abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 11 mei 2010 @ 19:02:22 #101
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_81308386
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 19:02 schreef teknomist het volgende:

[..]

Nee, maar wel omdat je wordt met dt schrijft!
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 11 mei 2010 @ 19:58:34 #102
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_81310625
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 19:02 schreef teknomist het volgende:

[..]

Nee, maar wel omdat je wordt met dt schrijft!
Ach typ echt in ieder geval nog niet als EGT.

Sorry ben nooit goed geweest in het DT gedoe.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_81311325
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 19:58 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:

[..]

Ach typ echt in ieder geval nog niet als EGT.

Sorry ben nooit goed geweest in het DT gedoe.
Ik heb echt een rothekel aan DT.
Life is Music
pi_81314194
Voor de mensen die hier een rothekel aan hebben, of het moeilijk vinden, het valt reuze mee. Ik heb het vroeger op onderstaande manier geleerd, en zo kan het nooit fout gaan. Je moet er een paar dingetjes voor onthouden, maar je hebt er je leven lang plezier van. Ik heb het ff opgezocht voor jullie, komt ie!

Enkele basisprincipes :

1. Tegenwoordige tijd :

ik = stam / Jij = stam+t / hij = stam+t
vb. werken : ik werk / jij werkt / hij werkt
vb. worden : ik word / jij wordt / hij wordt
vb. zitten : ik zit / jij zit / hij zit

2. Inversie (bij vragen bijvoorbeeld)

ik = stam / Jij = stam / hij = stam+t

vb. werken : werk ik ? / werk jij ? / werkt hij ?
vb. worden : word ik ? / word jij ? / wordt hij ?
vb. zitten : zit ik ? / zit jij ? / zit hij ?

3. NOOIT een 'd' toevoegen in de tegenwoordige tijd ! Nooit !

4. Voltooid tegenwoordige tijd en verleden tijd

Vergeet alle moeilijke regeltjes over 't kofschip en laat ook 't fokschaap maar op stal staan, hier zijn de enige twee regels die je moet onthouden :

- nooit een "dt" zetten in de voltooid tegenwoordige tijd of verleden tijd;
- vervoeg het werkwoord gewoon in het verleden. Wat je hoort, is wat je moet schrijven in de voltooid tegenwoordige tijd.

Enkele voorbeelden :
- het werkwoord "gebeuren". In het verleden zeg je : "het gebeurde". Je hoort een "d". Dus schrijf je ook een "d" in de VTT : "het is gebeurd".
- het werkwoord "branden". In het verleden zeg je : "het brandde". Je hoort een "d". dus schrijf je ook een "d" in de VTT : "het heeft gebrand"
- het werkwoord "werken". Verleden = het werkte. Je hoort een "t", dus "ik heb gewerkt".

Op het werk kan ik me gigantisch storen aan spelfouten. Hier op het forum minder, omdat het toch vaak snel getypte berichten zijn, en de meeste daarom vaak onder de noemer typfout kunnen. Plus omdat er ook veel meer in een soort van forumtaal wordt gesproken, ik schrijf bijvoorbeeld zelf heel vaak ff en rlxd. Maar af en toe kom je weleens dingen tegen waarvan je denkt, dat meen je niet.

Collegaatje van mij ook, komt koud van school af, en als je ziet hoe hij schrijft, verschrikkelijk. Een handschrift waarvoor je het beste hierogliefen kunt studeren, in de 2e Wereldoorlog had hij makkelijk voor de Duitsers boodschappen kunnen opschrijven, je kan ze toch niet decoderen. En spelfouten, niet normaal gewoon. Ok, het is niet echt een helder licht, maar je kan ook te ver gaan natuurlijk.

Helemaal erg zijn de managers, engineers, noem het maar op, het hoger (geschoolde) personeel zeg maar. Daar word je af en toe zo droevig van dat je alleen nog maar kan terug mailen.

Maar ook ik maak ze wel eens hoor. Typfouten natuurlijk, maar spelfouten vaker in de woorden die je niet of nooit gebruikt. Moeilijke woorden ofzo. Gelukkig hebben we dan altijd Google nog, als ik het niet zeker weet, zoek ik het op. De heel zeldzame keer dat ik een dt fout maak, dan moet ik goed van de pad zijn, of last van de naweeën (dit is dus zo'n Google woord ) ervan hebben.

Enne, dat schema heb ik natuurlijk ook ff gegoogled, ben geen leraar Nederlands ofzo.
pi_81315069
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 20:16 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Ik heb echt een rothekel aan DT.
DP daarentegen.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_81315476
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 21:31 schreef teknomist het volgende:

[..]

DP daarentegen.
DT kan anders ook behoorlijk lekker zijn hoor. Tenminste, als het bij mij gedaan wordt dan, laatste keer dat ik zelf iemand peep had ik zoiets van nah, is niet echt mijn ding.
pi_81315540
Ik vervang het betreffende werkwoord altijd door "lopen". Dan hoor ik het altijd goed.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_81315925
Het is maar net hoe dat je het geleerd hebt, iedereen zijn manier. Maar vond dit altijd wel een handig schema, dus ik dacht, ik verrijk de rest van de wereld er ook mee!
pi_81315994
Thanks, gelukkig hebt ik er nooit zo problemen mee.
pi_81316388
Nee, ik ook niet. Heb meer last van schimmel op de badkamer
  dinsdag 11 mei 2010 @ 22:36:53 #111
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_81319028
Ik probeer heel vaak voltooid deelwoorden te vermijden
Juist vanwege het d/t probleem. Wel is het zo dat ik, wanneer ik het dan na ga lezen, de fouten er zo uithaal
Zowel bij mijzelf als bij andere mensen.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 23:32:21 #112
286949 Thinkk-Pinkk
Tickety-boo
pi_81322290
Nou het is bij mij eigenlijk door het chatten gekomen. Vroeger nooit problemen mee gehad. maar vooral het laatste jaar vind ik het erg lastig.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_81322367
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 22:36 schreef automatic_ het volgende:
Ik probeer heel vaak voltooid deelwoorden te vermijden
Juist vanwege het d/t probleem. Wel is het zo dat ik, wanneer ik het dan na ga lezen, de fouten er zo uithaal
Zowel bij mijzelf als bij andere mensen.
Ik heb gelukkig een spellingscontrole in mijn browser dus alle typefouten worden rood gearceerd. Grammaticale fouten worden er niet uitgehaald maar die maak ik dan gelukkig ook niet zo vaak.
  dinsdag 11 mei 2010 @ 23:56:29 #114
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_81323445
quote:
Op dinsdag 11 mei 2010 23:33 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ik heb gelukkig een spellingscontrole in mijn browser dus alle typefouten worden rood gearceerd. Grammaticale fouten worden er niet uitgehaald maar die maak ik dan gelukkig ook niet zo vaak.
Ik heb dat ook, maar niet overal
  woensdag 12 mei 2010 @ 09:10:34 #115
38323 EDMAN-
19-10-2002
pi_81328641
Goedemorgen DT'ers
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_81328916
Laat dat goeie er maar vanaf. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het van die dagen dat vanaf het moment dat je uit bed stapt, er vanalles mis gaat. Sta ik te douchen, valt ineens de stroom uit, dus koude douche Pleurt dus iedere keer de aardlekschakelaar eruit. Kon ik dus ook geen broodjes afbakken in mijn oven. Uiteindelijk toch nog gelukt, maar had dus geen tijd meer om nog ff rlxd een peukie te roken.

Gelukkig nu al weer wat afgekoeld, maar ik zat me net toch pisnijdig in de auto. Ik trek dat echt slecht als ik net uit bed ben en er gelijk van alles mis gaat. Maarja, das dan ook het nadeel als je geen ochtendmens bent.

Hopelijk vanavond geen problemen met de stroom, ik heb daar dus echt 0,0 verstand van. Kon niet eens een koffiezetapparaat en een oven aanhebben vanochtend, en dan ineens gaat het weer wel. Ik haat die vage problemen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 09:28:33 #117
38323 EDMAN-
19-10-2002
pi_81329023
Ouch, snap hem helemaal. Niks vervelenders als het uurste uur van je dag kut gaat
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_81329255
Ja, ik had op een gegeven moment echt het idee van ik ga nu terug naar bed en kom er pas morgen weer uit. Ik hoop dat de rest van de dag wat leuker wordt in ieder geval.
pi_81329340
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 09:23 schreef Kper_Norci het volgende:
Laat dat goeie er maar vanaf. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het van die dagen dat vanaf het moment dat je uit bed stapt, er vanalles mis gaat. Sta ik te douchen, valt ineens de stroom uit, dus koude douche Pleurt dus iedere keer de aardlekschakelaar eruit. Kon ik dus ook geen broodjes afbakken in mijn oven. Uiteindelijk toch nog gelukt, maar had dus geen tijd meer om nog ff rlxd een peukie te roken.

Gelukkig nu al weer wat afgekoeld, maar ik zat me net toch pisnijdig in de auto. Ik trek dat echt slecht als ik net uit bed ben en er gelijk van alles mis gaat. Maarja, das dan ook het nadeel als je geen ochtendmens bent.

Hopelijk vanavond geen problemen met de stroom, ik heb daar dus echt 0,0 verstand van. Kon niet eens een koffiezetapparaat en een oven aanhebben vanochtend, en dan ineens gaat het weer wel. Ik haat die vage problemen.
Herkenbaar. Ik had me verslapen vanochtend en ja hoor, ik snijd mezelf met het scheren.
pi_81329413
Vanochtend trouwens iets raars op de A58 bij Bosschenhoofd. Opeens remt iedereen, gevaarlichten aan, enfin je kent het wel. Op de linkerbaan zie ik een politiebusje staan en er komt een agent uit met een hond. Een minuut later gaat alles weer rijden, zie ik iets voor Etten-Leur op de vluchtstrook dat busje staan met nog een politie-auto erbij. Heel vaag.
pi_81329536
Ja, verschrikkelijk is dat, dan sta je je al te haasten, gaat er nog vanalles mis, duurt het nog langer, humeur beneden het vriespunt. Maar wel rlxd om hier ff je frustraties te delen. Ben gelukkig nu ook weer wat vrolijker. Heb net expres maar ff wat foto's bekeken van mijn toekomstige katjes, dat scheelt ook wel.
pi_81329607
Gelukkig is er koffie.
pi_81329651
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 09:42 schreef teknomist het volgende:
Vanochtend trouwens iets raars op de A58 bij Bosschenhoofd. Opeens remt iedereen, gevaarlichten aan, enfin je kent het wel. Op de linkerbaan zie ik een politiebusje staan en er komt een agent uit met een hond. Een minuut later gaat alles weer rijden, zie ik iets voor Etten-Leur op de vluchtstrook dat busje staan met nog een politie-auto erbij. Heel vaag.
Eerste wat in me opkomt is dat ze misschien achter een drugskoerier aanzaten die wat spul de auto uit geflikkerd heeft ofzo. Dat ze het met een drugshond opsporen misschien.

Afgelopen vrijdag zijn we naar Griek geweest, wilde we met de bus terug, maar we waren te laat. Komen we buiten, staat de bus er. Leek me sterk dat die op ons stond te wachten, dus ik kijken. Geen chauffeur, wel allemaal mensen in de bus. Bij een maat van me maar in de auto gestapt, kijk ik nog eens achterom, staan er 2 politieauto's bij de bus. Dus wat daar nou gebeurt is?
pi_81329657
Hehe, er werkt hier een IT-er met als achternaam "Hacker".
pi_81329677
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 09:49 schreef teknomist het volgende:
Gelukkig is er koffie.
Of thee!
pi_81329991
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 09:51 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Eerste wat in me opkomt is dat ze misschien achter een drugskoerier aanzaten die wat spul de auto uit geflikkerd heeft ofzo. Dat ze het met een drugshond opsporen misschien.
Dat zou kunnen, maar Roosendaal-Breda lijkt me geen logische route voor een drugskoerier...
pi_81330026
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 09:51 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Of thee!
Met veel suiker en melk en een koekje.
Maar 's ochtends vroeg prefereer ik meer een paar stevige bakken zwarte kovvie.
pi_81330194
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 10:04 schreef teknomist het volgende:

[..]

Met veel suiker en melk en een koekje.
Maar 's ochtends vroeg prefereer ik meer een paar stevige bakken zwarte kovvie.
Ik lust wel koffie, alleen werkt het altijd heel erg op mijn darmen. Dus ik hoef je vast niet te vertellen wat er gebeurd als ik 's ochtends koffie ga drinken, en er ook nog een peuk bij rook. Dan moet ik echt heeeel hard rennen wil ik op tijd zijn.
  woensdag 12 mei 2010 @ 10:11:59 #129
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_81330247
Morgen
pi_81330253
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 10:10 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik lust wel koffie, alleen werkt het altijd heel erg op mijn darmen. Dus ik hoef je vast niet te vertellen wat er gebeurd als ik 's ochtends koffie ga drinken, en er ook nog een peuk bij rook. Dan moet ik echt heeeel hard rennen wil ik op tijd zijn.
Ja, herkenbaar.
  woensdag 12 mei 2010 @ 12:06:36 #131
38323 EDMAN-
19-10-2002
pi_81334599
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 10:12 schreef teknomist het volgende:

[..]

Ja, herkenbaar.
Idd, is toch weer een half uur op een werkdag
net 2 uur vergadert met een HONGER! ging kapot he
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_81335159
Nog een kleine meeting en dan vrij. Mag ik mooi op-en-neer naar Groningen voor een trouwerij.
pi_81335304
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:06 schreef EDMAN- het volgende:

[..]

Idd, is toch weer een half uur op een werkdag
net 2 uur vergadert met een HONGER! ging kapot he
Werken is niet echt jouw ding hè EDMAN-? Ach, ik heb hetzelfde hoor.
Ik zou trouwens wel met een gezicht zitten als ze mijn maag zouden horen rammelen, of was het nogal rumoerig?
  woensdag 12 mei 2010 @ 12:48:55 #134
38323 EDMAN-
19-10-2002
pi_81336242
Ik werk om te leven, niet andersom

hij rommelde niet, het was meer een soort misselijk, leeg gevoel (+ moeheid want ben weer te laat gaan slapen aangezien het 'alweer bijna weekend was' )
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
pi_81336866
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 12:48 schreef EDMAN- het volgende:
Ik werk om te leven, niet andersom

hij rommelde niet, het was meer een soort misselijk, leeg gevoel (+ moeheid want ben weer te laat gaan slapen aangezien het 'alweer bijna weekend was' )

Maar die instelling heb ik ook hoor. Al zien de werkgevers in Nederland dat natuurlijk liever anders. Moeten ze maar beter betalen.
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:29:34 #136
38323 EDMAN-
19-10-2002
pi_81337874
Ik hou deze instelling uiteraard ook goed verborgen op de werkvloer , mijn baas denkt dat ik een keiharde werker ben met 100% motivatie en hart voor het bedrijf. In werkelijkheid:
werk is werk, en in de meeste gevallen is vrije tijd toch leuker
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:32:10 #137
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_81338004
Nou, ik werk ook omdat ik mij anders dood verveel. Triest, maar waar
pi_81338185
Nou ik weet zeker dat ik me nooit zou vervelen hoor als ik niet zou hoeven te werken!
  woensdag 12 mei 2010 @ 13:37:19 #139
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_81338247
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:36 schreef Kper_Norci het volgende:
Nou ik weet zeker dat ik me nooit zou vervelen hoor als ik niet zou hoeven te werken!
Ik wel Dat had ik ook altijd bij de 6weken zomervakantie....
pi_81338970
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:37 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik wel Dat had ik ook altijd bij de 6weken zomervakantie....
Zijn er geen dingen die je leuk zou vinden als hobby ofzo? Al ga je kantklossen, als je dat leuk zou vinden bijvoorbeeld.
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:03:59 #141
38323 EDMAN-
19-10-2002
pi_81339435
Dat is ook wel een goeie ja, verveling
Ik denk dat ik binnen 1 jaar in een afkickkliniek zit voor .... (vanalles mogelijk, vul zelf maar in)
Maar dat heeft ook weer met geld te maken, als ik (erg) rijk zou zijn, zou ik me ook niet vervelen
Wir tanzen im viereck
Wir tanzen konzentriert
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:08:26 #142
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_81339632
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 13:52 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Zijn er geen dingen die je leuk zou vinden als hobby ofzo? Al ga je kantklossen, als je dat leuk zou vinden bijvoorbeeld.
Ik kan zo 1,2,3 niets bedenken
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:09:03 #143
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_81339660
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:03 schreef EDMAN- het volgende:
Dat is ook wel een goeie ja, verveling
Ik denk dat ik binnen 1 jaar in een afkickkliniek zit voor .... (vanalles mogelijk, vul zelf maar in)
Maar dat heeft ook weer met geld te maken, als ik (erg) rijk zou zijn, zou ik me ook niet vervelen
Ik zou nooit in een afkickkliniek komen (ja, om daar te werken misschien, haha)
pi_81340259
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:09 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ik zou nooit in een afkickkliniek komen (ja, om daar te werken misschien, haha)
Ik moet zeggen dat ik wel gevoelig voor verslavingen ben, o.a. roken, maar of ik het ooit zover zou laten komen om zwaar verslaafd aan drugs te raken, ik weet niet. Eerder een sexverslaving à la Tiger Woods denk ik Maarja, da's van te voren makkelijk praten natuurlijk.
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:23:10 #145
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_81340317
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:22 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Ik moet zeggen dat ik wel gevoelig voor verslavingen ben, o.a. roken, maar of ik het ooit zover zou laten komen om zwaar verslaafd aan drugs te raken, ik weet niet. Eerder een sexverslaving à la Tiger Woods denk ik Maarja, da's van te voren makkelijk praten natuurlijk.
Nope, ik zie hier geen één verslaving om de hoek komen
pi_81340461
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:23 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Nope, ik zie hier geen één verslaving om de hoek komen
Bij mij kwam er laatst nog een verslaving om de hoek, was wel vriendelijk, beleefd groeten enzo

Dan ben jij een heel braaf meisje!
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:26:37 #147
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_81340490
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:25 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Bij mij kwam er laatst nog een verslaving om de hoek, was wel vriendelijk, beleefd groeten enzo

Dan ben jij een heel braaf meisje!
Gezellig
En ja, dat ben ik! Qua roken/alcohol/drugs wel
Ik ben niet altijd braaf geweest hoor, haha.
pi_81340625
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:26 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Gezellig
En ja, dat ben ik! Qua roken/alcohol/drugs wel
Ik ben niet altijd braaf geweest hoor, haha.
Heel goed van jou, maar je drinkt toch af en toe wel eens een drankje ofzo? Of ben je echt geheelonthouder geworden?

Trouwens ideaal moment voor een tvp voor spannende verhalen van Automatic_
  woensdag 12 mei 2010 @ 14:30:45 #149
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_81340679
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:29 schreef Kper_Norci het volgende:

[..]

Heel goed van jou, maar je drinkt toch af en toe wel eens een drankje ofzo? Of ben je echt geheelonthouder geworden?

Trouwens ideaal moment voor een tvp voor spannende verhalen van Automatic_
Ja hoor, ik drink af en toe wel wat, maar ik kan ook niet zeggen dat ik het écht lekker vind.
En ik ken wel goed mijn grenzen, haha. Als ik hem voel hangen, dan stop ik braaf

Hahahahaha Nee, ik moet eerlijk zeggen dat ik op sommige vlakken niet echt heilig ben & soms wel denk; Oeh... Waar ben ik in godsnaam mee bezig geweest
pi_81340993
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 14:30 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Ja hoor, ik drink af en toe wel wat, maar ik kan ook niet zeggen dat ik het écht lekker vind.
En ik ken wel goed mijn grenzen, haha. Als ik hem voel hangen, dan stop ik braaf

Hahahahaha Nee, ik moet eerlijk zeggen dat ik op sommige vlakken niet echt heilig ben & soms wel denk; Oeh... Waar ben ik in godsnaam mee bezig geweest
Als ik hem voel hangen ga ik gewoon door

Maareh, welke vlakken dan? Je maakt me nu wel heel nieuwsgierig hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')