abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81172025
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:50 schreef Rekkie het volgende:
Zojuist les 2 gehad..... de laatste 3 minuten kreeg ik niet vol, het werden er uiteindelijk maar 2.
Toch ben ik tevreden over het herstel na tijd.....

Is er ook een overzicht van de lessen van Evy, qua opbouw?
Staat in de OP
quote:
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 11:56:47 #202
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81172028
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:50 schreef Rekkie het volgende:
Zojuist les 2 gehad..... de laatste 3 minuten kreeg ik niet vol, het werden er uiteindelijk maar 2.
Toch ben ik tevreden over het herstel na tijd.....

Is er ook een overzicht van de lessen van Evy, qua opbouw?
Zie OP
pi_81172100
We're sorry, xxxx@gmail.com does not have permission to access this spreadsheet.
  zaterdag 8 mei 2010 @ 11:59:05 #204
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81172108
Nou, toch 5 km geworden En 1 minuut 25 sneller dan 2 dagen geleden . Het ging naar m'n gevoel niet zo lekker, veel last van m'n hooikoorts en dus 3x eventjes moeten wandelen (10 a 20 sec ongeveer). Maarja, toch mooi

Uploaded with ImageShack.us
  zaterdag 8 mei 2010 @ 11:59:35 #205
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81172129
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:58 schreef Rekkie het volgende:
We're sorry, xxxx@gmail.com does not have permission to access this spreadsheet.
Dat is dan pas sinds gisteren.. Ik ga wel effe op zoek weer.
pi_81172169
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 11:59 schreef GotC het volgende:

[..]

Dat is dan pas sinds gisteren.. Ik ga wel effe op zoek weer.
Dat zou kunnen, gisteren kon ik het namelijk ook niet bekijken,
Die van 5-10km overigens wel
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:03:11 #207
30252 Soempie
Procreating
pi_81172283
Ik heb hem in open office gezet. Als je me je mailadres geeft dan kan ik het je wel toesturen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:03:25 #208
126462 Flappekz
Met pöntjes
pi_81172293
Hier issie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben van pindavlees
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:05:07 #209
85643 GotC
Guard of the Citadel
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:05:24 #210
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81172360
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:03 schreef Flappekz het volgende:
Hier issie!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah
  zaterdag 8 mei 2010 @ 12:05:38 #211
30252 Soempie
Procreating
pi_81172370
Nog beter.

Ik heb vanmorgen weer gerend en het gaat echt duidelijk steeds beter, ondanks dat ik geen rustdag genomen heb. Het shirt bevalt ook heel goed. Alleen had ik verkeerde sokken aan en nu heb ik dus wel een grote blaar onder m'n voet.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_81173072
Les 17 gelopen, had gisteren moeten lopen, maar de regen hield me tegen, en verder de dag andere verplichtingen.

Ik heb aan het einde van de laatste min lopen last van "slapende"tenen.
Wie weet hoe ik dat kan voorkomen?
Goedemorgen :W
pi_81173421
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:25 schreef blomst het volgende:
Les 17 gelopen, had gisteren moeten lopen, maar de regen hield me tegen, en verder de dag andere verplichtingen.

Ik heb aan het einde van de laatste min lopen last van "slapende"tenen.
Wie weet hoe ik dat kan voorkomen?
Wat bedoel je precies?
Ik heb een tijdje gehad dat mijn tenen 'op slot' zaten en dat ik ze moest knakken, wat erg pijnlijk was, om ze weer te kunnen bewegen. De oplossing was mijn schoenen minder strak aan te trekken.
A revolution is a fundamental change in power or organizational structures that takes place in a relatively short period of time.
pi_81173923
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 12:36 schreef 1517 het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies?
Ik heb een tijdje gehad dat mijn tenen 'op slot' zaten en dat ik ze moest knakken, wat erg pijnlijk was, om ze weer te kunnen bewegen. De oplossing was mijn schoenen minder strak aan te trekken.
een doof gevoel in mijn tenen.
Goedemorgen :W
pi_81174613
quote:
Sorry zelfde error!

Maar de PDF volstaat prima.

Dank daar voor nog overigens.

Ik heb 3 paar x-socks gekocht voor het lopen en dat is echt een genot.
Ik had vandaag alleen mijn schoen te strak aangetrokken en kreeg last van de zijkant van mijn voet.
Iets losser de volgende keer dus.

Ondanks dat ik redelijk stuk ga tijdens het lopen heb ik wel weer zin in de volgende keer.

Hoe hard lopen jullie ongeveer het 'loop'gedeelte? Ik heb de indruk dat ik daar te hard ga..... ca 11/12 km/uur
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:32:12 #217
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_81186792
Ik loop nu gemiddeld 9,1 km/uur als ik 5 km achter elkaar loop Flap loopt 9,8 km/uur bij de 5 km, dus wel iets te hard ja Rekkie
Je zegt dat je redelijk stuk gaat, probeer je iets in te houden en kijken hoe het dan gaat Het gaat er tenslotte om dat je alle minuten kan volmaken, niet hoe hard je gaat
  zaterdag 8 mei 2010 @ 19:49:41 #218
97868 Krullehoofd
Knap, intelligent en eerlijk.
pi_81187581
Precies, het heet niet voor niets conditie training. Anders had het wel snelheidstraining geheten.
Een frigide vrouw beminnen is als een lekke fietsband oppompen....
pi_81187766
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 13:16 schreef Rekkie het volgende:
Hoe hard lopen jullie ongeveer het 'loop'gedeelte? Ik heb de indruk dat ik daar te hard ga..... ca 11/12 km/uur
Iedereen is anders en elke loop is anders. Doe wat goed voelt voor jou. Ik loop gemiddeld 10,9 km/h over 10 km. Het is maar net wat je kan volhouden.
Hoe vaker je je traint op je max hoe meer progressie je maakt, lijkt mij. Als je doel is om 12,5km/h te gaan lopen moet je niet gaan trainen op 9 km/h. De training moet wel het doel dienen.
pi_81188828
Ik moet wel zeggen na ruim 20 jaar sporten het mij bijzonder tegenvalt hoe slecht het gesteld is met de conditie.

Ik zal maandag in Volendam eens wat rustiger aan doen tijdens het lopen en bekijken hoe dat aanvoelt.
pi_81206718
quote:
Op zaterdag 8 mei 2010 19:53 schreef 1517 het volgende:

[..]
Hoe vaker je je traint op je max hoe meer progressie je maakt, lijkt mij. Als je doel is om 12,5km/h te gaan lopen moet je niet gaan trainen op 9 km/h. De training moet wel het doel dienen.
Nee!!! Tenzij je een sprinter bent, geldt dit niet!

Je kan niet constant op je max trainen. Je spieren en gewrichten kunnen dat niet aan.
Daarbij helpen rustige trainingen ook veel. Maximaal 1-3x per week intensief (nog steeds submaximaal!) trainen is wel ok (als gevorderde beginner liever 1x dan 3x): je moet je lichaam ook rust gunnen. Rustige trainingen kunnen je helpen om sneller te herstellen, maar je belast je lichaam ook net iets anders (wat overbelastingsproblemen kan voorkomen)

Trouwens, zeker als je beginner bent helpen trainingen op een laag tempo ook om sneller te worden! Bijna elke prikkel helpt dan al
Ik heb vorig jaar in de zomer met mijn vriendin het beginnersschema van runinfo.nl gevolgd (weinig rennen op lage tempo's die ik makkelijk aankon) en ik werd alsnog sneller op de 5km!

Als je 10km op 12,5km/h wilt kunnen lopen moet je niet 3x per week 10km op je max gaan doen. Snelheidtrainingen doe je door kortere stukken op dat tempo te lopen (intervaltraining, tempolopen).

Alleen wedstrijden of tests doe je maximaal..

Verder: langzaam opbouwen want ineens heel intensief gaan trainen is vragen om problemen. Dat is een tip uit ervaring
pi_81207095
Ik ga sowieso nog steeds langzaam, rond de 8/8.5 km/h

Gister ging echt beroerd, werd na een minuut of 15 licht in me hoofd, duizelig en een beetje misselijk. Na 25 minuten hielden mijn benen er vanzelf mee op. Oververmoeidheid door drukke vakantie? Slaaptekort? Te weinig eten? Ik heb echt geen idee wat het was, maar woensdag gaat het vast beter!
(normaal sport ik bijna elke dag van de week, en nu had ik een week niks gedaan, voelt raar, ben ook meteen aangekomen blegh)
pi_81209319
quote:
Op zondag 9 mei 2010 11:52 schreef bananablues het volgende:

[..]

Nee!!! Tenzij je een sprinter bent, geldt dit niet!

Je kan niet constant op je max trainen. Je spieren en gewrichten kunnen dat niet aan.
Daarbij helpen rustige trainingen ook veel. Maximaal 1-3x per week intensief (nog steeds submaximaal!) trainen is wel ok (als gevorderde beginner liever 1x dan 3x): je moet je lichaam ook rust gunnen. Rustige trainingen kunnen je helpen om sneller te herstellen, maar je belast je lichaam ook net iets anders (wat overbelastingsproblemen kan voorkomen)

Trouwens, zeker als je beginner bent helpen trainingen op een laag tempo ook om sneller te worden! Bijna elke prikkel helpt dan al
Ik heb vorig jaar in de zomer met mijn vriendin het beginnersschema van runinfo.nl gevolgd (weinig rennen op lage tempo's die ik makkelijk aankon) en ik werd alsnog sneller op de 5km!

Als je 10km op 12,5km/h wilt kunnen lopen moet je niet 3x per week 10km op je max gaan doen. Snelheidtrainingen doe je door kortere stukken op dat tempo te lopen (intervaltraining, tempolopen).

Alleen wedstrijden of tests doe je maximaal..

Verder: langzaam opbouwen want ineens heel intensief gaan trainen is vragen om problemen. Dat is een tip uit ervaring
Sorry maar ik heb altijd geleerd dat wanneer je een snelle 10km wil gaan lopen moet je niet gaan trainen op een snelle 800m. Als je een snelle 10km wil lopen moet je de 10km trainen.
De training moet het doel nuttigen.

Uiteraard werkt bijna elke training positief voor een beginner, maar wanneer ben je beginner af moet je jezelf afvragen.

Zie: duurloopmisverstand/souplesse
  zondag 9 mei 2010 @ 14:02:59 #224
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_81211184
quote:
Op zondag 9 mei 2010 13:09 schreef 1517 het volgende:

[..]

Sorry maar ik heb altijd geleerd dat wanneer je een snelle 10km wil gaan lopen moet je niet gaan trainen op een snelle 800m. Als je een snelle 10km wil lopen moet je de 10km trainen.
De training moet het doel nuttigen.
Marathonlopers lopen toch ook niet 3 keer per week 42 km?
pi_81211290
quote:
Op zondag 9 mei 2010 14:02 schreef Coelho het volgende:

[..]

Marathonlopers lopen toch ook niet 3 keer per week 42 km?
Haha, dat denk ik niet nee. Die hebben toch ook gewoon hersteltrainingen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')