quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:30 schreef Bleekscheet het volgende:
dat heet vrijheid van meningsuiting, heerlijk
Waar heb ik gezegd dat kritiek op het integratiebeleid niet mag?quote:Op vrijdag 30 april 2010 17:15 schreef Bowlingbal het volgende:
Als kritiek op een religie moet kunnen, waarom kan kritiek op een integratiebeleid dan niet?
Nou denk ik dat dit:quote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:41 schreef Boldface het volgende:
[..]
Waar heb ik gezegd dat kritiek op het integratiebeleid niet mag?
HOE de kritiek wordt gebracht, zegt in dit geval meer dan de inhoud. Het is trouwens ook geen kritiek wat de man geeft, hij vertikt het om er zich überhaupt iets van aan te trekken. En hij manifesteert zich op een manier die pas bij een extremist. Precies het type dat op een gegeven moment doordraait en dan een terreurdaad pleegt. Verdiep je maar eens in de achtergronden van een Mohammed B en hoe hij uiteindelijk zo geworden is zoals hij nu is.
Daar iets mee te maken kan hebben. Ik ken veel mensen van allochtone afkomst die dat zo voelen: wat je ook doet, het is toch nooit goed en je moet jezelf telkens weer verdedigen over alles en jezelf 3x zo hard bewijzen. En waarvoor?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zeg je eerlijk, ik zou het nooit in die bewoordingen doen, maar langzamerhand begint mijn sense van eenzelfde strekking te worden. Continue horen dat je niet welkom bent terwijl je ontzettend vredelievend bent: je installeert weleens geheel gratis een drivertje voor een buurman, je schakelt het buurtcomité in om geld in te zamelen voor een beugel voor een verse boy uit de buurt, je rondt je boodschappen in hele bedragen af zonder het wisselgeld aan te nemen. En ondanks dat alles moet je je altijd verdedigen, alsof je het er mee eens bent, voor andermans daden. Alsof ik het normaal vind dat een Marokkaanse boy een BMX fiets "leent", alsof ik het normaal vind dat een blonde girl onvrijwillig wordt betast, alsof ik het normaal vind dat een omgebouwde Playstation 2 uit een vitrine wordt gemanoeuvreerd. Zonde. Het kan zo veel beter: dit is Nederland.²
Als ik jou hier zo hoor rellen op het forum af en toe vraag ik me wel af of je zo vredelievend bent hoor.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:24 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik zeg je eerlijk, ik zou het nooit in die bewoordingen doen, maar langzamerhand begint mijn sense van eenzelfde strekking te worden. Continue horen dat je niet welkom bent terwijl je ontzettend vredelievend bent: je installeert weleens geheel gratis een drivertje voor een buurman, je schakelt het buurtcomité in om geld in te zamelen voor een beugel voor een verse boy uit de buurt, je rondt je boodschappen in hele bedragen af zonder het wisselgeld aan te nemen. En ondanks dat alles moet je je altijd verdedigen, alsof je het er mee eens bent, voor andermans daden. Alsof ik het normaal vind dat een Marokkaanse boy een BMX fiets "leent", alsof ik het normaal vind dat een blonde girl onvrijwillig wordt betast, alsof ik het normaal vind dat een omgebouwde Playstation 2 uit een vitrine wordt gemanoeuvreerd. Zonde. Het kan zo veel beter: dit is Nederland.²
Dat is het leven nou eenmaal, de wereld is geen zacht, roze pluizige deken. Je kan niet verwachten dat iedereen je aardig vind, je wilt helpen of zelf maar positief over je is..quote:Op zaterdag 1 mei 2010 00:46 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Nou denk ik dat dit:
[..]
Daar iets mee te maken kan hebben. Ik ken veel mensen van allochtone afkomst die dat zo voelen: wat je ook doet, het is toch nooit goed en je moet jezelf telkens weer verdedigen over alles en jezelf 3x zo hard bewijzen. En waarvoor?
Waarom denken zoveel mensen dat Izz een vrouw izz?quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:22 schreef Chokeme het volgende:
Relmoslim
Hoe komt ze hier. En waarom blijft ze hier ?
quote:De Chinese groep in Nederland neemt een aparte positie in. Het meest karakteristieke is wel
dat zij het vooral op eigen kracht lijken te doen. Velen van hen zijn zelfstandig ondernemer, en hun
uitkeringsafhankelijkheid is uitermate laag. Met name jonge Chinese Nederlanders hebben uitstekende perspectieven in Nederland. Dit heeft alles te maken met hun goede prestaties in het onderwijs. Zo is het aandeel Chinees-Nederlandse jongeren in havo/vwo-opleidingen aanzienlijk hoger dan bij autochtone jongeren. Tevens ligt het aandeel jongeren van Chinese origine met een verwijzing naar Halt zeer laag.
quote:Bij enkele van de kleinere niet-westerse groepen is daarentegen in het geheel geen sprake van achterstand; bijna twee op de drie leerlingen van Chinese origine zit op havo/vwo en ook leerlingen met Iraanse wortels doen het zeer goed.
quote:Marokkaanse en Somalische afkomst relatief vaak doorverwezen naar Halt. Chinees-Nederlandse jongeren worden minder vaak dan autochtone jongeren doorverwezen.
quote:Voor Chinees-Nederlandse vrouwen in 2004 en 2008 kan het lage kindertal voor een deel worden verkaard door het feit dat de immigratie van Chinezen in die jaren voornamelijk uit arbeidsmigranten en studenten bestond. Het opvallend lage kindertal van vrouwen van Iraanse herkomst hangt voor een deel samen met het hoge opleidingsniveau van deze groep. Van alle groepen die vrij recent naar Nederland zijn gekomen, zijn personen van Iraanse origine het hoogst opgeleid, hoger zelfs dan autochtonen (Zorlu en Traag 2005
quote:Binnen de verzamelgroep van overige niet-westerse herkomst zijn er grote verschillen. Van de
leerlingen met een Chinese achtergrond zitten er bijna twee op de drie op havo/vwo, meer dan bij
welke andere groep dan ook. Ook jongeren met een Iraanse achtergrond zitten iets meer dan de
autochtone Nederlandse leerlingen op havo/vwo (49%, zie bijlage B4.8). De Somalische groep, aan de andere kant, staat op grote achterstand. Achter de totaalcijfers van de verzamelcategorie leerlingen van overige niet-westerse herkomst gaan dus grote verschillen schuil.
quote:Binnen de verzamelgroep van overige niet-westerse herkomst lopen vooral leerlingen met een
Somalische achtergrond een relatief grote kans op uitval, terwijl de uitval onder leerlingen van
Chinese en Afghaanse herkomst juist gering is ten opzichte van andere niet-westerse groepen (zie de voortgezet onderwijs uitvalpercentages in bijlage B4.9).
quote:Bij enkele van de kleinere niet-westerse groepen is er daarentegen geen sprake van
achterstand; zo bezoekt bijna twee op de drie leerlingen van Chinese origine havo/vwo, en ook
leerlingen met Iranese wortels doen het goed.
quote:Nederland telt op dit moment 70.000 ondernemers van niet-westerse afkomst (tabel 5.7). Dit betekent dat 5,5% van de niet-westerse bevolking tussen de 15 en 64 jaar als ondernemer opereert. Onder de niet-westerse groepen vinden we de meeste ondernemers bij de Turkse Nederlanders. Ook in relatief opzicht telt deze groep veel ondernemers (7%). Dit is naar verhouding nagenoeg evenveel als onder de autochtonen, waarbij wel moet worden opgemerkt dat het aantal autochtone ondernemers in deze cijfers wordt onderschat (zie noot 5). Vergelijkbare aandelen treffen we aan bij personen van Iraanse afkomst. Het aandeel ondernemers is het grootst onder de Chinese Nederlanders.
quote:Onder de groepen uit asielzoekerslanden zijn de verschillen in segregatie tussen gemeenten groot. Dit is veel minder het geval voor de groep van Chinese afkomst. Voor deze groep is de segregatie relatief laag, net als voor de groep van Iraanse origine.
quote:Een opvallende groep Halt-jongeren zijn de migranten van Chinese afkomst.9 Zij zijn de enige migrantengroep die minder vaak naar Halt werd verwezen dan autochtone jongeren (1,5%).
En dan heeft iemand hier nog het lef om krampachtig vast te houden aan het idee dat Chinese-Nederlanders niet succesvol zouden zijn.quote:Chinese en Afghaanse meisjes werden in 2008, met voor beiden 0,5%, het minst vaak naar Halt verwezen, en Antilliaanse en Marokkaanse meisjes het vaakst, met beiden 2,2%.
Eerste twee zinnen uit het artikel:quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:30 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarom denken zoveel mensen dat Izz een vrouw izz?
Nou, eigenlijk wel want in zijn andere artikel, als je even verder neust, zie je dat hij vrouwen verplicht een hoofddoek wil laten dragen; ik denk dat weinig moslima's zo ver zouden willen gaanquote:Op zaterdag 1 mei 2010 02:22 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Eerste twee zinnen uit het artikel:
'Zuster Hassnae Bouazza is een geraffineerd individu. Ze heeft heel goed door dat haar slag moslims omarmd wordt door het establishment.'
Misschien heb ik het mis hoor en is 'het' geen vrouw. Maar niet zo vreemd dat de mensen dat dan denken, toch ?
De vrouw in het artikel, een geïntegreerde moslima, staat bij hem juist op zijn zwarte lijst. Ja, hij heeft echt een zwarte lijst van, zoals hij ze noemt, verdachte moslims. Ik kan het zo snel niet vinden opquote:Op zaterdag 1 mei 2010 02:29 schreef Chokeme het volgende:
Aha, het gaat dus om degene die het artikel publiceert, en niet om de uitspraken van de vrouw in het artikel ?
Dat ontging mij ff
Het is een opiniestuk dat oogt als een artikel omdat er een plaatje bij staat. Daardoor lijkt het alsof de alinea over "Zuster Hassnae Bouazza" een inleiding is waarin de spreker wordt aangekondigd.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 02:22 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Eerste twee zinnen uit het artikel:
'Zuster Hassnae Bouazza is een geraffineerd individu. Ze heeft heel goed door dat haar slag moslims omarmd wordt door het establishment.'
Misschien heb ik het mis hoor en is 'het' geen vrouw. Maar niet zo vreemd dat de mensen dat dan denken, toch ?
quote:Dat betekent islamitische media, met programma's waar er ook gesproken zal worden over onderwerpen die autochtonen misschien abject of een beetje vreemd vinden. Dat betekent onderwijs op scholen over de geschiedenis van Marokko, Turkije, Suriname en van andere grote etnische groepen.
Recht
Dat betekent een officiële, juridische bekrachtiging van het islamitisch familie- en erfrecht. Dat betekent herstelbetalingen aan Suriname(rs) en Indonesië(rs). Dat betekent onder andere islamitisch of andere etnisch georiënteerde media, politieke partijen, scholen, vakbonden, sportverenigingen, zwembaden; noem het maar op. En ja, dat betekent ook niqaabdraagsters en handenweigeraars achter het gemeenteloket!
Mensen die ons onze cultuur en religie niet gunnen zouden dit onredelijk, islamisering, segregatie of verzuiling noemen. Wij noemen het een toekomst opbouwen in Nederland.
Wie moet zich nu aanpassen aan wie?quote:Dat betekent de taal van alle etnische groepen als officiële talen van Nederland
Daar gaat wederom een niet-onderbouwde uitspraak van je. Ik denk dat ik met mijn bronnen al genoeg heb bewezen dat Chinezen erg succesvol zijn. Bij dezen dus mijn laatste post. Mijn taak zit er weer op; het aanpakken van users die met allerlei niet-onderbouwde stellingen er telkens naast blijken te zitten.quote:Bedrijven met eigenaren van Surinaamse en Antilliaanse origine hebben van alle migrantengroepen de grootste overlevingskans. Chinees-Nederlandse bedrijven zitten hier niet ver vandaan.
Hij heeft een vreemde zienswijze in mijn ogen, maar doet volgens mij geen vlieg kwaad. (dat is wat ik van hem lees) Niet iedereen met een aparte visie hoeft van mij Nederland uit. Je mag dankbaar zijn dat iedereen zijn eigen visie over dingen MAG hebben.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 01:13 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als ik jou hier zo hoor rellen op het forum af en toe vraag ik me wel af of je zo vredelievend bent hoor.
Ach, zo had je ook de Grijze wolven die ook bedreigingen deden.quote:Op vrijdag 30 april 2010 23:19 schreef Bleekscheet het volgende:
Ironisch, om terug te komen op de Chinezen. Nu blijkt dat Chineze bloedmoordenaars `Tatto Killers` achter de ernstige bedreigingen zitten op Justitie
Nee, heb je misschien een artikel? Ben benieuwd.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 03:27 schreef dromelijn het volgende:
En heb je al iets gelezen over de Turkse Maffia in Zwolle?
http://www.trouw.nl/archi(...)rst_drugshandel.htmlquote:Op zaterdag 1 mei 2010 03:28 schreef AryaMehr het volgende:
[..]
Nee, heb je misschien een artikel? Ben benieuwd.
In sommige wijken van Nederland hebben een stel IQ-loze kutventjes reeds de macht gegrepen.quote:Op vrijdag 30 april 2010 14:46 schreef KoosVogels het volgende:
Wat een dom gezwets. TS, denk je nou werkelijk dar een stel IQ-loze kutventjes de macht grijpt over tien jaar. Kom op zeg![]()
Overigens zijn dergelijke opmerkingen net zo verhelderend als die van sommige PVV-aanhangers: "wacht maar, na 9 juni wordt alles anders en flikkeren we jullie het land uit."
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |