abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81601856
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:38 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Als bij het in- en uitchecken een te laag/negatief saldo wordt geconstateerd, kan bij automatische opwaardering je saldo worden aangevuld. Lijkt mij sterk dat je daar een dag op moet wachten als die gegevens pas 's avonds worden gesynchroniseerd.Ergo: permanente verbinding met de database.
Een conducteur heeft GEEN permanenten verbinding met de database. En daar begon deze discussie mee.

Wat verwacht je zelf van een discussie waarbij je vooral aannames en redenaties gebruikt?
Leaf
pi_81601906
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En hoe moet ik mijn toestemming geven aan de conductuer? Krijgt hij een digitale handtekening van mij dat de baas daarna kan zien dat er door mij toestemming is gegeven?
Geen idee hoe dat precies werkt. Vraag het de NS.
Het is dus zeker niet zo dat de conducteur zomaar altijd alle gegevens kan zien.
Leaf
  dinsdag 18 mei 2010 @ 22:51:56 #278
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_81602510
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:41 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Een conducteur heeft GEEN permanenten verbinding met de database. En daar begon deze discussie mee.

Wat verwacht je zelf van een discussie waarbij je vooral aannames en redenaties gebruikt?
Met jou is er uberhaupt geen discussie
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_81602650
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:51 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Met jou is er uberhaupt geen discussie
Gaaaaaaap....

Lees eens even je eigen posts terug. Je beschuldig mij ervan dat ik feiten negeer, je kunt niet aangeven welke.
Je doet alsof je precies weet hoe de OV chipkaart werkt, het blijken alleen maar redenaties te zijn.

Ga zelf eens een fatsoenlijke discussie voeren voordat je anderen ervan beschuldigd dat ze dat niet doen.
Leaf
pi_81603118
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:54 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Gaaaaaaap....

Lees eens even je eigen posts terug. Je beschuldig mij ervan dat ik feiten negeer, je kunt niet aangeven welke.
Je doet alsof je precies weet hoe de OV chipkaart werkt, het blijken alleen maar redenaties te zijn.

Ga zelf eens een fatsoenlijke discussie voeren voordat je anderen ervan beschuldigd dat ze dat niet doen.
je schrijft nu over jezelf ?
pi_81603246
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:03 schreef macca728 het volgende:

[..]

je schrijft nu over jezelf ?
Denk je echt wat te bereiken door zo op de man te spelen?

Stupendous mag ook antwoorden.
Leaf
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:40:27 #282
188877 Stupendous76
pi_81607371
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 23:05 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Denk je echt wat te bereiken door zo op de man te spelen?

Stupendous mag ook antwoorden.
Bij deze.

Op basis van ervaringen in de topics alhier en elders klopt het dat conducteurs waarschijnlijk niet draadloos in verbinding staan. Fouten met de kaarten buiten de trein worden door de conducteurs niet herkend met hun apparatuur. Waarschijnlijk hebben ze daarom geen verbinding met het netwerk.

En het negeren van feiten?
Diverse mensen hebben hier ervaringen aangehaald. Dat jij die niet accepteert, moet jij weten. Het staat je vrij om de (summiere) informatie die enkel jouw idee bevestigd te accepteren, tegenover de massa ervaringen van vele anderen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Stupendous76 op 19-05-2010 00:45:40 ]
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:44:41 #283
188877 Stupendous76
pi_81607454
Voor de grap het nieuwsbericht nog maar eens doorgelezen en hier is de website van webwereld met het filmpje: klik.

Verder verwijzen ze ook door naar een ander artikel van eerder deze maand:
quote:
Provincies lokken met privacyschendende ov-actie - UPDATE
Gepubliceerd: Vrijdag 7 mei 2010 /// Auteur: Brenno de Winter

Drie provincies bieden reizigers 20 procent korting op busreizen. Maar anoniem reizen met de OV-chipkaart mag dan niet meer en dat schendt mogelijk privacyregelgeving.

De provincies Gelderland, Overijssel en Flevoland en de stadsregio's Twente en Arnhem-Nijmegen willen mensen enthousiast maken voor de OV-chipkaart. Die lokale overheden bieden busreizigers nu 20 procent korting. Dat geldt alleen voor reizen in de daluren en het aanbod loopt tot 1 september 2010. Dit reisproduct wordt gratis aangeboden, maar het heeft wel een prijs. Het past namelijk alleen op een op naam gestelde OV-chipkaart. Juist dat laatste staat haaks op intenties van het College Bescherming Persoonsgegevens (CBP).

Prijsdruk
Die verkoop van de privacy blijkt uit vrijgegeven stukken. Op 16 november 2005 schrijft het CBP dat reizigers niet door prijsdruk gedwongen mogen worden hun anonimiteit op te geven. Dat lijkt nu wel te gebeuren, omdat iedereen de korting kan aanvragen.

Advocaat en universitair docent Gerrit-Jan Zwenne heeft dan ook zijn twijfels bij deze aanpak. “Ik betwijfel of dit juridisch wel correct is. Ze hebben terecht gesteld dat privacy niet onder prijsdruk mag worden opgegeven”, stelt hij tegenover Webwereld. “Dit lijkt mij een duidelijk geval van prijsdruk en dat is in ieder geval zowel oneigenlijk als twijfelachtig.”

Oud-collegelid van het CBP Jan-Willem Broekema is duidelijk over de rechtmatigheid: "Ik zie geen reden waarom het dat zou moeten zijn maar dat geldt ook voor allerlei andere voordelen (trajectkaart e.d.). Het probleem is dat men probeert een 19e eeuws vergoedingenstelsel in de 21e eeuw in te voeren op geheel nieuwe technieken."

Voorloper abonnement
Een zegsvrouw van de Stadsregio Arnhem-Nijmegen is duidelijk over het belang van een persoonsgebonden OV-chipkaart. “Wij willen dat omdat een persoonlijke kaart wat meer mogelijkheden geeft om wat meer informatie op de kaart te krijgen”, zegt ze in een reactie tegenover Webwereld. Wat ze precies met de informatie willen, kan ze niet aangeven, maar ze ziet wel voordelen. “Zo is dan ook vaak het bankrekeningnummer bekend. Ook kun je de kaart automatisch opladen.”

Voorlichters van de provincies Gelderland en Overijssel maken duidelijk dat klanten een soort abonnement krijgen. Daarvoor kan volgens hun alleen een op naam gestelde kaart worden gebruikt. “Er komt later dit jaar een dalurenabonnement van 7,50 euro per jaar”, vertrouwt een voorlichter Webwereld toe. “Zie dit als een voorloper."

De RET verkoopt op dit moment wel OV-chipkaartabonnementen, waarbij klanten 20 of 40 procent korting krijgen. Deze maandabonnementen passen zowel op een anonieme als op een persoonlijke OV-chipkaart.
Zoveelste keer

Het is niet de eerste keer dat reizigers onder prijsdruk worden verleid tot het inleveren van hun privacy. Bij diverse acties om mensen aan een OV-chipkaart te helpen zijn persoonlijke kaarten met foto voor 1,50 euro of zelfs gratis aangeboden, terwijl voor een anonieme kaart 7,50 euro moet worden betaald. Alle reisbewegingen van klanten worden zeven jaar lang in een database bewaard.

Ook Broekema ziet dit ook en plaatst daarbij vraagtekens: "Is dat ongeoorloofde prijsdruk? Je hebt ook het ¤1,00 aanbod gehad in Haaglanden. Dan kreeg je een persoonsgebonden kaart met ¤6,50 korting. Prijsdruk of korting?"

Op dit moment voert het CBP een onderzoek uit naar vermeende misstanden rond privacy bij de studentenvariant van de OV-chipkaart. De resultaten daarvan kunnen elk moment publiek worden. In een reactie laat de privacywaakhond weten de specifieke details van de aanbieding niet te kennen en daarom niet te kunnen reageren.
Update:
10:30 Reactie CBP toegevoegd.
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 19 mei 2010 @ 00:49:42 #284
188877 Stupendous76
pi_81607555
Webwereld heeft trouwens een mooi overzicht van nieuwsberichten over de ov-chipkaart, alhier.

Zoals bijvoorbeeld dit bericht:
quote:
Meerkosten OV-chipkaart blijven onduidelijk UPDATE
Gepubliceerd: Woensdag 21 april 2010 /// Auteur: Brenno de Winter

Vanaf november gaat heel Nederland stapsgewijs over op een nieuwe OV-chip. Andere technische problemen blijven bestaan. Trans Link Systems wil naast eigen behandeling ook CBP klachten laten afhandelen
Staan hele goede reacties tussen.
Oh sorry, dat moet natuurlijk zijn: daar staan allemaal idioten die enkel zeuren over het falen van die kaart die constant lopen te fantaseren wat er mis ging mis zou kunnen gaan.
Repent, Pray, Forgive
  woensdag 19 mei 2010 @ 01:56:09 #285
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_81608864
Stel ik heb een Ov-chip. En ik laad nog even snel 15 minuten voordat ik de bus pak een "reisprodukt" op mijn kaart. Ik neem dan binnen 10-15 min een bus. Weet de scanner in die bus dan al dat ik een geldig reisbewijs heb?
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_81610839
quote:
Op dinsdag 18 mei 2010 22:42 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Geen idee hoe dat precies werkt. Vraag het de NS.
Het is dus zeker niet zo dat de conducteur zomaar altijd alle gegevens kan zien.
De conductuer hoeft alleen maar op een knopje drukken, die electronische handtekeing van mij zou het waarborgen maar dit is gewoon weer mooie NS propaganda en het gepeupel trapt erin als zijnde dat het op deze manier wel voldoende afgedekt is.
pi_81610851
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 01:56 schreef Schenkstroop het volgende:
Stel ik heb een Ov-chip. En ik laad nog even snel 15 minuten voordat ik de bus pak een "reisprodukt" op mijn kaart. Ik neem dan binnen 10-15 min een bus. Weet de scanner in die bus dan al dat ik een geldig reisbewijs heb?
In ieder geval met saldo wel, en met een abbonement ook lijkt me.
pi_81613147
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:40 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Bij deze.

Op basis van ervaringen in de topics alhier en elders klopt het dat conducteurs waarschijnlijk niet draadloos in verbinding staan. Fouten met de kaarten buiten de trein worden door de conducteurs niet herkend met hun apparatuur. Waarschijnlijk hebben ze daarom geen verbinding met het netwerk.

En het negeren van feiten?
Diverse mensen hebben hier ervaringen aangehaald. Dat jij die niet accepteert, moet jij weten. Het staat je vrij om de (summiere) informatie die enkel jouw idee bevestigd te accepteren, tegenover de massa ervaringen van vele anderen.
Het staat jou ook vrij om mij compleet te negeren. Telkens maar weer op de man spelen, vage beschuldigingen aan mijn adres uiten heeft geen enkele zin.

De massa negatieve ervaringen vind ik wel meevallen. Basp1 heeft pas onlangs zijn eerste reizen gemaakt maar loopt al veel langer te klagen. En toen bleek dat Basp1 niet eens goed op de hoogte was van de werkwijzen. Jij loopt dingen te roepen waarvan je ook niet eens goed weet hoe het werkt.
Daarnaast zijn er ook regelmatig mensen langsgekomen die wel degelijk positieve ervaringen hebben en ook niet de problemen zien die hier worden aangehaald.
Leaf
pi_81613719
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 00:49 schreef Stupendous76 het volgende:
Webwereld heeft trouwens een mooi overzicht van nieuwsberichten over de ov-chipkaart, alhier.

Zoals bijvoorbeeld dit bericht:
[..]

Staan hele goede reacties tussen.
Oh sorry, dat moet natuurlijk zijn: daar staan allemaal idioten die enkel zeuren over het falen van die kaart die constant lopen te fantaseren wat er mis ging mis zou kunnen gaan.

Zijn dat mensen die al maandenlang telkens weer over de zelfde dingen lopen te klagen? Telkens weer de voordelen van de OV chipkaart negeren?

Zo ja, dan zijn het zeurders.
Leaf
pi_81613773
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:03 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Het staat jou ook vrij om mij compleet te negeren. Telkens maar weer op de man spelen, vage beschuldigingen aan mijn adres uiten heeft geen enkele zin.

De massa negatieve ervaringen vind ik wel meevallen. Basp1 heeft pas onlangs zijn eerste reizen gemaakt maar loopt al veel langer te klagen. En toen bleek dat Basp1 niet eens goed op de hoogte was van de werkwijzen. Jij loopt dingen te roepen waarvan je ook niet eens goed weet hoe het werkt.
Daarnaast zijn er ook regelmatig mensen langsgekomen die wel degelijk positieve ervaringen hebben en ook niet de problemen zien die hier worden aangehaald.
dus die problemen worden verzonnen ? of ze moeten misschien een keer opgelost gaan worden na 5 jaar ?

blijft natuurlijk staan dat de meeste problemen sowieso voorkomen hadden moeten worden
pi_81613824
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 08:31 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De conductuer hoeft alleen maar op een knopje drukken, die electronische handtekeing van mij zou het waarborgen maar dit is gewoon weer mooie NS propaganda en het gepeupel trapt erin als zijnde dat het op deze manier wel voldoende afgedekt is.
Als ik het goed begrepen heb is dat nalezen van die reizen alleen maar tijdelijk. Zo gauw die een nieuwe chipkaart heeft gescand verdwijnt jouw reishistorie. Dus ik denk dat er weinig plezier te beleven is aan het aflezen van alle reisdata van een hele trein.
Leaf
pi_81613858
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:03 schreef VancouverFan het volgende:

Klok + klepel Dan moet je maar de vage beschuldingen tegen mij weg zetten en hiermee op de man spelen, goed bezig VCF

Verder kan geen mens in nederland op de hoogte zijn van alle regeltjes omtrent die vage OV-chip kaart werkzijze, zo'n systeem kan alleen werken als het uniform overal hetzelfde werkt, niet met allemaal verschilende uitzonderingen op uitzondering.

Om maar weer even het voorbeeld van de stations in amstelveen aan te halen, dat je voor de tram niet op het perron mag inchecken, maar perse in de tram moet inchecken en uitchecken, en voor de metro juist wel al op het perron ingecheckt moet zijn omdat je ander bij de door poortjes afgelsoten uitgangen er niet meer uit komt.
pi_81613863
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

dus die problemen worden verzonnen ? of ze moeten misschien een keer opgelost gaan worden na 5 jaar ?

blijft natuurlijk staan dat de meeste problemen sowieso voorkomen hadden moeten worden
Problemen moeten altijd voorkomen worden. Als het kan.

Dat er niks wordt opgelost is weer zo'n flauwe onzin beschuldiging van jou. Daar ga ik verder niet eens meer moeite op doen om te reageren.
Leaf
pi_81613951
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:21 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Als ik het goed begrepen heb is dat nalezen van die reizen alleen maar tijdelijk. Zo gauw die een nieuwe chipkaart heeft gescand verdwijnt jouw reishistorie. Dus ik denk dat er weinig plezier te beleven is aan het aflezen van alle reisdata van een hele trein.
Ow dus omdat het maar tijdelijk is mogen we het geen probleem meer vinden .

Verder is het natuurlijk een wassen neus die regel van de NS dat je toestemmign moet geven.
pi_81613970
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:22 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Problemen moeten altijd voorkomen worden. Als het kan.

Dat er niks wordt opgelost is weer zo'n flauwe onzin beschuldiging van jou. Daar ga ik verder niet eens meer moeite op doen om te reageren.
ik zeg nergens dat er geen problemen zijn opgelost

ik zie trouwens na 10 topics nog steeds geen ervaringen van jou, alleen theoretisch geneuzel
pi_81614060
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Klok + klepel Dan moet je maar de vage beschuldingen tegen mij weg zetten en hiermee op de man spelen, goed bezig VCF
Welke vage beschuldigingen van mij aan jouw adres?
quote:
Verder kan geen mens in nederland op de hoogte zijn van alle regeltjes omtrent die vage OV-chip kaart werkzijze, zo'n systeem kan alleen werken als het uniform overal hetzelfde werkt, niet met allemaal verschilende uitzonderingen op uitzondering.
Niet met alle regels, wel met de meeste.
De OV bedrijven besteden veel moeite en energie om de reizigers zoveel mogelijk uit te leggen. Websites, telefoonnummers, informatiebalies. Op de overgangsdagen in Rotterdam werden tientallen mensen ingezet om de mensen te helpen.
Als er dan nog steeds mensen zijn die niet weten dat ze moeten uitchecken of waar ze saldo op kunnen laden, ligt het naar mijn mening toch echt aan die reiziger en niet aan het OV bedrijf.

En het systeem is nu al behoorlijk uniform. Saldo wat je bij de Rotterdamse metro oplaad kun je ook in de trein in Gelderland gebruiken.
Dat het nog niet overal eenduidige is heeft te maken met de overgang.
quote:
Om maar weer even het voorbeeld van de stations in amstelveen aan te halen, dat je voor de tram niet op het perron mag inchecken, maar perse in de tram moet inchecken en uitchecken, en voor de metro juist wel al op het perron ingecheckt moet zijn omdat je ander bij de door poortjes afgelsoten uitgangen er niet meer uit komt.
Volgens mij zou het wel duidelijk moeten zijn dat je bij trams en bussen IN het voertuig in moet checken. En bij metro op het perron.
Naar mijn mening een gevalletje reiziger die het wel denkt te weten.
Leaf
pi_81614088
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:25 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ow dus omdat het maar tijdelijk is mogen we het geen probleem meer vinden .
Je mag alles een probleem vinden. Net zoals ik dat dan gezeur mag vinden.

quote:
Verder is het natuurlijk een wassen neus die regel van de NS dat je toestemmign moet geven.
want?
Leaf
pi_81614132
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:25 schreef macca728 het volgende:

[..]

ik zeg nergens dat er geen problemen zijn opgelost

ik zie trouwens na 10 topics nog steeds geen ervaringen van jou, alleen theoretisch geneuzel
Dan kijk je toch echt selectief.
Leaf
pi_81614214
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:30 schreef VancouverFan het volgende:

[..]

Dan kijk je toch echt selectief.
als jij zo vaak reist met de trein, wordt je ook vaak gecontroleerd en kan je het gelijk vragen aan de conducteur wat hij ziet
pi_81614315
quote:
Op woensdag 19 mei 2010 10:32 schreef macca728 het volgende:

[..]

als jij zo vaak reist met de trein, wordt je ook vaak gecontroleerd en kan je het gelijk vragen aan de conducteur wat hij ziet
Als ik de conducteur tegenkom, zal ik dat zeker doen
Leaf
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')