abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 mei 2010 @ 19:39:14 #126
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81309893
Gewassen en gedroogd, lekker soepel en zacht. En zo mooi dun . En ik vind de kleur toch juist wel mooi zo, zomers . Webkim, ik ben blij!

[ Bericht 6% gewijzigd door Groofsken op 11-05-2010 20:09:40 ]
pi_81310195
Hij staat jullie goed Groofsken!!
  dinsdag 11 mei 2010 @ 20:00:10 #128
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81310675
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 19:39 schreef Groofsken het volgende:
Gewassen en gedroogd, lekker soep en zacht. En zo mooi dun . En ik vind de kleur toch juist wel mooi zo, zomers . Webkim, ik ben blij!

[ afbeelding ]
Groof
Had jij hem nu in de droger gedaan?

Als ik de doek zou verven, blijft hij dan afgeven?
  dinsdag 11 mei 2010 @ 20:07:52 #129
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_81310957
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 20:00 schreef Asyniur het volgende:

[..]

Groof
Had jij hem nu in de droger gedaan?

Als ik de doek zou verven, blijft hij dan afgeven?
Ik weet niks van verven. En ja, ik heb hem een uurtje in de droger gedaan (wel elk kwartier eruit gehaald en even omgeknoopd om te kijken of hij nog paste ), en toen was ie droog. Hij is volgens mij nauwelijks gekrompen. En lekker soepel en zacht nu .
  dinsdag 11 mei 2010 @ 20:19:35 #130
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81311472
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 20:07 schreef Groofsken het volgende:

[..]

Ik weet niks van verven. En ja, ik heb hem een uurtje in de droger gedaan (wel elk kwartier eruit gehaald en even omgeknoopd om te kijken of hij nog paste ), en toen was ie droog. Hij is volgens mij nauwelijks gekrompen. En lekker soepel en zacht nu .

Oke, dat ga ik onthouden...

Die verfvraag was meer in het algemeen
Voor de dye-hards onder ons
pi_81312497
Dylonverf wel en die verkleurd ook in de zon, maar Procion niet geloof ik.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_81313153
Ik kon het niet laten en heb een buidelsling gekocht

Deze

[ Bericht 32% gewijzigd door Orea op 11-05-2010 21:02:26 ]
pi_81313498
Leuk, een buidelsling! Ik vind 'm erg handig voor zomaar ff in de bouwmarkt of zo. Ja, wij maken ook wel eens een uitje. Voor langere stukken gaat ie toch wat trekken op m'n schouder.
Maar dat kan ook komen omdat ik 'm net een maatje te groot heb gekocht. Heb 'm al flink heet gewassen en in de droger gedaan, maar daarvan kromp ie niet genoeg.

Ik bewaar 'm maar voor als Lente wat groter is.

Welke heb je gekocht, Orea?
pi_81313586
Ik heb hem al aangepast! Maar die met de vlinders! Zat qua maat zoals zij het aangeven precies op 62 cm, dat is daar begin M maar heb hem toch in S gekocht... juist om wat jij zegt

S&T heeft ze nu in de aanbieding! Voor ff snel lijkt ie me ook super handig! Heb inmiddels ook mijn Mr Mirko ringsling en al mijn andere doeken dus voor alles wel iets
pi_81313738
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 20:54 schreef Orea het volgende:
Ik kon het niet laten en heb een buidelsling gekocht

Deze

[ afbeelding ]

ik ook, ik ook!
Dankzij Orea
En ik heb deze:

pi_81313739
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 21:03 schreef Orea het volgende:
Ik heb hem al aangepast! Maar die met de vlinders! Zat qua maat zoals zij het aangeven precies op 62 cm, dat is daar begin M maar heb hem toch in S gekocht... juist om wat jij zegt

S&T heeft ze nu in de aanbieding! Voor ff snel lijkt ie me ook super handig! Heb inmiddels ook mijn Mr Mirko ringsling en al mijn andere doeken door voor alles wel iets
Leuk! Ik zat idd ook precies óp de M-maat. Had dus achteraf beter een S-je kunnen nemen. Dom. Maar ik merk wel dat ie strakker gaat zitten naarmate ze groter wordt. Dus ooit past ie precies!
pi_81313888
Volgens mij had jij al eens zoiets gepost inderdaad Sserpente vandaar ook dat ik dacht dat ik beter die S kon bestellen

Son
pi_81314057
Ben dr helemaal blij mee haha
pi_81314243
Gefeliciteerd dames, met alle nieuwe doeken!

En Tex, tjemig wat een stapel!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  woensdag 12 mei 2010 @ 08:39:36 #140
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81328029
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 20:40 schreef Twinkly het volgende:
Dylonverf wel en die verkleurd ook in de zon, maar Procion niet geloof ik.
En dat van Dharma uit jouw link? (of is dat Procion?)
Ik ben echt een n00b wat verven betreft en het is ook een eenmalig iets...
Want ik begrijp dat je ook zout nodig hebt en bij dat Dharma-spul ook nog een ander goedje?
  woensdag 12 mei 2010 @ 08:40:29 #141
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81328061
Orea!
Wel mooie buidelslings hoor!
  woensdag 12 mei 2010 @ 08:44:28 #142
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_81328153
Wat een moois komt er weer voorbij hier!

Die buidelslings ook! (Sonnetje, die is gewéldig!) Wat is het verschil (qua dragen bedoel ik) met een ringsling? Ik moet nog steeds iets hebben om mijn kleuter baby de trap mee op en af te zeulen
3!
pi_81328246
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 08:39 schreef Asyniur het volgende:

[..]

En dat van Dharma uit jouw link? (of is dat Procion?)
Ik ben echt een n00b wat verven betreft en het is ook een eenmalig iets...
Want ik begrijp dat je ook zout nodig hebt en bij dat Dharma-spul ook nog een ander goedje?
Volgens mij heb je bij allebei zout (ongejodeerd) en soda nodig, maar ik zal het weer eens opzoeken. Ik heb beide verfsoorten wel eens gebruikt.
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
  woensdag 12 mei 2010 @ 09:27:12 #144
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_81328995
Ik wil ook al een tijd lang zo'n buidelsling bestellen voor 'erbij'.
Maar ik twijfel zo erg tussen de maten.. ze zeggen dat je van je 'eigen' maat uit moet gaan zonder kind.
Maar het lijkt mij hoe groter het kind wordt hoe groter dat ding moet zijn?

Ze zijn trouwens echt al een tijd lang in de aanbieding, beter blijft dat nog even.
  woensdag 12 mei 2010 @ 10:52:48 #145
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_81331600
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 08:50 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Volgens mij heb je bij allebei zout (ongejodeerd) en soda nodig, maar ik zal het weer eens opzoeken. Ik heb beide verfsoorten wel eens gebruikt.
Ik had al bijna de verleiding niet kunnen weerstaan en turkooise gekocht van Dylon. Maar ik wilde even je antwoord afwachten... (en omdat je zei dat ie afgaf en verkleurd in de zon, heb ik hem ook maar laten staan).

Dus zout en soda? Kun je gewoon gebruiken wat je in huis hebt? (mits ongejodeerd?).
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:07:54 #146
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_81336895
Ik heb een doek met dylon geverfd en die geeft niet af, hoor.
Verbleken in het zonlicht weet ik niet, want hij heeft nog niet veel zonlicht gezien...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:12:53 #147
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_81337097
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 13:07 schreef Asyniur het volgende:
Hier zat ie ook bij de gewone post!
[ afbeelding ]

hij stinkt alleen, dus die gaat nu ook richting wasmachine. magtie in de droger?
och guttie, pluisje derbij

Misschien is batik wel wat voor je Veel kleurtjes door elkaar
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_81337478
Dat afgeven heb ik gelezen, maar zelf niet gemerkt. Het verkleuren helaas wel, maar hij heeft dan ook een hele tijd opgevouwen in een open kast gelegen toen ik zwanger was.

Hier staat hoe ik het gedaan heb met Procionverf, er was ook nog een website over maar die link doet het niet meer. Een bericht ervoor staat een link naar een andere website, maar die heb ik zelf nog niet bekeken. Ik heb zelf gewoon in de wasmachine geverfd en normaal ongejodeerd zout en soda gebruikt. Dat is hetzelfde als wat je speciaal voor het verven kunt kopen alleen een stuk goedkoper
De gebruiksaanwijzing voor Dylon staat op de verpakking, daarvan heb ik ook de wasmachineverf gebruikt. Het resultaat staat hier.
pi_81337651
Voor dylon heb je alleen zout nodig. Voor Procion heb je soda ash nodig. En wat ik begreep van verven met procion is dat je ook veel tijd moet hebben.
Hier staat een gebruiksaanwijzing voor procion.
Ik had ergens anders ook nog info zien staan over het verven van doeken maar ik kan het niet meer vinden. Volgens mij was het bij de buren.

Ik ben zelf niet zo'n fan van dylon, ik vind dat de kleuren vaak heel dof blijven.
Maar het geeft bij mijn weten niet af. Wel geeft hij nog een tijd af als je het geverfde item wast. Dus dan in de machine doen met gelijke kleuren of alleen.

De laatste keer dat ik geverfd heb kreeg ik de tip om met dylon in een pan of roestvrijstalen wasbak te verven en niet in de machine. Omdat ik aan het klagen was over de kleur zei mijn vriendin dat het op die ander manier beter was omdat er in een machine zoveel water overheen spoelt dat de kleur dof blijft.
Het resultaat vond ik ook veel mooier dan eerdere resultaten.
pi_81337837
Hee Twinkly, tegelijk!

Ik kan jammer genoeg je links niet zien. Ben nog steeds niet aangemeld daar. Ik begreep dat als je gewoon soda gebruikt je wel 2 of 3 keer zoveel soda moet gebruiken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')