LOLquote:Op dinsdag 4 mei 2010 22:28 schreef XL het volgende:
[..]
Ik vind het ook lekker hoor, maar ik was eens op het oktoberfest en daar zat ik met een voor mij onbekende australier aan tafel. Deze beste man had honger als een paard en wilde worst eten... zoals hij er daar vele zag. De beste man sprak vloeibaar Duits door extra te slissen in het engels en de meeste Duitsers wisten daar geen raad mee. In een kleine 10 minuten heb ik toen uitgelegd dat sausage hetzelfde was als wurst en heb ik hem een menu gegeven. Daarop vond hij een Schlachtplatte, met weisswurst, blutwurst... alle exoten van onder de äquator en zelden zag ik iemand zo teleurgesteld zijn eten in ontvangst nemen.
haha feest der herkenningquote:Op woensdag 5 mei 2010 14:25 schreef z80 het volgende:
enige nadeel is dat je altijd onder de senf zit.
Vergeet de Currywurst niet, een van de meest geliefde. Bezongen door Dieter Krebs, en Herbert Grönemeyer maakte het beroemd.quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:25 schreef z80 het volgende:
lekker een bock, braad, bier wordt op een veel te klein broodje.
enige nadeel is dat je altijd onder de senf zit.
Tja, heb in Duesseldorf 2 straten verderop gewoond.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:02 schreef XL het volgende:
Deze website is zo goed
http://www.curry-deutschland.de/
Al hebben ze tegenwoordig de keuze tussen Munchen en Duesseldorf op de homepage. Dat was 'vroeger' slechts die Fleck
Er zijn er twee in Duesseldorfquote:Op woensdag 5 mei 2010 15:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, heb in Duesseldorf 2 straten verderop gewoond.
Die in de Moltkestrassequote:Op woensdag 5 mei 2010 15:33 schreef XL het volgende:
[..]
Er zijn er twee in Duesseldorf![]()
Bij de Gehry Bauten?
Pempelfort! Leuke wijk is dat!quote:
Jepquote:
de 80cm.quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:41 schreef annie.m het volgende:
Leuke verrassing, de landmeter kwam ons grondstuk opmeten en kwam 80 cm grond te kort, foutje in het grundbuch, daar staat dat het 18 meter breed is maar het blijkt maar 17,20 meter breed te zijn.
Met als gevolg dat het huis dan dus niet binnen de bouwspiegel past![]()
Maar na een middagje plannen en tekeningen wijzigen is het gelukkig allemaal rond en moet volgend voorjaar hier ons nieuwe huis staan!
[ link | afbeelding ]
quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:41 schreef annie.m het volgende:
Maar na een middagje plannen en tekeningen wijzigen is het gelukkig allemaal rond en moet volgend voorjaar hier ons nieuwe huis staan!
Het ziet er netjes uit! Alsof je het al veel vaker hebt gedaan!quote:Op donderdag 6 mei 2010 07:47 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels ook wat verder, m'n eerste tuinmuurtje is klaar!
quote:Op woensdag 5 mei 2010 22:48 schreef z80 het volgende:
[..]
de 80cm.
aan welke kant?
indien je deze te kort komt aan de kant van je buren, kun je deze een verklaring van geen bezwaar laten tekenen.
hebben mijn nieuwe achterburen (niet siemi) ook gedaan.
Ja ik dacht al dat het daar was! Lastig met die 80 cm. Het lijkt weinig maar kan grote gevolgen hebben. Wanneer gaat de bouw nou beginnen eigenlijk?quote:Op woensdag 5 mei 2010 20:41 schreef annie.m het volgende:
Leuke verrassing, de landmeter kwam ons grondstuk opmeten en kwam 80 cm grond te kort, foutje in het grundbuch, daar staat dat het 18 meter breed is maar het blijkt maar 17,20 meter breed te zijn.
Met als gevolg dat het huis dan dus niet binnen de bouwspiegel past![]()
[ link | afbeelding ]
Ziektenkosten verzekering in D is duurquote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:05 schreef OMGitsNoelle het volgende:
Zo, goed bericht van mijn verzekeringsmaatschappij in NL - ik ben niet meer verzekerd (zal je zien dat ik morgen op sterven lig).
Ik weet niet precies wat ze bedoelen met
Omdat u niet Zvw-plichtig bent, dient u zich te verzekeren in het woonland en zullen uw IAK Zorgverzekering en uw eventuele aanvullende verzekeringen per verhuisdatum worden beëindigd.
Anyways, nu moet ik dus op zoek naar een verzekeringsmaatschappij in Duitsland. Ik heb geeeeen idee van dat alles en mijn vriend is gewoon verzekerd bij zijn werk, dus hij weet ook weinig ervan. Ik kan ook alleen bij hem verzekerd zijn via zijn werk als wij getrouwd zijn. Nou zijn we pas een halfjaar samen dus dat gaat nog lang niet op. Heeft iemand enig idee wat nou een goede (standaard) verzekering is? Waar ik moet beginnen?
ik weet dat het duurder is dan in NL. Ik heb nog geen werk (hard op zoek naar een baantje in Zuid Limburg), en ga in September beginnen met studeren (ook in NL). Heb gewoon geen idee waar ik moet kijken.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:15 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ziektenkosten verzekering in D is duur
Ziekenfonds is inkomstenafhankelijk en particulier heb je ook
Woon je bij je ouders in Duitsland, zelfstandig, partner?quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:19 schreef OMGitsNoelle het volgende:
[..]
ik weet dat het duurder is dan in NL. Ik heb nog geen werk (hard op zoek naar een baantje in Zuid Limburg), en ga in September beginnen met studeren (ook in NL). Heb gewoon geen idee waar ik moet kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |