abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 5 mei 2010 @ 14:51:35 #126
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81050148
Dat zal de regering wel fijn vinden dat de woede zich richt op de banken en niet op de schuldigen (de regering zelf).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_81050271
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 14:51 schreef SeLang het volgende:
Dat zal de regering wel fijn vinden dat de woede zich richt op de banken en niet op de schuldigen (de regering zelf).
Dat merken ze zelf ook via het democratische proces. In bijna elk westers land is er momenteel sprake van politieke versplintering. Het volk weet dat het mis is maar weet gewoon niet wat, o.a. omdat ze niet goed worden ingelicht.
pi_81050505
wat een zooi daar in athene!
National Suicide: How Washington is Destroying the American Dream
  woensdag 5 mei 2010 @ 15:06:53 #129
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81050606
quote:
'EU-leningen Grieken achtergesteld'
05 05 10 - 10:08

De leningen van Europese landen aan Griekenland, waaronder bijna 5 miljard euro van Nederland, blijken een 'junior status' te hebben. Mocht Griekenland bankroet gaan, dan kan de belastingbetaler waarschijnlijk fluiten naar zijn geld.

Hetzelfde geldt volgens diverse bronnen voor de IMF-kredieten, die gewoonlijk een ‘super senior status’ bezitten. In normale economische verhoudingen heeft de ‘lender of last resort’ de eerste rechten, maar in dit geval staan de EU-landen waarschijnlijk achter in de rij. De zaak kwam aan het rollen via Amerikaanse media. De VS hebben een aandeel van 20 procent in het IMF en dragen 8 miljard dollar bij.

‘Dreigend schandaal’
De gezaghebbende Amerikaanse website ‘Business Insider’ noemt het onbegrijpelijk dat Europa en de VS voor 110 miljard euro indirect bestaande obligatiehouders steunen, die enorme risico’s hebben genomen. De Financial Times Duitsland spreekt van een ‘dreigend schandaal’. In de Tweede Kamer tekent zich echter een ruime meerderheid af voor het steunpakket aan Griekenland.

© Blikopdebeurs.com
De moeder aller moral hazards. De obligatiehouders die enorme risicos hebben genomen komen voor de belastingbetaler!

Hoelang accepteren we dit nog? Eigenlijk moeten alle partijen die hiermee instemmen op de zwarte lijst zodat zij kunnen worden afgestraft met de verkiezingen.
Mijn reisverslagen
pi_81050865
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

De moeder aller moral hazards. De obligatiehouders die enorme risicos hebben genomen komen voor de belastingbetaler!

Hoelang accepteren we dit nog? Eigenlijk moeten alle partijen die hiermee instemmen op de zwarte lijst zodat zij kunnen worden afgestraft met de verkiezingen.
dan kun je elke politieke partij op de zwarte lijst zetten.
zodat onze bankvriendjes niet weer 100 miljard kwijt raken.
  woensdag 5 mei 2010 @ 15:18:47 #131
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_81050954
Ik herinner mij dat De Jager zei dat het ons niet kost. Overigens heb ik dit geloof ik een paar dagen geleden ook al gezegd, maar het blijft actueel als je zulke domme mensen in je regering hebt.
Bedankt Hans.
pi_81050974
Ik mag toch hopen dat dit niet waar is...
  woensdag 5 mei 2010 @ 15:24:18 #133
299076 Bruno25
brunoboy
pi_81051117
I don't know if God exists, but it would be better for His reputation if He didn't.
Als de HEER zou mogen stemmen, dan is het zeer onwaarschijnlijk dat hij op het CDA zou stemmen
pi_81051148
Goldman met een client message:

We are staying short and would look to add should we retrace to 1.3025/50 . Good resistance should emerge at 1.3100 and a stop could be placed above the previous low on the year at 1.3114 . To the downside 1.2880/1.2900 should offer some support given option interest and tech objective . Last years low of 1.2457 is not beyond the realms of possibility , but one step at a time for now .
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
  woensdag 5 mei 2010 @ 15:29:03 #135
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81051257
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:25 schreef axis303 het volgende:
To the downside 1.2880/1.2900 should offer some support given option interest and tech objective .
Whaha! Die steun ligt er allang uit.
Goldman pwned!
Mijn reisverslagen
pi_81051315
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:18 schreef bascross het volgende:
Ik herinner mij dat De Jager zei dat het ons niet kost. Overigens heb ik dit geloof ik een paar dagen geleden ook al gezegd, maar het blijft actueel als je zulke domme mensen in je regering hebt.
De Jager is niet zo dom, alleen de politieke keuzes zijn vaak imbeciel
pi_81051370
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:29 schreef SeLang het volgende:

[..]

Whaha! Die steun ligt er allang uit.
Goldman pwned!

1.28
(15:14)
  woensdag 5 mei 2010 @ 15:40:00 #138
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_81051534
Ik heb echt steeds meer het gevoel dat Europa bewust kapot gemaakt wordt, wanneer ik dit soort uitspraken lees:

"Moody's overweegt rating van Portugal met twee niveau's te verlagen"
  woensdag 5 mei 2010 @ 15:45:13 #139
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_81051669
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:40 schreef Lemans24 het volgende:
Ik heb echt steeds meer het gevoel dat Europa bewust kapot gemaakt wordt, wanneer ik dit soort uitspraken lees:

Ik dacht hetzelfde. Een Amerikaans bedrijf dat de rating verlaagt. Belachelijk dat er zoveel waarde gehecht wordt aan de ratings van die bedrijven. Hoeveel die ratings waard zijn hebben we al gezien, helemaal niks.
Bedankt Hans.
  woensdag 5 mei 2010 @ 15:53:04 #140
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81051869
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:40 schreef Lemans24 het volgende:

"Wij gaan de rating van Portugal verlagen" <evil grin>
"En niet met één maar met twee niveaus" <gnuif>

Maar serieus, er wordt niets "kapotgemaakt", de realiteit wordt gewoon eindelijk onderkend.

De postieve kant is natuurlijk dat Griekenland, Portugal etc nu worden gedwongen om hun tent in orde te maken. In tegenstelling tot de USA, Japan, UK.... Ik zie deze ontwikkelingen juist als positief voor de euro op iets langere termijn.
Mijn reisverslagen
  woensdag 5 mei 2010 @ 16:04:53 #141
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_81052202
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 15:53 schreef SeLang het volgende:

[..]

"Wij gaan de rating van Portugal verlagen" <evil grin>
"En niet met één maar met twee niveaus" <gnuif>

Maar serieus, er wordt niets "kapotgemaakt", de realiteit wordt gewoon eindelijk onderkend.

De postieve kant is natuurlijk dat Griekenland, Portugal etc nu worden gedwongen om hun tent in orde te maken. In tegenstelling tot de USA, Japan, UK.... Ik zie deze ontwikkelingen juist als positief voor de euro op iets langere termijn.
Weet je, ik denk dat je daarin gelijk hebt. Maar ik blijf het raar vinden dat de USA en UK er steeds weer van afkomen met alleen een waarschuwing, terwijl dit niet het geval is bij sommige euro-landen. Ik heb het gevoel dat hier enige mate is van bias in hun oordeel. De UK had al lang (een paar keer) gedownraded moeten zijn een tijd terug, maar ze zijn nog steeds triple A
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  woensdag 5 mei 2010 @ 16:33:30 #142
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81052942
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:04 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Weet je, ik denk dat je daarin gelijk hebt. Maar ik blijf het raar vinden dat de USA en UK er steeds weer van afkomen met alleen een waarschuwing, terwijl dit niet het geval is bij sommige euro-landen. Ik heb het gevoel dat hier enige mate is van bias in hun oordeel. De UK had al lang (een paar keer) gedownraded moeten zijn een tijd terug, maar ze zijn nog steeds triple A
Maak je geen zorgen, zij komen echt nog aan de beurt hoor! En die rating boeit niet. Iedereen weet inmiddels wat zo'n rating waard is.

Speculanten gaan altijd een rijtje af. Nu zijn Griekenland en Portugal de zwakke broeders. Maar zij worden gedwongen tot maatregelen en daardoor zijn ze straks niet meer interessant. Dan komt de volgende in het rijtje aan de beurt...

Een slimme regering wacht niet af tot het land vooraan komt in het rijtje maar neemt veel eerder maatregelen. Want als speculanten uiteindelijk massaal in de aanval gaan dan heb je er op een bepaald moment weinig controle meer over. Dat is ook de grote fout geweest van Griekenland. Je kon er op wachten dat dit uiteindelijk ging gebeuren. Toch deden ze niks. En nu is het eigenlijk te laat.

Je ziet ook dat de Ieren het veel slimmer hebben gedaan. Die zijn ook nog niet uit de brand maar ze zijn wel sneller en agressiever geweest met pijnlijke maatregelen en daardoor staan ze nu weer in de schaduw van Griekenland en Portugal.
Mijn reisverslagen
  woensdag 5 mei 2010 @ 16:38:16 #143
93664 waht
Mushir
pi_81053073
Ik vraag me wel eens af welk land op aarde het 'gezondste' fiscale beleid voert. Nederland is niet heilig, maar welk land wel? Of zijn die verschillen niet eens zo groot?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  woensdag 5 mei 2010 @ 16:49:34 #144
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81053472
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:38 schreef waht het volgende:
Ik vraag me wel eens af welk land op aarde het 'gezondste' fiscale beleid voert. Nederland is niet heilig, maar welk land wel? Of zijn die verschillen niet eens zo groot?
Nederland zit zeker bij de betere landen, wat ook wel blijkt uit het het feit dat de yields op Nederlandse staatsobligaties de laatste dagen zijn gedaald.

Al zegt dat niet alles omdat de Britse kennelijk ook zijn gedaald
Mijn reisverslagen
  woensdag 5 mei 2010 @ 16:58:00 #145
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81053757
De STUPID index (Spain, Turkey, UK, Portugal, Italy, Dubai) is weer terug op credit crunch niveau.
Ongelofelijk eigenlijk dat aandelen nog steeds zo goed blijven liggen.

Mijn reisverslagen
  woensdag 5 mei 2010 @ 17:16:08 #146
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_81054267
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 16:38 schreef waht het volgende:
Ik denk dat Finland en China wel goed bezig zijn.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  woensdag 5 mei 2010 @ 17:58:47 #147
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81055387
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 17:16 schreef Q.E.D. het volgende:

[..]

Ik denk dat Finland en China wel goed bezig zijn.
China? Die hebben het grootste stimuleringspakket ter wereld in verhouding tot het GDP en willen dat zelfs nog verder opvoeren.
Mijn reisverslagen
pi_81055601
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 17:58 schreef SeLang het volgende:

[..]

China? Die hebben het grootste stimuleringspakket ter wereld in verhouding tot het GDP en willen dat zelfs nog verder opvoeren.
Plus dat van de meeste groeicijfers uit China geen reet klopt
  woensdag 5 mei 2010 @ 18:07:29 #149
78918 SeLang
Black swans matter
pi_81055627
Ik vind trouwens wel dat Griekenland een van de mooiste euromuntjes heeft dus het zou toch wel een gemis zijn als de Grieken uit de euro gaan

Mijn reisverslagen
pi_81055780
maar ja, de Grieken erin houden vind ik momenteel ook niet zo'n strak plan.

Hier ook nog wat leuke linkjes
http://www.nytimes.com/in(...)nreview/02marsh.html

Goh, ABN is bang dat ze weer een injectie nodig hebben
http://www.abnamro.nl/nl/beleggen/expert_center/jong/column.html

Wat zijn die lieve griekjes toch arm
http://www.telegraph.co.u(...)fe-haven-buying.html
http://www.businessinside(...)ats-right-you-2010-5
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')