abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_80993518
Ik moet zeggen dat als het inderdaad waar is dat Pellizotti al twee maanden geleden op de hoogte is gesteld door de UCI dat hij in de gaten gehouden werd dat ze wel beter zijn geworden met de geheimhouding. Normaal lekt zo een waarschuwing al uit voor hij gegeven is.
Niet 1, niet 2, niet 3 maar 4 Regenbogen!
  dinsdag 4 mei 2010 @ 10:02:28 #52
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_80997998
Hoeveel Italiaanse toppers zijn er de laatste 10 jaar nu gepakt op doping of daar serieus mee in verband gebracht?

Simoni
Garzelli
Pantani
Ballan
Rebelin
Bettini
Pellizoti
Petacchi
Basso
Casagrande
Ricco
Di Luca
Cunego?
Savoldelli?

Kan iemand een topper noemen die onbesproken is?
pi_80998062
quote:
Oscar Freire twijfelgeval Van onze wielermedewerker
AMSTERDAM - Aan de vooravond van de Giro d'Italia kampt Rabobank met personele problemen. Oscar Freire en Koos Moerenhout zijn ziek en hun deelname aan de eerste grote ronde van het jaar is in het geding. Freires problemen houden verband met de allergie die de Spanjaard parten speelde in de Amstel Gold Race, de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik. De winnaar van Milaan-Sanremo is gisteren al naar Nederland gekomen om zich door een kno-arts verder te laten onderzoeken.

Freire Foto: VOS, COR "Ik heb dit nog nooit eerder meegemaakt", zei Freire. "Ik kon nauwelijks ademen."

Nederlands kampioen Koos Moerenhout heeft al twaalf dagen last van een luchtweginfectie. Ondanks het innemen van antibiotica wil het herstel niet vlotten. Vandaag wordt er een beslissing genomen over zijn deelname aan de Ronde van Italië, die zaterdag start in Amsterdam. Eerste reserve bij Rabobank is Tom Stamsnijder. Mochten er twee vervangers moeten worden opgeroepen dan mag ook Steven Kruijswijk zich in de hoofdstad melden.
ik zou ht reuze jammer vinden als ze niet meegaan! Dan vallern er ook 2 oudjes weg, en blijven er alleen jonkis over.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 10:13:09 #54
68638 Zwansen
pi_80998313
Jezus, dan heeft Rabo echt een matig team hoor. Met alle respect...

Rijdt de Giro 3 dagen door Nederland en stellen ze een B-team op. Dat was in 2002 wel anders, toen reed Boogerd zelfs speciaal de Giro omdat ze in Groningen startten.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 10:31:05 #55
40566 Ericr
Livewrong
pi_80998799
De Rabo's zijn wel vaak ziek, zwak en misselijk.
pi_80998946
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:13 schreef Zwansen het volgende:
Jezus, dan heeft Rabo echt een matig team hoor. Met alle respect...

Rijdt de Giro 3 dagen door Nederland en stellen ze een B-team op. Dat was in 2002 wel anders, toen reed Boogerd zelfs speciaal de Giro omdat ze in Groningen startten.
In 2002 stelde Boogerd in het rondewerk ook nauwelijks meer iets voor. Freire is natuurlijk een veel grotere naam dan Boogerd ooit was, en heeft ook veel meer kans op succes.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 10:44:29 #57
68638 Zwansen
pi_80999168
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:37 schreef Ereinion het volgende:

[..]

In 2002 stelde Boogerd in het rondewerk ook nauwelijks meer iets voor. Freire is natuurlijk een veel grotere naam dan Boogerd ooit was, en heeft ook veel meer kans op succes.
Ja, maar als Freire niet start bedoelde ik. Dan staat er echt een matig team.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 4 mei 2010 @ 10:49:05 #58
862 Arcee
Look closer
pi_80999316
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:44 schreef Zwansen het volgende:
Ja, maar als Freire niet start bedoelde ik. Dan staat er echt een matig team.
Ben wel benieuwd wat Mollema kan.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_80999820
Rabo stelt eigenlijk vrijwel altijd een matig team op in de Giro, alleen de afgelopen 2 jaar hadden ze Menchov bij zich die heel erg goed presteerde, maar vergeleken met de Tourploeg stelt het niet zoveel voor..
pi_81000182
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:49 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ben wel benieuwd wat Mollema kan.
verwacht er niet veel van, want hij kon niet met de besten mee in Romandie.
pi_81001847
Moerenhout nog steeds ziek?? Stamsnijder vervangt hem in de Giro.

Mooie intro hoor alleen nog een groot dik kruis door Pellizotti heen
  dinsdag 4 mei 2010 @ 12:14:01 #62
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_81002474
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:02 schreef Zwansen het volgende:
Pozzato. Heeft met Fassa Bortolo, Quickstep, Liquigas en nu Katyusha ook alleen maar voor heel betrouwbare ploegen gereden .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 4 mei 2010 @ 13:22:12 #63
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_81004790
Nibali
quote:
Op maandag 3 mei 2010 16:59 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Benieuwd hoe lang die nog lampen kan ontwijken zonder er tegen te lopen. Niet dat ik die zo verdacht vind, maar het schijnt nogal in te zijn bij Italianen.
Nibali is wat mij betreft even verdacht als Pellizotti. Werden vorig jaar(?) zelfs aan dezelfde dopingdokter gelinkt:

http://www.cyclingnews.co(...)working-with-ferrari
pi_81006220
Bij Ferrari hoeft je echt al 10 jaar niet meer voor de doping te komen. De doping die ze ongetwijfeld gebruiken halen ze wel bij een arts die niemand van ons kent, of een bloedbank ergens in Europa.
pi_81016100
quote:
Op maandag 3 mei 2010 23:46 schreef Bismarck het volgende:

[..]

Van boven naar beneden, van links naar rechts.

De favorieten
Cadel Evans (Aus, BMC), Franco Pellizotti (Ita, Liquigas-Doimo, start niet), Ivan Basso (Ita, Liquigas-Doimo) en Carlos Sastre (Esp, Cervélo TestTeam)

De outsiders
Damiano Cunego (Ita, Lampre-Farnsese Vini), Michele Scarponi (Ita, Androni - Diquigiovanni), Stefano Garzelli (Ita, Acqua e Sapone), Marzio Bruseghin (Ita, Caisse d'Epargne)

De vraagtekens
Alexandr Vinokourov (Kaz, Astana), Bradley Wiggins (Gbr, Team Sky), Christian VandeVelde (Usa, Garmin Transitions)

De pocketklimmers
Domenico Pozzovivo (Ita, Colnago - CSF Inox), Giampaolo Caruso (Ita, Team Katusha), Paolo Tiralongo (Ita, Astana)

De Zuid-Amerikaanse Armada
Rigoberto Uran (Col, Caisse d'Epargne), José Serpa (Col, Androni - Diquigiovanni), José Rujano (Ven, ISD - dat hele team doet niet mee, hij dus ook niet), Jackson Rodriguez (Ven, Androni - Diquigiovanni)

De jonge garde
Francesco Masciarelli (Ita, Acque e Sapone), Daniel Martin (Irl, Garmin-Transitions). Bauke Mollema (Ned, Rabobank)

De sprinters
André Greipel (Ger, HTC-Columbia), Oscar Freire (Esp, Rabobank), Daniele Bennati (Ita, Liquigas - Doimo), Alessandro Petacchi (Ita, Lampre-Farnese Vini), Robbie McEwen (Aus, Team Katusha), Tyler Farrar (USA, Garmin - Transitions)

De tijdrijders
Gustav-Erik Larsson (Swe, Team Saxobank), Mikhail Ignatiev (Rus, Team Katusha), Marco Pinotti (Ita, HTC - Columbia), Frantisek Rabon (Cze, HTC-Columbia), David Millar (Gbr, Garmin - Transitions

Voor de rest
Sylwester Szmyd (Pol, Liquigas - Doimo), Filippo Pozzato (Ita, Team Katusha), David Moncoutié (Fra, Cofidis), Thomas Voeckler (Fra, BBox - Bouygues Telecom)

Special mention to,
Gilberto Simoni (Ita, Lampre - Farnese Vini)

Zelf zou ik nog willen toevoegen:
Sprinter: Alberto Loddo (Ita, Androni - Diquigiovanni)
[ afbeelding ]

Tijdrijden: Ignatas Konovalovas (Lit, Cervélo TestTeam)
[ afbeelding ]

Voor de rest: Alessandro Bertolini (Ita, Androni - Diquigiovanni) (altijd goed voor een mooie afdaling, ontsnapping of ritzege)
[ afbeelding ]

En zoals gezegd kunnen Pellizotti en Rujano uit de bovenstaande lijst geschrapt worden. Pellizotti start niet ivm dopingperikelen en de ploeg van Rujano heeft geen wildcard ontvangen.
Rujano is zelfs tot op dit moment nog altijd in beeld bij Footon.

Wat Loddo in het rijtje met gevestigde rijtje sprinters te zoeken heeft zie ik niet direct. Dan zou ik nog eerder Henderson willen noemen. Konovalovas doet aardig mee in de tijdritten, maar dat hij vorig jaar die tijdrit pakte in de wisselende omstandigheden op dat rare parcours zie ik nog altijd als uitschieter. Van zijn niveau kun je er nog wel 5 tot 10 noemen in dit veld.
pi_81020751
Het verbaast me eigenlijk hoeveel renners ik zonder helm en fiets niet herken
  dinsdag 4 mei 2010 @ 22:18:51 #67
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_81029844
tvp.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_81030349
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 19:49 schreef Sautor het volgende:
Het verbaast me eigenlijk hoeveel renners ik zonder helm en fiets niet herken
Heb ik ook idd, favorieten en dergelijke wel en de sprinters over het algemeen, maar soms ook goed kijken om ze eruit te halen (Petacchi en Pozzato bijvoorbeeld met een vrij lelijke foto, terwijl ik hen anders aardig mooi vind).
Neil LOVES Carrots!
pi_81031525
Sastre herken ik op zo'n foto niet, terwijl als je hem op de fiets bekken ziet trekken hem er meteen uithaalt .
pi_81038506
Prachtig parcours weer, weinig vlakke tijdrit kilometers & veel bergen. Jammer van Pellizotti, 1 van de weinige renners waar ik "iets" mee had in deze ronde.
Dat wordt weer voor de zoveelste keer hopen op Cunego en weer teleurgesteld worden in de eerste of tweede bergrit.
pi_81041818
quote:
Op dinsdag 4 mei 2010 10:02 schreef Zwansen het volgende:
Hoeveel Italiaanse toppers zijn er de laatste 10 jaar nu gepakt op doping of daar serieus mee in verband gebracht?

Simoni
Garzelli
Pantani
Ballan
Rebelin
Bettini
Pellizoti
Petacchi
Basso
Casagrande
Ricco
Di Luca
Cunego?
Savoldelli?

Zullen we de Nederlandse toppers eens bekijken?

Boogerd
Thomas Dekker
Erik Dekker

Je kan wel zeggen dat Italianen bedriegers zijn, maar ze hebben ook veel meer toppers. En als vrijwel iedereen in verband gebracht wordt met doping zou je ook kunnen denken dat het dus structureel onderdeel van de sport is.
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:08:07 #72
40566 Ericr
Livewrong
pi_81041821
Definitief geen Freire en Moerenhout dus. Rabo mag meedoen voor spek en bonen.
pi_81041958
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:07 schreef Lagrinta het volgende:

[..]

Zullen we de Nederlandse toppers eens bekijken?

Boogerd
Thomas Dekker
Erik Dekker

Je kan wel zeggen dat Italianen bedriegers zijn, maar ze hebben ook veel meer toppers. En als vrijwel iedereen in verband gebracht wordt met doping zou je ook kunnen denken dat het dus structureel onderdeel van de sport is.
Italië neemt toch wel een unieke positie in hoor, er is geen enkel ander land waar proportioneel zoveel toppers betrapt zijn, zelfs Spanje niet. Dat is natuurlijk niet los te zien van het feit dat Italië met de grote opmars in het internationale wielrennen begon toen EPO voor het eerst door Ferrari en Conconi in het wielrennen werd geïntroduceerd.
pi_81042073
Hier het parcours van de proloog:

Ohh, you touch my tralalala
Mhh, my ding ding dong...
Naamtopic.
pi_81042241
potver!!! freire doet niet mee... dan vind ik het minder leuk om te kijken in de vlakke etappes. gelukkig zijn er daar niet zo veel van. en hoop dan toch op brown voor een per ongeluk etappezege.
  woensdag 5 mei 2010 @ 10:38:36 #76
194695 franklop
Fran knock
pi_81042427
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_81043071
Ik moet maar eens kijken waar ik ga kijken zaterdag. Ben binnen no time op Museumplein, maar zal wel druk zijn.
pi_81043501
Ik ben niet zoveel verstand van Amsterdam, maar het kan toch veel leuker dan een beetje over de hoofdwegen rijden? Pak wat grachtjes mee ofzo .
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:34:47 #79
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_81043925
Hopen dat deze keer de treinen wel naar Amsterdam blijven rijden...

Ik ga ook eens op zoek naar een mooi plekje voor de proloog.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  woensdag 5 mei 2010 @ 11:35:17 #80
49615 Bismarck
Left on the sands of history
pi_81043942
Bennati door blessure ook niet van start in de Giro. Hij wordt vervangen Tiziano Dall'Antonia.

Liquigas-Doimo
131 BASSO Ivan
132 NIBALI Vincenzo
133 AGNOLI Valerio
134 BODNAR Maciej
135 DALL'ANTONIA Tiziano
136 KISERLOVSKI Robert
137 SABATINI Fabio
138 SZMYD Sylvester
139 VANOTTI Alessandro

, gaat lekker zo. Redelijk wat grote namen die in de laatste week nog uitvallen.
That's...Montgomery Clift, honey!
pi_81045111
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 11:19 schreef Sautor het volgende:
Ik ben niet zoveel verstand van Amsterdam, maar het kan toch veel leuker dan een beetje over de hoofdwegen rijden? Pak wat grachtjes mee ofzo .
Volgens mij hebben Nederlandse organisators een beetje een trauma overgehouden aan de Tour start in Leiden in 1978. De klinkers waren spekglad door de regen. Toen werd de uitslag ongeldig gemaakt (onterecht overigens)

Daarbij is het lastig om heel die karavaan over de grachten te laten gaan en kan je er vrijwel geen publiek kwijt.
pi_81045147
Aardig team nog wel bij Liquigas, maar de toppers die opeens wegvallen is wel vreemd te noemen.
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:47:10 #83
68638 Zwansen
pi_81048162
Ze gaan wel langs de grachten hoor.

Heb me gister toen ik op de fiets zat nog eens afgevraagd hoe ze die tramrails gaan dichtmaken. Er zijn zoveel tramrails die echt problemen gaan opleveren. Voorbeeldje waar ze zondag langsgaan:

pi_81048231
Volgens mij hadden ze daar een speciale balk voor ofzo. Ik heb wel ergens gelezen hoe ze dat gaan doen.

Trouwens, de Vijzelstraat en Weesperstraat zijn nou niet het ideaalbeeld van de grachtengordel. Tuurlijk gaan ze over de grachten, maar niet langs de grachten.

Edit: Gevonden:

Tramrails met schuimrubber bij Giro

27 april 2010

AMSTERDAM - Het GVB gaat de tramrails op het parcours van de Giro d'Italia vullen met hard schuimrubber. Dat meldt Het Parool. Het schuimrubber moet voorkomen dat de wielrenners met hun smalle wielen vast komen te zitten in de rails. De Italiaanse wielerronde is van 8 tot en met 10 mei in Amsterdam.

De proloog op 8 mei gaat door de stad van het Museumplein naar het Olympisch Stadion. Die route gaat langs veel straten waar tramrails liggen. Om valpartijen te voorkomen wordt op het traject Vijzelgracht, Ceintuurbaan, Apollolaan en Olympiaweg in totaal 650 meter rails met schuimrubber opgevuld. Het materiaal wordt in de nacht van 7 op 8 mei gelegd.
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:55:01 #85
68638 Zwansen
pi_81048409
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:49 schreef Littlecreep het volgende:
Volgens mij hadden ze daar een speciale balk voor ofzo. Ik heb wel ergens gelezen hoe ze dat gaan doen.

Trouwens, de Vijzelstraat en Weesperstraat zijn nou niet het ideaalbeeld van de grachtengordel. Tuurlijk gaan ze over de grachten, maar niet langs de grachten.

Edit: Gevonden:

Tramrails met schuimrubber bij Giro

27 april 2010

AMSTERDAM - Het GVB gaat de tramrails op het parcours van de Giro d'Italia vullen met hard schuimrubber. Dat meldt Het Parool. Het schuimrubber moet voorkomen dat de wielrenners met hun smalle wielen vast komen te zitten in de rails. De Italiaanse wielerronde is van 8 tot en met 10 mei in Amsterdam.

De proloog op 8 mei gaat door de stad van het Museumplein naar het Olympisch Stadion. Die route gaat langs veel straten waar tramrails liggen. Om valpartijen te voorkomen wordt op het traject Vijzelgracht, Ceintuurbaan, Apollolaan en Olympiaweg in totaal 650 meter rails met schuimrubber opgevuld. Het materiaal wordt in de nacht van 7 op 8 mei gelegd.
Tja, als je goed op dat plaatje kijkt lijkt me dit alsnog erg lastig op te vullen. Maar goed, ik laat met verrassen.
pi_81048485
TVP

Jammer genoeg kan ik zaterdag niet gaan kijken in Amsterdam, maar zondag ga ik wel proberen om ergens langs het parcours te gaan staan. Denk dat de proloog toch niet zo mooi is als vorig jaar in Assen, tijdens de ronde van Spanje.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_81048508
Het is natuurlijk ook een beetje bekijken wat je wil opvullen. Als je tramrails gewoon snijdt is er niks aan de hand. Ze zullen er ongetwijfeld over nagedacht hebben
  woensdag 5 mei 2010 @ 13:58:48 #88
68638 Zwansen
pi_81048533
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:57 schreef Felagund het volgende:
TVP

Jammer genoeg kan ik zaterdag niet gaan kijken in Amsterdam, maar zondag ga ik wel proberen om ergens langs het parcours te gaan staan. Denk dat de proloog toch niet zo mooi is als vorig jaar in Assen, tijdens de ronde van Spanje.
Hoezo? Als het mooi weer is het echt een prachtig parcours.
pi_81048569
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 13:58 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Hoezo? Als het mooi weer is het echt een prachtig parcours.
Ja, maar de sfeer zal anders zijn. Misschien houd ik het me gewoon voor dat het minder mooi is omdat ik zelf niet kan, had er graag heen gewild.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_81049076
Giro

en mochten er liefhebbers zijn die de komende dagen wat foto's schieten in/rond Amsterdam etc. en ze mogen op FOK!sport dan graag een mailtje naar sport@fok.nl
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  woensdag 5 mei 2010 @ 14:21:35 #91
194695 franklop
Fran knock
pi_81049221
ok zal ik doen JJdJ

woensdag 5 mei 2010 @ 15:42:06 #92
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_81051581
De communicatie bij Sport is optimaal, begrijp ik hier uit?
pi_81051638
Frank had het natuurlijk allang toegezegd
Op vrijdag 28 september 2012 20:00 schreef roos85 het volgende:
Je kunt wel merken dat JJ wel verstand van zaken heeft..
  woensdag 5 mei 2010 @ 17:27:06 #94
68638 Zwansen
pi_81054551
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 10:08 schreef Ericr het volgende:
Definitief geen Freire en Moerenhout dus. Rabo mag meedoen voor spek en bonen.
Freire beslist morgen pas. Test van vandaag ging erg goed dat ze nog geen conclusie willen trekken.
pi_81057231
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 14:16 schreef JJdJ1984 het volgende:
Giro

en mochten er liefhebbers zijn die de komende dagen wat foto's schieten in/rond Amsterdam etc. en ze mogen op FOK!sport dan graag een mailtje naar sport@fok.nl
Ja ik zal wat foto's maken.
Beter iets moois verliezen, dan dat je het nooit hebt gehad.
pi_81060254
Ik ga ook even bij de proloog kijken ben er zo
  woensdag 5 mei 2010 @ 20:21:29 #97
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_81060282
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 20:21 schreef Sporttv het volgende:
Ik ga ook even bij de proloog kijken ben er zo
Waarom? Dan sta je 3 dagen te wachten.
sig verwijderd door FA
  woensdag 5 mei 2010 @ 20:22:47 #98
194695 franklop
Fran knock
pi_81060331
hmm zou eerst met 2 anderen gaan, maar die haken af
  woensdag 5 mei 2010 @ 20:23:23 #99
68638 Zwansen
pi_81060356
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 20:21 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Waarom? Dan sta je 3 dagen te wachten.
Staat ie wel vooraan!
  woensdag 5 mei 2010 @ 20:36:01 #100
40566 Ericr
Livewrong
pi_81060848
quote:
Op woensdag 5 mei 2010 17:27 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Freire beslist morgen pas. Test van vandaag ging erg goed dat ze nog geen conclusie willen trekken.
Yep, de pers was wat voorbarig. Rabo gaf later aan dat er nog niks was beslist, toen stond op diverse sites al dat Friere niet zou starten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')