Inderdaad een voorbeeld van menselijk gedrag (reanimeren) projecteren op dieren...quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:19 schreef Loveless85 het volgende:
Das niet reanimeren, dat is gewoon wat katten wel vaker doen met hun pootjes.
bij gedrag mag je geen menselijke interpretatie aan geven. Het Getruigt misschien wel van inzicht dat er iets mis is met de kat? (ken katten qua gedrag niet zo goed.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:22 schreef Chanty het volgende:
Vandaar dat ik zeg dat ik me afvraag of wij mensen de juiste interpretatie eraan geven.
Het is hoe dan ook een erg ontroerend tafereel.
Ja, onze kat doet dat met de zachte kussentjes die op de bank liggen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:19 schreef Loveless85 het volgende:
Das niet reanimeren, dat is gewoon wat katten wel vaker doen met hun pootjes.
Het moet niet gekker worden, reanimeren.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:21 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Inderdaad een voorbeeld van menselijk gedrag (reanimeren) projecteren op dieren...
Dat gaat het nooitquote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:38 schreef yvonne het volgende:
Hoi, het gaat hier niet over Djeez, dank u.
Weblogquote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:41 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Zolang hij op deze manier blijft posten en de leiding van FOK! dat als een welkome afwisseling van het normale nieuws zien kan je blijven verwachten dat mensen er op blijven reageren.
Als je het ene toestaat zal je vrede moeten hebben met het andere.
Er was toch ooit ook iets vergelijkbaars met 2 vogels. Dat er eentje dood was en de ander bleef 'waken' ofzo. Ook zielig deuntje eronder en klaarquote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:46 schreef yvonne het volgende:
En nu weer ontopic hoe achterlijk wij mensen zijn door onze menselijke zaken op dieren te projecteren
We zijn verpest ( en ik ben uiterst serieus) totaal verpest door de verDisneysering van de dierenwereld.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:49 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Er was toch ooit ook iets vergelijkbaars met 2 vogels. Dat er eentje dood was en de ander bleef 'waken' ofzo. Ook zielig deuntje eronder en klaar
Ach, het kan altijd erger, we kunnen altijd nog janken dat we de privacy van dieren schenden...quote:Op zaterdag 1 mei 2010 14:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
We zijn verpest ( en ik ben uiterst serieus) totaal verpest door de verDisneysering van de dierenwereld.
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:05 schreef TheYoung1 het volgende:
Ik had niet gedacht dat ik het ooit hardop zou zeggen, maar de reacties hier geven de verharding van onze samenleving wel weer.
Als je dit als geilheid of non-affectie ziet, ontbeer je een menselijk gen.
En Yvonneke, laat jij dit filmpje en je reacties bij de volgende asielacties zien, dan ben je pas echt een true bitch. Had van jou wel beter verwacht...
Het topic hoeft niet dicht zolang er normaal gediscussieerd kan worden ipv uithalen naar elkaar.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:20 schreef yvonne het volgende:
Mijn God zeg, het is vandaag wel weer rolbevestigend hier zeg
Doodsverwensingen, kortzichtige dierenkennis, het ontberen van een menselijkheidsgen en dan moet het topic ook nog dicht.
Lekker makkelijk zo.
Als op een begrafenis iemand bovenop het lijk zou kruipen zoals die kat, dan zou die persoon ook van necrofilie worden beschuldig.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:18 schreef TheYoung1 het volgende:
Och Yvonne, ik schat dieren gewoon hoger in dan de meeste mensen.
Als jij met al je dierenkennis ziet, dat die kat allen maar geil is, vind ik dat knap opgemerkt van je. Is zoiets als necroflilie..
Mss dat je daar meer kennis van hebt, dan je kortzichtige dierenkennis.
Ga maar naar een begrafenis van een van jou dierbaren en ziedaar dezelfde eigenschappen als dat dit diertje laat zien.
Of zijn die mensen ook allemaal alleen maar hitsig en uit op een laatste nummertje?
quote:Op zaterdag 1 mei 2010 15:47 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Ach, het kan altijd erger, we kunnen altijd nog janken dat we de privacy van dieren schenden...
Je zou het overspronggedrag kunnen noemen. Ik kan me voorstellen dat een kat instinctief wel wat "besef" heeft van leven/doodgaan van een soortgenoot. Een dode kitten hoeft een moederpoes niet te verzorgen, en om een dode kat kan je misschien beter een rondje heen lopen i.v.m. mogelijke besmettelijke ziektes. Dat heeft wel evolutionair voordeel. Maar het biologisch nut van deze handeling is ver te zoeken.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:28 schreef TheYoung1 het volgende:
Jow, jou god. Die mag je van mij hebben hoor....
Het is dat ik mijn eigen poezels zo bezig heb gezien, met een maatje wat dood was. Had echt njentenadazipsnihil met iets van krolsheid te maken.
Was het besef dat er geen leven meer in hun kameraadje zat, wat hun zo duidelijk 'het niet helemaal snappen, en blijven proberen wakker te maken', wat ik hier terug zie.
Niet alles past onder 1 kam..
Ik verzorg al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren katten, veel, en ja het is een aandoenlijk filmpje, maar ik vertik het toch om er nu allerlei andere oorzaken aan te plakken dan de gewone naakte feiten.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:35 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Als op een begrafenis iemand bovenop het lijk zou kruipen zoals die kat, dan zou die persoon ook van necrofilie worden beschuldig.
Het enige waaruit je af kunt leiden dat het vriendjes zijn is het stukje waar ze naast elkaar liggen. Voor de rest is het gewoon een kat die nog een nummertje wil maken.
En ja, dat komt van een kattenliefhebber die toch met een brok in de keel dat filmpje heeft gezien.
Dan heb je ondanks dat je "poezels" hebt van die "poezels"niets begrepen.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:28 schreef TheYoung1 het volgende:
Jow, jou god. Die mag je van mij hebben hoor....
Het is dat ik mijn eigen poezels zo bezig heb gezien, met een maatje wat dood was. Had echt njentenadazipsnihil met iets van krolsheid te maken.
Was het besef dat er geen leven meer in hun kameraadje zat, wat hun zo duidelijk 'het niet helemaal snappen, en blijven proberen wakker te maken', wat ik hier terug zie.
Niet alles past onder 1 kam..
Yup. Wss omdat je het verschil niet meer ziet.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik verzorg al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren katten, veel, en ja het is een aandoenlijk filmpje, maar ik vertik het toch om er nu allerlei andere oorzaken aan te plakken dan de gewone naakte feiten.
OOK al zit ik in F&F en ook al ben ik hier dus de gebeten hond, om in F&F sferen te blijven
Het is natuurlijk wel een leuk verhaal dat een kat zou reanimeren. Maar als je beter weet dan zie je gewoon dat die daar echt niet mee bezig is. Ook het bijten in de nek toont dat wel aan.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:41 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik verzorg al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren katten, veel, en ja het is een aandoenlijk filmpje, maar ik vertik het toch om er nu allerlei andere oorzaken aan te plakken dan de gewone naakte feiten.
OOK al zit ik in F&F en ook al ben ik hier dus de gebeten hond, om in F&F sferen te blijven
Of dat jij door je dierlijke zorg het verschil niet mer ziet. Afgestompt heet dat.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:44 schreef yvonne het volgende:
[..]
Dan heb je ondanks dat je "poezels" hebt van die "poezels"niets begrepen.
Nofi uiteraard.
Echt gewoon heel serieuze vraag: spoor jij wel?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:50 schreef TheYoung1 het volgende:
[..]
Of dat jij door je dierlijke zorg het verschil niet mer ziet. Afgestompt heet dat.
Misschien heb je wel teveel poezels om de trekjes van hun allen nog te onderscheiden.
Allez bon, we kunnen zo wel bezig blijven, maar ik zie wel een vriendje afscheid nemen, zonder dattie weet dat het een onomkeerlijk afscheid is. punt.
Nee. Ik ben geen trein.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:52 schreef yvonne het volgende:
[..]
Echt gewoon heel serieuze vraag: spoor jij wel?
Dat snapt elke kijker toch welquote:Op zaterdag 1 mei 2010 17:47 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het is natuurlijk wel een leuk verhaal dat een kat zou reanimeren. Maar als je beter weet dan zie je gewoon dat die daar echt niet mee bezig is. Ook het bijten in de nek toont dat wel aan.
Dat 'kneden' heeft niks met reanimeren te maken. Tenzij m'n kat mijn buik ook wil reanimeren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |