abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 mei 2010 @ 21:11:27 #1
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_80984064
Ten eerste, ik weet niet of dit topic hier thuishoort of meer in TRU, ben niet heel bekend.

Maar ter zake: ik kwam deze site tegen. Wel interessant op zich.

Samenvatting:
We weten dat dat olieplatform een gat heeft gemaakt en er dus een heleboel olie de oceaan in stroomt. Blijkbaar wel "200.000 gallon a day".
Oftewel meer dan 750.000 liter.
Elke dag.

Met zoveel als een kwart liter motorolie schijnt al 800.000 liter zeewater giftig te worden voor het leven daar.

Dat betekent dat we een groot probleem hebben.
Oplossing? Misschien een nucleaire bom, anders ziet de schrijver geen oplossing.

D'r staan ook nog wel twee leuke bijbelteksten bij.
Openbaring 8:9
quote:
een derde deel van alle in zee levende wezens ging dood ....
en ook Ezechiël 32:14
quote:
Daarna zal ik het water tot rust laten komen,
het zal stromen als olie
Wat zeggen jullie? Inderdaad levensbedregende ramp?
pi_80984119
betekent dit dat de olieprijzen weer omhoog gaan ?
  maandag 3 mei 2010 @ 21:14:25 #3
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_80984185
Beetje jammer van die Bijbelteksten erbij. Even meelezen hier.
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
pi_80984243
Als je die Bijbelteksten achterwege had gelaten dan had dit helemaal niet in BNW gehoeven.

Maar hoe dan ook, ik las ook dat stukje van 200.000 gallons per dag. Op de frontpage ergens. Maar zijn dit kloppende cijfers of slechts wilde gokken? Want ik heb niet het idee dat het zoveel is. En stel dat het wel zoveel is, de oliebron daar gaat ook een keer op. En dan hebben ze talloze middelen om het te bestrijden. Delen in brand zetten bijvoorbeeld. Noodoplossing, maar als het helpt dan helpt het. Ik maak me nog niet zoveel zorgen.
  maandag 3 mei 2010 @ 21:18:27 #5
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_80984363
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:15 schreef Desunoto het volgende:
Als je die Bijbelteksten achterwege had gelaten dan had dit helemaal niet in BNW gehoeven.

Maar hoe dan ook, ik las ook dat stukje van 200.000 gallons per dag. Op de frontpage ergens. Maar zijn dit kloppende cijfers of slechts wilde gokken? Want ik heb niet het idee dat het zoveel is. En stel dat het wel zoveel is, de oliebron daar gaat ook een keer op. En dan hebben ze talloze middelen om het te bestrijden. Delen in brand zetten bijvoorbeeld. Noodoplossing, maar als het helpt dan helpt het. Ik maak me nog niet zoveel zorgen.
Ik vind driekwart miljoen liter per dag best veel. Akkoord, de oceaan is natuurlijk nog wel groter dan dat maar toch.
pi_80984532
De mens is misschien wel verdoemd maarja eigen schuld dikke bult. Maak me meer zorgen over de natuur en haar dieren ten gevolge van deze grap.
pi_80984536
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:12 schreef Markster het volgende:
dat sowieso...

Oil for June delivery added 4 cents, or 0.05%, to end at $86.19 a barrel. Oil for July delivery rose 79 cents, or 0.9% to $89.15 a barrel.
pi_80984631
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:22 schreef RichardDawkins het volgende:
De mens is misschien wel verdoemd maarja eigen schuld dikke bult. Maak me meer zorgen over de natuur en haar dieren ten gevolge van deze grap.
ik ook !
  maandag 3 mei 2010 @ 21:28:15 #9
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_80984762
Ik maak me toch wel ernstige zorgen
pi_80984833
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:18 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Ik vind driekwart miljoen liter per dag best veel. Akkoord, de oceaan is natuurlijk nog wel groter dan dat maar toch.
Die cijfers zijn inderdaad erg hoog. Maar ik vroeg me af of het een grove schatting was of dat ze het gemeten hadden?
pi_81422109
Hmmm. Las net dat de schatting van 800.000 liter per dag van BP niet overeen komt met wat wetenschappers denken. Namelijk zo'n 11.000.000 liter per dag. Diep en diep triest.
  Moderator vrijdag 14 mei 2010 @ 16:53:18 #12
249559 crew  Lavenderr
pi_81422622
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:28 schreef Buschetta het volgende:
Ik maak me toch wel ernstige zorgen
Ja, ik ook, dit is onvoorstelbaar erg.
pi_81423787
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:12 schreef Markster het volgende:
jij denkt gelijk in economische termen
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zondag 23 mei 2010 @ 07:48:32 #14
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_81782119

Zo!! Men heeft iets gevonden voor depopulatie / decimatie en we kunnen er niets tegen doen.
Het lijkt inderdaad geen pure olie wat wegstroomt.

tsssk het zou wat zijn als het daadwerkelijk een vulkaan is wat geraakt is.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 23 mei 2010 @ 14:24:10 #15
52357 Lambiekje
pi_81790125

Natuurlijk. Dat was te verwachten....
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 23 mei 2010 @ 14:44:08 #16
52357 Lambiekje
pi_81790654
Waarom is er zo weinig nieuws over op onze corrupte media?
pi_81790806
quote:
Op zondag 23 mei 2010 07:48 schreef Lambiekje het volgende:

Zo!! Men heeft iets gevonden voor depopulatie / decimatie en we kunnen er niets tegen doen.
Het lijkt inderdaad geen pure olie wat wegstroomt.

tsssk het zou wat zijn als het daadwerkelijk een vulkaan is wat geraakt is.
Het is opgelost in chemicaliën.
Een ongekende fout van BP imo.
De schade neemt alleen maar toe, het lijkt alleen minder erg omdat het allemaal onderwater zit. Hierdoor neemt de druk van het witte huis af.
Kutbedrijf.
It was an encounter that lasted less than 45 seconds O+
pi_81791447
BP weer hoor...
ik ben seruis
  maandag 24 mei 2010 @ 12:56:34 #19
52357 Lambiekje
pi_81826926
quote:
Op zondag 23 mei 2010 14:50 schreef Ascendancy het volgende:

[..]

Het is opgelost in chemicaliën.
Een ongekende fout van BP imo.
De schade neemt alleen maar toe, het lijkt alleen minder erg omdat het allemaal onderwater zit. Hierdoor neemt de druk van het witte huis af.
Kutbedrijf.
http://www.niburu.nl/index.php?articleID=23312

zucht. Alles voor de winst.
pi_81827106
Wat is de status nu eigenlijk? Je hoort er nooit meer iets over. Lekt er nog steeds zoveel uit? Is het verminderd? Is het gestopt? Is het erger geworden?

Is dit gewoon weer de zoveelste hype die is overgewaaid omdat het toch niet zo erg blijkt te zijn?
pi_81830204
quote:
Op maandag 24 mei 2010 13:01 schreef Desunoto het volgende:
Wat is de status nu eigenlijk? Je hoort er nooit meer iets over. Lekt er nog steeds zoveel uit? Is het verminderd? Is het gestopt? Is het erger geworden?

Is dit gewoon weer de zoveelste hype die is overgewaaid omdat het toch niet zo erg blijkt te zijn?
Juist niet. BP heeft er niet beter op gevonden dan er een chemisch goedje Corexit over te spuiten wat in andere omstandigheden het opruimen van de olie vergemakkelijkt. In dit geval is het effect omgekeerd en blijft de olie onder water in wolken verder drijven.

Getuigen van olieramp in Golf van Mexico: "Alles is dood"
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_81855852
quote:
Op maandag 24 mei 2010 14:32 schreef UncleScorp het volgende:

[..]

Juist niet. BP heeft er niet beter op gevonden dan er een chemisch goedje Corexit over te spuiten wat in andere omstandigheden het opruimen van de olie vergemakkelijkt. In dit geval is het effect omgekeerd en blijft de olie onder water in wolken verder drijven.

Getuigen van olieramp in Golf van Mexico: "Alles is dood"
Het is ongelofelijk, het effect is meer dan omgekeerd. Des stof is kankerverwekkend, mutageen, zeer toxisch
Men gebruikt Corexit vnl zo lees ik omdat de olievlek dan uit het zicht verdwijnt. Beter voor de PR.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_81857701
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 00:38 schreef Resonancer het volgende:
Het is ongelofelijk, het effect is meer dan omgekeerd. Des stof is kankerverwekkend, mutageen, zeer toxisch
Men gebruikt Corexit vnl zo lees ik omdat de olievlek dan uit het zicht verdwijnt. Beter voor de PR.
En laat ons natuurlijk het geld niet vergeten
quote:
Een tweede reden draait rond een man die Rodney Chase heet en die bijna veertig lang een top-executive bij BP was. Na zijn carrière bij BP kreeg Chase een postje in de raad van bestuur van Nalco, het bedrijf dat Corexit maakt. De Nalco Holding wordt gecontroleerd door de grote petroleumjongens, en blijkt een mooie en lucratieve fin-de-carrière voor nogal wat executives. Daniel Sanders, de voormalige topbaas van Exxon Mobil, zetelt er bijvoorbeeld ook in de raad van bestuur. Nalco verdient momenteel bakken geld aan Corexit: het heeft al 40 miljoen winst gemaakt alleen op wat er sinds 20 april in de Golf van Mexico is gespoten.
I understand how you feel. You see, it's all very clear to me now. The whole thing. It's wonderful.
pi_81864066
En het verhaal gaat gewoon verder ...

BP trekt zich niks aan van verbod en sproeit gewoon door met kankerverwekkend gif

Zoals Resonancer opmerkte ...
quote:
BP, dat ondertussen al 25 procent van z'n beurswaarde zag verdwijnen sinds de ramp, heeft er alle belang bij dat naar de buitenwereld toe zo weinig mogelijk te zien valt over de ware schade die de ramp aanricht. Corexit is op dat gebied handig. Het lost de olie niet op, maar "breekt" die. Lees: het vermindert de kans van storende plaatjes van een dikke oliepasta die de kusten en de daar levende dieren versmacht. Het maakt de olie geenszins minder vervuilend, het ziet er alleen beter uit.
Ondanks hun inspanningen, komt de ware aard van BP toch boven ...
quote:
Maar ondanks de "goede bedoelingen" van BP, komen er elke dag berichten binnen die de vragen doen rijzen over de echte intenties van het bedrijf. Eerst was er chantage van vissers die wilden helpen bij de opkuis - ze moesten een papier tekenen dat ze nooit schadeclaims tegen BP omtrent de ramp zouden indienen. Nu blijkt dat het laboratorium waar alle samples die plaatselijke mandatarissen van de milieudiensten van de overheid nemen om aan te tonen hoe verontreinigd het water is, worden uitgevoerd door een bedrijf dat als grootste klant, u raadt het, BP heeft.
quote:
Nog zo'n mooie: dierenorganisaties en vrijwilligers die willen helpen om door de olie getroffen beestjes te helpen, hebben van de overheid te horen gekregen dat ze dat niet mogen. Want, zegt de overheid, BP moet dat betalen, maar dat impliceert wel dat BP zelf mag kiezen welk "bedrijf" het daar voor inzet.

Hier zitten twee zaken achter. Eén: de schadevergoeding die BP te wachten staat, wordt voor een groot deel berekend op hoeveel dieren zijn gestorven. Het bedrijf heeft er dus alle belang bij dat zaakje in de hand te houden. Twee: de Oil Pollution Act van 1990. Die stelde na de Exxon Valdez-ramp dat de vervuiler verantwoordelijk is voor het opkuisen.
pi_81865723
quote:
Op vrijdag 21 mei 2010 13:06 schreef semexo het volgende:
Voor de christenen onder ons een leuke kanttekening:

In de bijbel staat dat bij het klinken van een vierde bazuin "hem de sleutel werd gegeven van een put naar de diepten der aarde", die hij vervolgens opent, en waaruit "rook opstijgt". Vervolgens gaat een derde van het leven alle zeeen ter wereld dood.

Ook staat er dat degene die niet het Zegel Gods op het voorhoofd dragen niet lang daarna 5 maanden pijn zullen lijden, en niet kunnen sterven.

Het gaat hier om een gevallen engel die deze put naar de diepten der aarde opent. Is die gevallen engel die man van BP? Is de genoemde put naar de diepten der aarde de boorput (die 10km diep is)? In het filmpje lijkt het sterk of er rook uit de put opstijgt.

Gaat echt een derde van het leven in de oceanen vernietigd worden?
En wat voor effect heeft dit op het klimaat en zuurstofproductie?
pi_81865970
quote:
Op zondag 23 mei 2010 14:44 schreef Lambiekje het volgende:
omdat de NL media het minst corrupt en vooringenomen is dan bijvoorbeeld Zuid-Amerikaanse media,dus is klagen om te klagen ook weer het andere uiterste.
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_81866094
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:34 schreef J0kkebr0k het volgende:

[..]

Dan zou ik eerder aan een vulkaan denken
Knowledge is power, use it wisely.
TRU-Bandstemmenontcijferaar 2010
pi_81867563
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:44 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Dan zou ik eerder aan een vulkaan denken
Ik zie het verband tussen as en dode zeedieren niet echt.
pi_81877321
quote:
Op zondag 23 mei 2010 14:44 schreef Lambiekje het volgende:
Hier misschien, maar kom net terug uit de States en daar is het zeker wel vaak op het nieuws, inclusief kritiek op BP, alsmede de discussie of dat goedje wat BP erop spuit wel of niet geschikt is. En dat is zeker niet zo zwart wit als hier geopperd wordt.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_81885739
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 17:16 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Hier misschien, maar kom net terug uit de States en daar is het zeker wel vaak op het nieuws, inclusief kritiek op BP, alsmede de discussie of dat goedje wat BP erop spuit wel of niet geschikt is. En dat is zeker niet zo zwart wit als hier geopperd wordt.
imho is het vnl zwart, diep zwart, heb er nog geen witte kant aan ontdekken, ben wel benieuwd naar die witte kant.
quote:
And just how toxic is this stuff? The data sheets for both products contain this shocker: "No toxicity studies have been conducted on this product" - meaning testing their safety for humans.

http://www.sott.net/artic(...)re-Potentially-Toxic
quote:
Alan Levine, the head of Louisiana’s Department of Health and Hospitals, said: “We don’t have any data or evidence behind the use of these chemicals in the water. We’re now basically using one of the richest ecosystems in the world as a laboratory.”
http://www.infowars.com/corexit-is-killing-the-gulf/
Is de witte kant soms : "tja, je moet wat "?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_81886864
quote:
Godver... wat wordt je daar ziek van zeg, als je daar naar kijkt.

Dat gat moet kosten wat het kost gewoon dicht nu.
pi_81887025
quote:
Op maandag 3 mei 2010 21:15 schreef Desunoto het volgende:

Ik benijd je.
Volgens de link in de OP is er zo goed als niets aan te doen en kan het zomaar de grootse oliebron ooit zijn:
quote:
Then, how do you cap that hole in the muddy ocean floor? There just is no way. No way.

The only piece of human technology that might address this is a nuclear bomb. I'm not kidding. If they put a nuke down there in the right spot it might seal up the hole. Nothing short of that will work.
http://pesn.com/2010/05/0(...)_kill_Earths_oceans/
quote:
Scientists studying video of the gushing oil well have tentatively calculated that it could be flowing at a rate of 25,000 to 80,000 barrels of oil a day. The latter figure would be 3.4 million gallons a day. But the government, working from satellite images of the ocean surface, has calculated a flow rate of only 5,000 barrels a day.
http://www.nytimes.com/2010/05/16/us/16oil.html

Laatste nieuws:
quote:
Feds Order Dispersant Scale-Back But Admit Minimal Impact

http://www.rigzone.com/news/article.asp?a_id=93713
Hulp van onverwacht zijde:

Kevin Costner Hopes to Clear Oil Spill
http://www.rigzone.com/news/article.asp?a_id=93663

Eisenhower1961.
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:34:29 #34
14142 Daffodil31LE
Pienter Pookje
pi_81887182
quote:
Op vrijdag 14 mei 2010 16:40 schreef RichardDawkins het volgende:
Hmmm. Las net dat de schatting van 800.000 liter per dag van BP niet overeen komt met wat wetenschappers denken. Namelijk zo'n 11.000.000 liter per dag. Diep en diep triest.
Zonde van al die olie. Nu is het allemaal nog eerder op.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  dinsdag 25 mei 2010 @ 20:36:43 #35
301538 Allochtony_Montana
Coming soon to a hood near you
pi_81887327
haha beter straks kan ik gewoon zeewater in mn auto gooien lekker cheapo maar wel elke keer naar de zee rijden als je nog een kwart tank of zo hebt want anders haal je het niet meer en moet je nog steeds bij die afzetters van shell of bp tanken en die gasten worden kk rijk alleen maar omdat ik elke dag naar mn werk moet en ja soms savonds naar een chickie of mn matties maar hey a man's gotta do whatta man's gotta do know'm sayin' aaiiight peace i'm out
  woensdag 26 mei 2010 @ 03:35:52 #36
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_81905837
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 20:32 schreef Resonancer het volgende:

Hulp van onverwacht zijde:

Kevin Costner Hopes to Clear Oil Spill
http://www.rigzone.com/news/article.asp?a_id=93663

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
zou wel psychedelisch zijn, als kevin kotsner de wereld zou redden...
Huig
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:05:03 #37
52357 Lambiekje
pi_81907510
quote:
Op dinsdag 25 mei 2010 12:40 schreef rubje het volgende:

[..]

omdat de NL media het minst corrupt en vooringenomen is dan bijvoorbeeld Zuid-Amerikaanse media,dus is klagen om te klagen ook weer het andere uiterste.
Minst corrupt?!! Denk eerder het meest corrupt. En kwaliteitskranten die over non-issues schrijven. Alles verbloemen. Als er één land is waar je niet alles maar op kunt schrijven en publiceren, dan is het wel ons land.
pi_81907549
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 09:05 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Minst corrupt?!! Denk eerder het meest corrupt. En kwaliteitskranten die over non-issues schrijven. Alles verbloemen. Als er één land is waar je niet alles maar op kunt schrijven en publiceren, dan is het wel ons land.
Wat een onzin. Onderbouw maar eens dan.
  woensdag 26 mei 2010 @ 09:15:36 #39
52357 Lambiekje
pi_81907778
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 09:06 schreef Amos_ het volgende:

[..]

Wat een onzin. Onderbouw maar eens dan.
Hier een artikeltje over wie het nieuws bepaalt in onze corrupte land.
pi_81908171
Ah ja, de Israel kaart wordt weer gespeeld. Verklaart vooral al de pro-palestina berichtgeving in Nederland
pi_81909471
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 09:05 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

-
pi_81915014
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 03:35 schreef Orwell het volgende:

[..]

zou wel psychedelisch zijn, als kevin kotsner de wereld zou redden...
Dat zou regelrecht naar het topic 'geheime boodschappen in films' kunnen gaan.
pi_81916612
Als ze dit niet snel opruimen (wat tot nu toe niet goed gaat...) en het lek dichtmaken gaat BP de geschiedenis in. En niet bepaald positief.

KIJK NOU!!: http://www.boston.com/big(...)ouisiana_shores.html

Er is zelfs een kans dat álle, álle miljoenen liters olie dat aanwezig was in de zee zal lekken. En dat zal niet alleen gaan drijven, een deel is ook al gezonken en tast álles aan.

Als er nu een tornado, storm zou komen zou het olie regenen, hoe duivels is dat?

http://videocafe.crooksan(...)leak-cant-be-stopped
......!

[ Bericht 11% gewijzigd door todaviamoonbathing op 26-05-2010 13:12:06 ]
  woensdag 26 mei 2010 @ 13:21:17 #45
52357 Lambiekje
pi_81917397
quote:
Waarom BP liegt over de olieramp in de Golf van Mexico

Met de dag wordt de omvang duidelijker van de ramp die het olielek op 1.500 meter diepte in de Golf van Mexico veroorzaakt. In dit artikel ondermeer: mensen in Louisiana worden ernstig ziek van de olie en vooral de chemicaliën die op de vlek worden gespoten; hoe BP blunderde op het olieplatform en waarom dat zo belangrijk is; hoe corrupt en onprofessioneel de controle op veiligheid van olieplatformen is; hoe de BP-topmannen de zaak manipuleren en waarom BP er alle belang bij heeft om de waarheid te verdraaien. Neem er gerust uw tijd voor, 't is wat langer dan u van ons gewoon bent, maar er valt dan ook behoorlijk wat te vertellen.

De explosie op de Deepwater Horizon, het olieplatform dat op 20 april de lucht inging, wat een olielek veroorzaakte die ondertussen groter is dan Griekenland, blijkt helemaal niet "zomaar een ongeval" te zijn geweest zoals BP, Transocean en Halliburton tot nu toe hebben beweerd. Volgens de onderzoekscommissie van het Amerikaanse Congress waren er al minstens 24 uur voor de ontploffing duidelijke tekenen dat het ernstig mis aan het lopen was met de oliebron. In die 24 uur zijn er een aantal blunders gemaakt. Er lekken trouwens steeds meer details uit over wantoestanden bij de oliewinning in de Golf van Mexico. Het is een verhaal van corruptie, complete onverschilligheid ten opzichte van het milieu en onwaarschijnlijke flaters.
Tsssks. Ik had ook al gelezen dat een werknemer had gezegd dat er iets niet goed ging. En dat de beste man weggestuurd is met de opdracht. Doorgaan, stoppen kosten miljoenen per dag. En toen PATS. Nu kost het miljarden per dag.
quote:
BP kijkt aan tegen een boete van minimaal 60 miljard
Dat BP geblunderd heeft in de aanloop van de explosie: het belang hiervan is niet te onderschatten. Want als aangetoond kan worden dat BP effectief in de fout is gegaan, kan het bedrijf zwaar vervolgd worden. Het zou dan een straf van 4.300 dollar per gelekt vat kunnen krijgen.

U snapt nu ook meteen waarom BP alle moeite van de wereld doet om te liegen over de effectieve grootte van het lek. Tussen de lachwekkende 5.000 vaten olie per dag (800.000 liter) en de door wetenschappers geschatte 115.000 vaten per dag (18 miljoen liter) zit het verschil tussen "misschien geen fameuze bonus dit jaar" en zuiver bankroet.

Bankroet. dat zou zeér ernstig zijn als het lek nog niet dicht is?!! Dat gaat ons geld kosten.
Maar waarom mag BP uberhaupt zijn eigen spul opruimen?!!
quote:
Elke dag een miljardje meer
Die 60 miljard die BP door de Amerikaanse regering beboet zal worden is een momentopname. Elke dag het gat niet gedicht wordt, neemt dat bedrag toe. Als het effectief nog drie maanden duurt, wordt dat dus 240 miljard. Een bedrag dat je maal vier mag doen als aangetoond kan worden dat er niet "gewone" nalatigheid, maar "ernstige" nalatigheid aan de basis van het ongeval ligt.
Een biljoen. zo ziet dat er uit
quote:
Wall Street speculeert al op mogelijke ondergang BP
Het staat allemaal in een vertrouwelijk rapport van een topadvocaat inzake milieuzaken voor effectenmakelaar Canaccord. In dat rapport staat overigens dat de boetes naar de overheid toe "een peulschil" zullen zijn met het bedrag waarvoor BP door getroffen burgers en bedrijven zal worden vervolgd. Met andere woorden: Wall Street begint er stilaan van uit te gaan dat BP kopje onder zal gaan door de ramp.
ik denk dat we er niet blij mee moeten zijn ?!!
quote:
Nog wat vergif spuiten dan maar
Het verklaart niet alleen waarom BP zo liegt over de werkelijke grootte van het lek, maar ook waarom het ondanks een verbod van de Obama-administratie toch blijft doorsproeien met het kankerverwekkende product Corexit. BP sproeit met Corexit aan de oppervlakte, wat mooi is voor de public relations, want het breekt de olievlek op (het lost ze wel niet op) waardoor de fameuze plaatjes van een dikke zwarte laag olie op stranden uitblijft. Bovendien verdient het bedrijf via een omweggetje zelf aan het middel. Maar BP spuit ook Corexit onderwater tegen de lekkende bron. Daardoor komt veel van de olie niet aan de oppervlakte, maar dwaalt in gigantische wolken door de Golf van Mexico. Wat je niet ziet, is er niet en daar kunnen we alvast niet voor beboet worden, redeneren ze bij BP.

bron
Doortrapt slecht.
pi_81917451
Zonder die olie zat jij nu niet achter je computertje te copy-pasten.
  woensdag 26 mei 2010 @ 13:30:11 #47
52357 Lambiekje
pi_81917746
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 13:22 schreef Amos_ het volgende:
En nu inhoudelijk. Of is het een vervanjebedshow?
pi_81917759
quote:
Zonder die olie zaten wij hier niet. Jij ook niet. Iedereen hier niet.

Dat is pas duivels.
pi_81917800
quote:
Op woensdag 26 mei 2010 13:30 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

En nu inhoudelijk. Of is het een vervanjebedshow?
Wat moet ik ervan zeggen inhoudelijk? Ja het is een k*tzooi, en ja BP moet dat zelf opruimen en draait ervoor op.

Al die randspeculatie die niet te bewijzen is daar heb ik niks mee. Dat is leuk voor de borrelplraat.
pi_81917839
quote:
Wat een ongepaste kutopmerking in dit topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')