Dat merken ze zelf ook via het democratische proces. In bijna elk westers land is er momenteel sprake van politieke versplintering. Het volk weet dat het mis is maar weet gewoon niet wat, o.a. omdat ze niet goed worden ingelicht.quote:Op woensdag 5 mei 2010 14:51 schreef SeLang het volgende:
Dat zal de regering wel fijn vinden dat de woede zich richt op de banken en niet op de schuldigen (de regering zelf).
De moeder aller moral hazards. De obligatiehouders die enorme risicos hebben genomen komen voor de belastingbetaler!quote:'EU-leningen Grieken achtergesteld'
05 05 10 - 10:08
De leningen van Europese landen aan Griekenland, waaronder bijna 5 miljard euro van Nederland, blijken een 'junior status' te hebben. Mocht Griekenland bankroet gaan, dan kan de belastingbetaler waarschijnlijk fluiten naar zijn geld.
Hetzelfde geldt volgens diverse bronnen voor de IMF-kredieten, die gewoonlijk een ‘super senior status’ bezitten. In normale economische verhoudingen heeft de ‘lender of last resort’ de eerste rechten, maar in dit geval staan de EU-landen waarschijnlijk achter in de rij. De zaak kwam aan het rollen via Amerikaanse media. De VS hebben een aandeel van 20 procent in het IMF en dragen 8 miljard dollar bij.
‘Dreigend schandaal’
De gezaghebbende Amerikaanse website ‘Business Insider’ noemt het onbegrijpelijk dat Europa en de VS voor 110 miljard euro indirect bestaande obligatiehouders steunen, die enorme risico’s hebben genomen. De Financial Times Duitsland spreekt van een ‘dreigend schandaal’. In de Tweede Kamer tekent zich echter een ruime meerderheid af voor het steunpakket aan Griekenland.
© Blikopdebeurs.com
dan kun je elke politieke partij op de zwarte lijst zetten.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:06 schreef SeLang het volgende:
[..]
De moeder aller moral hazards. De obligatiehouders die enorme risicos hebben genomen komen voor de belastingbetaler!
Hoelang accepteren we dit nog? Eigenlijk moeten alle partijen die hiermee instemmen op de zwarte lijst zodat zij kunnen worden afgestraft met de verkiezingen.
Whaha! Die steun ligt er allang uit.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:25 schreef axis303 het volgende:
To the downside 1.2880/1.2900 should offer some support given option interest and tech objective .
De Jager is niet zo dom, alleen de politieke keuzes zijn vaak imbecielquote:Op woensdag 5 mei 2010 15:18 schreef bascross het volgende:
Ik herinner mij dat De Jager zei dat het ons niet kost. Overigens heb ik dit geloof ik een paar dagen geleden ook al gezegd, maar het blijft actueel als je zulke domme mensen in je regering hebt.
quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:29 schreef SeLang het volgende:
[..]
Whaha! Die steun ligt er allang uit.
Goldman pwned!
Ik dacht hetzelfde. Een Amerikaans bedrijf dat de rating verlaagt. Belachelijk dat er zoveel waarde gehecht wordt aan de ratings van die bedrijven. Hoeveel die ratings waard zijn hebben we al gezien, helemaal niks.quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:40 schreef Lemans24 het volgende:
Ik heb echt steeds meer het gevoel dat Europa bewust kapot gemaakt wordt, wanneer ik dit soort uitspraken lees:
"Moody's overweegt rating van Portugal met twee niveau's te verlagen"
"Wij gaan de rating van Portugal verlagen" <evil grin>quote:Op woensdag 5 mei 2010 15:40 schreef Lemans24 het volgende:
Ik heb echt steeds meer het gevoel dat Europa bewust kapot gemaakt wordt, wanneer ik dit soort uitspraken lees:
"Moody's overweegt rating van Portugal met twee niveau's te verlagen"
Weet je, ik denk dat je daarin gelijk hebt. Maar ik blijf het raar vinden dat de USA en UK er steeds weer van afkomen met alleen een waarschuwing, terwijl dit niet het geval is bij sommige euro-landen. Ik heb het gevoel dat hier enige mate is van bias in hun oordeel. De UK had al lang (een paar keer) gedownraded moeten zijn een tijd terug, maar ze zijn nog steeds triple Aquote:Op woensdag 5 mei 2010 15:53 schreef SeLang het volgende:
[..]
"Wij gaan de rating van Portugal verlagen" <evil grin>
"En niet met één maar met twee niveaus" <gnuif>![]()
Maar serieus, er wordt niets "kapotgemaakt", de realiteit wordt gewoon eindelijk onderkend.
De postieve kant is natuurlijk dat Griekenland, Portugal etc nu worden gedwongen om hun tent in orde te maken. In tegenstelling tot de USA, Japan, UK.... Ik zie deze ontwikkelingen juist als positief voor de euro op iets langere termijn.
Maak je geen zorgen, zij komen echt nog aan de beurt hoor! En die rating boeit niet. Iedereen weet inmiddels wat zo'n rating waard is.quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:04 schreef SemperSenseo het volgende:
[..]
Weet je, ik denk dat je daarin gelijk hebt. Maar ik blijf het raar vinden dat de USA en UK er steeds weer van afkomen met alleen een waarschuwing, terwijl dit niet het geval is bij sommige euro-landen. Ik heb het gevoel dat hier enige mate is van bias in hun oordeel. De UK had al lang (een paar keer) gedownraded moeten zijn een tijd terug, maar ze zijn nog steeds triple A
Nederland zit zeker bij de betere landen, wat ook wel blijkt uit het het feit dat de yields op Nederlandse staatsobligaties de laatste dagen zijn gedaald.quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:38 schreef waht het volgende:
Ik vraag me wel eens af welk land op aarde het 'gezondste' fiscale beleid voert. Nederland is niet heilig, maar welk land wel? Of zijn die verschillen niet eens zo groot?
Ik denk dat Finland en China wel goed bezig zijn.quote:Op woensdag 5 mei 2010 16:38 schreef waht het volgende:
Ik vraag me wel eens af welk land op aarde het 'gezondste' fiscale beleid voert. Nederland is niet heilig, maar welk land wel? Of zijn die verschillen niet eens zo groot?
China? Die hebben het grootste stimuleringspakket ter wereld in verhouding tot het GDP en willen dat zelfs nog verder opvoeren.quote:Op woensdag 5 mei 2010 17:16 schreef Q.E.D. het volgende:
[..]
Ik denk dat Finland en China wel goed bezig zijn.
Plus dat van de meeste groeicijfers uit China geen reet kloptquote:Op woensdag 5 mei 2010 17:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
China? Die hebben het grootste stimuleringspakket ter wereld in verhouding tot het GDP en willen dat zelfs nog verder opvoeren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |