Echt wel. Rond het parcours hangen al een paar dagen vlaggen. De hele Boelelaan is opgeknapt en staat roze/paarse bloemetjes langs de kant.quote:Op donderdag 6 mei 2010 19:19 schreef eriksd het volgende:
Hier in Amsterdam niets.
Vanochtend een aantal teamwagens op de ring zien rijden van onder anderen Liquigas en Rabobank. Leuk om te zien. Zorgt in ieder geval voor de nodige kriebels. Hoe laat start het festijn morgen?quote:Op donderdag 6 mei 2010 19:14 schreef Zwansen het volgende:
Werd vandaag al voorbij gefietst door een aantal renners. Waren van Team Colnago dacht ik. Wel leuk om te zien.
Je hoeft ook nog niet echt super te zijn. De ronde begint met een proloog, niet de specialiteit van Evans, maar hij zal het wel beter doen dan Basso en Sastre. Dan een ploegentijdrit, waar hij toch zo een minuut zal verliezen op Liquigas. Dan de eerste aankomst bergop, waarschijnlijk kleine verschillen. Pas in de derde week wordt het echt lastig, dan heeft Basso twee weken om zich in vorm te fietsen, en zelfs dan start hij waarschijnlijk nog met een bonus aan de laatste week. Evans is wel de favoriet, maar hij zal dan wel het verschil in de bergen moeten maken, met een zeer zwakke ploeg.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 08:35 schreef SuikerVuist het volgende:
Gisteren in Amsterdam:
[ afbeelding ]
Evans heeft weinig echte concurrenten, zo op het eerste gezicht.
- Basso is niet goed genoeg, volgens hem zelf. Vorm valt tegen. Voorlopig doel... podium. Tja.
- Wiggins komt om te trainen voor de Tour. Wil zich niet doodrijden in 3e week
- Sastre komt ook niet meteen om de Giro te winnen. Bijna niet gekoerst ook. Hoopt in vorm te raken en een bergrit te winnen
- Vino is in vorm, maar altijd een groot vraagteken in het hooggebergte
- Nibali - geen idee. Is iig nog niet super en voorbereiding was niet optimaal
Tot zover de "topfavorieten". Ik hoop op Pozzovivo.
Je hoeft nu inderdaad niet super te zijn, maar ik had de indruk dat Basso al in Trentino "top" was en er zelfs in de laatste rit een beetje doorheen zakte. Ga er niet meteen van uit dat het bluf was. Maar idd... Evans moet het eerst nog maar doen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 10:02 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Je hoeft ook nog niet echt super te zijn. De ronde begint met een proloog, niet de specialiteit van Evans, maar hij zal het wel beter doen dan Basso en Sastre. Dan een ploegentijdrit, waar hij toch zo een minuut zal verliezen op Liquigas. Dan de eerste aankomst bergop, waarschijnlijk kleine verschillen. Pas in de derde week wordt het echt lastig, dan heeft Basso twee weken om zich in vorm te fietsen, en zelfs dan start hij waarschijnlijk nog met een bonus aan de laatste week. Evans is wel de favoriet, maar hij zal dan wel het verschil in de bergen moeten maken, met een zeer zwakke ploeg.
Zo veel beter dan Evans klimt Sastre nu ook weer niet. Uiteindelijk wint Sastre vrijwel altijd bergritten omdat er niemand achter hem aan wil rijden, niet omdat hij onweerstaanbaar weg rijdt. Ik denk dat de "nieuwe" Evans hem wel kan en wil volgen.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:17 schreef SuikerVuist het volgende:
Als Sastre zich in topvorm kan fietsen voor de rit naar de Zoncolan geef ik Evans trouwens weinig kans op de eindzege. De vraag is alleen wat die nog kan.
8km. Dus een minuut of 11 denk ik.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:58 schreef Karina het volgende:
De voorbereidingen zijn al flink aan de gang hier, er hangt ook al de hele dag een helicopter precies boven mijn hoofd, wat een herrie.
Ik zag dat de eerste renners om 14:00 uur vertrekken vanaf het Museumplein, hoe laat zijn ze dan bij het Stadionplein, hoe lang duurt de tijdrit ongeveer?
Vrijwel altijd? Dat valt ook wel mee. In de Tour van 2008 was hij in de laatste bergritten stukken beter dan Evans, vorig jaar in de Giro was hij op het eind naar de Vesuvius ook duidelijk de beste. Daarnaast, er zijn zo weinig vlakke tijdritkilometers in deze Giro, dat een halve minuut pakken in één aankomst bergop wel eens genoeg zou kunnen zijn. Het zou me niet verbazen als de Giro pas in de laatste bergrit beslist wordt.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 12:36 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zo veel beter dan Evans klimt Sastre nu ook weer niet. Uiteindelijk wint Sastre vrijwel altijd bergritten omdat er niemand achter hem aan wil rijden, niet omdat hij onweerstaanbaar weg rijdt. Ik denk dat de "nieuwe" Evans hem wel kan en wil volgen.
Dat is waar, maar Evans was in de laatste week van de Tour 2008 ook niet meer top. De koek was gewoon op bij de Australier.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:22 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Vrijwel altijd? Dat valt ook wel mee. In de Tour van 2008 was hij in de laatste bergritten stukken beter dan Evans, vorig jaar in de Giro was hij op het eind naar de Vesuvius ook duidelijk de beste. Daarnaast, er zijn zo weinig vlakke tijdritkilometers in deze Giro, dat een halve minuut pakken in één aankomst bergop wel eens genoeg zou kunnen zijn. Het zou me niet verbazen als de Giro pas in de laatste bergrit beslist wordt.
Oh doen ze dat zo snelquote:
Viel mij ook al op inderdaad.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:38 schreef Scrutinizer het volgende:
Wel leuk al die nieuwe stukjes asfalt en aanpassingen aan tramhaltes e.d. voor de proloog hier in de buurt. Het mag wat kosten, kennelijk.
Als ik zelf naar Amsterdam ga zet ik hem onder de ArenA neer.Grote parkeerplaats en je bent zo op (metro)station ArenA/Zandvliet. in 10/15min. sta je in centrum.quote:Op vrijdag 7 mei 2010 13:49 schreef PimFR het volgende:
Ik ga morgen ook bij de proloog kijken. We twijfelen nog of we met de trein gaan of met de auto. Als we met de auto gaan, waar kunnen we dan het best parkeren? Ik las al dat al parkeergarages in de stad en de parkeergarage bij het olympisch stadion niet bereikbaar zijn en dat alleen geparkeerd kan worden bij de P+R parkeergarages. Welke is en het dichts bij en welke kan ik dus het best pakken? Wij gaan trouwens pas om half 1 weg vanaf Maassluis, dus is er dan sowieso eigenlijk nog wel plek in die garages? Wat raden jullie aan? Alvast bedankt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |