Voor luie flikkers (zoals ik) is er een prima oplossing:quote:Op maandag 3 mei 2010 14:03 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Ik snap heel goed dat dat gewoon moet kunnen maar volgens ubuntu zijn al mijn .rars corrupt
Ik draai Ubuntu 9.10 op mijn asus eeepc (701) , wel het geheugen geupgrade naar 1GB maar het werkt als een zonnetjequote:Op maandag 3 mei 2010 18:53 schreef GewoneMan het volgende:
iemand ervaring met Ubuntu op mini laptop? heb zelf een Samsung N120 en zou het daar weleens op willen testen
Kijk eens op www.eeeuser.comquote:Op dinsdag 4 mei 2010 11:38 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Ga ik eens onderzoeken voor mijn Asus netbook, misschien dat de prestaties dan beter zijn. Ben benieuwd, de digibordsoftware die ik gebruik zal wel windows-only zijn. Maar daar zijn ook oplossingen voor heb ik begrepen.
Mwah, ook niet helemaal waar hoor. Zat mensen die dezelfde windows problemen hebben en hier over posten.quote:Op dinsdag 4 mei 2010 12:19 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het voordeel van Linux is vooral dat als je tegen een probleem aanloopt en je gaat Googlen, je daadwerkelijk nuttige tips vindt van mensen die hetzelfde probleem hebben of hadden. Bij Windows is het hopen dat Microsoft er iets over bekend heeft gemaakt en zo niet, dan is het tasten in het duister.
Ja 1 advies: maak een extra FAT partitie aan in Windows en gebruik die als tussenstation.quote:Op maandag 10 mei 2010 18:16 schreef fs180 het volgende:
Ik ga er aan beginnen
Wel wat vragen;
Ik wil dus zowel vista als ubuntu draaien, gewoon dualboot dus, maar kan ik via ubuntu/windows ook in de bestanden van de andere os? Jawel toch?
20 zonder die fat partitie? Kan afdoende zijn als het niet je hoofd OS is. Alleen je zult dan wel die fat moeten gebruiken voor je extra downloads. Linux is overigens een stukje handiger dan Windows: mocht je achteraf wat Gb'tjes willen toevoegen aan een partitie in Ubuntu dan kan datquote:Op maandag 10 mei 2010 19:13 schreef fs180 het volgende:
En 20gb voor unbuntu+ relateerde programma's
en de overige 100gb voor windows + muziek etc?
Kan ik toch in ubuntu gewoon bij mijn muziek en alles, en in windows werkt het zoals normaal..
Je moeder.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:03 schreef Bill_E het volgende:
Mijn moeder ( 60 ) heeft de overstap van XP naar ubuntu goed gemaakt. Ik moet mindervaak langs komen nu ze ubuntu heeft om dingen op te lossen of uit te leggen als met Xp. Ik heb het uiterraard wel voor haar geinstalleerd.
Grootste gemis is voor sommige silverlight, al heb ik er zelf geen last van, ik kijk weinig tv online.
Edit:
Waarom zouden digicams niet samenwerken ? Das een vrij makkelijk stukje hardware, sinds ik het gebruik nooit problemen mee gehad ( 3 jaar alweer denk ik )
Enige wat ik wat lastig vond was een brother scanner, maar die hebben nu ook "drivers" voor linux..
Hij hoort op een gegeven moment zelf een popupje te geven met dat er drivers voor de videokaart gevonden zijn.quote:Op dinsdag 11 mei 2010 03:15 schreef fs180 het volgende:
Behalve dat het laden van de installatie vreemd doet met de drivers (bewegend beel, strepen) werkt de installatie zelf prima. Maar wat een verschil met de vorige versie die ik geprobeerd had! Het is af en toe even zoeken maar opzich is het goed te doen als windows gebruiker.
Wel krijg ik mijn resolutie niet hoger, en de drivers moet ik vinden lijkt me?
Jezelf admin maken in Ubuntuquote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:47 schreef fs180 het volgende:
Geen pop up gekregen, kan wel via system, admin, hardware drivers -> na poosje zoeken zou ik een lijste met drivers moeten krijgen, maar er staat nietsNiet ondersteund lijkt me dus
edit
Okay ik schijn 2 bestandjes naar een map in de user files te plaatsen, bij andere drivers, maar daar heb ik de mogelijkheid niet toe: "you are not the owner so you cannot change these permissions' staat er bij de eigenschappen van de map.
Mezelf admin maken en overal rechten toe geven helpt niet, alleen 'root' heeft toestemming![]()
root rechten krijg je als je een commando geeft met "sudo" ervoor of grafisch "gksu".quote:Op dinsdag 11 mei 2010 14:47 schreef fs180 het volgende:
Geen pop up gekregen, kan wel via system, admin, hardware drivers -> na poosje zoeken zou ik een lijste met drivers moeten krijgen, maar er staat nietsNiet ondersteund lijkt me dus
edit
Okay ik schijn 2 bestandjes naar een map in de user files te plaatsen, bij andere drivers, maar daar heb ik de mogelijkheid niet toe: "you are not the owner so you cannot change these permissions' staat er bij de eigenschappen van de map.
Mezelf admin maken en overal rechten toe geven helpt niet, alleen 'root' heeft toestemming![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |