Staat in de OPquote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:50 schreef Rekkie het volgende:
Zojuist les 2 gehad..... de laatste 3 minuten kreeg ik niet vol, het werden er uiteindelijk maar 2.
Toch ben ik tevreden over het herstel na tijd.....
Is er ook een overzicht van de lessen van Evy, qua opbouw?
quote:Op maandag 3 mei 2010 12:47 schreef GotC het volgende:
Google Sheet Start to Run Serie 1 (0-5 km)
Google Sheet Start to Run Serie 2 (5-10 km)
Zie OPquote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:50 schreef Rekkie het volgende:
Zojuist les 2 gehad..... de laatste 3 minuten kreeg ik niet vol, het werden er uiteindelijk maar 2.
Toch ben ik tevreden over het herstel na tijd.....
Is er ook een overzicht van de lessen van Evy, qua opbouw?
Dat is dan pas sinds gisteren.. Ik ga wel effe op zoek weer.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:58 schreef Rekkie het volgende:
We're sorry, xxxx@gmail.com does not have permission to access this spreadsheet.
Dat zou kunnen, gisteren kon ik het namelijk ook niet bekijken,quote:Op zaterdag 8 mei 2010 11:59 schreef GotC het volgende:
[..]
Dat is dan pas sinds gisteren.. Ik ga wel effe op zoek weer.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik ben van pindavlees
quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:03 schreef Flappekz het volgende:
Hier issie!AhSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Wat bedoel je precies?quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:25 schreef blomst het volgende:
Les 17 gelopen, had gisteren moeten lopen, maar de regen hield me tegen, en verder de dag andere verplichtingen.
Ik heb aan het einde van de laatste min lopen last van "slapende"tenen.
Wie weet hoe ik dat kan voorkomen?
een doof gevoel in mijn tenen.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 12:36 schreef 1517 het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies?
Ik heb een tijdje gehad dat mijn tenen 'op slot' zaten en dat ik ze moest knakken, wat erg pijnlijk was, om ze weer te kunnen bewegen. De oplossing was mijn schoenen minder strak aan te trekken.
Sorry zelfde error!quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:00 schreef Ronnie_bravo het volgende:
@rekkie: http://spreadsheets.google.com/ccc?key=0Akv5d5veVox8dG14RFAxdDR0Zm5CbTVPeDlicXRiWXc&hl=nl
Iedereen is anders en elke loop is anders. Doe wat goed voelt voor jou. Ik loop gemiddeld 10,9 km/h over 10 km. Het is maar net wat je kan volhouden.quote:Op zaterdag 8 mei 2010 13:16 schreef Rekkie het volgende:
Hoe hard lopen jullie ongeveer het 'loop'gedeelte? Ik heb de indruk dat ik daar te hard ga..... ca 11/12 km/uur
Nee!!! Tenzij je een sprinter bent, geldt dit niet!quote:Op zaterdag 8 mei 2010 19:53 schreef 1517 het volgende:
[..]
Hoe vaker je je traint op je max hoe meer progressie je maakt, lijkt mij. Als je doel is om 12,5km/h te gaan lopen moet je niet gaan trainen op 9 km/h. De training moet wel het doel dienen.
Sorry maar ik heb altijd geleerd dat wanneer je een snelle 10km wil gaan lopen moet je niet gaan trainen op een snelle 800m. Als je een snelle 10km wil lopen moet je de 10km trainen.quote:Op zondag 9 mei 2010 11:52 schreef bananablues het volgende:
[..]
Nee!!! Tenzij je een sprinter bent, geldt dit niet!
Je kan niet constant op je max trainen. Je spieren en gewrichten kunnen dat niet aan.
Daarbij helpen rustige trainingen ook veel. Maximaal 1-3x per week intensief (nog steeds submaximaal!) trainen is wel ok (als gevorderde beginner liever 1x dan 3x): je moet je lichaam ook rust gunnen. Rustige trainingen kunnen je helpen om sneller te herstellen, maar je belast je lichaam ook net iets anders (wat overbelastingsproblemen kan voorkomen)
Trouwens, zeker als je beginner bent helpen trainingen op een laag tempo ook om sneller te worden! Bijna elke prikkel helpt dan al
Ik heb vorig jaar in de zomer met mijn vriendin het beginnersschema van runinfo.nl gevolgd (weinig rennen op lage tempo's die ik makkelijk aankon) en ik werd alsnog sneller op de 5km!
Als je 10km op 12,5km/h wilt kunnen lopen moet je niet 3x per week 10km op je max gaan doen. Snelheidtrainingen doe je door kortere stukken op dat tempo te lopen (intervaltraining, tempolopen).
Alleen wedstrijden of tests doe je maximaal..
Verder: langzaam opbouwen want ineens heel intensief gaan trainen is vragen om problemen. Dat is een tip uit ervaring
Marathonlopers lopen toch ook niet 3 keer per week 42 km?quote:Op zondag 9 mei 2010 13:09 schreef 1517 het volgende:
[..]
Sorry maar ik heb altijd geleerd dat wanneer je een snelle 10km wil gaan lopen moet je niet gaan trainen op een snelle 800m. Als je een snelle 10km wil lopen moet je de 10km trainen.
De training moet het doel nuttigen.
Haha, dat denk ik niet nee. Die hebben toch ook gewoon hersteltrainingen?quote:Op zondag 9 mei 2010 14:02 schreef Coelho het volgende:
[..]
Marathonlopers lopen toch ook niet 3 keer per week 42 km?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |