Luie vent, je gaat maar lekker zelf lezen.quote:Op woensdag 9 juni 2010 23:50 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik heb geen zin om alles te gaan lezen.
Heeft iemand al opmerkingen gemaakt over de evt. chemische rotzooi die ze gaan dumpen in de olievlekken om het (zg.) schoontemaken? En wat vinden jullie daarvan, goede zaak of juist het as van het kwaad?
Ernstig hoor.quote:Op donderdag 10 juni 2010 11:23 schreef UncleScorp het volgende:
Voor de volledigheid van het topic hier nog enkele recente artikels ...
Duik mee in de Golf van Mexico en huiver ...
Het is zelfs bij wet verboden dat andere landen met efficiëntere technieken een probleem kunnen oplossen.quote:Op zondag 6 juni 2010 14:05 schreef Meike26 het volgende:
Dat lijkt me bullshit. Dat buitenstaanders zich niet met de ramp/onderwerp zelf mogen bemoeien...dat snap ik nog wel...maar BP heeft geen zeggenschap over de natuur !! Er valt nog genoeg te doen om de natuur te sparen/schade te beperken !
quote:‘VS bestrijden olie met verouderde technologie'
Belgische en Nederlandse baggeraars hebben technologie in huis om de olieramp in de Golf van Mexico te bestrijden. Maar de ‘Jones Act' verbiedt hen om in de VS te werken.
[..]
'De Amerikanen hebben een serieuze technologische achterstand, een gevolg van de Jones Act'
Die wet dateert van 1920 en is een onderdeel van de Merchant Marine Act. Ze bepaalt dat vrachtvervoer per schip tussen Amerikaanse havens uitsluitend mag met schepen die in de VS zijn gebouwd, die onder Amerikaanse vlag varen, eigendom zijn van Amerikanen en bemand zijn door Amerikaanse burgers of permanente residenten.
bron
BS Alert.....quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:34 schreef Resonancer het volgende:
James Fox ooggetuigenverslag , wat je niet hoor in de MSM.
Als mp3:
http://data.argusoog.org/radio/0000/jamesfox2010.mp3
Opvallend: mensen die foto's maken/filmen worden gearresteerd, opruimers die met de media spreken idem.
Wat andere bronnen die hetzelfde melden:quote:Op vrijdag 11 juni 2010 09:42 schreef Buschetta het volgende:
[..]
BS Alert.....
Die gozer verzint een of ander verhaal dat een 15 jarig joch die "erg oprecht" leek het een en ander aan hem vertelt ???? WTF ??!? Waar zijn de interviews met locals ? plaatselijke sheriff ? etc.
Ik zeg niet dat het niet kan maar bovenstaand verhaal is wel erg vaag.
Een vriend van me gaat vandaag zijn broer bellen die river pilot is in Orleans en die gaat me precies vertellen wat zijn eerste indrukken zijn. http://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=4&ved=0CC0QFjAD&url=http%3A%2F%2Fen.wikipedia.org%2Fwiki%2FMississippi_River_Pilot&ei=wOgRTLu5PJPu0wSsw4jxAg&usg=AFQjCNGNEoqr4QtT5b5qrY1GQuJ2LREhpg&sig2=ze15qPNcNx3NpmNHjW8Ldg
quote:When CBS tried to film a beach with heavy oil on the shore in South Pass, Louisiana, a boat of BP contractors, and two Coast Guard officers, told them to turn around, or be arrested.
http://www.huffingtonpost(...)cers-b_n_581779.html
quote:Contacts in Louisiana have given me numerous, unconfirmed reports of cameras and cell phones being confiscated, scientists with monitoring equipment being turned away, and local reporters blocked from access to public lands impacted by the oil spill. But today CBS News got it on video, along with a bone-chilling statement by a Coast Guard official:
"These are BP's rules. These are not our rules."
http://www.mnn.com/green-tech/research-innovations/blogs/coast-guard-and-bp-threaten-journalists-with-arrest-for-docume?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Lighterfootstep+%28Lighter+Footstep%29
quote:The spill workers staying at my motel later tell me they've been specifically instructed by BP not to talk to any media, but they're pissed because BP tried to tell them that the crude they were swimming around in to move an oil containment boom was red tide, dishwashing-liquid runoff, or mud.
http://motherjones.com/en(...)-bp-grand-isle-beach
quote:Vorige week hebben BP en de Amerikaanse overheid een pr-coup van formaat gepleegd: ze hebben de wereld doen geloven dat het plaatsen van een koepel over het olielek een ferme stap vooruit betekent. BP CEO Tony Hayward en Barack Obama, bij monde van kustwachtadmiraal Thad Allen, verklaarden dat "nu al de helft en straks het merendeel van de olie die weglekt opgevangen wordt". Dat blijkt, alweer, een leugen.
Mijn god hoe triest kan het! Wat een foute foute manier om belasting te ontduiken.quote:Er wordt inderdaad flink wat olie opgevangen, maar, zoals we gisteren al meldden, dat is slechts een fractie van wat er wegstroomt. De pogingen van BP om via koepels weglekkende olie op te vangen, hebben, dat is nu ondertussen wel duidelijk, niks te maken met het proberen in te dijken van de ramp. Het is een kwestie van recuperatie. BP beschouwt deze olie als eigendom, en het goedje is te kostbaar om zomaar te laten weglopen. Advocaten van het bedrijf zijn overigens aan het uitzoeken of de gerecupereerde olie wel onderhevig is aan belastingen, en dat er, in tegenstelling tot de olie die ze normaal oppompen, wel heffingen op moeten betaald worden.
Ja we hebben de oplossing, oh nee toch niet... brrrrrquote:"Zeker 100.000 vaten per dag nu"
Ira Leifer, van het Marine Science Institute of the University of California in Santa Barbara, en lid van het panel wetenschappers dat Obama moet briefen in het Witte Huis over de omvang van de ramp en de gevolgen ervan, zegt dat sinds de start van de top kill-operaties en het doorzagen van de boorpijp om er een afzuigkoep op te zetten, de hoeveelheid olie die weglekt uit de bron enorm toegenomen is, "veel, veel meer dan de 20 procent waar BP het over heeft"
Maar ze ruimen alles toch weer netjes op.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:26 schreef Lambiekje het volgende:
Ja we hebben de oplossing, oh nee toch niet... brrrrr
Bij Nigeria doen we toch ook niets, dat is niet eens nieuwswaardig omdat het Afrika betreft natuurljk), waar Shell structureel knoeit en lekt. Bespottelijk dat dat niet bekend is.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:38 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Maar ze ruimen alles toch weer netjes op.![]()
Het stemt me heel somber. Toen ik na een week mensen begon in te lichten over het formaat. (mijn schatting was (1 miljoen liter tegen de "officiele" 50.000) dachten ze dat ik gek was. Toen topkill aangekondigt werd en ik zei dat het niet mogelijk was door de PSI lachtten me ze uit en stuurden ze me MSM linkjes over "lek bijna gedicht".quote:Op vrijdag 11 juni 2010 10:44 schreef Lambiekje het volgende:PvdD en GroenLinks maar emmeren over duurzaamheid, milieu en klimaat. Maar de echte echte issues worden niet aangepakt.
Je zou toch denken dat ze blij zijn met alle hulp die ze krijgen aangeboden.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 19:59 schreef marcokoch het volgende:
Ik denk dat BP eens wat meer op internet moet kijken met name Youtube. Voor het oplossen van het olie lek bij de Golf van Mexico mensen zijn heel innovatief
ik vind ze heel erg dom bezig het blijft er maar uitstromen ik denk dat mijn oplossing zou kunnen werken maar bij BP kan je niemand bereiken
ohh de Great Garbage Patch gaat niet snel genoeg.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 21:02 schreef Schenkstroop het volgende:
vervuiling van de oceanen zou broeikasgassen in de lucht bevorderen en ook de "global warming"?
Dus toch forced global taxation on CO2
(ik lul maar wat hoor)
Het bespottelijke is dat alles en iedereen meegaat in het in de doofpot stoppen. Waarom zou men dat verbieden. Het geeft wel aan wie eigenlijk de touwtjes in handen hebben als het er op aankomt.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:05 schreef mediacurator het volgende:
Breaking - Gehele luchtruim boven Mexicaanse Golf afgesloten door FAA!!
What Are They Hiding? FAA Closes Down Gulf Of Mexico Air Traffic!
[ afbeelding ]
http://tfr.faa.gov/save_pages/detail_0_5100.html#areas
No pilots may operate an aircraft in the areas covered by this NOTAM (except as described).
Pursuant to 14 CFR section 91.137(a)(1) temporary flight restrictions are in effect for deepwater horizon/mississippi canyon (mc252) incident cleanup and reconstitution operations an area bounded by: 290500n/0904000w or the leeville /lev/ vortac 258 degree radial at 30.1 NM to 300000n/0890000w or the gulfport /gpt/ vortac 169 degree radial at 24.7 NM to 300000n/0870000w or the crestview /cew/ vortac 196 degree radial at 52.2 NM to 280000n/0870000w or the panama city /pfn/ vortac 208 degree radial at 149.6 NM to 280000n/0904000w or the leeville /lev/ vortac 201 degree radial at 76.3 NM to the point of beginning at and below 3000 feet AGL excluding the airspace outside of 12 nautical miles from the us coastline. This area is also depicted on U.S. Gulf coast VFR aeronautical chart id helgc as an area bounded from south pelto 2/sp02 then to south pass 6/sp06 then to chandler 39/ch39 then to pensacola 984/pe984 then to desoto canyon 635/dc635 to south timbalair 242/st242 and then back to original point. All aircraft operations are prohibited except those flights authorized by ATC, routine flights supporting offshore oil operations; federal, state, local and military flight operations supporting oil spill recovery and reconstitution efforts; and air medical and law enforcement operations.
All pilots operating within and near this area including the shoreline should exercise extreme caution due to the numerous low level operations associated with the deepwater horizon/mc-252 incident 3000 feet and below.
Aircraft involved in these operations may make sudden changes in direction, speed, and altitude. For additional information, participating aircraft altitude assignments and awareness, all pilots are recommended to review the following web site dedicated to the aviation cleanup efforts at: 1afnorth.Region1.Ang.Af.Mil/deepwater_spill/default.Aspx
The incident commander has directed that aircraft participating in the deepwater horizon/mc252 incident, operate at the altitudes assigned by mission type unless otherwise directed.
Oil industry aircraft on routine support missions within the TFR area should not operate below 1500 feet weather permitting until within 2 nautical miles of their landing platform/site and remain on. Their assigned mode 3a code at all times. Flights within the temporary flight restriction area should be conducted under visual meteorological conditions (vmc). In the event instrument meteorological conditions (imc) conditions are encountered, pilot’s should attempt to maintain VFR to the maximum extent possible or contact ATC for further instructions or exit the TFR via the safest route.
lees rest van artikel hierrrr
bron: beforeitsnews.com
Erg verdacht hoor..quote:Op zaterdag 12 juni 2010 13:05 schreef mediacurator het volgende:
Breaking - Gehele luchtruim boven Mexicaanse Golf afgesloten door FAA!!
What Are They Hiding? FAA Closes Down Gulf Of Mexico Air Traffic!
[ afbeelding ]
http://tfr.faa.gov/save_pages/detail_0_5100.html#areas
No pilots may operate an aircraft in the areas covered by this NOTAM (except as described).
Pursuant to 14 CFR section 91.137(a)(1) temporary flight restrictions are in effect for deepwater horizon/mississippi canyon (mc252) incident cleanup and reconstitution operations an area bounded by: 290500n/0904000w or the leeville /lev/ vortac 258 degree radial at 30.1 NM to 300000n/0890000w or the gulfport /gpt/ vortac 169 degree radial at 24.7 NM to 300000n/0870000w or the crestview /cew/ vortac 196 degree radial at 52.2 NM to 280000n/0870000w or the panama city /pfn/ vortac 208 degree radial at 149.6 NM to 280000n/0904000w or the leeville /lev/ vortac 201 degree radial at 76.3 NM to the point of beginning at and below 3000 feet AGL excluding the airspace outside of 12 nautical miles from the us coastline. This area is also depicted on U.S. Gulf coast VFR aeronautical chart id helgc as an area bounded from south pelto 2/sp02 then to south pass 6/sp06 then to chandler 39/ch39 then to pensacola 984/pe984 then to desoto canyon 635/dc635 to south timbalair 242/st242 and then back to original point. All aircraft operations are prohibited except those flights authorized by ATC, routine flights supporting offshore oil operations; federal, state, local and military flight operations supporting oil spill recovery and reconstitution efforts; and air medical and law enforcement operations.
All pilots operating within and near this area including the shoreline should exercise extreme caution due to the numerous low level operations associated with the deepwater horizon/mc-252 incident 3000 feet and below.
Aircraft involved in these operations may make sudden changes in direction, speed, and altitude. For additional information, participating aircraft altitude assignments and awareness, all pilots are recommended to review the following web site dedicated to the aviation cleanup efforts at: 1afnorth.Region1.Ang.Af.Mil/deepwater_spill/default.Aspx
The incident commander has directed that aircraft participating in the deepwater horizon/mc252 incident, operate at the altitudes assigned by mission type unless otherwise directed.
Oil industry aircraft on routine support missions within the TFR area should not operate below 1500 feet weather permitting until within 2 nautical miles of their landing platform/site and remain on. Their assigned mode 3a code at all times. Flights within the temporary flight restriction area should be conducted under visual meteorological conditions (vmc). In the event instrument meteorological conditions (imc) conditions are encountered, pilot’s should attempt to maintain VFR to the maximum extent possible or contact ATC for further instructions or exit the TFR via the safest route.
lees rest van artikel hierrrr
bron: beforeitsnews.com
Begrijp ik ook niet. Ze zouden beter alles bekend kunnen maken en alle hulp die aangeboden wordt accepteren.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat zou men nu willen verbergen dan?
De ware omvang.quote:Op zaterdag 12 juni 2010 15:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Wat zou men nu willen verbergen dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |