abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_81098750
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 18:01 schreef EilandjeOnline het volgende:
tvp, overgewaaierd van forum.viva.nl waar geen bal gebeurt
Erg is het daar hé
  donderdag 6 mei 2010 @ 19:15:29 #127
1762 YPPY
Yppiaans
pi_81098815
Welkom EilandjeOnline, maar nu verwachten we natuurlijk wel dat je wat meer verteld: hoe lang haak je, wat voor garen gebruik je en wat voor naalden? Wat heb je gemaakt? Wat wil je nog maken? En vooral: foto's.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_81100291
Inu in verhouding kloppen de bolletjes precies niet. In de pdf zijn de rode bolletjes een pak kleiner dan het zwarte. Ikzelf vind het wel mooi gehaakt maar het is niet mijn smaak :-)

edit: kan iemand me even helpen met dit zinnetje:

With pink, working in front loops of row 6 of the body. Ch 1, (sc in next st, 2 sc in next
st) 7 times. (21)

Ik snap dat ik met roze op rij 6 van het lijfje moet gaan verder haken. Maar wat bedoelen ze met front loops? Is dacht gewoon verder gaan zoals je in een cirkel haakt, of is dit op een andere manier?

[ Bericht 53% gewijzigd door StefanieV op 06-05-2010 20:11:46 ]
  donderdag 6 mei 2010 @ 20:55:46 #129
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_81103564
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 19:52 schreef StefanieV het volgende:
Inu in verhouding kloppen de bolletjes precies niet. In de pdf zijn de rode bolletjes een pak kleiner dan het zwarte. Ikzelf vind het wel mooi gehaakt maar het is niet mijn smaak :-)

With pink, working in front loops of row 6 of the body. Ch 1, (sc in next st, 2 sc in next
st) 7 times. (21)

Ik snap dat ik met roze op rij 6 van het lijfje moet gaan verder haken. Maar wat bedoelen ze met front loops? Is dacht gewoon verder gaan zoals je in een cirkel haakt, of is dit op een andere manier?
alleen in de voorste van de twee lusjes van de steek
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_81105551
Hmm de voorste van de twee lusjes is dan het onderste ofzo?

Ok even gegoogle'd en denk dat ik het heb :-) Ik ga het dan eens proberen, dank je wel Muck! (ik denk dat ik dringend eens op haakles moet om alle steken te overlopen en uitleg te gaan vragen )
pi_81105896
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 19:52 schreef StefanieV het volgende:

st) 7 times. (21)

Ja, het rode is Saskia en het zwarte is van de Zeeman, dus misschien maakt dat net verschil...

Ik wil graag zoiets, dus ga eens wat uitproberen met rondjes maken

donderdag 6 mei 2010 @ 22:17:23 #132
279296 manda-rijn
Citrus reticulata
pi_81108270
moet je dan niet allemaal metalen rondjes hebben om daar omheen te haken?
man.da.rijn de; -en 3 m,v kleine, oranje citrusvrucht
  donderdag 6 mei 2010 @ 22:27:26 #133
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81108788
dat vroeg ik me ook al af, of dat wel zonder ringetjes kon. maar leuk idee, inu! succes!
in de haak.
pi_81109772
Het middelste rondje van mijn ketting is best stevig en dat is zonder metalen rondje, maar ik zie idd bij gelijke patronen dat er iets gebruikt is, dus ga morgen even wat halen
pi_81113667
Er komt meteen weer een jeugdtrauma naar boven door die ringetjes. Naast gedwongen een poppejurkje breien met katoen op roestige stalen naalden moesten we op de lagere school ook iets om zo'n plastic ringetje haken met heel dun garen. Ben jaren getraumatiseerd geweest. En nu haak ik er al een paar jaar lustig op los
.
Eens kijken of ik de komende week mijn Attic24 bag kan afwerken. Verder ben ik alleen maar cirkels van restjes aan het haken om er birdies van te kunnen maken. Heb al 15 cirkels klaar, maar heb mjn camera uitgeleend.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 00:19:46 #136
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_81114126
wat voor birdies dan?

ik ga naar bed, heb vanavond weinig haaktijd gehad ivm megavertraging met de trein (neem ik ook es een keer geen haakspullen mee... ). morgen wil ik mijn attic24tas af maken. ik denk dat ik 'm nog wel ga voeren trouwens ook, maar daarvoor wil ik eerst nog op stofjesjacht. bovendien moet ik m'n moeders tas ook echt af zien te krijgen voor zondag...
in de haak.
pi_81119633
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 00:09 schreef Doedezemaar het volgende:
Er komt meteen weer een jeugdtrauma naar boven door die ringetjes. Naast gedwongen een poppejurkje breien met katoen op roestige stalen naalden moesten we op de lagere school ook iets om zo'n plastic ringetje haken met heel dun garen. Ben jaren getraumatiseerd geweest. En nu haak ik er al een paar jaar lustig op los
.
Eens kijken of ik de komende week mijn Attic24 bag kan afwerken. Verder ben ik alleen maar cirkels van restjes aan het haken om er birdies van te kunnen maken. Heb al 15 cirkels klaar, maar heb mjn camera uitgeleend.
Dat heb ik met pompons...

Die vogeltjes zijn leuk Wat ga je ermee doen?
pi_81121443
Kado geven denk ik, en een beginnetje maken met een voorraadje opbouwen om eventueel volgend jaar op de vrijmarkt een (deel van een) kraampje te vullen.
Vandaag eindelijk die onderzetters blocken, ik moet wel, want ik ga ze dit weekend kado geven. Ik ben echt niet goed in het afwerken/afmaken, ik begin liever met iets nieuws.
pi_81121947
Heel herkenbaar... Ik begin altijd heel enthausiast en dan na een tijdje zie ik iets nieuws en dan wil ik zsm daarmee aan de slag en heb ik helemaal geen zin meer in het huidige...
pi_81125078
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 19:15 schreef YPPY het volgende:
Welkom EilandjeOnline, maar nu verwachten we natuurlijk wel dat je wat meer verteld: hoe lang haak je, wat voor garen gebruik je en wat voor naalden? Wat heb je gemaakt? Wat wil je nog maken? En vooral: foto's.
Dankjewel, Ik haak niet zo lang , vorige maand ben ik geopereerd en aangezien ik niet veel kan doen heb ik besloten mn tijd met haken op te vullen
Dus hier zit echt een beginner,
- ik heb wol uit zeeman/wibra gehaald
- Ik gebruik Prym naalden met de maten 3, 3.5, 4, 5 en 6 --> Maar ik heb op koekerido ergo naalden gehaald
- Ik ga vandaag mn buidel afmaken en dit weeken met dreadlock tam afronden --> de fotos maak ik dit weekend
- Ik wil nog leren om diverse bloemen te maken, gsm tasjes, nog meer dreadlocktams, babyschoentjes en wie weet waag ik me weer op amigurumi poppetjes (daar begon ik als eerste mee maar ik kreeg kramp in mn handen door die eeuwige 'vasten' haaksteek , ik ben overgegaan op stokjes, zie je veel sneller resultaat )

[ Bericht 0% gewijzigd door EilandjeOnline op 07-05-2010 11:54:13 ]
pi_81125143
quote:
Op donderdag 6 mei 2010 19:14 schreef StefanieV het volgende:

[..]

Erg is het daar hé
jahe, wat ik raar vind, forum.fok.nl staat bekend om zn vele male jongere leden en op viva wordt je om je hobby uitgelachen
  vrijdag 7 mei 2010 @ 12:26:37 #143
112545 Muck
pi_81126636
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 11:50 schreef EilandjeOnline het volgende:

[..]

jahe, wat ik raar vind, forum.fok.nl staat bekend om zn vele male jongere leden en op viva wordt je om je hobby uitgelachen
Ik vond er ook een behoorlijk naar sfeertje hangen, erg veel kliekjesgedrag, waar je onmogelijk tussen kunt komen.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:04:04 #144
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81128206
Zo, grote haaknaalden zijn binnen, nu zo eens een t-shirt van F. confisqueren!
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:43:18 #145
112545 Muck
pi_81130207
Zou een haaknaald 7 groot genoeg zijn denk je Bèh?
* Muck kast van kerel gaat plunderen
  vrijdag 7 mei 2010 @ 13:55:27 #146
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_81130885
Vast wel. Ik keek op ravelry en daar kwam ik 6 tegen dus daar ben ik voor gegaan.
  vrijdag 7 mei 2010 @ 14:10:34 #147
112545 Muck
pi_81131638
Oooh, dan moet het wel goedkomen
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:48:53 #148
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81137107
AAAAAAAAARGH!
Ik wil een rechte tube haken, niks bijzonders maar krijg het niet voor elkaar dat te doen zonder meerderen. Hoe hou ik hetzelfde aantal steken over verschillende toeren?
Ik ben begonnen met 20 en krijg er elke toer een steek bij..en dat ziet er stom uit
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_81137520
quote:
Op vrijdag 7 mei 2010 15:48 schreef De_Taartjesfee het volgende:
AAAAAAAAARGH!
Ik wil een rechte tube haken, niks bijzonders maar krijg het niet voor elkaar dat te doen zonder meerderen. Hoe hou ik hetzelfde aantal steken over verschillende toeren?
Ik ben begonnen met 20 en krijg er elke toer een steek bij..en dat ziet er stom uit
Hoe doe je dat dan? Als je gewoon in elke steek een sc doet, dan hou je toch gewoon evenveel steken?
  vrijdag 7 mei 2010 @ 15:59:10 #150
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_81137601
Ik haak niet rond want dan kom ik niet recht uit met m`n hengsels maar maak een ronde vol, voeg ze samen, maak de keerlosse en ga dan door met haken.
Stom
I`m not weird. I`m limited edition.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')