moet dan ook boven wat betreft het lekincident.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')